FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Atenție, cad caractere
Text postat de Marian Tudorel Lazar


Există persoane, nu neapărat inculte, care confundă zâmbetul cu hlizeala și bătaia de joc cu critica. Astfel, la vederea unei greșeli, persoanele respective nu se gândesc, înțelegătoare, la faptul că și ele au greșit sau pot greși la fel, ci doar „ha, ha, ia uite și la prostul ăsta”! Deasemeni, dacă vor să schimbe ceva, persoanele de mai sus nu spun „ia să-l ajut pe înecat să iasă din ap㔠ci „ia să-l arunc pe nemernic în rahat”. Ce mare lucru, veți spune, dacă omul, în loc să zâmbească înțelegător, doar se hlizește sau, în loc să critice, batjocorește? Păi, nu ar fi nici o problemă, dacă hlizeala nu ar crea, până la urmă, disconfort și ceartă iar bătaia de joc nu ar duce la nervi și război. Război din care toți membrii grupului au de suferit, nu numai cei implicați direct. Apoi, mai este și o mare problemă când hlizitorii se cred înțelepți iar batjocoritorii, luptători pentru drepturile oamenilor. Cu cât persoana, care se hlizește sau batjocorește, este mai sus pe scara ierarhică, cu atât mai cumplite sunt efectele acțiunilor sale. Uneori, un simplu rânjet sau o mică batjocură poate schimba radical viața amărâtului sau amarâtei, care se întâmplă să le cadă victimă. Da, nu este și cazul persoanelor care știu să contracareze acțiunile de mai sus cu calm, înțelegere, zâmbete și critici constructive. Dar câți dintre noi au, oare, nu atât disponibilitatea de a acționa, cât capacitatea intelectuală și emoțională de a-și rezolva astfel problemele? Trebuie să recunoașteți că este destul de greu și îți trebuie un antrenament continuu, atât de călire, cât și de acumulare.
Ce le poți face, atunci, unor astfel de oameni? Să-i ignori? Nu cred că este cea mai bună soluție. Cred că trebuie să le răspunzi cu aceeași monedă, chiar dacă există riscul ca tu însuți să te hlizești și tu însuți să batjocorești. Fă-i să simtă exact ce ai simțit și tu, dar arată-le și cealaltă față a monedei, adică zâmbete înțelegătoare și critică adevărată, pe cât îți stă în puteri. Atenție, însă, a acționa repetat și prelungit în modul acesta înseamnă, pe zi ce trece, să devii o persoană fără caracter. Și nu se merită. Lăsați hlizeala și batjocura să fie apanajul exclusiv al celor care, deja sunt fără caracter…Lăsați-i să se hlizească până vor ajunge să se hlizească doar de ei înșiși și să batjocorească până când viața lor însăși va deveni o batjocură. Iar voi învățați să fiți oameni. Caractere adevărate!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE