FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Utopistul din Hyde-Park (reloaded)
Text postat de Corneliu Traian Atanasiu
Se pare că la intervale relativ egale (cam un an) se reia ideologia exprimării libere de orice criterii, vulgul trebuie să se exprime, să nu-și rețină presiunile interne, să dea pur și simplu drumul sfincterelor să producă... literar (adică fără vorbe caca). O ideologie gigea. Cu rezultate vizibile și rău mirositoare. (Scuze că nu știu evenimentele recente care au declanșat sfincterul ideologic, dar nici nu cred că mai contează.)

*


orice asemanare cu persoane sau intimplari reale e pur intimplatoare

Hyde Park Speakires' Corner

Trăsătura funciară a utopistului este aceea că se culcă pe-o ureche. Nu, nu pe una și aceeași. Dar doarme dus, neîntors. Buștean. Visînd perpetuu aceeași utopie. Care, în vis, le rezolvă pe toate.

Cînd se trezește, revigorat, se repede la butoiul său cu multe doage lipsă, peste care cercurile, atîrnînd cherchelite, încropesc o aură scălîmbă. Și, odată aburcat, într-un echilibru precar și hilar, își rostește iar și iar, ca un adevărat Deus Soter, monotona și nesfîrșita litanie.

Apoi, epuizat, se întoarce și se culcă pe cealaltă ureche. Se recuperează doar visînd. Visele îl înaripează ca să-și reia, emfatic și patetic, veșnica și searbăda perorație.

Credința utopistului este că la început a fost cuvîntul. De unde și somnul său lipsit de griji. Treaba lui este doar să-și arunce nesmintit, mai mult ca Onan decît ca Domnul, sămînța vorbei pe pămînt. Ceea ce-l face să se simtă ușurat și împlinit. Și-i face somnul lin și dulce.

Sămînța de vorbă, cu siguranță, chit că pămîntu-i piatră seacă, va rodi. De realitate nici că-i pasă. N-o bagă-n seamă. Și, pentru că o ignoră suveran, ea nici nu există. Utopia n-o confirmă. Pentru utopist, proiectele au încremenit în mapă. El n-a auzit de sapă.

Cîteodată discursul lui pierde șirul și poți auzi atunci doar incantații magice: ini-mini, hocus-pocus, abracadabra! Atunci butoiul său e înconjurat de copilași peltici în extaz, iar el își suflecă pe dată mînecile și pocnește decisiv din degete.

Iar peste asistență se abate, ca Moș Ene, duhul opiaceu al locului care le șoptește blînd:

- Noapte bună, copii. Vise plăcute.

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Interesant autoportret!
Dar ce căutați în vârful chestiei ăleia sau ce-o fi, onorate eseist și, mai ales, haikuist de renume mondial? Priviți de sus ”pegra mahalalelor” sau cugetați adânc la cele veșnice, v-au năpădit cogitațiile funebre, apropo de soarta pieritoare?
Și ce-aveți în mână? O sticloanță de zeamă bordeleză? Vreți să vă asigurați în contra manei provocată de scuipații mujicilor care au îndrăznit să vă treacă pe sub soclu, zgâriindu-vă eternitatea la un colț?
Și, totuși, unde vă este echipamentul de roller? Pantaloneii scurți, patinuțele? În sacoșile de pe asfalt?
Dar ăia, mujicii din spate ce vor? Să vă contemple măreția?
Impresionant,într-adevăr!
Încă mai stați proțăpit pe chestia aia și acum? De-acolo v-ați postat cugetarea profundă de mai sus? Ați închiriat-o cu ora, piatra ai tombală sau pentru totdeauna? Și deja sunteți bătut în cuie întru veșnicie, dacă scrie mai jos că ați fost ”găzduit cu mândrie”?!...
 
Postat de catre ioan peia la data de 2019-02-17 20:23:00
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  De corectat: "să de-a" = "să dea"
Vot.
Elena
 
Postat de catre Elena Munteanu la data de 2009-07-09 19:24:18
         
 
 

Atunci se explică, are personalitate multiplă și se-ncurcă-n ipostaze. Trei într-unul. Dai cu tunul...

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-07-09 17:30:52
         
 
  terente e tavi ciurtin - se stie

mai nou, e si mihai oliviu cristea, dupa cum rezulta de mai jos:

doar acum văd ce capcană mi-ai întins domnule Reche...
sunt f. prudent în declarații
;))
tery
Postat de catre mihai-oliviu cristea la data de 2009-07-09 14:46:34



coerenta si apetenta spre versificare pare aceeasi, asa ca eu zic sa-l propunem pentru nivel 100
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-07-09 16:47:45
         
 
 

moc, de ce-l plagiezi pe osc
și incoerența poate avea originalitate ei
nu-ți trăda tulburările tale spontane
pe versificări încîlcite și obsure

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-07-09 16:38:43
         
 
  un castron, chiar din inox
se bagă-n sârmă... ca di-vox
e un ins, parol, cornel ...
revenind din iad... nițel!

totdeauna mi-a placut revenirea materiei pure la viata...
salut cta.
 
Postat de catre mihai-oliviu cristea la data de 2009-07-09 14:35:43
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE