FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Andrei Petre
Omenirea a avut parte, pe parcursul lungii ei istorii, de numeroase conflicte… Cauzele au fost diverse, insa rezultatul este intotdeauna acelasi: moarte, distrugere, opresiune! Cuvinte se pare foarte dragi omului din moment ce pe parcursul istorie sale ele par repetate obsesiv prin intermediul actiunilor sale…
Rasa… Rasa a reprezentat intotdeauna pentru oameni un subiect tabu. Din cele mai vechi timpuri, diferitele mentalitati au fost coplesite rand pe rand de temeri, de complexe. Astfel s-a ajuns ca Diaz, ocolind Africa sa creada ca va ajunge intr-un ocean plin de monstrii, s-au chiar ca se va prabusii ajungand la marginea pamantului… Astfel de “utopii demonice” atentau in acele vremuri la integritatea psihica a celor slabi. Iar ele erau mentinute in atentia (asta in cazul in care nu erau niste temeri generalizate despre care nimeni nu isi formase o parere avizata) oamenilor de clerul corupt si de putinii intelectuali care aveau tot interesul sa pastreze starea latenta de rudimentaritate care exista in acele vremuri…
Timpul a trecut, iar oamenii, “progresand”, au renuntat la vechile temeri doar pentru a crea altele. Si astfel s-a ajuns, ca, in “Epoca Luminilor” (denumita astfel prin tratate si carti, caci realitatea unei Europe infestata de boli si de murdarie – contrastand puternic cu tarile asiatice hulite de toti occidentalii – putea sa sugereze doar un “mare intuneric”) oamenii sa isi puna obsesiv problema rasei. Odata cu descoperirea Africii, a aparut problema rasei negre…
Si de aici incolo, au existat nenumarati oameni de stiinta care au incercat sa clasifice, sa faca legatura cu vechile mituri ale civilizatiei umane (niste absurditati preluate din carti care pe langa faptul ca sunt de cele mai multe ori doar niste apocrife, sfideaza insasi logica cu elucubratiile pe care le cuprind – dar, traditia invinge din nou…). Marile razboaie ale epocii moderne au inceput din dorinta obtinerii unei rase pure! Toata lumea cunoaste legendele, toata lumea cunoaste cuvantul “arian”, insa oare cati dintre noi intelegem cu adevarat acest cuvant, cati dintre noi intelegem cu adevarat ceea ce sta in spatele sau…? Este trist sa observi ca un razboi care a facut atatea victime a pornit de la cateva cuvinte prost intelese…
Arienii, rasa superioara, oameni puri, puternici, ten alb… Sau cel putin asa sustin cei care au ucis pentru acest ideal… Pentru ca realitatea ii contrazice cand ne vorbeste despre cucerirea Indiei de catre aceasta rasa de barbari… Abia mai apoi ei au ajuns in Europa. Dupa ce, pentru a folosi cuvintele unuia dintre cei mai mari teoreticieni ai “rasei pure”, au intrat in contact cu Asia, “cu murdaria”! Deci domnilor, nu exista rasa “pura”, pentru ca nu exista oameni “crescuti in sera”! Iar cand vorbim despre superioritatea unei rase fata de o alta vom observa ca nu avem de ce sa facem astfel de clasificari! Ele sunt imposibile… Exista oameni intelepti si oameni mediocrii, acest lucru nu tine de rasa! Omul este om chiar daca pielea sa este neagra sau galbena sau alba… Nu asta conteaza, pentru ca pur si simplu nu pot exista diferente! Suntem oameni, iar cei care vorbesc despre superioritatea rasei lor nu vor decat sa isi ascunda propiul complex de inferioritate! Sa-i ignoram si sa alunecam mai departe alaturi de apa involburata… Aceasta este calea omului intelept, acesta este Tao…
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  V supun ateniei un pct. de vedere deosebit i, oarecum, n concordan cu cele spuse de dvs.

Prima Lege a existenei umane este supravieuirea. Prin urmare, oriunde ne-am uita, adic la orice nivel ne-am referi, pornind de la momentul nglobrii mitocndriei n celula vie, aceast Lege se evideniaz peste tot.

i, ca orice organism pluricelular, o ras de oameni lupt la fel de virulent ca i o celul vie. Dar nu despre asta vreau s v vorbesc. Vreau s ajung altundeva, legat de spusele dvs.

Orice ras, indiferent dac este sau nu pur, are tendina de a se conserva. Cei care au fost contieni de aceasta au fcut un pod peste timp i au realizat lucruri uluitoare. Faptul c Hitler a denaturat aceast filozofie inoculat mult mai de mult n contiina poporului german, nu nseamn c ea este eronat. Pentru c, nu tiu dac tii, dar naintaii nemi au avut grij s-i trimit conaionalii n diferite locuri de pe planet, ndeosebi de la vest ctre est (parc pentru a rspune invaziei popoarelor migratoare), pentru ca mai apoi s treac n celelalte continente. In fapt, Hitler a oprit aceast "migraie" pentru c el a vrut cu totul altceva. Dar naintaii lui nu au fost proti. i, de fapt, vedem i astzi asemenea abordri la americanii.

Pentru c sensul firesc de organizare istoric este acesta, adic spre unirea tuturor rilor planetei. Numai c, aa cum vedem acum, populaii ntregii din anumite zone sunt exterminate, urmnd s fie populate cu alte exemplare... Aa este istoria... aa este viaa... prin urmare, o ras mai "pur", tot va reui s conduc i treptat s se impun, fie c vrem, fie c nu.
 
Postat de catre Marian Badea la data de 2006-02-09 16:07:49
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE