FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Termeni si Condiii
       

- Atelier Literar este un spatiu virtual gratuit pus la dispozitia creatorilor si iubitorilor de literatura. Atelierul este online, interactiv si necenzurat în spiritul art. 19 din “Declaratia universala a drepturilor omului”: „Orice om are dreptul la libertatea opiniilor si exprimarii; acest drept include libertatea de a avea opinii fara fara imixtiune din afara, precum si libertatea de a cauta, de a primi si de a raspândi informatii si idei prin orice mijloace si independent de frontierele de stat.”
- De altfel Constitutia României prevede la art. 30 urmatoarele:
(1) Libertatea de exprimare a gândurilor, a opiniilor sau a credintelor si libertatea creatiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare in public, sunt inviolabile.
(2) Cenzura de orice fel este interzisa.


Lipsa cenzurii nu înseamna însa si lipsa regulilor de comportare în societate. În acest sens aducem la cunostinta, tot din "Declaratia universala a drepturilor omului" art.29 :
1. Orice persoana are îndatoriri fata de colectivitate, deoarece numai în cadrul acesteia este posibila dezvoltarea libera si deplina a personalitatii sale.
2. In exercitarea drepturilor si libertatilor sale, fiecare om nu este supus decât numai îngradirilor stabilite prin lege, exclusiv în scopul de a asigura cuvenita recunoastere si respectare a drepturilor si libertatilor altora si ca sa fie satisfacute justele cerinte ale moralei, ordinii publice si bunastarii generale într-o societate democratica.
3. Aceste drepturi si libertati nu vor putea fi în nici un caz exercitate contrar scopurilor si principiilor Organizatiei Natiunilor Unite
.


Misiunea asumata a sitului este: „ încurajarea si promovarea creatiei literare originale de valoare, selectia valorilor si publicarea celor mai bune creatii literare în paginile revistei on-line www.europeea.ro în volum de autor sau în volum colectiv

• In cadrul acestui site se pot posta toate tipurile de „creatii” ale spiritului uman care în mod curent pot fi desemnate prin cuvântul “LITERATURA” dintre care enumeram exemplificativ: poezie, schite, nuvele, roman, recenzii, comentarii, eseuri, exegeze, articole, critica literara, reportaje, însemnari, jurnal, polemici, etc. Forma de prezentare, grafica, modalitatea de expresie etc. sunt si ramân la latitudinea creatorilor. Acestea vor fi denumite cu un cuvânt generic drept “texte” Opiniile, parerile, evaluarile etc. ale textelor existente vor fi denumite pe scurt “comentarii”
• Libertatea de creatie apartine autorilor care îsi asuma si responsabilitatea textelor în conformitate cu legislatia internationala si româna în vigoare.
• Accesarea sitului, poate fi facuta de catre orice vizitator. Pentru a putea introduce “texte” vizitatorii care nu au un cont pe acest site trebuie sa-si deschida unul furnizând informatiile solicitate. Singura pagina accesibila pentru opiniile vizitatorilor fara cont este pagina de forum.
• Membrii atelierului europeea .ro reprezinta “entitatea” esentiala a sitului. Oricine poate deveni membru al site-ului daca intentioneaza sa posteze “texte” si/sau comentarii în cadrul vreunei sectiuni a sitului.
• Procedura de înscriere este simpla si necesita sinceritatea informatiilor furnizate, sub posibila sanctiune a interzicerii accesului în site daca informatiile nu corespund adevarului. Vizitatorii care vor sa devina membrii ai atelierului trebuie sa aiba un cont de e-mail valid.
• Între membrii sitului exista diferentieri recunoscute de catre comunitatea acestora. Membrii cu activitate sustinuta cu texte recunoscute ca valoroase de catre comunitatea membrilor si cu credibilitate privind afilierea la acest atelier au un nivel mai ridicat fata de cei nou înscrisi si au avantajul ca textele si comentariile introduse de ei nu necesita validare din partea altor membri aparând în site imediat.
Nivelul de acces permite accesarea diferentiata a sectiunilor sitului. Diferentierea se realizeaza pe baza activitatii membrilor si a valorii relative recunoscute de catre comunitatea membrilor atelierului .


Nivelele de acces folosite in acest moment sunt:
0 pentru orice vizitator al sitului. Acest nivel permite accesul la “texte” fara sa permita postarea de „texte” sau „comentarii” la „textele” existente cu exceptia sectiunii „forum”.
10 - membru - utilizator cu „posibilitatea” de a posta „texte” . Acest nivel permite adaugarea de texte si comentarii care necesita validarea acestora de catre un redactor. În general validarea sau invalidarea se realizeaza în max. 24 ore de la introducerea textului de catre unul dintre redactorii sitului. În cadrul validarii se verifica gramatical textul si de asemenea se verifica daca textul contine expresii obscene, injurioase, atacuri la persoana, sau daca textul contravine legilor în vigoare. Facem apel la întelegerea membrilor cu privire la necesitatea unei astfel de validari întrucât din experienta s-a constatat ca pe net, sub protectia anonimatului unii uita de buna cuviinta.
20redactor II - utilizator ale carui comentarii la texte existente sunt validate direct fara sa mai fie citite de vreun redactor. Acest nivel se obtine fie la recomandarea deci pe credibilitatea unui utilizator cu un nivel min. 100 fie pe baza credibilitatii proprii dobândite ca urmare a activitatii de pe site si a calitatii textelor postate.
50redactor I -autor - utilizator ale carui texte si comentarii sunt validate fara sa fie citite în prealabil de catre altcineva.
Acest nivel se dobândeste de catre membrii care au o activitatea prelungita si constanta care îsi câstiga o anumita credibilitate si care respecta regulile de functionare a sitului.
100autor recunoscut pe site ARS – autor care a confirmat din punct de vedere calitativ si al seriozitatii Poate acorda voturi textelor postate de catre altii cu exceptia textelor proprii.
200 - editorialist - autor care a confirmat din punct de vedere calitativ si al seriozitatii Poate acorda voturi textelor postate de catre altii cu exceptia textelor proprii. Poate publica în cadrul atelierului editoriale . Recomanda spre publicare in EUROPEEA sau volum texte si autori.
500redactor sef - similar cu editorialist. În plus valideaza sau invalideaza textele si comentariile membrilor care nu au dreptul de a le posta direct. Criteriile de validare sunt cele expuse mai sus. Redactorul sef nu valideaza valoarea textelor ci daca aceste texte se înscriu în cerintele atelierului privind gramatica, lipsa vulgaritatii si încalcarea legilor. Redactorii sefi îsi pot manifesta opiniile valorice prin analize, comentarii etc.. Recomanda spre publicare în EUROPEEA sau volum texte sau autori. Face nominalizari pentru premiile anuale ale atelierului.
1000 - editor – toate atributiile redactorului sef plus dreptul de a aproba-modifica nivelurile de acces pentru membrii atelierului. Decide împreuna cu redactia EUROPEEA si a editurii publicarea textelor si autorilor în revista sau volum

Amendamente

1. Sunt interzise īn cadrul site-ului:
1.1. atacul la persoana, (viata personala a membrilor site-ului, convingerile religioase, familia si profesiunea acestora.)
1.2. adresarea ireverentioasa cu formule de tipul bai, nea, bre si altele de acest tip.
1.3. utilizarea cuvintelor si expresiilor vulgare.
1.4. publicarea de texte sau comentarii vulgare prin continutul lor.

2. Membrii site-ului, lezati de catre alti membri, nu-si vor face dreptate singuri ci vor semnala lezarea suferita, redactiei care va analiza sesizarea si si va decide sanctionarea vinovatului prin aplicarea urmatoarelor sanctiuni:
2.1. Avertisment
2.2. Reducerea nivelului la 10 pentru o perioada de:
2.2.1. o luna
2.2.2. trei luni
2.2.3. sase luni
2.2.4. un an

3. Escaladarea eventualelor conflicte īn sensul ca userul lezat raspunde, lezānd la rāndul sau, atrage aceleasi sanctiuni.

4. Redactia si editorii pot fi sesizati ori se pot sesiza din oficiu. Nesesizarea din oficiu nu īnseamna īn nici un fel acordul redactiei sau editorilor pentru vreun fel de lezare.

5. Pentru abateri repetate de la regulament ca si pentru defaimarea site-ului membrii vinovati pot fi exclusi de pe site.

6. Persoanele nemultumite se pot adresa Comisiei de etica. Aceasta urmeaza a fi īnfiintata īn termen de doua luni de la data intrarii īn vigoare a prezentelor amendamente.

7. Membrilor site-ului li se recomanda sesizarea īncalcarii regulamentului si luarea de pozitii publice privind īncalcarea regulamentului.

8. Membrilor site-ului li se recomanda promovarea īn mediile īn care evolueaza a site-ului Europeea.

9. Anual, regulamentul de functionare, va fi analizat si dupa caz revizuit, completat sau adaptat.

10. Prezentele amendamente completeaza regulamentul īn vigoare.

       
Sunteti de acord cu termenii si conditiile de mai sus?
     
   
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23927
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE