FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Cum a fost interzisă opoziția
Text postat de Marian Tudorel Lazar



De când a aparut d-l Băsescu pe scena politică, opoziția (adică cei care i se opun) cunoaște o singură stare: starea de interdicție. Da, nu mai este solidă, nu mai este lichidă și nici fluidă, pur și simplu stă interzisă. De fapt nu vorbește, nu se mișcă, nu se clintește, nu înaintează. Ia însă tot mai mult forma unui berbece, din capul căruia ies ba unul, ba două, ba trei coarne. Cu berbecele acesta opoziția vrea să dărâme. Ce să dărâme? Un măturător! Da, ditai berbecele, mânuit cam nedibaci de copitele sale, vrea să dea jos un măturător ce și-a luat măturoiul în mână și curăță vajnic, fluierând, străzile patriei. Doar pentru că berbecelui i se pare că gunoierul, cu mâinile ocupate de măturoi și de pubelă, vrea să-i încalece mioarele, să-i fure pășunile și să-i lingă drobul de sare. Care drob de sare? Drobul de care opoziția este convisă că va cadea peste copil. Care copil? Noi, adică poporul, adică oaia ce-l admiră pe nea Alecu ce tunde și oaia și berbecu’. Doar că oaia vede că respiră mult mai ușurată de când a tuns-o nea Alecu și behăie, dar a plăcere, că-i place când este tunsă și mulsă cu rost. Berbecul însă este berbec: tuns ori netuns, nu contează că respiră mai ușor, contează doar c㠄nimeni nu se atinge de oaia lui”. Doar el are voie s-o încalece, s-o muște și s-o trântească la pământ de să-i sară toate flendurile, sătulă de a se mai lăsa vreodată tunsă de nea Alecu, fără școală de frizeri, fără școală de dat cu capul și mai ales prea iubitor de cola în defavoarea votcii. Apropo de votcă, dacă vecinul a început să amestece votca Premier cu votca Președinte, nu cumva l-o bate gândul să-l bată și pe nea Alecu și pe berbec și pe alți Aleci și berbeci ca să tundă el, iarăși, toate oile? Nu de alta, dar și mie îmi place mai mult cola decât votca, mai mult vaporul decât corabia cu pânze și prefer berbecii la proțap și gunoierii pe stradă, cu pubela și măturoiul în mână.
Până atunci însă, pentru ca nimeni să nu mai interzică vreodată opoziția, îi propun să nu mai stea interzisă. Iar dacă nu poate deschide gura fără să i se vadă colții și să facă spume la gură, suspectă de turbare, atunci mai bine să o tină închisă. Dar nici prea închisă, că o s-o creadă apoi toată lumea înțeleaptă și va fi și mai vai de ea dacă va vorbi, dar nu pe măsura înțelepciunii de care lumea o credea-o capabilă.

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE