FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
ECOLITERATURA I
Text postat de Emanuel Cristescu
Conceptul „ecoliteratur㔠se referă la o parte a literaturii, înțeleasă ca artă simbolică a scrisului, în care nu se admit cuvinte licențioase, obscene, pornografice și altele similare. Definirea conceptului și necesitatea acestuia pornesc de la constatarea evidentă că, taxonomic vorbind, sunt necesare concepte care să definească, detaliat, orice are o anumită legitimitate ontologică și poate fi diferențiat de altceva. Așadar „ecoliteratura” se diferențiază de „literatur㔠în sens larg, prin aceea că nu acceptă vulgarizarea și promiscuizarea limbajului, fără să existe niciun fel de constrângere ori restricție în ceea ce privește fondul abordărilor literare. Ecoliteratura nu neagă niciun fel de literatură ori artă, în sens general, ci se revendică a fi un spațiu literar de nișă în care, cu talent, se poate spune orice, fără a fi necesară utilizarea cuvintelor indecente, licențioase. Aceasta nu înseamnă câtuși de puțin c㠄violența organizată pentru un discurs banal”, definiție dată de Roman Jacobson literaturii, ar fi inoperantă în acest domeniu. Atâta c㠄violența” artistică ori de limbaj se bazează pe „violența” ideilor și nu pe violența și sonoritatea cuvintelor pe care simțul comun le denumesc a fi necuviincioase.
Ecoliteratura s-a născut ca urmare a necesității departajării structurale și valorice a textelor ecoliterare față de textele neecoliterare. Și, aceasta, deoarece insidios, mulți literați încearcă să acrediteze ideea că nu există ori nu ar trebui să existe cuvinte neliterare și că tot ce este scris este literatură. Astfel încât dezmățul dezinhibiționist, impudoarea promovată cu ostentație, exhibiționosmul maladiv, excrementismul, obscenitățile și pornografia precum și toate tipurile de perversiuni și manifestări sexuale patologice, exprimate cât mai vulgar cu putință, au ajuns să fie considerate valori în sine. Și considerate evoluție de limbaj! Un fel de cloaca maxima a tuturor dejecțiilor spirituale pare a fi trendy. Vulgarofilismul, pornocultismul, mizerabilismul, genitalismul exacerbat, scatofilismul, dejecționismul, hormonalismul și multe altele par a da tonul în literatura postdecembristă. Poate și ca expresie a închistării cenzuriste în care cultura română a fost ținută în frâu ani de zile. Ar putea fi o explicație, nu și o justificare. Asemeni proletcultismului aceste „curente literare postmoderne” în cea mai mare parte cultivă o anumită teză. De bază fiind sexualismul și derivatele sale. Excedând erotismul și intrând în zona pornografică. De cele mai multe ori este cultivat prostul gust și kitsch-ul șocând prin utilizarea cuvintelor licențioase și nu prin idei șoc ori valoare textuală. „Curajul” de a rosti astfel de cuvinte este vechi de când lumea. Zonele promiscue își revendică paternitatea procedeului. Atâta că de-a lungul timpului aceste categorii de creații și-au avut locul lor și, de cele mai multe ori, „consumul” de astfel de producții s-a făcut în cercuri restrânse și cu o anumită discreție. Fără pretenția de a fi ridicate la rangul de mare literatură. Adică utilizate firesc, neipocrit și cu acceptarea condiției de departajare față de normalitate, respectându-și astfel statutul de ilegitimitate publică. Situația actuală, încurajată și de pasivitatea unui stat aflat în excesivă disoluție de putere, pare că impune ca normală de exemplu generalizarea prostituției și doar ca excepție valorile familiei. Astfel cititorii onești, (spre dezamăgirea purtătorilor de stindard ai acestor curente, există mulți, foarte mulți astfel de cititori, îmi place să cred că ei constituie majoritatea) se simt agresați și chiar debusolați în fața acestui val agresiv de prostituție a literaturii și de lipsa oricărei protecții a spiritului pudic. Avem de-a face cu o literatură compromisă care niciodată nu va putea aspira la condiția de mare literatură. Aceasta nu înseamnă că acest tip de literatură nu ar avea cerere. Se intră astfel într-o spirală infernală vicioasă. Textul de astăzi devine deja-vu-ul de mâine care trebuie înlocuit cu alt text și mai și. S-a ajuns la o adevărată nebunie. Toate zonele imoralității și perversiunilor morbide de la sadism și sodomism la pedofilie și incest ajungându-se la zoofilie, necrofilie și altele sunt explorate. Pentru că răul vinde. Iar sclavii manipulărilor de acest fel, sunt ținuți prizonieri eterni pentru că sunt ori trebuie să fie contributori la prosperitățile bazate pe aceste valori. Conștiință, moralitate, valori morale, valori sociale gata. Nu mai contează. Fiat pornografismul pereat mundi.

Va urma
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Am citit ce ati scris si trebuie sa va spun ca aveti multe greseli de gramatica. Cea mai stridenta ar fi „creaza”. „Din păcate, democrația crează premizele dictaturii. În numele unor „valori” impuse democratic se ajunge la dictatură. Și numai „exprimarea” chiar și „neliber㔠mai poate lupta împotriva dictaturii!„ http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?do_afiseaza_editorial=77
Se scrie CREEAZA!
In rest, sunt doar vorbe in care nu crede nimeni. Una scriem , alta fashim.

Semnat si parafat,
Mr. ObositsiPlictisitdeTexte„Lemnoase”.
 
Postat de catre Dan Marcu la data de 2009-10-02 16:22:11
         
 
  "Rog editorii să nu mai valideze niciun text sau comentariu al acestui user care face referiri la persoane. Si care se erijează în inchizitor, judecător, apărător, petiționar, PR, etc. Cu un potențial confictogen peste medie.

Texte literare și comentarii asupra textelor. ATÂT aici".

E.C.
 
Postat de catre Cris Banu la data de 2009-10-01 22:29:50
         
 
  Codul lui Calimah, Legile lui Manu, Codul lui Hamurabi, legile lui Murphy :))  
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-10-01 21:50:12
         
 
  Personaj cu nume schimbator,

Acesta este un site literar. Intretii de la inceputul activitatii dumitale aici o stare de revansa. "Convorbirile literare" iti lipsesc cu desavarsire, te intreci in replici la replici si iar la replici. Textul respectiv prin care aminteam ca toate repetitiile acelor lupte sunt neconforme cu un site li-te-rar a fost sters de mine dupa ce mi s-a parut ca ai inteles ca aici nu este piata. Si nici circ. Acest tip de discutii se poarta in alte locatii. Aici se scrie. Mai bine sau mai prost. Dar se scrie. Nu ai inteles, e pacat. Pari obosita acum, la sfarsit de spectacol. Lasa, totusi, literatura sa vorbeasca.

Nu e cenzura, e rusinea unui editor care nu vrea sa te lase sa te faci de ras pana la capat. Si ultimul raspuns in afara literaturii

 
Postat de catre Cris Banu la data de 2009-10-01 21:46:52
         
 
  Asta e cenzura in toata regula. Nu respectati propriul regulament, dreptul la opinie, libera expresie, dreptul la replica.  
Postat de catre Dan Marcu la data de 2009-10-01 21:11:15
         
 
  *atacul-
scuze
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-10-01 17:01:20
         
 
  persoana
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-10-01 16:59:56
         
 
  Pentru ca tacul la perdoana nu este definit clar si taxat ferm.  
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-10-01 16:59:45
         
 
  "Nu vad niciu motiv pentru care n-ar beneficia demnitatea ca valoare umana importanta macar de aceeasi protectie cat pudoarea, inteleasa ca firesc al unui sentiment uman"


"Conceptul" în sine este iezuit: "artă simbolică a scrisului, în care nu se admit cuvinte licențioase, obscene, pornografice și altele similare". Nu se spune o iotă despre comportamente, atitudini, alte cuvinte la fel de murdare, etc. Astea fac parte din "polemica" pe care libertatea de expresie o încurajează și patronul o protezează.

Pe acest site nu trebuie să te plîngi, sugerînd măsuri, imediat ești declarat șantajist sau neprieten. 99 la sută din mizerii sînt considerate "la limita regulamentului" (bineînțeles eco). Și atunci este foarte firesc ca singura apărare să fie atacul împotriva mizerabililor. Cît mai incisiv, ca să pătrundă prin talpa obrazului.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-10-01 16:55:11
         
 
  observ cat de greu se decanteaza si apoi cat de greu patrunde ideea ca nu obscenitatea explicita este problema europeii ci cea implicita: lipsa de respect, bascalia proliferata cu asentimentul sustinatorilor din "culise". apoi, reactivitate quasi-nula a "publicului" in situatii de agresiune.
vad in sfarsit cateva luari de pozitie (adriana giurca, radu stefanescu, cta, etc), cea care se apropie cel mai mult de expresia limpede necesara fiind a adrianei, aici mai jos.
expresii sau cuvinte care frizeaza pornografia au fost, cred eu, foarte putine. cu mult mai multe insa cele care terfelesc demnitatea umana. acum aproape un an, am afirmat ca ignorarea celor din urma in favoarea transanta a celor dintâi reprezinta o ipocrizie. de atunci n-am mai publicat. "ecoliteratura", asa cum este ea prezentata, poate fi tichia de margaritar a literaturii dar portul ei nu dispenseaza de uzul bunului simt si de semnalarea comportamentelor necuviincioase din comentarii.
orice observatie se poate face civilizat, chiar atunci cand textul e mult sub nivelul dorit de comentator. glumele sunt bine-venite, nu insa si bataia de joc absolut gratuita. am mai spus-o de cateva ori, nu cuvintele ci atitudinea obscena este problema comentariilor acestui site. imi
face insa placere sa remark in ultimul timp un progres net si sper ca el va continua.

cele bune tuturor
 
Postat de catre definitiv retras 02octombrie09 la data de 2009-10-01 16:38:12
         
 
  Domnule EC, conceptul dvs. "eco" se bazeaza pe libertate de exprimare cu doua limite: Nu cuvintelor obscene si Nu atacului la persoana. Problema apare atunci cand Nu-ul pentru cuvintele obscene este spus mai hotarat decat cel impotriva atacului la persoana. Astfel, textul sau comentariul cu obscenitati este trimis cu o viteza uluitoare in neant, in timp ce atacul la persoana continua sa se lafaie pe paginile albastre si sa-si produca in continuare efectul nociv, independent de soarta autorului ( care abia dupa avertismente, etc este taxat la nivel). Pai de ce? Stiu ca urati cenzura si ca orice invalidare reprezinta o forma de cenzura. Totusi, apelati la aceasta pentru a pune in aplicare un principu eco. "Nu- cuvintelor obscene." De ce nu beneficiaza celalalt Nu de acelasi instrument ferm? Nu vad niciu motiv pentru care n-ar beneficia demnitatea ca valoare umana importanta macar de aceeasi protectie cat pudoarea, inteleasa ca firesc al unui sentiment uman? Absolut nici unul.

Idei pe fuga:
- puneti egal intre cei doi NU,
- definiti foarte clar atacul la persoana si stergeti-l de pe fata Europeei, de cate ori e cazul, pentru ca dincolo de orice, ASTA e adevarata problema a Europeei.
- si poate ca ar mai fi multe de povestit, dar am pledat prea mult pe Europeea si mai bine ma duc sa vad pe unde rataceste muza, ca acusi vine noiembrie :)

PS- Permanent intrupata- da. :) Sunt nevoita sa ma intrupez permanent, la fel cum sunt nevoita sa ma suspend uneori cand simt ca ma apuca dracusorii si nu vreau sa risc sa ma trimiteti la exorcizare. Ma duc singurica.
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-10-01 15:30:54
         
 
  Adriana, multumesc, m-am abtinut totusi sa-ti raspund la comentariul adresat persoanei mele, eu asteptam raspunsul domnului Cristescu, nu interventia ta, privind persoana mea, in fine...

Domnule Cristescu, eu inteleg ce vreti sa spuneti,(mi-ati mai spus-o direct si cu alte ocazii) dar sa nu va indoiti de mine, in realitate sunt o buna gospodina, al naibii, le potrivesc asa de bine si praful de copt si esentele!:)
Sper, atunci cand nu voi mai scrie pe fuga, sa am timp sa potrivesc si cuvintele in scris. Dar sa stiti un lucru; nu am intentia si nici pretentia sa ajung o literata, la nivelul celor care au talent si scriu bine si au si timp, dedicandu-se numai scrisului; pentru mine, scrisul(indiferent cum il fac) este o eliberare si aici as fi vrut sa ma intelegeti si nu as vrea sa va lasati influentat. As fi dorit sa am si eu postare directa a comentariilor, am toata bunavointa sa fac comentarii, sa notez lucrarile colegilor mei, asa, pur si simplu, ma simt descurajata, cand vad ca aceste comentarii imi apar tarziu si nu mai au efect. Cu modestie si consideratiune, Vasilica Ilie
 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2009-10-01 08:57:30
         
 
  Adriana - Permanent întrupata - nici vorbă de ceartă. A fost doar o adiere de curiozitate.

"Totusi, doar evitarea cuvintelor obscene nu e suficienta." nici nu am susținut așa ceva. Însă este mai greu de cuantificat. Și, doamne ferește, de cenzură. Eu mizez pe bunul simț literar.Care este al naibi de greu de definit. Mai ales printre talentele pur sânge. Aștept idei.


Vasilica Ilie, "Si atunci, ce sa inteleg?" Că mai trebuie ceva praf de copt, foc mic și ceva mai multe esențe. Nu de nori. Abia după aceea vine și stropirea cu nivel.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-10-01 06:17:42
         
 
  Domnule Cristescu, trecand peste cliseul asta cu sapte ani de-acasa si peste referirea tendentioasa la gasti, cred ca Vasilica nu merita certata pentru ca a afirmat ca exista situri pe care se scrie si obscen, mai ales ca, probabil tot incercand sa respecte dreptul la pudoarea cititorului, acele situri avertizeaza ca unele texte au continut vulgar. Vasilica nu a afirmat ca scrie sau ca a citit literatura obscena ACOLO. Si nici nu o vad facand asta. Cred ca ati fost putin prea aspru si n-ati sesizat ca v-a sustinut punctul de vedere.

Vasilica, poate ca n-ai facut destule eforturi literare pentru a face pe cineva sa recomande marirea de nivel. Si, sincera sa fiu, nici nu cred ca domnul Corbu a marit prea multe nivele la recomandarea cuiva. Asa ca nu te simti nedreptatita. Imi amintesc ca la un moment dat ai scris un text bunicel, sau cel putin altfel decat in stilul obisnuit. Ti-am incurajat schimbarea (evolutia) cu o stea, atunci. Alt autor ti-a recomandat o varianta imbunatatita si, de asemenea, te-a incurajat. Pentru ca atunci... ai meritat. Pacat ca ai sters textul.

Problema cu regulile Europeei e simpla. Cat timp e unanim acceptat ca exista localuri in care nu se fumeaza (afis la intrare) si, stiind asta, fie intri si te abtii, fie cauti unul in care poti fuma, nu vad de ce atata zarva. In localul domnului Corbu NU SE FUMEAZA. Punct. Ca va reusi, precum cei care combat fumatul, sa ii oblige pe producatori sa scrie avertismente pe produsele pe care le vand sau sa convinga toata lumea sa se lase de fumat, ramane de vazut.

Domnule Corbu, eu va sustin numai in ce priveste efortul de a avea un colt curat in literatura de azi. De ce nu? Totusi, doar evitarea cuvintelor obscene nu e suficienta. Radu a subliniat foarte bine ce va scapa pentru a asigura un spatiu curat credibil.
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-09-29 11:19:18
         
 
  erata: dar care = dar pe care  
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2009-09-29 10:28:21
         
 
  Domnule Cristescu, m-ati facut sa zambesc si asta este de bine. De ce m-am dus acolo? Sunt doua motive pentru care m-am dus, dar care nu o sa le dezvalui aici. Si daca este s-o luam asa, teoretic si practic, sunt un om liber si merg pe orice site vreau, depinde si ce scriu acolo. Pot sa va spun insa ca niciodata nu voi scrie obscen, in primul rand ca nu imi este in fire atat pentru bunul simt pe care il am cat si pentru cei sapte ani de acasa si in al doilea rand, sunt femeie si stiu ca, in general, femeile ar trebui sa fie mai pudice decat barbatii.
Referitor la "găști", nu mai comentez, nu are sens pentru ca am sa va spun si eu un păs din care poate sa reiasa si acest lucru: sunt de atata timp pe acest site si am ramas la nivelul 10. Nu s-a gandit niciun postator care are un nivel mai mare (100) sau un editor sa-mi mareasca si mie nivelul, cu atat mai mult, dv. care sunteti patronul site-ului si v-am facut o cerere in acest sens, dar nu m-ati luat in seama. Si atunci, ce sa inteleg?
 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2009-09-29 08:45:17
         
 
  Vasilica Ilie,

Dacă nu ai fi scris "nu fac parte din nicio gașcă" lăsând să se înțeleagă faptul că aici ar fi "găști" -termen pejorativ, firește-poate că nu observam "la textul" sic! "i-am intalnit si aici si acolo", etc. Ce cauți tu, femeie cuminte și corectă, "și acolo" Ori poate mergi în ingenui vizite documentare ca să mediezi implementarea ecoliteraturii? Că-mi amintesc de unul care trăgea după el o damigeană de vin și se ducea la un congers antialcoolic. Întrebat ce caută cu damigeana acolo a răspuns nonșalant: hâc, păi să știe omul contra cui combate...
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-28 21:12:36
         
 
  Label Black

"Cei carora li se pare deplasat citesc altceva"

Exact. Ai sintetizat perfect: aici evoluează doar cei cărora li se pare deplasat limbajul vulgar. Celor care, în mod ipocrit, s-au înscris pe acest site, făcându-ne să credem că și lor li se pare deplast limbajul vulgar, și nu sunt consecvenți, nu li se permite AICI să scrie vulgar. Acasă, în altă parte, pot să o facă. Noi nu le intezicem. Mai mult, nu le negăm gustul și chiar îi înțelegem. Ce simplu ar fi dacă și ei ar proceda simetric!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-28 21:01:18
         
 
  Nu poti schimba ce nu poate fi schimbat!!! Lasati iluziile optice in urma! Conceptul -ecoliteratura- nu exista! Eu stiu una si buna - fiecare persoana in parte are gusturi. Unora le place literatura obscena si citesc acest lucru. Cei carora li se pare deplasat citesc altceva. D-aia e frumos. Ca esti liber sa alegi.  
Postat de catre Label Black la data de 2009-09-28 19:53:49
         
 
  Si cu balonas si fara, violul tot viol ramane.
Trupul femeii este o poezie, dar unele poezii, chiar si eco imbracate, tot vulgare raman.
Mai obscen este un popa in patrafir decat Madona cu sanii goi.

Sa ma iertati, sunt doar un prost oarecare.
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2009-09-28 17:55:15
         
 
  Scriu acest comentariu cu sfiala, la textul de mai sus pe care il aprob cu toata sinceritatea. De ce, cu sfiala? Pentru ca nu vreau sa se interpreteze altfel acest comentariu, ca as tine partea cuiva. Stiti ca sunt neutra, pe acest site, nu fac parte din nicio gașcă si sunt o persoana corecta.
Fiecare site are niste reguli, conditii, impuse de insusi patronul site-ului si cred ca ar trebui respectate intocmai. Sunt alte site-uri care gazduiesc autori care scriu literatura obscena. Sunt autori pe care i-am intalnit si aici si acolo. Nu stiu de ce sunt atatea discutii, pentru ca nimeni nu-i opreste sa scrie obscen si sa se desfasoare pe alt site si sa respecte regulile acestui site? Daca domnul Emanuel Cristescu a repetat de cateva ori lucrul acesta, prin diverse topicuri, de ce sunt voci care contesta regulile? Atat am avut de spus. Multumesc.
 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2009-09-28 15:30:38
         
 
  Typo - Vasile Munteanu  
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2009-09-27 22:42:10
         
 
  Revin o secunda; ceea ce dauneaza acestui site este pasiunea pentru discutii adiacente si literatura se pierde in nebuloasa unor controverse uneori fara cap si fara coada.

Stiu ca n-o sa placa ce zic, dar trebuie sa spun -din cand in cand ce gandesc- chiar si aceasta problema a ecoliteraturii mi se pare minora in raport cu aceea a valorii artistice, pentru ca avem pretentia ca scriem literatura si ea este conditionata de interpretarea artistica a vietii, a lumii, a realitatii....nu?

Inclinatia aceea unica ( a fiecaruia) pe care o denumim talent ne permite interpretarea originala, observatia intensa, "traducerea imediatului in semnificatii majore si atunci, hai sa fim scriitori inaite de orice....

Asa ca Vasile munteanu...spre ex. vorba lui Lorry.

Respecte,

Calvar

si promit ca revin in matca ....."dau pe afara "rar.
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2009-09-27 22:41:35
         
 
  Nu visez în spațiul public iar ecoliteratura nu operează în zona oniricului privat.

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-27 22:06:26
         
 
  Am greșit: baftă! baftă!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-27 22:04:13
         
 
  Baftă.

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-27 22:03:40
         
 
  mda,șefuțu!

având în vedere că mă pregătesc pentru două licențe îmi va fi greu, dar promit să nu vă dezamăgesc cu săgețile

poeziile lui Vasile Munteanu sunt bune FĂRĂ EXCEPȚIE!

vă doresc vise eco!

 
Postat de catre hhhhhhhhhhhhh hhhhhhh la data de 2009-09-27 22:01:24
         
 
  "oricum Josephine e la porțile Europeei"

Ca prietenă este bine venită. Altfel am împrumutat de la unul Arhimede vreo 2000 de oglinzi....
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-27 21:53:21
         
 
  pune-l în paranteze înseamnă [...] adică puncte puncte că ma-am grăbit și a ieșit altceva.

Degeaba am pierdut eu astăzi toată după amiaza?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-27 21:50:37
         
 
  Pentru un cuvânt. Un singur cuvânt care, deși este în DLR și deși a fost rostit de o autoritate în materie chiar pe postul național, este neecoliterar. Îți las plăcerea să-l ghicești. Scoate-l sau pune-l în paranteze și poemul rămâne. Pentru că, de altfel, cu excepția invocată, este un poem bun.

Oricând binevenită Josephine. Cu precauția că săgețile pot deveni bumeranguri.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-27 21:48:27
         
 
  șefuțu, să mă întorc pe Josephine Săgeată să dialogăm un picuț în eco?

ce repede ați șters textul în care citam un mare poet... îmi spuneți și de ce?

oricum Josephine e la porțile Europeei:)
 
Postat de catre hhhhhhhhhhhhh hhhhhhh la data de 2009-09-27 21:43:39
         
 
  Latunski, sunt sigur că prietenii tăi vor refuza. Politicos, presupun.

Încearcă o invitație nepersonalizată. Nici nu îți imaginezi cîți vor răspunde afirmativ.

Viața e plină de surprize. Toate neeco. Precum literatura contemporană.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-09-27 20:40:59
         
 
  Distinse latunski,

rezultatele ședinței propuse sunt sigur ecologice pentru că sunt biodegradabile. Mă gândesc că totuși subiectul era pentru vreun topic agro nu agora ca aici. Cred că neprețuita a scăpat cam mult rom în ceai.

PS. M-a amuzat comentariul.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-27 20:10:13
         
 
  RS

"constrangeri sunt peste tot"

Europeea permite textul neconstrâns* și nelegat de prestigiul ori nonprestigiul auctorial, de relații, funcții putere, etc. Cine dorește să vadă părerile sincere ale altora despre textul său poate urma acestă procedură sui generis a Europeii. Astfel avem de-a face cu self satisaction ori encomiastică de conveniență.

*Aderarea voluntară la valorile europeice și respectarea regulamentului nu reprezintă constrângeri decât pentru cei care au făcut-o în mod ipocrit.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-27 20:05:28
         
 
  nu am autoritatea sa-l deschid. doar sa raspund.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-09-27 20:04:34
         
 
  AS PROPUNE UN TOPIC CU RASPUNSURI LA INTREBAREA "DE CE IUBITI EUROPEEA"? (Radu Ștefănescu)
Minunat! Deschide-l! Mai că-mi stă răspunsul "pe limbă" dar mă abstinentez...
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2009-09-27 19:59:39
         
 
  Latunski, omagiile mele pentru comentariu.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-09-27 19:55:34
         
 
  AAA

"celelalte, aduse în discuție de d-voasră de-a lungu' vremii, pot fi"


"Gândirea conține posibilitatea situației pe care o gândește"*

Când cineva își face cont pe Europeea are în față un regulament pe care îl acceptă sau nu. Aceasta presupune că aderă la ceva ce ESTE iar în perspectivă diacronică la ceva ce devine. Adică poate fi. Așadar înainte de orice, optează, adică gândește posibilitatea gândirii sale. Însă Europeea nu este un sistem închis. De aceea există posibilitatea, atenție nu certitudinea, ca particularul, ca propoziții, să treacă în universal. Aș fi un ipocrit să spun că nu mi-aș dori o astfel de evoluție a faptelor. Chiar textul de mai sus vizează conotativ o astfel de situație.

* Ludwig Wittgenstein- Tractatus logico-philosophicus.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-27 19:54:18
         
 
  typo: este constrans = esti constrans  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-09-27 19:53:33
         
 
  "Însă nici niciun site nu are privilegiul de a vedea textul frust, decontextualizat, rupt de orice constrângeri. Adică viziunea neconstrânsă de împrejurări circumstanțiale, care de regulă, alterează fondul textual."

constrangeri sunt peste tot. si cand treci strada. si cand faci amor este constrans uneori (nu dau detalii). ce e libertatea? am spus-o intr-o poezie care a trecut neobservata: sa dormi incaltat in bocanci. dar nu asta e problema. e ca si cum ai spune: "e adevarat ca detinutii mei ies doar o data pe saptamana la plimbare in curte, dar unde ai mai vazut tu inchisoare cu liber nonstop la pachete si scrisori necenzurate"?
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-09-27 19:52:01
         
 
  „Deși pentru unii funcția excretorie poate fi considerată și ea rușinoasă.” (CTA)
Fără nici o urmă de îndoială că e rușinoasă. Chiar făcînd parte din totalitatea proceselor nutritive de asimilație și dezasimilație, nu poți DECÎT să înviți pe cineva la masă (sau să fii invitat). Ar fi interesant de aflat cum ar reacționa prietenii mei dacă i-aș invita la o defecație în comun (cînd te opui realității și naturalului intervine imaginația): O cameră cu 6-12 scaune de WC în care stăm la o țigară și discutăm despre...despre ecoliteratură, electorale, pelerine fermecate și oameni de bine. Pentru junele (junii) care scriu doar poezici și contabilizează steluțe și pentru veteranele din diasporă vin cu precizarea că Giovanni Papini s-a gînndit înaintea mea la această ipoteză.
Dar, boss E.C. este și incitant și deștept(chiar dacă Radu încearcă să-l prindă între paranteze). El aruncă o nadă știind că nu vom putea rezista tentației de a ne implica în comentarii. C-așa-i userul, repede pornit spre a-și da cu părerea. Boss E.C. are ceva de preot și politician în structura sa. Adică de Manipulator. O manipulă era o unitate de manevră compusă din două centurii - cam cîte au activat (sau activează) pe Europeea. Și sigur are cunoștințe puritane printre cucoanele din Anglia, care au mania să îmbrace cîinii... Cînd vor îmbrăca toți cîinii (și pe cei vagabonzi) va apărea și revista Playboy pentru cîini.
Latunski, cu bustul gol pînă la brîu.
p.s. dacă am uitat cîteva semne de punctuație, paranteze, di- sau biacritice, luați de aici: ;:.,â”(/0...%$#=-„
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2009-09-27 19:49:38
         
 
  "ca, paradoxal, e slab guvernata."

Păi ce crezi că guvernarea este interesul meu? Într-o fază anterioară nici nu mă ocupam de aspecte administrative. Însă asta este lumea. A trebuit să mă adaptez. Interesul meu sunt valorile europeice și anume:
-creații valoroase în sine. nu create ori susținute artificial
-scriitură ecoliterară

Guvernarea este un mijloc și este necesară pentru că nu suntem îngeri.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-27 19:35:18
         
 
  Cum mă implic?  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-09-27 19:28:35
         
 
  Ce înțelegeți prin implicare, d-le Cristescu?  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-09-27 19:28:25
         
 
  Emanuel, tocmai aici e cheia: europeea e unica pt. ca, paradoxal, e slab guvernata. in slabiciunea ei superba, e umana. voi reveni.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-09-27 19:25:31
         
 
  "niciun site nu permite doua conturi pe acelasi"

Însă nici niciun site nu are privilegiul de a vedea textul frust, decontextualizat, rupt de orice constrângeri. Adică viziunea neconstrânsă de împrejurări circumstanțiale, care de regulă, alterează fondul textual.

problema cu minciuna este simplu de rezolvat. intră în sfera atacului la persoană și consecințele sunt atenționare, invalidare, reducerea nivelului. Însă nu pot face toate acestea singur! Cei care aderă la aceste valori ar trebui să se implice. Oricum când eu am luat cunoștință ori am fost sesizat am luat măsuri.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-27 19:21:23
         
 
  scuze pt. cacofonia involuntara  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-09-27 19:18:39
         
 
  la care adaug: plagiatul nesanctionat (la ce bun scaderea nivelului, daca USERUL isi face un alt cont)?
in fine, acuzatiile de plagiat neprobate, metoda insidioasa de erodare a bunei credinte

in zona asta cred ca ar trebui sa se situeze CONDUITA eco. ca principiu, nu neaparat ca regula lexicala.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-09-27 19:17:10
         
 
  1. "de ce limitați vulgaritatea pe care nu o admite ecoliteratura la niște fleacuri lexicale"

Nu, nu o limitez la doar atât. Însă acestea pot fi ușor cuantificate. Altele trebuie analizate cu discernământ. Pentru că sunt două criterii care pot deveni antitetice: libertatea de exprimare și ecoliteratura. Pentru moment operează conceptul, greu de definit, al bunului simț. Este o pistă deschisă. Nu am o soluție neutră. Vă aștept aici cu opinii sau contribuții. Eu cred că domia voastră a înțeles fondul problemei.

2.Pentru că, de cele mai multe ori sunt lăsat singur. Ar fi bine să existe un sprijin din partea tuturor astfel încât aici să putem, cu adevărat, "respira" ecoliteratură.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-27 19:14:21
         
 
  "Până unde poate fi acceptată ideea poluării unei limbi? Cât mai putem asista pasivi la decadența morală a unei societăți? Așa începe decăderea popoarelor. Întâi prin negarea valorilor, mai apoi prin înlocuirea lor și în final prin dispariția lor. Poate sunt patetic nu am pretenția unei soluții miracol însă îmi manifest îngrijorarea."

la scara micro, evident, m-ar ingrijora mai degraba minciuna, calomniile si insultele "eco" proferate la adapostul unui cont de clona (nu numai tolerat, ci si incurajat de regulament). niciun site nu permite doua conturi pe acelasi IP.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-09-27 19:11:01
         
 
  Dar pentru asta, trebuie să acceptați această titulatură este  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-09-27 19:07:08
         
 
  "De ce? membrii Europeea, a priori, au optat întrând în acest spațiu și acceptându-i regulile." - au optat între un "a" și un "b" nesupuse unei analize publice. La nivel restrâns, particularitatea ideologiei d-voastră trece ca universalitate. Ceea ce este în regulă atâta timp cât sunteți proprietarul site-ului. Dar pentru asta, trebuie să acceptați această titulatură este adevăratul argument pe care se înalță ecoliteratura; acest argument este, celelalte, aduse în discuție de d-voasră de-a lungu' vremii, pot fi
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-09-27 19:04:58
         
 
  pe care nu o admite  
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-09-27 19:03:37
         
 
  Două întrebări legitime (bănuiesc):

- de ce limitați vulgaritatea pe care nu admite ecoliteratura la niște fleacuri lexicale

- de ce în nișa pe care o administrați vulgaritatea se manifestă cu o regularitate de invidiat folosind sau nu cuvintele incriminate (sau înlocuindu-le abil, așa cum spuneți aproape încîntat: ocolind inteligent/viclean regulamentul)


 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-09-27 19:02:45
         
 
  zice AAA: "O soluție care ar rezolva toate problemele ar fi: "Acest text conține limbaj explicit. a. continuați, b. inchideți pagina." Numai că, în felul acesta, Europeea ar pierde nuanța care o separă de alte siteuri literare, ceea ce e de neînchipuit. Sau e?"

IN OPINIA MEA, ALTA E DIFERENTA FUNDAMENTALA DINTRE EUROPEEA SI CELELALTE SITE-URI. AS PROPUNE UN TOPIC CU RASPUNSURI LA INTREBAREA "DE CE IUBITI EUROPEEA"?
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-09-27 19:01:56
         
 
  AAA
"avem de-a face cu o întemeiere ilegitimă a acestei măsuri, necompatibilă cu democrația care guvernează, cel puțin teoretic, acest spațiu."

ilegitimă? De ce? membrii Europeea, a priori, au optat întrând în acest spațiu și acceptându-i regulile.

Democrația adevărată presupune respectul absolut al legii și impunerea legilor în cazul în care acestea sunt încălcate de către oricine.

În opinia mea "se impune" pentru că altfel se promiscuizează totul.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-27 18:57:23
         
 
  Textul acesta, ca și multe altele în care perorați netulburat, are aerul autoritar al universitarului speriat care se sprijină cu mîinile (sau, dacă a coborît de pe piedestal, măcar cu spatele) de pupitru ca să nu piardă cumva legătura anteică cu catedra. Și care știe că autoritatea lui Magister dixit! constă în faptul că pînă la urmă tot el dă nota.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-09-27 18:54:47
         
 
  Continui acest dialog dintr-o dorință polemică, probabil, pentru că, repet, nu am nimic contra "ecoliteraturii".

O soluție care ar rezolva toate problemele ar fi: "Acest text conține limbaj explicit. a. continuați, b. inchideți pagina." Numai că, în felul acesta, Europeea ar pierde nuanța care o separă de alte siteuri literare, ceea ce e de neînchipuit. Sau e?
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-09-27 18:54:18
         
 
  "obscenitățile și pornografia" - pleonasm

OBSCÉN, -Ă, obsceni, -e, adj. (Despre gesturi, cuvinte, atitudini etc.) Nerușinat, trivial, indecent; vulgar, pornografic. – Din fr. obscène, lat. obscenus.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-09-27 18:45:40
         
 
  Da. Pentru că situația de fapt exista în baza unui bun simț comun. Se invocă de multe ori Ion Creangă chiar și Eminescu însă creațiile licențioase ale acestora nu au făct tiraje de masă și nu au primit premiul US. Au avut și au circulație restrânsă și nu pentru aceste creații sunt considerați ctitori ai limbii române. Pentru că, pe atunci, mahalaua își cunoștea și asuma statutul iar marea literatură avea standarde morale. Până unde poate fi acceptată ideea poluării unei limbi? Cât mai putem asista pasivi la decadența morală a unei societăți? Așa începe decăderea popoarelor. Întâi prin negarea valorilor, mai apoi prin înlocuirea lor și în final prin dispariția lor. Poate sunt patetic nu am pretenția unei soluții miracol însă îmi manifest îngrijorarea. Și vreau să fiu sigur că sunt, că mai sunt spații în care nu sunt cuvinte vulgare. Așa ca la cinematograf că dacă sunt atenționat optez ori ca la restaurant dacă nu sunt și locuri pentru nefumători nu intru. Poate nu ați fost atent: nu solicit interzicerea ci informarea, atenționarea prealabilă. Și păstrarea unui minim bun simț.
Dacă aveți, propuneți o soluție mai bună.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-27 18:43:37
         
 
  Concepul „ecoliteratur㔠- conceptul
să definească detaliat, orice - virgula nepermisa intre predicat si complement direct
"fără să existe niciun fel de constrângere" - nu suna romaneste; natural e "neimpunand niciun fel de constrangere"
"le denumesc a fi necuviincioase" - fara " a fi" si mai bine "numesc" decat "denumesc"

mai sunt

ecologul de contraserviciu
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-09-27 18:42:17
         
 
  se paote rpoba - se poate proba  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-09-27 18:38:22
         
 
  ...Ecoliteratura, privită ca măsură, nu ca termen, se instituie pe o judecată axiologică apriorică, și anume, aceea că sistemul valoric al majorității userilor respinge vulgaritatea, expresia licențioasă etc. Deoarece această judecată se paote rpoba, dar nu s-a probat niciodată, avem de-a face cu o întemeiere ilegitimă a acestei măsuri, necompatibilă cu democrația care guvernează, cel puțin teoretic, acest spațiu.

...Libertatea mea de expresie, carevasăzică, se oprește în momentul când intră în contradicție cu libertatea de expresie a celui care guvernează siteul.

...Trecând peste aceste considerente, să spunem, etice, personal, nu am vreo problemă cu această pudoare impusă, ba chiar, cu mici tușe, sunt de acord cu ea. Însă, ceea cenu mi se pare în regulă, d-le Cristescu, este efortul d-voastră de-a ne convonge că ea "se impunea", nu că "a fost impusă". Pe Europeea, nu democrația ori libertatea de exprimare stă înaintea "ecoliteraturii", ci viceversa. Pudoarea limbajului este o problemă de formă - nu voi spune "a bip", voi spune "a fecunda"; democrația/libertatea expresiei este o problemă de fond. Forma bate fondul. Cel puțin la pauză. Așa îi șade frumos artei.


A.A.A
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-09-27 18:35:59
         
 
  "Ecoliteratura s-a născut ca urmare a necesității departajării structurale și valorice a textelor ecoliterare față de textele neecoliterare."

Supralicitați și folosiți un mod de abordare care vrea să ateste nu doar existența unui termen pe care abia îl propuneți, ci și o realitate pe care o creați doar prin acel termen (e ca și cum ați vorbi despre românii de pe vremea lui Burebista). În felul ăsta dați impresia că așa ceva, ca orientare programatică există de cînd hăul. Sau, într-un limbaj mai popular, trageți spuza pe o turtă închipuită.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-09-27 18:27:19
         
 
  Există literatura de specialitate medicală. Care utilizează termeni științifici și care nu sunt vulgari. În situația invocată problema este rezolvată.

Analogia, distinse coleg, are limite cognitive majore. Pentru situații simple însă este chiar relevantă. Nu este cazul pentru situația care face obiectul textului. Ce ar fi rău ca toate publicațiile care conțin limbaj explicit să aibă un marcaj, eventual pe diverse grade așa ca pentru filme.
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2009-09-27 18:26:06
         
 
  Extinzînd ideea aș propune ca și medicina să fie împărțită la fel: medicina generală care tratează afecțiunile tuturor organelor și ecomedicina care refuză să trateze organele rușinoase. Există aici o evidentă diferență ontologică și deci este necesar și un termen care să o denumească, trasînd o demarcație clară.

Exemplificare: afecțiunile renale, ale ureterului, vezicii urinare și uretrei vor ține de ecomedicină. Cele ale penisului și testicolelor de medicina rușinoasă, ramură mai puțin valoroasă, cu valențe compromițătoare pentru viciu. Deși pentru unii funcția excretorie poate fi considerată și ea rușinoasă.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-09-27 18:16:20
         
 
  Am făcut acordul corespunzător. Muțumesc Radu. Te rog mai uită-te.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-27 18:10:26
         
 
  on topic:

pe scurt, despre manifestul in sine: extremele (pornografia, vulgarul) genereaza extreme (ecoliteratura).
personal, nu recunosc decat o antinomie: literatura - nonliteratura.
astfel, situata in afara criteriilor estetice, ecoliteratura imi pare un corp strain.
mai degraba situata in sfera moralei, "ecoliteratura" suna bine, dar in lipsa nuantarii si moderatiei va cadea in puritanism. daca nu cumva a si cazut deja.

(voi reveni la dezvoltarile ulterioare)
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-09-27 18:02:36
         
 
  typo: necesare  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-09-27 17:48:26
         
 
  oarecum offtopic:

Veronica, n-as vrea sa deschid o polemica pe un subiect derizoriu. Spun doar atat: in mod sigur sunt nececare parantezele. Exista si o justificare teoretica, pe care o poti gasi in orice manual de stilistica. Dar, mai mult decat atat, gandeste-te ce simte un cititor care lectureaza fraza urmatoare:

" Astfel cititorul onest, spre dezamăgirea purtătorilor de stindard ai acestor curente," STOP.

aici el asteapta sa urmeze predicatul, asteapta sa vada CE FACE subiectul "CITITORUL". Din pacate nu urmeaza predicatul care determina acest subiect, ci o fraza secundara, explicativa: "există mulți, foarte mulți astfel de cititori". ba chiar doua, juxtapuse, a doua fiind: "îmi place să cred că ei constituie majoritatea".
iata de ce e necesara paranteza.
Cu ocazia asta am observat inca 3 greseli, lipsa conjunctiei dupa "astfel", a celei intre propozitiile secundare, precum si acordul incorect al subiectului cu predicatul (cititorul onest ... se simt agresati)

Corect este:

"Astfel, cititorul onest, (spre dezamăgirea purtătorilor de stindard ai acestor curente, există mulți, foarte mulți astfel de cititori, si îmi place să cred că ei constituie majoritatea), se simte agresat și chiar debusolat în fața acestui val agresiv de prostituție a literaturii și de lipsa oricărei protecții a spiritului pudic.

in fraze lungi si ramificate excesiv, erorile de genul asta sunt curente.
mai ales cand scrii in graba.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-09-27 17:46:48
         
 
  Așa cum spuneți, teribilismul postrevoluționar a dus indivizii la extreme. Au renunțat la integramele (creaseră o adevarata isterie in anii 90) dintre stațiile de tramvai, în schimbul versificării; unii copilărește, patetic, alții vulgar, fără noimă, dar și unii și ceilalți, penibil. Fiecare și-au găsit locul în site-uri de gen( diverse impermenei, pornolituri etc.). Majoritatea userilor de-aici și cu atât mai mult eu, activăm pe aproape toate; unii din curiozitate, alții (puțini)din compatibilitate. Vorbiți aici despre ecoliteratură și opinia mea este clar favorabilă acesteia, considerând cu toată lipsa de modestie că prin cumpătarea și celelalte valori enumerate în textul de mai sus, Europeea este căminul poeziei.
Nu mă pot adapta nici ideatic nici metaforic textelor debutând cu dame ronțăind "Trandafiri" și încheind cu fecalele strivite de tramvaiul 12.
Se vor găsi cârcotași, voi fi acuzat de subiectivism, de duplicitate, însă îi avertizez că am avut "nesăbuința" să exprim toate acestea în locurile incriminate și mulți știu asta; chiar unii dintre antecomentatorii mei!

Cu respect,
Cristi
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2009-09-27 17:13:20
         
 
  „Intrebarea mea ar fi, dacă îmi permiteți să v-o pun:”…(extras din editorialul Europeea). Dacă inserez această glumiță într-un text mai amplu, poate fi considerat ecoliterar?
"Mama Popescu și tatăl Popescu merg cu micul Popescu la circ. Începe numărul cu dresura de gorile. Tatăl Popescu simte o necesitate fiziologică (despre care în general nu se vorbește, deși ea se manifestă) și pleacă la toaletă. Gorilele fac doar ce le spune dresorul. Micul Popescu întreabă:
-Mămico, ce e lucrul acela lung dintre picioarele gorilei?
-Nimic, dragul mamei, nimic, – spune mama Popescu, foarte stînjenită și roșind ușor.
Vine seniorul Popescu. Pentru a evita continuarea subiectului atît de delicat, mama Popescu pleacă să cumpere floricele și cola. Juniorul repetă întrebarea. Popescu-tatăl zîmbește și-i spune fiului Popescu:
-Acela, fiule, este un penis.
Cel mic se uită puțin nedumerit, apoi zice:
-Atunci, de ce mama a spus că nu e nimic?
- Fiule, cred că am nenorocit-o pe maică-ta, spune Popescu senior cu mîndrie."


 
Postat de catre latunski criticul la data de 2009-09-27 16:49:37
         
 
  Da, mergea si fara paranteze.

E o moda, cu sigurantza ca va trece, aceasta "libertate verbala" e o "jucarie" de care, la un moment dat, literatura se va plictisi (sper eu).

Nu intotdeauna tacerea e semn de complicitate. Uneori e o renuntzare in fatza zadarniciei efortului.

Conceptul de "eco-literatura" a aparut tocmai pentru ca s-a sarit peste cal. Spun si eu ca Tea: macar de ar avea, cei care trebuie, urechi ca sa auda ce doriti dv sa se auda!

Nu intotdeauna tacerea e semn de complicitate. Uneori e o renuntzare in fatza zadarniciei efortului.

Cu stima,

VP.


 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-09-27 15:45:04
         
 
  Mulțumesc încă o dată pentru sprijin. Mulțumesc Radu Ștefănescu. Am pus și parantezele deși cred că mergea și așa.

"sodomia" este acțiunea; scriind "sodomismul" am făcut trimitere la un curent.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-27 15:21:06
         
 
  sodomism nu sună bine, mai corect ar fi sodomie.

 
Postat de catre Luchi Tenenhaus la data de 2009-09-27 15:14:33
         
 
  Mă bucur că nu sunt singur. De fapt eu sunt convins că nu sunt singur pentru că, măcar formal, cei care scriu aici scriu din convingere ecoliterar.

Mă gândesc să inițez o petiție online pentru a iniția o lege în care să se prevadă explicit că toate producțțile literare să poarte un semn distinctiv care să atenționeze cetățeanul că acolo va întâlni cuvinte sau expresii licențioase.

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-27 15:10:10
         
 
  err.

tanar.....scuze

calvar
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2009-09-27 15:03:57
         
 
  Problema aceasta a "franghiei de nisip" este cea care tine "pe tusa" observatia personalizata, o anume tronare a inutilitatii si poate, cine stie, o spaima a neincrederii.

Subiectul acesta al reintegrarii artei in zonele eco, fie ele etice fie estetice, este incitant si frustrant-in acelas timp- incitant, pentru ca am avea cate ceva de spus, frustrant , pentru ca pare un fel de "fluierat in biserica", o impietanta incercare de alterare( ironia termenului imi place!), a "noului" conceput liber, neinfranat, necenzurat, tanat si deci in puteri .

As vrea sa cred ca ceea ce se intampla e pasager, moment suspendat intr-o istorie ramasa in in zonele cautarilor (facile?).....as vrea!

Ceea ce pot sa spun cu certitudine este ca nu esti singur, chestiunea e daca ceea ce te incumeti, ne incumetam sa spunem se poate "auzi" sau ramane o arogant-naiva strigare in vant?!

Aprecieri,

calvar
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2009-09-27 15:02:19
         
 
  kitch - kitsch

sunt necesare concepte care să definească detaliat, orice are o anumită legitimitate - fara virgula

încurajată și de pasivitatea unui stat aflat în excesivă disoluție de putere (aici virgula) pare că impune ca normală

Astfel cititorul onest, (paranteza) spre dezamăgirea purtătorilor de stindard ai acestor curente, există mulți, foarte mulți astfel de cititori, îmi place să cred că ei constituie majoritatea, (inchide paranteza) se simt agresați


 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-09-27 14:51:36
         
 
  Cred că am corectat. Aștept și alte observații întrucât eu am citit de două ori textul și alte erori de scriere nu am observat. Acribicii, cărora le mulțumesc anticipat, sigur vor mai găsi.

Pe fond, mănușa este aruncată. Știu că este o întreprindere grea, îmi asum responsabilitatea și chiar riscul de a fi singur împotriva tuturor. Însă trebuie să mai existe o redută, o ultimă redută care să permită protejarea spiritului pudic public al cetățeanului. Acel căpătâi de frânghie de nisip dintr-o cunoscută pildă, presupun scoasă de prin manuale. Pentru că tăcerea poate fi socotită complicitate.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-27 14:31:58
         
 
  Mulțumesc. Am corectat titlul. Evident act ratat. Caut și celelalte greșeli.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-27 14:16:06
         
 
  Am mai găsit:

acrediteaze, exhibiționosmul, mizerabililismul, departajare față normalitate.

 
Postat de catre Luchi Tenenhaus la data de 2009-09-27 14:10:41
         
 
  Maestre, aveți un typo chiar în titlu, restul corecturii mai târziu.

 
Postat de catre Luchi Tenenhaus la data de 2009-09-27 14:00:21
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE