FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Contabilitate
Text postat de nino ionica

“Vine o vreme când trebuie să tragem o linie neagră
și să facem socoteala:
O viață plus alta, fac două,
Scriem una, ținem una,
Poate o mai fi și o altă viață”.
(Din amintiri: Marin Sorescu – Contabilitate)


CONTABILITATE

Viața este o sumă de eșecuri și realizări, dar nu în aceeași măsură pentru toți oamenii. Ponderea acestor două lucruri cred că diferențiază oamenii, pentru că nu există oameni doar cu eșecuri și oameni doar cu realizări. Numai că unii reușesc să treacă ușor peste eșecuri și să reia totul de la capăt, învățând din eșecuri, iar alții merg din eșec în eșec, refuzând să-și recorecteze traseul vieții, fie din neștiință, fie dintr-un orgoliu prostesc. Cum zice un proverb “a greși este omenesc, dar a persista în greșeală este diabolic.”
Sunt momente în viață în care facem un bilanț pe o perioadă mai mare sau mai mică, facem un fel de contabilitate dar contabilizarea nu este o simplă sumă de evenimente pozitive și negative. Fiecare eveniment are o anumită încărcătură emoțională care îl diferențiază net de un altul și ca urmare adunarea acestora nu mai este cea din aritmetica obișnuită. Cu alte cuvinte o femeie plus alta nu fac două pentru că depinde ce rol a avut fiecare în viața noastră. Si atunci este valabil cazul din poezia celebră a lui Marin Sorescu în care o femeie pe care am iubit-o și aceeași femeie care nu ne-a iubit fac zero. Sau putem extrapola la cazul a două femei diferite din viața noastră. Le putem aduna ca număr? In opinia mea nu. Pe una am iubit-o mai mult, ne-a marcat existența și ne-a umplut zilele cu trăiri intense. Alta a fost o trecere efemeră în existența noastră, uneori atât de efemeră că i-am uitat și numele. Ea nu poate fi contorizată nici la femeile pe care le-am întâlnit atât timp cât a fost ștearsă din amintirea noastră…
Bunicul meu a cântat la vioară. A încercat să-mi insufle ceva din talentul lui dar nu a mers. Un cântec însă mi-l cânta mereu când eram copil și acest cântec ar putea fi un rezumat concis al traseului vieții mele parcurs până în prezent. Este vorba de “M-am născut într-un bordei, Invelit cu paie…”.Voi marca anumite momente din viața mea cu versurile acestui cântec.
Să scrii un roman autobiografic este greu dar nu imposibil. Inceputul este greu dar odată început un lucru, acesta trebuie continuat chiar dacă nu ai certitudinea finalității lui. Este o zi de sfârșit de noiembrie, este seară, un cer noros și o burniță mocănească aduc în sufletul meu nostalgia unor zile din copilărie când cu bunicii și sora mea ne adunam într-o singură cameră la lumina unei lămpi și ne bucuram că ziua s-a terminat. In această seară de noiembrie am ieșit afară din apartament pentru a curăța un covor. Si de câte ori efectuez o muncă care îmi displace, încep să mă gândesc la lucruri mai plăcute pentru a uita postura neplăcută în care mă aflu temporar. Nu îmi este rușine de muncă, oricare ar fi natura acesteia. Mătur în casă, spăl vasele din bucătărie, spăl WC-ul de acasă, lucrez la calculator, citesc poezii, vopsesc și vărui etc. și le fac pe toate fără să consider că mă înjosesc într-un fel. Nemulțumirea mea este generată de faptul că aș putea face ceva și care să-mi placă și să fie specific unui intelectual (căci și inginerii pot fi intelectuali). In această seară m-a străfulgerat ideea că este momentul să trag o linie neagră și să fac o mică contabilitate. Ideea am mai avut-o cu ani în urmă când eram în Portugalia la Coimbra într-o bursă NATO, dar cum nu am talent scriitoricesc, am abandonat o idee destul de îndrăzneață. Insă din când în când o forță lăuntrică mă îndemna că trebuie să aștern pe hârtie o parte din trăirile mele petrecute în gheto-ul numit Universitatea din Craiova cu motivația că poate așa vor învăța și alții cum poți să mori din dragoste de carte, cum poți să nu promovezi, cum poți să ai dușmani fără să fi schimbat o vorbă cu ei sau să fi vorbit despre ei, cum banii nu se fac din carte, și atătea alte lucruri. Prea mulți ani seci am fost obligat să cheltui între zidurile sinistre ale unui bastion comunist încât nu pot da uitării faptele și mai ales tragediile care se petrec și s-au petrecut în acest bastion numit de un ziarist contemporan, azilul de impostură. Este și motivul pentru care am oscilat între a alege ca titlul al cărții acest nume ce sugerează o realitate și, un alt nume ce în mintea mea este sugestiv prin natura relațiilor interumane în această pseudo-universitate.
Intrebarea care mi-o pun în acest moment decizional este dacă voi avea resursele fizice și psihice de a finaliza această carte și de a prezenta faptele așa cum au fost, fără înflorituri, fără ură, detașându-mă de acele sentimente firești de rejecție față de acele persoane care deși au obținut niște titluri academice într-un timp record, în fapt sunt mediocrități și au avut și au un comportament care îi situează la periferia societății. Acești pseudo-savanți sunt cei care au transformat un învățământ care funcționa cu limitările sale specifice perioadei comuniste, într-un învățământ în care spiritul mercantil este cel care domină corpul profesoral, corp măcinat și epuizat în lupte interne care duc la un sfârșit previzibil.
Invățământul românesc actual nu se ridică nici măcar la nivelul anului 1989, an în care cu toții am crezut că va avea loc o schimbare spre bine. Nu pune nimeni la îndoială faptul pozitiv că am câștigat ceea ce un dascăl adevărat are nevoie ca de aer: dreptul la informație, dreptul la documentație. Avem cărți mai multe, avem acces la ceea ce este nou în domeniile științei și tehnicii, dar pentru cine când materialul uman cu care lucrăm prezintă un dezinteres total pentru știință și tehnică? Si o țară cu asemenea vlăstare nu are șansa de a supraviețui dacă nu se revine la normalitatea din anii de început ai comunismului. Mergeam în biblioteci, ne certam cu colegii care să ia o carte sau îndrumar din bibliotecă, lucram probleme în particular, adică făceam carte. Alte vremuri, alți oameni.
Presupusa revoluție română, ca orice revoluție, a fost un prilej pentru lichele și jigodii de a ieși în față, de a lovi și distruge valorile pe care România le-a avut, le mai are, dar din păcate sunt marginalizate sau au început să părăsească țara. Asta este tragedia învățământului românesc: impostorii au obținut titluri academice, s-au cocoțat pe niște scaune comfortabile, au făcut legi care să îngrădească altora accesul la poziții care le-ar periclita scaunele, și comandă. Acum toți sunt savanți, acum toți știu totul dar nimic, acum au apărut dinastii în facultăți și universități încât anumite poziții sunt arvunite înainte de a se naște cei pentru care s-au arvunit. O analiză sumară la nivelul facultăților tehnice din Craiova scoate în evidența un nepotism care face să pălească nepotismul cunoscut de cei care au trăit vremurile comuniste. Orice teorie trebuie susținută prin exemple și pot da doar câteva: Marian Gheorghe și fiul, Popescu Dan și fata, Vladimirescu și fiul, Brojboiu și fiul, Lungu și fiul etc.

Et in Arcadia ego…

Parcă așa suna un început de capitol dintr-o carte scrisă de Odobescu (obligatoriu în manualele de liceu vechi) și dacă memoria nu-mi face feste, romanul se numea Pseudokineghetikos. O expresie pe care profesorul de română o interpreta ca fiind echivalentul expresiei “si eu am fost fericit” dar și cu înțelesul că fericirea este trecătoare. Să fiu iertat dacă greșesc dar nu voi merge să caut să completez ceea ce am uitat numai pentru a părea un tip erudit. La limba română am avut profesori buni și am citit destule romane și poezii, dar cu timpul le-am uitat. Poezia romantică rămâne genul meu preferat și încă mai țin minte poezii întregi de Blaga, Eminescu, Minulescu, Miron Parschivescu, Panait Cernea, Alecsandri, Bacovia iar sonetele lui Shakespeare, Petrarca, catrenele lui Ohmar-Khayamm îmi încântă și acum sufletul. Si chiar poeți mai puțini cunoscuți, interziși pe vremea răposatului, cum ar fi Ben Corlaciu, i-am reținut. Poeziile lor au fost un îndemn cum să trăiesc, cum să calc pe pământ, cum să trec peste dezamăgiri. Cine poate exprima mai frumos îndemnul de a păși ușor pe pământ decât poetul care zice “… să calci ușor căci fărâma de pământ , altădat’ era doi ochi albaștrii”. Ca om normal nu poți inventa cuvinte mai frumoase de a elogia ochii negrii ai iubitei decât să-i compari cu “izvorul tainic din care curge noaptea”. Si poeziile care m-au urmărit în viața mea și prin care mi-am găsit liniștea recitându-le în gândul meu în momente de tristețe, sunt nenumărate. Nu este cazul să le reproduc, ele stau în sufletul meu și parcă un demon ascuns le scoate din cotloanele sufletului și mi le recită.

Copliăria a fost una din perioadele fericite ale vieții mele. Si cred că acest fapt nu este un fapt singular. Cred că în viața normală a unui om, copilăria și adolescența sunt perioade prin esență lipsite de griji, pline de elan și visuri de care nu ne îndoim că nu se vor realiza. Amintirile din copilărie ale lui Creangă mi-au delectat sufletul la anii adolescenței dar acum când privesc înapoi în timp, văd că am avut parte de momente chiar mai frumoase decât ale marelui povestitor. Si rar am întâlnit un om care să nu-și amintească cu plăcere de clipele nevinovate ale copilăriei, de prostiile pe care le făcea. Ce minunați au fost și anii adolescenței iar viața de liceu a rămas pentru mine un moment de referință atât prin ineditul ei, dar și prin bruma de cultură pe care mi-a adus-o. Cum să uit profesorii de marcă ai liceului Nicolae Bălcescu: Sorescu, Evelina, soții Banu, Ciolacu, Piscati, Apostol, Hinoveanu, Luca Preda, și lista nu se termină aici. Si cum să uiți primele iubiri, naivitatea gândurilor că fata pe care o iubeai atunci va fi singura din viața tă, că fără ea viața nu are rost. Si cu ce nesaț am citit Lorelei, La Medeleni, Elevul Dima dintr-a șaptea, Invitație la vals dar și Mizerabilii, Dama cu camelii. Iar Bernand Shaw cu Pygmalion îmi incita imaginația. Am citit dar am și uitat căci trebuie să și uităm. A rămas amintirea. “Eram copil”
Nu voi face contabilitatea până la capăt. Sigur că la vârsta mea au trecut peste trei sferturi din viața mea sau mai mult. Dar vreau să mă amăgesc, să sper, că voi mai avea prilejul să mai fac o mică contabilitate și peste câțiva ani, însă nimeni nu știe cât durează venirea sa pe pământ și spun stop. Gândul morții mă întristează. Când stai și te gândești că într-o zi nu vei mai întâlni soarele, că nu te vei mai bucura de primăvară și de tremurul toamnei, când știi că vei fi sortit uitării chiar de cei care îți sunt dragi, parcă și prezentul devine palid și sufletul tremură. Totdeauna caut să mă îndepărtez de gândul că viața este finită pentru că nu este un gând pozitiv. “Să ne trăim clipa” cum spuneau latinii, să trăim fiecare zi ca și cum ar fi ultima zi din viată. Frumoase povețe dar din nefericire de la teorie la practică este o cale lungă.

De ce m-ați dus de lângă voi …

Convingerea mea că dacă România nu ar fi avut acea perioadă considerată neagră în istoria sa numită comunism, mulți fii de țărani înzestrați cu o inteligență peste medie, ar fi rămas ciobani la oi. Nu sunt un adept al comunismului și nu am nici nostalgia unui regim care îti controla toate acțiunile, dar lăsând la o parte ideologia care a stat la baza comunismului, comunismul a susținut o anumită morală și tacit a susținut un creștinism după care mulți jinduiesc. Nu erau droguri, nu erau atâtea crime, nu erau atâtea violuri și era o siguranță a omului de rând care în România de astăzi n-o mai regăsești.
Revenind la învățământ, astăzi calitatea materialului cu care lucrează profesorii este net inferioară celei din comunism. Iar calitatea corpului profesoral a scăzut drastic. Acum tubul digestiv și sexul domină spiritul. O diferență vizibilă de orice persoană care a trăit în cele două perioade. Si această diferență este cu atât mai evidentă cu cât luăm în considerație accesul la informație al tinerilor de azi. Am învățat la țară, chiar două clase într-una iar gimnaziul l-am făcut într-un sat Dranovățu situat la 2 kilometri de satul meu. Si făceam naveta zilnic, fie că era soare, fie că era ploaie sau ningea. Dar în 1962 colectivizarea a făcut ca să plec spre Craiova. Bunicii mei au trăit o tragedie atunci când activiști de partid i-au forțat să renunțe la tot ce aveau în curte: plug, grapă, rariță și mai ales doi boi pe care i-au crescut de mici. Plângeam cu toțiii. Dar decizia de a părăsi satul a fost o faptă de care îmi amintesc cu atâtea amănunte că parcă ieri s-ar fi întâmplat. Eram în clasa a șasea și eram președinte de detașament de pioneri. Trecând prin fața primăriei într-o zi după Paști, am văzut pe perceptorul comunei, pe primar și pe un individ cu o bască trasă în față, spre ochi, obicei pe care numai tractoriștii o aveau în satul meu ca să se protejeze de lumina puternică a soarelui de vară. In loc de buna ziua am rostit un “Cristos a înviat”. Individul cu bască care era un instructor de la raion (Slatina) mi-a luat numele și în aceeași zi s-a făcut o adunare de unitate la care a participat și secretarul de partid al comunei, o femeie, mi-au smuls de pe braț însemnele de președinte (două dungi roșii purtate pe braț) , adică m-au retrogradat. Dar și profesorii au trecut la acțiuni împotriva mea, inclusiv bătaia, pentru că nu s-au ocupat în orele de dirigenție de educația mea comunistă. In anul următor am venit în Craiova la Colegiul Popular Nicolae Bălcescu, unde am terminat clasa a șaptea și liceul.
Lăsând la o parte această întâmplare simplă, este cert că fără asigurarea unui învățământ gratuit și cazare la cămine la prețuri infime, mulți copiii de țărani am fi rămas la țară. Dar asta a fost istoria. Aș fi rămas ca-n poezia lui Goga, “fecior de plug” căci bunicul mă învățase să țin coarnele plugului, să țin brazda la o lățime știută de el de la tatăl lui și multe lucruri de țăran.
Sigur că nu am regretat niciodată că am plecat din lumea satului, lume în care am revenit permanent, mai ales în momentele mele de tristețe și singurătate. Mai este încă pădurea de lângă sat în care culegeam fragi și mergeam cu boii și caprele la păscut. A fost frumos, am trăit frumos, am luat de la cântecul ciocârliei dorința de a zbura spre soare, am luat de la pădure puterea de a nu mă îndoi la orice adiere de vânt. Dar lumea murdară în care am intrat, mârșăvia unor indivizi care se pretind profesori universitari , m-au făcut să pierd zile din viață, să le irosesc cheltuindu-mi energia într-o luptă cu o mafie extrem de puternică. Dar mă întorc deseori la pădurea mea și mă spovedesc ca un Labiș împovărat de ani:

“Pădure sora mea, la tine vin,
La tine vin să-mi spovedesc păcatul.
C-am cheltuit atâtea zile seci,…”

Aș fi uitat poate versurile din liceu al unei poezii care nu era din lecturile obligatorii. Versurile lui Nicolae Labiș din Moartea căprioarei au format textul unui cântec pop cântat de Marcela Săftiuc. A fost unul din cântecele mele preferate prin anii sfârșitului de deceniu 8. Căci totdeauna din toate vremurile, codrul, pădurea au fost prieteni nedespărțiți ai omului. Nu există un poet romantic care să nu fi cântat natura în momentele ei de repaus, atunci când omul evadează dintre oameni pentru a-și întregi energiile, pentru a-și linge rănile făcute de semenii săi.

Plin de visuri am intrat …

Când am părăsit lumea fascinantă a satului eram plin de visuri, aveam sufletul dornic de fapte mari, eram curat. Nu mi-am închipuit niciodată că oamenii de la care aștepți să fie oameni având în vedere poziția socială pe care o ocupau, să fie mai prejos decât ceea ce întâlnim la periferia societății. Lumea orașului îmi aducea ceva inedit dar și o anumită tristețe generată de drumul fără întoarcere pe care am pornit. Satul cu poezia lui din anii 1950-60 nu mai exista. Colectivizarea a distrus în Grădiște al meu tot ce însemnau hore, șezători pe buza șanțului, întâlniri ascunse cu fetele mari ale satului, fete care nu erau nici măcar încălțate cum ar spune un Topârceanu.
Viața de oraș poate distruge sufletul: aici oameni sunt mai parșivi, tentațiile sunt mai mari, hoții sunt mai mulți și mai rutinați, fetele au alte pretenții și sunt lipsite de poezie, și multe altele. Dar avantajele orașului sunt mari iar unul era esențial pentru mine: școala era înzestrată atât la nivel de infrastructură cât și la nivel de resurse umane.
Si acum după zeci de ani petrecuți în Universitatea din Craiova ascult cât mai mult pe Tudor Gheorghe într-un cântec atât de potrivit pentru starea mea sufletească creată de acest bilanț sumar al vieții mele:
“…Trandafirii mor, visurile mint,
… Trandafirii mint, visurile mor” .

Si eu am fost în America …

Atunci când te naști dintr-o familie săracă și întâlnești în destinul tău indivizi de tipul lui Răsvan Vladimir sau Marian Gheorghe, este greu de crezut că mai poți avea o șansă de a supraviețui dacă nu ar exista un Dumnezeu, acolo sus, un Dumnezeu care într-o clipă de odihnă aruncă o privire spre tine. Așa s-a făcut că în anul 1993 când am venit din concediu de la mare, o doamnă Radu Rodica de la Ambasada SUA m-a sunat la telefon să-mi spună că am fost selectat ca bursier Fulbright la Universitatea din Houston și Chicago. Am crezut că visez. A trebuit să optez spre una din cele două universități și am ales Houston-nul , influențat în măsură și de serialul Dallas cu J.R., Sue Ellen, Pamela, Bobby ș.a. care mă marcase profund în perioada respectivă. Si așa într-o toamnă (septembrie 1993) “când crăpa, coaja de pe nucă”, am părăsit România pentru o perioadă de șase luni cu destinația Houston. Un vis frumos. Vedeam o lume nouă, cu profesori de marcă de la care în 6 luni am învățat ceea ce nu reușisem în câtiva ani de facultate. Supercomputere, calculatoare paralele și un mod de lucru la care România, sau mai precis Universitatea din Craiova nu va ajunge niciodată. Si oamenii de acolo, respectul valorilor m-a făcut să visez frumos. După 6 luni reveneam în mocirlă.
Eu lucram, eu mă documentam iar în țară echipa Răsvan Vladimir- Burdescu Dan Dumitru îmi “săpau” groapa.
Universitatea din Houston a cerut prelungirea stagiului cu încă 6 luni sub rezerva ca Universitatea din Craiova să-mi păstreze postul pe durata bursei. Dar gruparea Cernian Oleg a refuzat să-mi dea acordul și era de așteptat: plecarea mea ca bursier Fulbright a adus catedra într-o stare greu de descris în termeni medicali. Ura, frustrările și complexele unei grupări intitulată impropriu catedră au răbufnit cu toată puterea.
Am fost totdeauna un om calculat, nu mi-a plăcut niciodată să risc în momentul în care am avut responsabilități familiale. Puteam rămâne în SUA dar teama unui eșec m-a făcut să iau o decizie pe care deseori am regretat-o. Am revenit în țară în luna martie 1994 unde am constatat că oameni pe care nu i-am cunoscut până în momentul acela, oameni cărora nu le-am făcut niciodată rău, erau acum dușmani înrăiți ai mei.
Perioada care a urmat este ilustrativă privind deformarea morală a unor indivizi ajunși în învățământ și cocoțați printr-un complex de împrejurări pe scaune mari pentru micimea sufletelor lor. Este edificator că fără să cunoască ce am realizat în SUA, fostul decan Răsvan Vladimir și-a trimis emisarul Burdescu Dan Dumitru la comisia Fulbright cu o scrisoare care a surprins comisia prin aiurelile pe care au putut să le emită. O rușine comportamentul de iudă al celor doi care fără să-mi spună ce au în mintea lor măcinată de ură, pe “ascuns” au mers în București când Craiova era mai aproape și puteam să le dau orice informație referitoare la ceea ce am realizat în SUA. Un lucru a ieșit în evidență: un Cernian Oleg nu ar fi supraviețuit dacă nu ar fi fost susținut în acțiunile lui de periferie fără un sprijin direct al duetului Răsvan Vladimir – Burdescu Dumitru. Caracatița începuse să-și arate tentaculele.

Bursier NATO în Portugalia …

Dumnezeul meu nu m-a uitat și a arătat dușmanilor mei că este deasupra lor. Si așa reușesc în anul 1995 să câștig o bursă de cercetare NATO cu stagiul la Universitatea din Coimbra, Portugalia. Si într-un noiembrie al anului 1995 părăsesc România pentru 9 luni. Incă o perioadă fericită din viața mea pentru că deși sunt latini, omenia și căldura sufletească a persoanelor cu care am cooperat în Universitatea din Coimbra m-au marcat profund.
Am lucrat zile și nopți la o temă de cercetare extrem de complexă dar am vizitat și locuri istorice unice prin măreția lor. Am fost la Fatima, am privit deseori valurile oceanului Atlantic asemuit de un poet portughez ca fiind plin de lacrimile femeilor care își așteptau soții marinari să se întoarcă de pe întinsurile apelor și uneori nu mai reveneau. A fost frumos.
In țară însă gruparea Cernian Oleg a trecut la măsuri mai dure: mi-a scos lucrurile din cabinet, o parte fiind distruse, și le-au depozitat într-o altă cameră. Când m-am întors și am văzut ce a mai rămas din cărțile mele am rămas surprins de decăderea grupării Cernian Oleg. Am sesizat organele de cercetare penală dar cazul a fost închis de polițiștii care s-au prefăcut că fac cercetare dar în fapt nu au vrut să se implice.

Bursier NATO în Italia …

Anul 1998 este un an în care câștig o bursă senior sponsorizată de CNR-NATO, cu stagiul de 4 luni la Politehnica din Milano. Incă o perioadă fericită din viața mea pentru că am avut prilejul nu numai să lucrez într-un domeniu de vârf, calculul paralel, dar am avut ocazia să văd ținuturi pe care în lipsa acestei burse nu aș fi avut niciodată prilejul să le văd. Domul din Milano, scala din Milano sunt câteva din realizările de vârf al unei epoci de glorie, realizări pe care italienii au știut să le conserve. Așa am ajuns să vizitez Verona și să văd ceea ce nu speram să văd vreodată: casa Julietei, mormântul Julietei și alte urme ale unui mare imperiu, al unei civilizații.
Italia nu este America. O altă mentalitate, alți oameni cu alt temperament, temperamentul latin destul de vulcanic și gălăgios. Dar și lucrul la universitate era altfel. La ora 21 Politehnica își închidea porțile, nimeni nu mai intra în facultate, totul fiind protejat de sisteme de alarmă. Nu semăna deloc cu America sau Portugalia în care nopți întregi am petrecut la facultate fără nicio restricție. Să fie oare italieni marcați de faptul că mafia este la ordinea zilei și trebuie să-și închidă porțile puțin mai devreme decât în alte țări? Greu de găsit un răspuns oficial.
Primele două luni la Politehnica din Milano s-au scurs între biroul de la facultate și căminul în care am fost cazat, cămin situat la 45 de minute distanța prin metrou față de facultate. Soția m-a vizitat în ultimele săptămâni și numai atunci am vizitat împreună o parte din frumusețile unei țări plină de istorie și poezie.
Intre timp în Craiova gruparea lui Cernian Oleg se completează cu un nou membru, o clonă imperfectă a comportamentului lui Cernian Oleg: Marian Gheorghe, nașul meu și al copiilor mei. Copilul lui Marian Gheorghe era student la secția de calculatoare dar de aici și până la trecerea pe față la acțiuni de distrugere a mea este o cale pe care un om cu frica lui Dumnezeu și de calitate, nu o realizează . Numai un om laș și mediocru, lipsit de verticalitate poate realiza fără teamă de dumnezeu asemenea acțiuni.
In data de 5 mai 1998 am plecat în Italia cu toate formalitățile legale îndeplinite: delegație, aprobare de senat, act adițional la contractul meu de muncă prin care se stipula fără echivoc că Universitatea din Craiova va plăti soției mele și celor doi copiii minori un prcent (75%) din salariu. Prima acțiune de vendetă o inițiază nașul Marian Gheorghe: îmi dă o sancțiune în luna iunie 1998 pe motivul că am perturbat activitatea didactică. Sărmanul om, a visat toată viața să fie considerat un tip deștept și nu a reușit decât să ajungă prin mila lui Dumnezeu un profesor fără un portofoliu valoros de lucrări. Când citești aiurelile acestui cetățean din motivarea sancțiunii, sancțiune care în anul 2005 am aflat că a fost respinsă de oficiul juridic, înțelegi câtă ură și lașitate se află în acest individ.
Dar în acest moment mafia universitară își ascute acțiunile prin rectorul Mircea Ivănescu care ia decizia să-mi condamne familia la moarte prin înfometare. Si în iunie 1998, când eram plecat din țară cu delegație, rectorul emite o decizie de anulare unilaterală a delegației de plecare ca bursier NATO și pe toată durata bursei soția mea și copii mei nu au primit salariul.
La revenirea în țară, după o perioadă în care am solicitat rectorului, dar fără succes, să-mi restituie salariul reținut pe durata bursei, am acționat în justiție. Aici am descoperit un lucru nou pentru mine: mafia universitară cooperează cu mafia din justiție. Ca urmare grupul lui Covei Marin de la Curtea de Apel Craiova a soluționat definitiv și irevocabil plângerea mea în favoarea rectorului Mircea Ivănescu. Dar mafia din justiție merită o atenție deosebită motiv pentru care îi voi dedica un capitol separat pentru că merită. Dacă justiția și-ar face treaba cum scrie la lege, nu ar mai exista oameni de felul celor descriși în această carte sau, ar sta după gratii. Lumea ar arăta alfel dacă indivizi de felul lui Marian Gheorghe, Răsvan Vladimir, Cernian Oleg, Ivănescu Mircea, Mancaș Dan ș.a. ar fi fost pedepsiți imediat pentru faptele lor cu caracter infracțional.

Si eu am fost în Trento…

Anul 2004 îmi aduce o oază de fericire: timp de două luni sunt invitat la Universitatea din Trento pentru cooperare cu un profesor de talie internațională, autor a unor lucrări publicate în edituri de prestigiu. Trento, o localitate superbă în Alpi pe valea râului Adige, a fost o oază liniștită într-o perioadă în care Cernian Oleg își trăia ultimele zvârcoliri fiind fără doctorat la vârsta de 62 de ani. Nerealizarea unui doctorat timp de peste 35 de ani l-a transformat pe Cernian Oleg și pe enoriașii săi într-o grupare care s-a dedat la acțiuni mafiote…


“Caeterum censeo, Universidade di Craiova delendaum esse.”





Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE