FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Andrei Petre
Ne luptãm cât este ziua de lungã fãrã sã ºtim de fapt ce vrem! Aceasta este drama societãþii moderne, o lume în care nu mai conteazã de mult ceea ce crede fiecare în parte! Mai importantã a devenit astãzi prosteasca dogmã care a ajuns sã reglementeze la modul absolut vieþile tuturor celor implicaþi în acest "mare joc" care este viaþa! Pentru cã viaþa este pânã la urmã doar un joc, în care personajele principale suntem noi, cei care luptãm în fiecare moment cu cerbicie pentru supravieþuire!
Filosofia ne priveºte pe toþi, chiar dacã ea nu pare importantã la prima vedere. Tot ceea ce facem se bazeazã pe filosofia noastrã de viaþã. Toate acþiunile noastre, oricât de banale ar pãrea, ascund în spatele lor o idee, mai bunã sau mai puþin bunã, însã în esenþã tot o idee! Filosofia este cea care se ocupã cu ideile deci, fie cã vrem, fie cã nu, trebuie sã acceptãm cã toþi filosofãm într-o anumitã mãsurã!
Gândurile sunt cele care ne determinã în mod decisiv viaþa. Ideile sunt cele care ne împing de multe ori pe drumuri dintre cele mai periculoase. Tocmai de aceea, trebuie sã ne înþelegem propria fiinþã, trebuie sã învãþãm sã trãim în concordanþã cu natura noastrã intrinsecã. Filosofia propriului corp nu trebuie sã rãmânã o enigmã indescifrabilã, ci trebuie sã fie înþeleasã ºi adaptatã la ideile noastre generale. Pentru cã nu vrei reuºi niciodatã sã duci la bun sfârºit o acþiune atâta timp cât acea acþiune este în opoziþie directã cu însãºi esenþa fiinþei tale. Nu poþi fiinþa independent de fiinþã, astfel corpul, cu toate prelungirile sale metafizice devine mijloc. Dar, în acelaºi timp, într-o oarecare mãsurã, corpul este ºi scop în sine, izolat, fiinþând independent de orice altã dorinþã. Dorinþa cea mai mare a omului este viaþa. Prin intermediul fiinþei, omul fiinþeazã, iar fiinþarea propriu-zisã este un scop în sine al acestui proces. Automat deci, nu poþi propulsa o idee mai presus de axis mundi-ul care este pentru tine fiinþarea ta pentru a fiinþa! Trebuie sã înþelegi asta pentru a reuºi sã accepþi mai uºor impulsurile venite din strãfundurile fiinþei tale. Pentru cã a te împotrivi acestora este foarte periculos ºi nu îþi va aduce mai mult ca sigur nimic bun. Esenþa ta nu poate fi combãtutã, pentru cã ea este definitorie pentru înºãºi paradigma ta interioarã! Astfel, tu exiºti doar prin intermediul esenþei tale imuabile. Nu ai cum sã porþi un rãzboi cu aceasta, pentru cã vei ieºi din acest rãzboi zdrobit!
Sã învãþãm aºadar sã acceptãm lumea ascunsã în noi, sã ne respectãm instinctele. Astfel vom reuºi sã trãim în comformitate cu propria naturã! Aceasta este calea apei, acesta este Tao!

Pentru asta avem nevoie de filosofie! Nu mai respingeþi înainte de a înþelege, pentru cã în acest mod veþi ajunge sã nu cunoaºteþi nimic. Filosofãm în fiecare moment al existenþei noastre, însãºi existenþa noastrã este pânã la urmã o filosofie. Sã reflectãm asupra gândurilor noastre ºi abia atunci vom înþelege de ce trãim!
Filosofia este lumea ascunsã în noi. Învãþaþi sã o înþelegeþi ºi veþi învãþa sã trãiþi!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE