FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Iluzii sinoptice
Text postat de Gheorghe Rechesan
ILUZII SINOPTICE (în stilul lui Daniil Harms)
1.
Un parlamentar al unui partid foarte cunoscut (nu spun care, ca să nu fie cu supărare) a hotărît ca toate discursurile de la mitinguri, de la întîlnirile electorale și cele din sala mare a parlamentului să le țină în picioare. Ca să nu se obosească prea tare, în timpul unui discurs, a stat întîi pe piciorul stîng, dar n-a ajutat. S-a mutat el pe piciorul drept, cel stîng îi amorțise, dar tot obosea și-a dracului treabă, din ce obosea discursul său era tot mai dezlînat. Opoziția l-a huiduit, colegii picoteau fără să-l mai bage în seamă, iar președintele camerei l-a chemat la o întrevedere între patru ochi și l-a mustrat cu asprime. Parlamentarul a continuat să-și țină discursurile într-un picior pînă cînd extenuat de-atîtea sforțări a leșinat în plen. A venit ambulanța, l-a dus la spital, iar medicul de gardă i-a pus un diagnostic nemilos: „epuizare cauzată de dezechilibru nervos !”
2.
Pe malul rîului din orașul nostru s-a adunat lume ciopor. Se pare că se îneca primarul. Înghițea apă, ieșea oleacă din rîu pînă la brîu, zbiera ca din gură de șarpe și se dădea iar la fund.
„ Ce zice? se miră un gardian public burtos și transpirat, că nu pricep nimic!”
„ O fi intrat omul să se răcorească și apa e prea rece!” murmură o băbuță necăjită, cu o băsmăluță veche înodată sub bărbie.
„ Eu cred că măsoară cît e de adîncă apa fiindcă are inteția să cumpere un vaporaș să ne plimbăm noi, cetățenii orașului, ca la Veneția!” zise un pierde-vară din categoria celor numiți asistați sociali.
Și primarul iar se zbătea agitîndu-și brațele și iar țipa. Pînă la urmă lumea se plictisi să caște gura și-ncepu să se împrăștie.
„ O să se înece!” zise un sergent de poliție.
„ E clar că o să se înece! Problema mea e că n-o să mai fie cine să-mi plătească mie ajutorul !” spuse asistatul social.
„ Nu-i niciun bai, și-așa se apropie alegerile, vine altul primar!” spuse omul cu chipiu.
Într-adevăr primarul nostru s-a înecat. Păcat, era un om cumsecade și gospodar, a vopsit toate
băncile din parc în culorile tricolorului și s-a îngrijit ca toți cîinii din oraș să fie sterilizați.

3.

Un român nevoiaș din mediul rural a primit de la rudele sale stabilite în străinătate un balansoar. După ce l-a despachetat, l-a așezat la fereastră și și-a poftit mama să se așeze în el. Ea s-a așezat și a început să se legene, dar balansoarul s-a răsturnat și buf! bătrînica a picat pe podea. Nevastă-sa s-a așezat și ea în balansoar dar n-a apucat să se legene că balansoarul, buf! a trîntit-o și pe ea. Copiii familiei s-au așezat pe rînd în balansoar, buf! buf! buf! Omul nostru s-a așezat cu grijă în balansoar și a început să se legene, întîi cu grijă, apoi tot mai repede. Balansoarul a răbdat el cît a răbdat, dar pînă la urmă buf! a dat cu el de podea.
„ Ce facem cu blestemăția asta de balansoar?” a întrebat nevasta.
„ Îl fac bucăți și-l vîr în sobă!”
„ Nu e bine... dacă o să ne întrebe dacă ne place balansoarul ce-o să le spunem? Mai bine pune-l în șură și le zicem c-au luat foc paiele și-odată cu ele și balansoarul!”
„ Ești nebună, vrei să dau foc la șură pentru un nenorocit de balansoar ?!”
„ Știu eu ce să facem cu balansoarul, a intervenit bunicuța. Îl tăiem feliuțe și-l mîncăm. Suntem șase guri, cît timp ne-ar lua să-l mîncăm?”
Și... l-au mîncat, bucățică cu bucățică.

4.

Ministrul educației ( cel care în guvernul anterior ocupase postul de secretar de stat la ministerul apelor și al pădurilor) intenționează să emită o ordonanță de urgență, una neobișnuită: tuturor femeilor din învățămînt li se vor tăia fundurile și vor fi obligate să se plimbe pe Calea Victoriei cel puțin trei ore în fiecare seară.
Noroc c-a picat guvernul! Femeilor nu li se vor tăia fundurile.

5.
Stan Măciuceanu, poreclit „ Dragaveic㔠protesta. Dacă se săpau gropi în parcul public protesta că se strică iarba. Dacă un vecin tăia un pom uscat, fugea iute la primărie cu o petiție de protest împotriva tăierii copacilor. Protesta încă din copilărie cînd primea o notă proastă la școală. Protesta împotriva tinerilor care se plimbau mînă în mînă, împotriva vrăbiilor, a pisicilor vagaboande și a lucrătorilor de la salubritate care făceau tărăboi trîntind dis-de-dimineață tomberoanele cu gunoi pe caldarîm, protesta împotriva tuturor și la toate, protesta și dacă ploua și dacă ningea. Ce mai încolo și-ncoace, era un protestatar înnăscut. Numai atunci cînd guvernul anunță tăierea pensiilor și a salariilor nu ieși la protest. I se năzări lui c-ar fi o măsură înțeleaptă.

6.
Cartograful Ilarion Voinescu primise o însărcinare delicată de Oficiul Concurenței: să cartografieze toate fabricile din oraș. Își puse ochelarii pe nas și privi spre hartă. În mijlocul hărții văzu o pisică care-și făcea nevoile. Ilarion Voinescu își scoase ochelarii și pisica se făcu nevăzută.Ilarion Voinescu își puse din nou ochelarii, privi spre hartă și văzu o pisică făcîndu-și nevoile, ba mai mult, neobrazata felină mieună sfidător. Ilarion Voinescu își scoase ochelarii, pisica dispăru. Ilarion Voinescu își puse ochelarii, pisica defecă mieunînd.
Ilarion Voinescu merse la un oftalmolog să-i prescrie alți ochelari, fiindcă refuza să creadă ceea ce văzuse, considerînd că este o anomalie sinoptică.

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  nea domn buricea, comentariul matale e edificator pt. pseudocompetența-ți literară; ți-aș explica un aspect primordial, dar n-am timp și te-aș trimit fără explicații să intri înapoi acolo unde văzuși pt prima oară lumina zilei, că speranță să te vindeci nu-i...vorba lui Dante "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate "  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-02-14 11:11:22
         
 
  La acest pseudotext se potrivește mai bine titlul
" Iluzii literare "
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2019-02-13 22:59:55
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE