FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
POSTUL ÎN EVROPEEA
Text postat de Gheorghe Rechesan
Din pricină că i se năzări că ar fi Postul Mare, părintele Emanuil chemă pre toți credincioșii din lavră, de-a valma, poruncindu-le canon greu: să se lepede de pizme, de prozodiri scîrbavnice ori prea necreștinești și să cerce a izvodi numa’ ce’ar fi pe placul Cuvîntului Său.
Obștea, pocăită, făgădui a se ține de voroavă și-ndată, după dăngănitul clopotelor de vecernie se strînse la cină în trapeză.După rugarea obicinuită, de sară, mirare mare ce bucate s-aduseră pe masă ! În locul vreunei pulpe de căprioară, meșteșugit frăgezită-n vin, li să trînti în blid o ciozvîrtă de baladă, cam ațoasă și făr' de sîmțire. Nici măcar vreo juma de duzină de prepelițe rumenite la cuptior, ci doar sonete și alea zbîrcite și vechi, iar în loc de purceluși de lapte la frigare, doar rondeluri, catrene și pasteluri, unul mai nesărat și rînced ca altul. Iară cînd toți comesenii așteptau, batîr un morunaș de vro trizăci de chile, cît să împle tava (că de, macar peștele e-ngăduit la postire) fratele chelar le trînti o cuvîntare lungă cît o zi de post, fără sare și piper, de li se amărîră gurile și li se strepeziră limbile, altfel sprințare, mai ales dupe închinăciuni către păgînul Bahus! Dară ioc vinațuri ! În pocale doar apă chioară ș-aceia căldicică, să nu le urce la glagorie stihuirea, că-s bucheri de soi și gingași fiind la creere îi poate lovi orișice fandacsie ! Cu ghiersu-n grumaz, frații mulțămiră de bucate preacuviosului stareț și purceseră la chiliile lor, cu mațele ghiorlăind de foame, dupe această pilduitoare agapă. Și chit că nu le fură pre plac bucatele de post barem unu’ nu crîcni, ba mai mult lăudară îndestul iscusănia ospățului.
Iac’ așa se petrecea postul, cu alese îndemnuri și pilde stihuitoare, în cea preacinstita lavră a Evropeii !
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE