FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
INFERNUL E CELĂLALT
Text postat de Gheorghe Rechesan
INFERNUL E CELĂLALT
(după o idee a lui Jean-Paul Sartre și alta a lui Daniil Harms)
Se ridică încet cortina, una roșie brodată cu flăcări și simboluri diabolice( lilieci, pisici negre, salamandre, coarne de țap, pentagrame). Scena e luminată de lampioane roșii și miroase a pucioasă și a smoală fierbinte.

SCENA UNU

PĂUNESCU (intră din dreapta cu pași mari, apăsați):
Carevasăzică, așa arată Infernul...nici nu-i așa de rău, aș putea încropi un cenaclu fierbinte!
VADIM (intră din stînga, cu pași mici, lenți și se ciocnește de Păunescu):
Amice, camarade, tovarășe, îmi stai în cale, oriunde mă duc dau de dumneata!
PĂUNESCU (către spectatori):
Nici în iad n-am pace, încotro mă-ndrept dau de Vadim!
VADIM:
Eu am venit aici să scriu, timp am destul, o veșnicie în focul de nestins al Gheenei și...
PĂUNESCU:
Și eu am venit atras de liniștea infernală...Dante era un idiot, iadul nu e pavat, e plin de gropi, trebuie să ne suflecăm mînecile și să-l asfaltăm...Transfăgărașanul e un bun exemplu de urmat!
VADIM:
Îmi furi vorbele din gură, asta voiam să spun și eu...Cîrmaciul ne-a arătat calea spre neatîrnare, însă noi n-am știut să-i urmăm îndemnul pînă la capăt... iar imperialismul occidental înarmat de brațul ticăloasei masonerii sionisto-iredentiste globale ne va înghiți în cele din urmă!
PĂUNESCU:
Cică și Satan ar avea carnet roșu...eu l-am ars pe al meu în public, poate că aici mi-ar fi fost util!
VADIM:
Sigur că ți-ar fi fost util, Iadul funcționează ca o întreprindere socialistă de stat...cu planuri cincinale, economii la păcură, pucioasă și vizite oficiale de lucru!
PĂUNESCU:
Eu mi-am învățat lecția acolo sus, nu mai vreau comunism, spectacole pe stadioane, osanale... ca să nu mă plictisesc și să-mi treacă veșnicia mai ușor, voi convinge cîțiva drăcușori să interpreteze melodii folk la chitară...bineînțeles, pe versurile mele nemuritoare!
VADIM (îl îmbrîncește):
Versurile tale...hahaha, ce glumă bună...ce versuri ai scris în ultimii douăzeci de ani?
PĂUNESCU:
Da’ tu ce-ai făcut în ultimele decenii? Cartea aia a ta, cum îi zice, românească de învățătură, e un fel de compilație între Heine, Rafael Alberti, Pablo Neruda și…
VADIM :
Ești invidios…de cînd te-ai apucat de critică literară, că nu știam? Ai citit-o măcar?
PĂUNESCU :
Nu, n-am timp să le citesc nici pe-ale mele!
VADIM (în șoaptă) :
Spune-mi, crezi că Tovarășa o fi și ea pe-aici, cazată în vreo bolgie separată ?
PĂUNESCU :
Nu mă interesează, e o pagină albă a istoriei personale, Ea, cu toată agerimea caracteristică neamului ei, nu mi-a înțeles niciodată scopul…dacă mi-l înțelegea i-aș fi dat un autograf pe „ Iubiți-vă pe tunuri !”
VADIM :
Să fiu sincer, nici pînă azi n-am încasat onorariul pentru ultimele omagii pe care i le-am scris!
PĂUNESCU (ieșind prin stînga):
Mă duc să mă plimb prin limburile de foc, poate mai dau de vreun cunoscut !
VADIM (ieșind prin dreapta) :
Du-te învîrtindu-te…eu am de lucru, vreau să scriu o epopee națională, una care să rămîne de-a pururi în conștiința colectivă…am însă nevoie de un stilou scump, cu peniță de aur, altfel n-am inspirație !

SCENA DOI

VADIM (intră, se ciocnește de Păunescu și cade pe dușumeaua scenei):
Fire-ar a dracului de treabă, iar dau de Păunescu!
PĂUNESCU (căzînd și el pe burtă):
Nici în iad n-am liniște, Vadim este peste tot...ascultă, colega, ce-ar fi să-ți iei tălpășița și să te urci în ascensor pînă la ghereta lui Sîn Petru, poate te primește-n paradis...îți pun eu o pilă, sistemul p.c.r. funcționează și pe lumea astalaltă!
VADIM (se scoală și-și scutură pantalonii de praf):
Ba du-te tu la sfîntu Petru cu o cerere...eu sunt diabetic, îngerașii, norișorii, melodiile dulcege la harfă îmi fac rău!
PĂUNESCU:
Ai lucrat ceva în ultima vreme? Ziceai alaltăieri ceva de o epopee...
VADIM:
Da, începe așa: „ O, muză, mamă eroină, tovarășă de viață fără preț, cântă-mi mie pe bărbatul, cel viteaz şi iscusit, care cu măiestria lui lumea a schimbat și-apoi la zidurile sfinte, pe murii Tîrgoviștei a fost sacrificat!”
PĂUNESCU:
Atît, trei alexandrini șchiopi? Eu, cînd eram în formă maximă, dădeam gata zece poeme patriotice pe oră, bașca un purcel fript și o damigeană de cabernet!
VADIM:
E prea liniște aici, îmi lipsește tumultul urban, vacarmul marilor uzine, freamătul combinelor din c.a.p.urile fruntașe pe ramură...
PĂUNESCU:
Mie-mi lipsesc serile cu folkiștii, turneele, lansările de carte, autografele, mercedesul alb a cărui tapițerie de piele mirosea exact ca și cizmele lui Florin Piersic în Mărgelatu...
VADIM:
Ieri mi s-a părut că-l văd pe Eugen Barbu...
PĂUNESCU:
Nu era el, am fost informat că a făcut pactul cu Diavolu și huzurește într-un iad tropical, unde asistă la filmările unui blockbuster americănesc...știi modelul: junglă, canibale tinere și dezinhibate, scufundările fără costum de scafandru în groapa Marianelor de tot felul, hamace cu puf, fructe exotice la discreție, coctailuri cu rom cuban în nuci de cocos, havane, etcetera.
VADIM:
Iadul te poate moleși. Crezi că se organizează pe-aici alegeri?
PĂUNESCU:
Se organizează, chiar săptămîna viitoare se aleg cei mai damnați dintre poeții eșuați aici!
VADIM:
Te-ai înscris?
PĂUNESCU:
M-ar tenta, mai ales că am observat că nu există o diviziune clară a muncii în iad, totul e alandala aici...ăia care se ocupă de cazane nu-s calificați și pentru fumigațiile cu pucioasă!
VADIM:
Mă-nscriu și eu, am datoria sacră în calitate mea dublă de tribun și de bard național!
PĂUNESCU:
Succes...auzi, nu ai niște cerneală în plus?
VADIM:
Nu, dar poți găsi de vînzare în piața Giordano Bruno, e chiar lîngă depozitul central de smoală. O fabrică din zeamă de afine, fum și grăsime de bou!
PĂUNESCU:
Minți, în iad nu pot crește afine și nu pot exista cirezi de boi!
VADIM:
Ba da, există... din moment ce și în poeziile tale erotice pot exista guvizi conservați în sare, mineraliere și concedii prenatale !
PĂUNESCU :
Ești un zevzec !
VADIM :
Iar tu un oportunist lipsit de talent !
PĂUNESCU :
Linge-blide, producător de ode și osanale !
VADIM :
Versificator de duzină !
Se îmbrîncesc, piept în piept, se împiedică, apoi se ridică și pleacă furioși.

SCENA TREI

PĂUNESCU (intră tumultuos îl vede pe Vadim și-ncearcă să-l evite ; se ciocnesc și cad amîndoi pe dușumeaua scenei)
Vadim, tu erai ?
VADIM (dă să se ridice dar nu reușește și rămîne pe brînci)
Păunescule, tu erai ? Mi s-a părut că te-aud gîfîind !
PĂUNESCU :
Nu gîfîiam, meditam…
VADIM :
Și eu meditam…cît de fericită a fost generația mea…salam cu soia, directivele partidului, taberele de pioneri, ședințele utece, seratele cu cico și creveți vietnamezi, Daciada, Cîntarea României…toate se împleteau magnific într-un arc triumfal sub curcubeul celei mai drepte și mai libere dintre orînduirile inventate de om !
PĂUNESCU :
N-am găsit cerneală în piața Giordano Bruno…n-aveau de vînzare decît bulgări de sulf , scrumbii în ulei, zacuscă bulgărească la borcan și cîteva volume legate în piele de salamandră : Brecht, Rimbaud, Bukowski, Henry Miller, etcetera…
VADIM :
Ieri m-a urmărit un securist…cred că era un securist bun, fiindcă cei răi au emigrat demult în Occident !
PĂUNESCU :
Cum arăta ?
VADIM :
Tînăr, arătos ca un efeb, cu ochi albaștri ca peruzeaua și o perucă blondă în stil coc Lia Ciobanu !
PĂUNESCU :
Securistul pus să mă urmărească pe mine era într-adevăr femeie !
VADIM :
Nu pot să cred, te lauzi, fabulezi!
PĂUNESCU:
Nu fabulez, e adevărat, era una tînără, brunetă, cu forme perfecte…se-ntîmpla în toamna lui 80, lansam ultimul meu volumul de poezii…nu mai știu cum se numea c-am scris o droaie, în fine, ea era sub acoperire, profesoară de limba și literatura română, undeva în provincie, eu, celebru, pe vremea aceea ce dramă pasională puteam dezvolta!
VADIM:
Și…ai posedat-o?
PĂUNESCU :
Nu, mereu am fost un bărbat cu principii…aveam două soții, trei amante oficiale, nu puteam să-mi încalc conduita morală !
VADIM :
Mie nu-mi rezista nicio fetișcană, le dădeam o savarină, un nechezol și-mi picau toate în brațe…cînd am recitat ultima mea poezie, „ hai moarte să bem o cafea” mii de fane Starbucks mi-au trimis plicuri pline cu șuvițe din părul lor sau coli albe cu amprenta de ruj a buzelor lor!
PĂUNESCU :
În privința dragostei fizice am fost un privilegiat, niciodată n-am plătit în vreun fel o partidă de amor, era suficient un autograf și tipa devenea sclava mea sexuală !
VADIM :
Cînd am devenit celebru am început să prefer femeile intelectuale, mature, cu un ascendent…
PĂUNESCU:
Știu, Mitzura, de exemplu!
VADIM : Nu fi, măi, mitocan, cu ea aveam o legătură pur sentimentală!
PĂUNESCU:
Sentimentele te prostesc, prefer să mă implic în acțiuni de masă cu miză înaltă! (recită rar, apăsat) :„ Probabil, mâine-aici va fi pustiu/ Şi toţi în pribegie vom porni-o/ Drum bun, popor pierdut la un pariu,/ Adio, mamă patrie, adio!”
VADIM :
Și zici că nu ai găsit cerneală ?
PĂUNESCU :
Nu, dar am aflat de un talcioc unde se vînd medicamente expirate, fotografii deocheate și prezervative chinezești…poate au și cerneală sau măcar un pix, tot chinezesc !
VADIM :
Dacă găsești, ia-mi și mie o duzină, dar să fie cu pastă roșie !
PĂUNESCU :
De ce musai roșie ?
VADIM :
Ca să se vadă cu ochiul liber că scriu din inimă, din preaplinul ventricolelor și atriilor mele de bard !

SCENA PATRU

Scena e cufundată în beznă. Din dreapta pare Păunescu, din stînga Vadim, se ciocnesc, bîjbîie și cad pe dușumea.
PĂUNESCU :
Fire-ar al dracului de infern și-aici fac economie la energia electrică !?
VADIM :
Păunescu, tu ești ? !
PĂUNESCU (ridicîndu-se) :
Ce porcărie, nici aici nu scap de Vadim !
VADIM (ridicîndu-se) :
Nici în iad nu scap de bezmeticul de Păunescu !
PĂUNESCU :
Ce nedreaptă e soarta, toți ucenicii mei de cenaclu prosperă, scot remakuri după albumele lor vechi, dau concerte, eu sunt blocat în iad cu Vadim !
VADIM :
Nu merita să-ncerc gloria postumă, toți emulii mei ajung la Bruxelles, trăiesc viață de huzur, eu sunt pe vecie legat de Păunescu în iad !

(CORTINA)

P.S. Acest text este un pamflet, cei care nu agrează genul sunt invitați să se abțină sau, barem, să comenteze civilizat.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  murmuzel, dacă stai cuminte-n lanț, mîine primești un os de ros; e din partea dorsală a nostromului tău iubit!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-02-10 11:58:17
         
 
  sile, repet, marș înapoi în cușcă, ai dreptul să latri numai noaptea cînd îmi vezi moaca umbrită de scula nostromilor!
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-02-10 11:47:44
Măi sămânța vidului, cum sa mai repeți ceva cu gura plină?!
 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2019-02-10 11:50:01
         
 
  sile, repet, marș înapoi în cușcă, ai dreptul să latri numai noaptea cînd îți vezi moaca umbrită de scula nostromilor!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-02-10 11:47:44
         
 
  Nechezane, ai dreptate să te superi când iți spune d-l Peia alogen. Tu, rasat ( că şi maidanezii au jigodiile lor de frunte), ştii că jigneşte alogenii comparându-te cu ei!  
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2019-02-10 11:40:58
         
 
  er. ,,literare"  
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2019-02-10 11:36:37
         
 
  Culmea jigodismului: unul din familia protozoarelor (lierare, desigur, că altfel, după musteață şi chiorometri, aduce a homo prostosaurus) se visează dând din haripi pe deasupra a doi vulturi,( tot literari, născuți iar nu pârâți!).
Vorba cuiva de pe aici ,, Eşti atât de mic/ cât o .uță de furnic!"
 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2019-02-10 11:36:08
         
 
  îți pot da nenumărate exemple, dar mi-e lehamite de tîmpeniile tale de rasist, țigănit și jugănit la meninge. urli în van, n-ai curaj nici cît o pirandă suflecată cu puradelul în brațe, colportezi zvonuri mai ceva decît hakerii rusești și, cine poate știi, suferi de păcatele celor pe care-i împroști cu lături, iei simbrie de la slugoii marelui urs roșu!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-02-09 22:20:13
         
 
  Da, bă. Aia a fost cândva, când nu vă gândeați că țara care v-a hrănit să creșteți mari și porști trebuie scuipată și denigrată. Dai un exemplu pozitiv, dar la contraexemple te faci că plouă cu broscuțe.  
Postat de catre ioan peia la data de 2019-02-09 21:25:26
         
 
  nea buricea, ți-o fi sete și-ai scăpat la vadra cu lături...poate-ți cumperi un kalașnikov, amețitule?

peione, de-acord a fost, asemenea lui Tudorel păstorelul condamnaților și a altora! la dosar n-am acces, poate ai tu, securistoid mic și ager...cît despre alogeni ce să zic? de nu era alogenul de Carol Davilla, copilul lui Franz Liszt,(un exemplu dat la nimereală, rapid) mureau pe capete dorobanții la Plevna de infecții și tu de rîie căprească încă din copilărie!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-02-09 21:18:08
         
 
  Măi specialistule în politikie pro-securistă, ce nu știi?
Că kkveika a fost porcuror comunist?
Păi, dacă a absolvit în 1982, facultatea de drept, ce putea fi? Porcuror capitalist?
Că a fost repartizată, mai întâi al Giurgiu, și realizezi ce știu despre comportamentul ei zelos, pe meseria aia de inchizitoare. Că vorba umbla și nu degeaba.
Ce nu mai știi?
Că nu a fost procuror anchetator la mineriada din Iunie 1990, momentul producerii unor imense abuzuri asupra unor oameni nevinovati din partea autoritatilor din acea vreme?
Bă, dacă nu știi, înseamnă că vorbești ca idiotul, complet neinformat. Ia să citești declarația ei de atunci și, apoi, declarația aceleași în procesul lui Chițac. S-o vezi cum dă din colț în colț, cum se contrazice singură, în funcție de împrejurări și interese, deși informatiile din dosarul fostului ministru de interne Mihai Chitac, sunt explozive. Din document reiese că Macovei a fost în unitatea ororilor de la Măgurele, unde autoritățile au dus cu forța, în stare de arest, sute de protestatari din Piața Universității. Mai mult decât acest fapt grav, procurorul Macovei spunea că la Măgurele totul era bun si frumos, deși mărturiile celor bătuți si amenințați sunt numeroase și impresionante.
Și astea nu-s invenții ale Antena 3, care vă produce vouă insomnii, că tot prezintă documente compromițătoare cu javrele voastre securiste.
Vezi cum îl dădu-n gât pe frățiorul băsescian.
Cum îi scoase la iveală pe-alde portocală și abuzurile fără seamăn ale deneaiștilor. Și multe altele.
Asta nu vă place vouă. De-aia vă tot scremurăți să-i desființați, cu armata voastră de securiști, detașați la ANAF, în mod special. În timp ce posturile voastre de propagandă funcționează pe biteș, fără să dea un sfanț impozite statului, evazioniștilor, hoților! DNA să vină să vă ia! Aș, DNAul e înțesat de securiștii voștri, care execută ordine clare.
Ați luat-o-n mână cu multe, până la urmă, și s-ar putea s-o mai luați, alogenule. Crezi că puțini s-au prins că voi, ca să vă acoperiți rahații, ca mâțele, luați la țintă când pe Dragnea, când pe Dăncilă, când pe Triceanu, când pe x sau z, ca să deturnați atenția.
Dacă știi astea și le ascunzi, înseamnă că ești un mizerabil racolit al sistemului.

Ideologia mea? De unde știi tu, mă amărâtule, care-i ideologia mea? Ai citit în stele?
Vii și-mi spui că-i urăsc pe alogeni. Păi, bă, dacă ăștia au înjurat România, care-i ”o inimă ca un cur” (și câte altele), asta nu înseamnă să observi că javrele care rostesc astfel de blasfeme mă urăsc, întâi, ei pe mine, ca cetățean al acestei țări? Ai vrea să-i iubesc? Îi iubești tu, mă alogenule, că ești din același aluat.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2019-02-09 21:09:41
         
 
  Nu ti-e rusine, magarule, sa improști cu noroi în unii dintre cei mai de vaza poeti si patrioti ai poporului roman ? Si va mirati cand va veni vremea sa fiti luati si executati fara niciun proces de catre adevaratii revolutionari care vor veni sa curete tara de pleava cu care va identificati !  
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2019-02-09 20:57:01
         
 
  p.s. ideologia ta, parcă ar fi totuși una de extracție ceaușisto-extremist nostalgică cu naționalism vindicativ, mafiot, de vendetta!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-02-09 20:04:12
         
 
  Peia, disprețul și ura ta față de alogeni e semn sigur de alienare, nemaivorbind că, neștiind nimic sigur, azvîrlii de-a valma nume, noțiuni și vorbe fără susținere reală! care luptă ”haștagistă”, amețitule? în orbirea ta, idioată, că ideologică nu poate fi, nu vezi cine are interes să mintă public, care-s inșii care frînează economia furînd pe rupte, care-i guvernarea mojică și incompetentă, mistificatorii ce manipulează legile (pînă și deshulita curte constituțională, aia destul de politizată a încondeiat la fics și fără tăgadă, ca fiind anticonstituțională, rastofilrea codului penal de către un slugoi comunistoid)în folosul unor tîlhari fără scrupule și turui necontenit despre securiști cînd ei sunt la vedere, ridică capetele și fac valuri taman dinspre stînga și nu dinspre intelectualitatea care o hulești fără oprire. ce mai tura-vura, dacă n-ai fi de plîns ești de rîsu lumii, bade!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-02-09 20:02:38
         
 
  Bine, mă, alde Stan și Bran, ai luptei haștagiste! Cât ați citit din marili dramaturg al națiunii, Joianis, că văz că aveți aceeași sorginte culturală.  
Postat de catre ioan peia la data de 2019-02-09 19:10:31
         
 
  acești adevărați Lolek și Bolek ai luptei de clasă  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2019-02-09 18:41:52
         
 
  lasă-l bre, ăsta cât de cât mai mișcă, stai să vezi când o să vină nen'su buricea cu citate din Spinoza.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2019-02-09 18:37:23
         
 
  fac pariu, premiul de debut în proză contra carnetului său roșu cu secera și ciocanul pe copertă și cotizația la zi, că acușica apare și nea domn prof omburicea!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-02-09 18:05:15
         
 
  te-oftici, bade, că nu te-ai tras în poză cu tribunu smintit? nu e vremea pierdută, cînd ajunge dovada osîrdiei tale și a serviciilor tale de neprețuit la hamster vei fi răsplătit...cu vîrf și-ndesat...ceva, gen meritul cultural pt succesuri colosale în cultivarea calemurilor în deliorman, giurgiu,,colea!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-02-09 17:29:48
         
 
  Dar ca să vedeți unde poate ajunge limbăgeala haștagistă, pe Wiki, la scriitori români, cine credeți că este pozat între Camil Petrescu și George Topîrceanu? Marilii geniu al scrisului: Joianul de la Poltroceni, Klaunus Werner!  
Postat de catre ioan peia la data de 2019-02-09 17:14:00
         
 
  Voi doi sunteți niște scremete în turul pantalonilor lor, măi ciumpalacilor. Mai bine ați face mișto de alogenii voștri: țiganii libidinescu, preșu, liikeanu; jidanii: kkatievici, tițmanevski; semibulgarul: zgărdărescu etc.  
Postat de catre ioan peia la data de 2019-02-09 17:10:59
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Mițura :))))))
de unde le scoți, bre? :)))
corectează "nu fii mitocan"...
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2019-02-09 17:00:28
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE