FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Jucători de șah
Text postat de Gheorghe Rechesan
Stănescu și Scărlătescu jucau șah. Fiindcă nevasta lui Stănescu se burzuluia ori de cîte ori jucau șah în apartament fumînd ca turcii, iar nevasta lui Scărlătescu se burzuluia, la rîndu-i, că beau bere în fața tablei cu pătrate alb-negre, ei își încropiseră un loc numai al lor sub casa scărilor, lîngă ușa gheenei de gunoi. Acolo jucau, bînd bere și fumînd țigară de la țigară, după pofta inimii, nimeni nu-i deranja.
Stănescu sorbi o gură de bere, apoi întinse mîna spre un cal, juca cu negrele, și-i mîngîie meditativ coama din abanos.
Scărlătescu sorbi din sticla lui cu bere și mormăi:
– Mută odată, te gîndești de mai bine de juma de oră!
Stănescu lăsă calul și întinse mîna spre un pion avansat. N-apucă să-l atingă fiindcă Scărlătescu sări ca ars:
– Mută calul!
– De ce să mut calul? se miră celălalt, eu am chef să mut pionul!
– Nu poți muta pionul fiindcă ai atins întîi calul! țipă Scărlătescu.
– Și ce dacă l-am atins? bombăni Stănescu.
– E regulă, pièce touché, pièce joué!
– Du-te mă, că asta ai născocit-o acu pe loc! Și cine a făcut regula asta, Napoleon?
– A făcut-o marele campion de șah Kasparov!
– Vezi că ești prost! Ce, Kasparov ăla, care e rus, vorbea franțuzește?
– Nu contează că vorbea sau nu vorbea, chestia e că trebuie să muți calul!
Stănescu își încrucișă brațele și spuse:
– N-am chef să-l mut!
Scărlătescu își încrucișă și el brațele și rînji:
– Nu-l muți fiindcă, dacă l-ai muta, te-aș face mat din trei mișcări!
– Aiurea, n-ai cum, regele meu e apărat de turn și de nebun!
– Mută-l și-ai să vezi că te fac mat!
Stănescu gîlgîi restul de bere din sticlă și împinse sfidător pionul negru în față:
– Nu-l mut, m-am răzgîndit... mut pionul!
Scărlătescu prinse pionul cu două degete și-l reașeză pe pătrățelul negru, unde fusese anterior.
– Mută calul, nu pionul!
– Mută calu, mută calu, parcă ești o placă de patefon stricată!
– Tîmpitule, strigă Scărlătescu, nu-l muți fiindcă știi c-ai să pierzi partida!
În loc de răspuns celălalt mătură cu palma de pe tablă toate piesele, și cele albe și cele negre:
– Na, am mutat, îți convine?
– Ce tîmpit ești, nu mai joc șah cu tine niciodată!
–Tîmpit ești tu, cu regulile tale născocite, eu nu mai joc șah cu tine cîte zile oi mai avea de trăit!
Stănescu și Scărlătescu nu mai joacă șah. Beau bere, fumează și joacă table în cotlonul lor de sub scări. La jocul de table nu există regula „pièce touché, pièce joué”.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE