FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
arbitraj. miza - curatarea site-ului
Text postat de Corneliu Traian Atanasiu
cu referire la problemele de aici :

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971

Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.

Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.

Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.

Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?

Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.

Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
 
M-am grăbit și (nu prea știu de ce) comentariul anterior a plecat la o comandă nedorită. De fapt, doream să continui spunînd că pe un site literar, pe unul care-și spune atelier literar, activitatea ar trebui să fie mult mai variată. Că este normal să se amintească, să se semnaleze, să fie lăudate cărți și autori pentru a lărgi sensibilitatea și gustul celor ce tocmai de-aia caută și trăiesc într-o comunitate literară. Că, dincolo de postarea și comentarea textelor, aici se face și inițierea în orizontul literaturii care de departe mai vastă și mai variată decît ce prezintă cei ce postează. Important este și să deschizi gustul pentru citit la celor ce poate încă scriu doar după ureche.

Mulțumesc pentru semnalare.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-08-08 14:43:10
         
 
 
Este admirabil faptul că (deși acest lucru ar trebui să fie foarte normal) cineva se întoarce dincolo de prima pagina și face comentarii la texte ce nu mai pot fi găsite decît în pagina autorului.
 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-08-08 14:35:46
         
 
  Ați mai adăugat câteva fațete prețioase ( ca Spinoza)și utile la dezbaterea despre libertate.Textul este ireproșabil. Titlul - frumos și extrem de sugestiv.
M-ați pus pe gânduri.
Tot Sartre spunea : "La liberté c'est le droit de ne pas mentir"( scuzați, pentru cine nu știe franceză: " Libertatea este dreptul de a nu minți".În timpul răzmeriței studențești din '68 Sartre s-a chinuit să ajungă în duba poliției.Degeaba. Polițiștii îl dădeau jos. " Nu e pentru dumneavoastră, maestre!" Ce-o fi gândit Sartre în momentele acelea! Voia să-și restrângă libertatea apelând la dubă ?
După câte știu eu Sartre nu a comentat niciodată acest episod penibil.
Aseară, cotrobăind prin bibliotecă, am găsit o carte adusă de un prieten francez. Bernard de Fontenelle, "Traité sur la liberté de l'âme"("Tratat despre libertatea sufletului"). A fost publicată în...1700. Interzisă imediat. Autorul vrea să definească de fapt lipsa de libertate a sufletului folosind determinismul. Utilizând noțiunile de predestinare și de necesitate el va anticipa "fatalismul" și filosofia iluminiștilor.Iată ce spune de Fontenelle: " Acțiunile oamenilor nu sunt mai libere decât mișcările astronomice și celelalte fenomene naturale". Ideea esențială a cărții, bazată pe considerații teologice, este următoarea:predestinarea divină presupune necesitatea. Dumnezeu nu ar putea să prevadă acțiunile umane dacă acestea ar fi libere; dar cum Dumnezeu le prevede atunci acestea nu sunt libere. Fontenelle recurge la un silogism: "Dumnezeu, care este infinit de puternic și infinit de inteligent nu poate niciodată să prevadă ceea ce nu depinde de o ordine necesară și invariabilă. Deci Dumnezeu nu poate să prevadă absolut de loc ceea ce nu are cauze care pot fi numite libere.Deci nu există cauze libere și Dumnezeu nu prevede niciodată acțiunile acestora. Ideea se regăsește la Lorenzo Valla, Luther și Calvin. A fost preluată de Hobbes pentru a justifica teza necesității.
Scuzați-mă pentru expozeul poate prea prețios, dar lucrarea este puțin cunoscută în România, la fel și Fontenelle.
 
Postat de catre Aurel Ganea la data de 2006-08-08 11:19:25
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE