FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Conflict deontologic
Text postat de Emanuel Cristescu
Se naște atunci când aderi la valorile A și la valorilie nonA și, din postura de aparținător nonA, denigrezi A, utilizând mijloacele aparținând A, în care ai anumite responsabilități.
Pentru că există și posibilitatea, substituirii ori utilizării neautorizate a numelui, un minim gest de onoare presupune asumarea lui A și delimitarea de non A ori invers. Urmată de o demisie de onoare, din responsabilitățile A sau nonA. Sau explicații.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  User Alexa, imi permiteti sa nu va mai raspund decat atunci cand lupta dvs pentru respect devine credibila in primul rand prin atitudinea proprie fara de ceilalti useri?

Pana atunci ma multumesc sa afirm ca sunt un om cu simtul umorului, deci, nu-l puteam rata la citit pe Caragiale, va pot numi destui useri care mi-au multumit pentru critica si sugestii pe texte si cred sincer ca Tudor Musatescu era un om mai inteligent decat sugerati dvs cand puneti pe seama dumnealui propriile erori de perceptie.
Pe de alta parte, va asigur ca tin mainile pe tastatura pe care, de altfel, o ating poate cu prea mare grija, motiv pentru care de multe ori am litere lipsa. Neuroni nu.

 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-10-01 16:54:30
         
 
  Inutil și ipocrit.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-10-01 16:20:01
         
 
  Ceea ce vreau sa spun, este ca spatiul de emisie nu trebuie folosit pentru a denigra si a profera injurii.
Goodnight Carevasazica

Perfect inutil îndemnul, atîta vreme cît vine după abjecția care-l precede.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-10-01 16:12:01
         
 
  typo- documenteze  
Postat de catre Dan Marcu la data de 2009-10-01 15:02:00
         
 
  felicitarile- scuze- pe fuga azi  
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-09-30 22:29:08
         
 
  erata-intreb  
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-09-30 22:25:36
         
 
  Roxana Alexandru, ma intreeb ce pedeapsa ar fi meritat Caragiale, dupa opinia dvs.

Pe de alta parte, nu mai faceti victime din cei criticati. Apararea lor a depasit cu mult limitele unei legitime si indreptatite aparari. Ba chiar, as putea spune, cu mici exceptii, metodele folosite in acest sens au fost dintre cele mai mizerabile.

PS Felitarile pentru epigrame, nu erau pentru dvs. Mai cititi o data comentariul. Dl EC s-a adresat cuiva anume, felicitandu-i toate epigramele.
Incercati sa scrieti, mai bine. Sau sa scrieti mai bine. Sau sa scrieti.
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-09-30 22:24:58
         
 
  O abordare eco ar trebui să aibăe mai multă flexibilitate pentru a se plia pe comportamentele persoanelor în viață. Ce-ați zice de o logică polivalentă?

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-09-30 21:59:29
         
 
  "O alta observatie: domnule Emanuel Cristescu"
Citește editorialul.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-30 20:54:56
         
 
  nu ai nicio legitimitate să faci astfel de evaluări. Punct.

"editorul Cris Banu sa zicem ca a dat dovada de oarece profesionalism"
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-30 20:53:49
         
 
  Roxana Alexandru
Insist să încetezi cu răfuielile personale. Scrie și comentează texte literare.
Rog editorii să nu mai valideze niciun text sau comentariu al acestui user care face referiri la persoane. Si care se erijează în inchizitor, judecător, apărător, petiționar, PR, etc. Cu un potențial confictogen peste medie.

Texte literare și comentarii asupra textelor. ATÂT aici.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-30 20:52:23
         
 
  typo exprimare - expresie  
Postat de catre Dan Marcu la data de 2009-09-30 20:21:45
         
 
 
„Principiul sfant al libertatii de exprimare”(Radu Stefanescu), nu-ti da voie sa calci demnitatea unui om, sa-l pui alaturi de un text precum „Ma intorc pentru”, indiferent daca tu crezi ca e numele altuia(nume imprumutat sau pseudonim).
Iar cine permite acest lucru, inseamna ca e de acord cu incalcarea regulamentului acestui site, deci, cu incalcarea drepturilor omului.
Atelier Literar este un spatiu virtual gratuit pus la dispozitia creatorilor si iubitorilor de literatura. Atelierul este online, interactiv si necenzurat în spiritul art. 19 din “Declaratia universala a drepturilor omului”: „Orice om are dreptul la libertatea opiniilor si exprimarii; acest drept include libertatea de a avea opinii fara fara imixtiune din afara, precum si libertatea de a cauta, de a primi si de a raspândi informatii si idei prin orice mijloace si independent de frontierele de stat.”
- De altfel Constitutia României prevede la art. 30 urmatoarele:
(1) Libertatea de exprimare a gândurilor, a opiniilor sau a credintelor si libertatea creatiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare in public, sunt inviolabile.
(2) Cenzura de orice fel este interzisa.

Lipsa cenzurii nu înseamna însa si lipsa regulilor de comportare în societate. În acest sens aducem la cunostinta, tot din "Declaratia universala a drepturilor omului" art.29 :
1. Orice persoana are îndatoriri fata de colectivitate, deoarece numai în cadrul acesteia este posibila dezvoltarea libera si deplina a personalitatii sale.
2. In exercitarea drepturilor si libertatilor sale, fiecare om nu este supus decât numai îngradirilor stabilite prin lege, exclusiv în scopul de a asigura cuvenita recunoastere si respectare a drepturilor si libertatilor altora si ca sa fie satisfacute justele cerinte ale moralei, ordinii publice si bunastarii generale într-o societate democratica.
3. Aceste drepturi si libertati nu vor putea fi în nici un caz exercitate contrar scopurilor si principiilor Organizatiei Natiunilor Unite.
A fi critic nu inseamna sa stalcesti un text(in batjocura), mai ales daca n-ai inteles ce spune acel text, si n-ai dreptul nici sa indemni la solutii extreme de genul „exorcizare”. Apoi, domnule Cristescu, suntem la ATELIER. Doar dvs ati spus ca am venit aici sa invatam. Ce sa inveti din critica: „pe lângă că este defect mai este și stricat, nefucțional, inutil și care nici nu funcționează!”… „Soluția? Exorcizarea”. Cine a spus ca am nevoie de „critica” distinsei doamne?
Apoi „Ma intorc pentru”? Sa fim seriosi. Daca vrem sa facem ecoliteratura sau macar sa imbunatatim calitatea exprimarii din acest site, in care dvs ne-ati invitat
(http://twitter.com/Europeic), atunci bataia de joc, marlania, atacul la persoana si incalcarea libertatii de exprimare ar trebui educate sa se pondereze. Daca nu, atunci ne inchidem toti ferestrele pt comentarii, ori inghitim atacul la persoana, ori raspundem cu aceleasi eufemismme, ori ne facem alt cont de pe alt calculator(de exemplu „stanpapusa2” sau „stansibran”), ori plecam de bunavoie(fara sa ne scriem demisiile).
In ceea ce priveste valorile A si nonvalorileA…
Nu pot sa pun semnul≠ . Ar rezulta un fel de valoare A≠non-valoareA. Si nu-mi permit acest lucru. Ceea ce pot sa va spun, la modul cel mai sincer, este ca, numele Elena Toma nu este si numele meu. Pe aceasta cale, o rog pe Elena Toma sa confirme acest lucru.
Daca m-am implicat in conflictele de pe site, inseamna ca m-am simtit un om agresat de anumiti(aceiasi) „colegi”. Nu pot sa raman indiferent. Cred ca indiferenta este tot o forma de agresivitate pasiva sau incurajarea violentei prin tacere. Violenta verbala va este indiferenta? Agresarea fizica si verbala a oamenilor de pe strada va este indiferenta? Violenta domestica va este indiferenta? Desi Ghe.Rechesan nu merita atentia mea, nu mi-am dorit sa plece de pe site(m-am exprimat destul de clar in epigramele nereusite), asa cum n-am dorit sa plece nici AlensisdeNobillis si nici sa fie depunctata Elena Toma, sa fie insultati Adrian Ene sau Vasilica Ilie sau sa i se „amputeze” sufletul Anei Sofian. Sesizarea mea vroia sa spuna: „STOP! Haideti sa fim oameni si s-o luam de la capat”. Cum v-am mai scris, sesizarea mea a vrut sa impiedice o eventuala corectie nedreapta, data probabil domnului Valeriu, care nu merita cuvintele scrise de domnul Rechesan. Domnul Valeriu este un om deosebit si e pacat de Dumnezeu sa nu respectam valorile. Epigramele mele nereusite pentru care m-ati felicitat, intaresc faptul ca, nu eu sunt cel care creeaza dispute pe site si nici domnul Valeriu. Pur si simplu suntem oameni cu bun-simt, carora le pasa. Asa cum spunea si Radu Herjeu: „Noua ne pasa”. N-o sa stiti niciodata care e numele meu adevarat. In mod cert, nu sunt Elena Toma. As adauga mai multe, dar timpul nu-mi permite.
Va doresc sanatate.

P.S. Deontologia. Pai… editorul Cris Banu sa zicem ca a dat dovada de oarece profesionalism numai atunci cand a comentat sesizarea. S-a referit la faptul ca eufemismele unui coleg nu agreseaza alt coleg? In opinia mea, atentionarea editorului Cris Banu adresata Roxanei(pe care a scris-o pe prima pagina, si pe care a retras-o in urma autosesizarii unor colegi) nu a dat dovada nici pe departe de profesionalism. Regulamentul trebuie respectat mai ales de cine l-a intocmit. Si impartialitatea unde e?
O alta observatie: domnule Emanuel Cristescu, atat de usor va lasati influentat de anumiti oameni? Parca spuneati ca „patratul” nu aduce nimic bun. http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?do_afiseaza_editorial=77
 
Postat de catre Dan Marcu la data de 2009-09-30 19:17:21
         
 
  avand in vedere principiul sfant al libertatii de expresie si metaforizarea ultimelor mele comentarii (de altminteri, o spun cu modestie, exceptionale) - procedeu care le confera oarece virtuti literare, sunt inclinat sa cred ca, de data asta, naganul nu e indreptat spre mine.

maica Tereza
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-09-30 08:59:56
         
 
  Asta se numește scorțoșenie logică. (Tractatus..., Em.Cr.) Aveți ceva umor. Sec. Cînd nu-l căutați.

Cred că e o ghicitoare. Cine-i mangafaua? N-o fi ministrul de interne?

Dacă ați mai explicit, textul n-ar mai avea niciun haz.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-09-30 08:46:15
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE