FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Emanuel Cristescu
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  UN EDITOR ISI BATE JOC DE COLEGII SAI DE PE SITE CENZURAND TEXTE CARE NU CONTIN LIMBAJ OBSCEN SAU ATACURI LA PERSOANA!

Textul de mai jos, in care atrageam atentia ca un membru al site-ului, respectiv Sabina Datcu, a fost cenzurat,este cenzurat la randul lui,DESI NU CONTINE LIMBAJ OBSCEN SAU ATAC LA PERSOANA!As vrea sa stiu motivele!In caz contrar ii voi trimite domnului Cristescu textul respectiv, asteptand sa ia masurile de rigoare:


Rog editorii sa explice de ce a fost invalidat acest text al Sabinei Datcu!
Text postat de FLORIN RADULESCU
http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol=1244

simplu exercițiu de utopie subsecventă (1)
Text postat de Sabina Datcu
autocenzura, bipurile (din tramvaie) si ideile lui mircea gherbovat

intai de toate, v-as intreba daca stiti aceste idei ale lui mircea gherbovat... nu?!?
atunci e cazul sa studiati inainte. ...

[...]

acum... cand vi le-ati insusit, am sa sa incerc sa gasesc un spatiu celebrului bip din tramvai printre aceste idei referitoare la postmodernism.

poezia, in sine, probabil ca socheaza la o prima vedere. mai mult sau mai putin, caci intr-un exces de zel, autorul s-a gandit sa se autocenzureze... de ce? asta nu ma intrebati pe mine, pentru ca NU STIU! bipul acela celebru ce isi face loc printre indivizii tramvaiului 36 ar putea fi inlocuit de orice substantiv masculin sau neutru.

revenind. daca ar fi sa raportam poezia la titlu si la o interpretare “usurica”, atunci aceasta s-ar restrange numai la :
ai cel mai mișto bip din tramvaiul 36 [...]
ai cel mai mișto bip din tramvaiul 36
mă holbez la el ca la "surprize, surprize"
și sunt gata să-ți șoptesc
vreau să ți-o trag iubito
vreau să ți-o trag
cam aceasta ar fi intreaga poezie, conform titlului si interpretarii ce provine din acesta.
poate ca ar mai ramane doar o intrebare: “de ce tramvaiul 36”?. asa. pur si simplu. (habar nu am si nici nu cred ca vreau sa aflu). raspunsul... se afla tot in poezie (in varianta extinsa): “who cares?” (btw... nu am priceput daca “carres” asta e scris intentionat cu 2 de r sau iar a gresit managera)

bun. acum va intrebati, poate, unde e dl gherbovat in toata povestea aceasta...
este undeva, la limita dintre intelegere (a poeziei) si interpretare (a poeziei).
interpretare? intelegere? sa distingem:
[definitii de manual]
A înțelege o secvență lingvistică echivalează de regulă cu identificarea sensului acestuia și cu formarea unei reprezentări mentale satisfăcătoare (din punctul de vedere al subiectului, al situației de comunicare etc.). Operațiile necesare comprehensiunii sunt în mare măsură standardizate, fiind aplicate automat la lectura oricărui text (identificarea sensului de dicționar al fiecărui cuvânt, identificarea valorilor sintactico-semantice ale cuvintelor în enunț, selectarea sensurilor pertinente în context ale cuvintelor polisemantice etc.)
Interpretarea, în schimb, desemnează un proces de atribuire de sens, ceea ce implică, de regulă, alegerea dintre mai multe variante posibile de înțelegere, considerate fiecare, în grade diferite, satisfăcătoare.

gherbovat ne comunica:”cei ce se bucura de har nu pot fi intelesi in mai multe feluri. ei pot fi doar interpretati in mai multe feluri.”

e clar ca secventa lingvistica a inteles-o toata lumea (chiar si in varianta autocenzurata). dar interpretarea?!? care ne este referentul? titlul, versul repetitiv sau ideea unei societati in sine? ajung la ideea lui Jean Starobinski: obiectul atenției mele nu e în mine; el stă în fața mea, iar interesul meu major nu este să mi-l apropriez sub înfățișarea pe care i-o împrumută dorința mea fapt ce m-ar lăsa pe mine însumi captiv capriciului meu), ci să-l las să-și afirme toate proprietățile, toate determinările sale particulare. [...] Riscul, dacă obiectul nu e perceput, menținut, consolidat în diferența și realitatea lui proprie, este ca interpretarea să nu fie, în cel mai bun caz, decât dezvoltarea unei fantasme a interpretului.

exista, in afirmatiile lui gherbovat, un sinistru joc de cuvinte: “cei pe care nu-i intelege nimeni, n-au valoare, cei care nu-i inteleg pe cei care au determinat trasee spirituale noi pentru generatii intregi, n-au ei valoare”

ce s-a inteles sau cat s-a inteles din poezia/poezica asta... nu stiu. dar sunt convinsa ca toata lumea poate spune ca “a inteles”. rezulta, in mod logic, ca poezia are valoare. traseul, mai mult sau mai putin “spiritual” pe care-l determina si descrie aceasta poezie, ar putea fi traseul tramvaiului 36. sau traseul autorului. sau traseul unei intregi societati. sau drumul acela inchis. sau orice alt "ceva" ce permite interpretarea noastra, interpretare proprie. pentru ca noțiunea de "lectură" privilegiază ceea ce textul conține, pe când noțiunea de "receptare" - ceea ce subiectul (cititorul) reține, potrivit personalității sale și circumstanțelor.

depinde, deci, de noi cum vedem un text.

“Poetica iaste aceea ce arată a să face stihuri, mai vârtos că aceste stihuri să numescu poetică și poezie.” Ienăchiță Văcărescu Observații sau băgări-dă-seamă asupra regulelor și orânduelelor gramaticii rumânești [1787]

------
NOTA: textul de mai sus este un simplu exercitiu, precum simple exercitii imi sunt toate comentariile/interpretarile. nu cautati mesaje evidente, pentru ca ele NU EXISTA!
------

si poezia interpretata:

ai cel mai mișto bip din tramvaiul 36 (autocenzurata)(rudy valentino)

ai cel mai mișto bip din tramvaiul 36
pensionarii își pipăie parkinsonian șepcile colorate
oftează ca după o indexare de pensie
lânga ei traiste cu amintiri și spinări de pui
but who carres?
buzele tale
ah buzele tale
pentru prima dată
realizez
cât de sexy este
un desfundător de chiuvetă
țigăncile alimentează mecanic
la sânuri pestilențiale
viitori criminali în serie
pe ritmurile lui Guță
juisând țăranii scuipă cojile semințelor
în scăfârliile călătorilor
cu precizia unui ceasornic elvețian
miroase a brânza expirată
a sudoare de salahor
but who carres?
ai cel mai mișto bip din tramvaiul 36
mă holbez la el ca la "surprize, surprize"
și sunt gata să-ți șoptesc
vreau să ți-o trag iubito
vreau să ți-o trag
dar
escortată de controlori
cobori la prima

 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2006-12-04 23:38:26
         
 
  D-le Cristian Vasile, personal, ma bucur ca ati revenit printre noi, ma simt onorata alaturi de un poet de marca si va doresc numai succese. cu stima, elena toma
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2006-12-04 12:04:46
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE