FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Esența conceptului „părinte” nu este de A FACE ci de A CREȘTE copii!
Text postat de Marian Tudorel Lazar
„Spunea cineva, într-un comentariu de la editorial, într-o logică, aș zice eu ilogică "A nu-ti respecta conducatorii, este totuna cu a nu-ti respecta parintii." Ce analogie! Esența conceptului "părinte" este aceea de a face copii. Iar copiii, într-adevăr, trebuie să-i respecte. Conducătorii nu fac popoare ci ei sunt făcuți de popoare. Așadar analogia inversă pare mai aproape de realitate. Ca atare, a nu-ți respecta poporul este totuna cu a nu-ți respecta părinții.”

Emanuel Cristescu





Un domn, respectat și demn de tot respectul, dar care iși vede capătul înțelepciunii ceva mai departe decât este în realitate (părerea mea actuala!), a făcut afirmația, destul de sănătoasă la prima vedere, că esența conceptului părinte ar fi aceea de a face copii. Păi, atunci, părinte se numește și nebuna care face un copil și îl aruncă la ghena de gunoi, dementa care își omoară copiii ca să fie cu amantul, nemernica sau nemernicul ce-și chinuie copiii că nu se lasă dresați precum un câine și alte mii și poate milioane de MAMIFERE cu denumirea de „homo sapiens” ce-și închipuie că, dacă au procreeat, deja au făcut mai mult decât era absolut necesar și obligatoriu.
Părerea mea însă (și-mi place să cred că nu numai a mea) este că ceea ce caracterizează un părinte este tocmai acel chin de fiecare zi, că ai făcut ce trebuie pentru copilul tău, ca să-i fie bine în viață, că l-ai educat și pregătit îndestul, încât să fie capabil să se descurce singur și să-și găsească fericirea, să și-o construiasca bizuindu-se pe propriile puteri, acea dulce și cumplită neliniște că, acea ființă care depinde sau nu mai depinde de tine, dar a depins cândva, este la adăpost de orice rău și orice neliniște. Părinte nu este cel care pune la bătaie un spermatozoid sau un ovul, ci cel care pune la bătaie întreaga sa viață și tot ce iubește mai mult, ca să asigure fericirea altei ființe, nu neapărat pentru că există o legatură de sânge și de descendență între părinte și acea ființă, ci pentru că există o puternică și minunată dorință interioară de a dărui dragoste și fericire.
Dar dacă am stimula această nevoie? Dacă am dărui bani cuiva ca să crească un copil? Păi, asta se întâmplă deja, la casele de copii sau în cazul asistenților maternali, când oamenii sunt plătiti ca să fie părinți. Să fie aceștia mai puțin părinți? Da, sunt mai puțin părinți, dar nu sunt puține cazuri când, acești „mai puțin părinți” sunt chiar mai mult părinți decât cei care sunt părinți naturali. Și cred că am demonstrat deja aceasta, puțin mai sus, acolo unde am dat câteva exemple grăitoare și culese de pe la știri, adica din viața reală, despre părinți denaturați. Pe de altă parte, chiar dacă acești părinți surogat sunt părinți „doar” pentru că sunt plătiți pentru aceasta, să își aleagă ei, oare, această meserie, de a fi părinte, doar pentru singurul criteriu pecuniar? Nu credeți că trebuie să existe deja și acel „ceva” interior, acea nevoie de a ajuta și a contribui la fericirea unui pui de om? Acea dorință sfântă și mistuitoare de A FI PĂRINTE, chiar dacă nu a contribuit cu absolut nimic la procreerea acelui copil?
Eu sunt convins că, a fi părinte, nu înseamnă un spasm muscular, nu însemnă nici acele cumplite dureri de naștere și acel dulce sau imposibil de descris chin de a purta, timp de nouă luni, ceva ce mișcă în tine și-ți dă tot organismul peste cap. Părinte înseamnă răspundere, grijă și multă, multă dragoste. Iar plata, că este sau nu este și bănească, este, în primul rând, satisfacția de a dărui o nouă viață lumii, nu timp de o clipă, nu timp de nouă luni, ci zi de zi și clipă de clipă, din momentul conceperii și până în momentul când nu te mai poți îngrijora, pentru că toate grijile au murit, deja, odată cu tine. Și poate nici atunci!
A fi părinte înseamnă grijă și responsabilitate. A fi părinte înseamnă chin liber consimțit, dar imposibil de refuzat.
Și acum să luăm la puricat altă afirmație a preaînțeleptului domn de mai sus. Afirmă dumnealui că, nicidecum, conducătorii unui popor nu pot fi comparați cu părinții, ba chiar invers, poporul este similar părintelui conducătorului. Păi, stimați domni, moare poporul de grija conducătorului?! Să fim serioși! O iubi poporul conducatorul, dar cel care se îngrijește ca să-i fie celuilalt bine este conducătorul față de popor și nu invers. Și ce dacă face acest lucru plătit! Și ce dacă acel conducător este recompensat bănește și prin alte onoruri ca să fie un bun părinte pentru poporul ce-l cârmuiește! El este asemenea oricărui asistent maternal, care nu poate să-și aleagă aceasta meserie, dacă nu are acea înclinație naturală spre meseria de părinte. Da, unii asistenți maternali sunt mai puțin asistenți maternali decât alți asistenți maternali. O chestiune ce ține de talent, de întelepciune și de experiență. Dar toți, absolut toți pleacă de la un minim, minimul necesar.
Și nu sunt de acord nici cu afirmația c㠄nu conducătorii fac popoare, ci conducătorii sunt făcuți de popoare”. Conducătorii se nasc, nu sunt făcuți! Și conducătorii fac popoare. Istoria a demonstrat-o. Trebuie doar să o citești. Un singur om poate fi liantul unui grup care să rămână unit peste ani și ani până se naște din el un popor sau chiar mai multe popoare. Poporul evreu se presupune că a pornit de la un singur om. Dar să zicem că nu se pune ca exemplu, că nu toți cred în ceea ce spune Biblia. Dar poporul dac? Oare nu a fost făcut de Burebista? Oare, daca nu exista Burebista și nu unea toate triburile dace, mai exista Sarmizegetusa? Mai venea Traian să cucerească un pământ nelocuit? Mai apăreau românii? Dar, dacă nu era Cuza, mai exista România? Poate?! Aici nu există poate, domnule Cristescu! Aici nu ne mai jucăm. Sunteți poate mai cult, mai întelept și mai deștept ca mine, dar asta nu va scutește sa mai calcați în străchini,câteodată, acolo unde eu nu am călcat niciodată și nici acum nu calc. Deci, încă o data, afirm tare și răspicat: conducătorul face popoare! Afirm tare și răspicat chiar mai mult de atât: conducătorul, oricare ar fi el, este chintesența unui popor, chintesența acelui popor din acel timp și acel loc. Nu există conducători proști, nu există conducători răi, nu există conducători nebuni! Ei sunt totdeauna, fără excepție, omul potrivit la locul potrivit. Ei sunt strigătul de durere, de triumf, de bucurie sau de umilință al acelui popor, al acelui timp. Câteodată este un strigăt de teroare, sunt de acord, dar, la nivel macro, teroarea nu mai este un drum spre înfrângere, ci un drum spre vremuri mai bune. Și strigăte de teroare apar doar la vremuri de iminentă răscruce. Nu vă place Hitler? Nici mie nu-mi place. Dar el a fost omul apărut cand Germania era în fundul gropii. Hitler a fost strigătul de teroare al unui popor ce tânjea să se ridice. Și s-a ridicat. Doamne, ce s-a mai ridicat! Și, Doamne, ce s-a mai ridicat și Rusia după Stalin! Vă place Gorbaciov? Mie mi-a plăcut. Dar a fost începutul declinului pentru Rusia. Cât privește noii „tirani” Gadafi și nu mai știu care, mie nu-mi par chiar atât de grozavi și nu prevestesc schimbări extraordinare pentru popoarele lor, dar prevestesc că ceva se întâmplă acolo, că ceva se urnește și lumea musulmană începe să-și dea seama că, a trăi prea mult în umbra strămoșilor, nu ține nici de foame, nici de sete și nici de cald.
Deci, rămân la părerea că, a nu-ți respecta conducătorul. înseamnă a nu-ți respecta părinții și chiar mai mult de atât, înseamnă a nu te respecta pe tine însuți. Pentru că. nu văd cum s-ar putea respecta pe sine cineva care nu știe să-și respecte părinții. Deci analogia d-voastra inversă PARE, DAR NU ESTE mai aproape de realitate, este chiar total contrara realității.
Iar acum, după ce am avut îndrăzneala de a contrazice un om mai cult și cu mai multă minte decât mine, te rog să-mi ierți și îndrăzneala de a-mi cere iertare pentru această îndrăzneală. Am făcut-o, cred eu, de dragul adevărului, dar poate avântul tinereții și beția polemicii m-au dus ceva mai departe decât ar fi trebuit. Ceartă, mustră și îndreaptă, că eu mai mult nu voi mai vorbi pe acest subiect decât, doar, de mi se va cere să explic, să recunosc sau să mă declar învins. Și, de voi fi învins, mai mult voi câștiga, că mai de folos îmi pare să-mi îndrept o greșeală decât să am bucuria efemeră a rostirii unui adevăr.
Să fii iubit!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  maestre, despre polivalențele semantice ale apelativului "distinse", într-un număr (pentru matale, desen) viitor.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-08-30 22:24:18
         
 
  Oricum, a se observa că a luat și naganul escu bidineaua șăfului în mîini și ne tot dă cu "distinse"-n sus, "distinse" jos, de-am ajuns să mă uit pe lîngă mine, bănuitor, ca să-mi disting "distinsele" calități ce mi-au procurat un sentiment genealogic de lord cu rădăcini în william cuceritorul!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-08-30 21:55:49
         
 
  Decucem, din spumosul banc, zis pe de rost de către naganul escu, anume că el nu este intelectual!
Altfel, de unde atîta detașare?!!...
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-08-30 21:49:58
         
 
  typo - popor  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-08-30 20:38:40
         
 
  @ distinși colegi, antinomia aparent de nereconciliat a aserțiunilor dvs, citez

a) "A nu-ti respecta conducatorii, este totuna cu a nu-ti respecta parintii." și b) "a nu-ți respecta poporul este totuna cu a nu-ți respecta părinții"

mie unuia, iertare, ca părinte, fiu, și om din popr, printr-o asociere bizară de idei, mi-a amintit un banc vechi de tot, care mi s-a părut bun.
dar dacă aveți altă părere, sau dacă îl știați deja, nu-l mai citiți.

cică, prin anii 20 și ceva, un genial sculptor sovietic primește o comandă pentru un bust al lui Lenin.
dar, vezi, băi tovarășe (i se spune) bustul ăsta e chiar pentru piața roșie, tre să iasă ceva original, viu, revoluționar, ceva care sfărîmă șabloanele artistice burgheze, că altfel kamceatka te mănîncă.

zis și făcut, înainte de dezvelirea bustului, tipul de la GRU, NKVD, KGB, sau ce-o fi fost, trimis să examineze capodopera, constată cu stupoare că Lenin avea cioc, mustață, șapcă, era în general ok, dar avea în plus (pardon) 2 țîțe, în consecință scoate naganul și-l întreabă liniștit pe marele artist ce e cu silicoanele.

- păi, tovarășu comisar, răspunde artistul, în viziunea mea revoluționară, Lenin, ca mamă a glorioasei noastre patrii sovietice, trebuie să aibă obligatoriu, scuzați, țîțe. țîțe de la care suge clasa muncitoare, în alianță, firește, cu țărănimea muncitoare. zic eu, e destul de clar.
- hm. dar intelectualitatea?
- iertare, tovarășu, n-ați comandat decît bustul.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-08-30 20:37:58
         
 
  Textul de mai sus denotă înțelegerea afirmației "esența calității de părinte este aceea de a face copii" în contextul evidențierii incorectitudinii analogiei "copii-părinți" "popor-conducători", de tipul înțelegerii, ca să mă esprim tot analogic, de care a dat dovadă Gherghe când cineva îi spunea că nevastă-sa se află în păpușoi cu Vasile! Replica lui Gheorghe, devenită celebră, suna cam așa: "Ei și? Ce-i porumbul meu? E al CAP-ului!"

Să scrii o asemenea poliloghie doar pentru a-ți permite luxul de a te trage de bretele cu cineva, în final, rostind un nepoliticos "Să fii iubit!" este o performanță!

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-08-29 05:29:49
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE