FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Șablonorii
Text postat de Marian Tudorel Lazar


În orice fabrica de confectii există o categorie de persoane specializată în tăiatul de cartoane: șablonorii. Ce fac oamenii aceștia? Gânditorii, proiectanții adică, închipuie un anumit model, îl creează, îi fac tiparul și apoi îl dau șablonorilor să-l scoată pe bandă rulantă. Dacă ai tiparul, nici nu mai este nevoie să știi croitorie: pui tiparul pe material, trasezi, tai și dai la cusut, adică la îmbinat, la unit bucățile separate. Ei, aici la îmbinat poate să fie însă destul de dificil, uneori poate la fel de dificil ca munca de a crea produsul. Se întămplă uneori ca un simplu cusător, tot cusând zeci și sute de produse de toate soiurile, să înceapă să fie capabil chiar să creeze produsul de la cap la coada. Nu același lucru se poate spune însă despre șablonori: ei știu doar să taie cartoane. Da, după câteva sute și mii de cartoane tăiate s-ar putea să înceapă și ei să știe cu aproximație cum să facă un tipar, dar neștiind să îmbine șabloanele, lucrul lor final va fi tot șui. De aceea au neapărată nevoie de un creator adevărat, căruia să-i copie tiparele. Pot oricând sâ-ți deseneze un tipar de mânecă, un crac de pantalon, un șliț dar nu și un produs complet. Ce-i al lor însă, rămâne al lor: doar ce-ai zis „crac” și el sare cu tiparul, ai zis „mânecă”, sare cu tiparul, ai zis „du-te dracului” iar sare cu tiparul. Ups! Ce tipar să aiba dracu? Cum ce tipar?! Coadă, coarne și copite. Păi, ar putea fi și o capră sau chiar o vacă. Nu contează, el sare cu tiparul. Ziua copiază tipare, noaptea visează tipare, gândește tipare, vorbește tipare, nu iese din tipare. Doar e șablonor, ce puii mei! Apropo de „ce puii mei”, nu o fi și acesta tot un tipar? „Ba bine că nu”! Io-te-al naibii că m-am molipsit și eu: șablonorul dracului ce sunt!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE