FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Lacul lebedelor în versiune modernă
Text postat de Marian Tudorel Lazar

Suntem mai bogați acum, că avem mai mult?
De bună seamă că da. Cu toate acestea, lucruri care ieri ne-ar fi făcut fericiți, cum ar fi un hârb de Dacie și un apartament amărât, azi nu mai prezintă nici un fel de satisfacție. Un magazin plin cu marfuri strălucitoare, care ne-ar fi făcut să ne credem într-al nouălea cer, azi ne lasa indiferenți sau destul de nepăsători. S-a prostit lumea, a evoluat, a involuat sau totul este un sindrom bărbătesc postorgasm? Ieri eram nefericiți că aveam gurile ferecate, azi observăm c㠄lăcătușii” chemați să ni le descuie, scriitorii revoluției sau nerevoluției post decembriste, nu fac decât să strice și mai tare broasca.
Și, de la atâtea broaște încuiate, s-a născut ditai lacul ce își așteaptă lebăda care să-i cânte celebrul ei cântec. Aș putea fi eu, ai putea fi tu, ar putea fi oricare altul. Cu condiția să te asculți și să vezi că nu faci „ga”. Că ești provocat și nu faci „ga”. Că, multe sau puține de zici, niciodată nu zici „ga”.
Vorbeam însă de bogăție și de mulțumirea care nu vine totdeauna o dată cu ea. Avem acum mai multe ca niciodată, dar avem și grija zilei de mâine. O zi de mâine destul de împopoțonată. Nu doar cu un apartament și o Dacie, ci cu o afacere înfloritoare, cu muschii lui Schwarzenegger, inteligența lui Einstein și femeile lui Solomon. Unii ar zice că mă înșel. Că nu lăcomia este cea care îl chinuie pe om cel mai tare, ci frica de boli, terorism, încălzire globală, poluare și război atomic. Oricum ar fi, observ că omul se teme. Că suntem bogați în multe, dar mai ales în frici. Și că gurile ce strigă în piața publică nu împrăștie această teamă, ci o întrețin. Că amnarele scapără doar să dea foc la paie și lumânările nu mai sunt.
Suntem, deci, mai bogați? Da, suntem. Ne mai lipsește doar o lebădă destul de nebună să cânte. O lebădă care să știe că este lebădă. O lebădă căreia să nu-i fie rușine să-și etaleze frumusețea. Dar și o lebădă care să nu mănance grăunțe, o neîmblânzită căreia să-i placă numai zborul și cântecul ei.
Avem nevoie de un scriitor. Unul adevărat. Da, sunt convins că toate broaștele se visează cântărețe și toate gâștele se cred grațioase. Și sunt convins că, fără broaște, lacul nu ar mai avea farmec și fără de gâște oamenii ar mânca lebede. Dar de mult nici o lebădă nu a mai coborât pe lac iar oac-oac și ga-ga parcă nu mai au nici un farmec, dacă nu vine primadona. Eu o aștept. Știu că va veni. Și atunci vor tăcea găștele, vor tăcea broaștele și păsărarul își va arunca grăunța cu fir de ață. Dar lebăda va zbura.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE