FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Să îndrăznim să sperăm (la) un aer respirabil?
Text postat de Andrei Ghejan
De-a hoții și vardiștii

Admițân că totul în jurul nostru, cu noi inclusiv, reprezintă o evoluție (asimilată sub toate formele ei: inițiere, dezvoltare, regres, sau chiar sucombare) și nedelimitând caracterul ei doar biologic, ci încercând cumva să o privim generalizat (în toate planurile) și pe cât posibil obiectiv, putem obseva, fără prea mare efort, că evoluția în sine este și va rămâne (cel mai probabil) în continuare purtătoare nu numai de vești bune, cât mai ales proaste și obligatoriu: ambele (un fel de acțiune și reacțiune, ca fenomen). Teoretic, cuvântul evoluție te duce cu gândul la ceva pozitiv, însă tocmai unitatea contrariilor este cea care are un rol decisiv în forma și sensul evoluției în sine, acționând deopotrivă (ca mecanism) ”catalitic”- favorizant, sau ”inhibitor”- defavorizant.
Să luăm ca exemplu (exercițiu) statul român, ”personalizat organic” (deci nu ca noțiune), la momentul actual.
Pentru început, simplificat, o să-l conturăm la nivel macro (instituție suprastructurală) ca fiind o mulțime, o comunitate dinamică, vie, căreia o să-i conferim prezumția de nevinovăție (ca unui grup de persoane, sau organism cu presupusă conștiință, sănătos, pe care urmează să-l judecăm din exterior, obiectiv și fără implicare personală, sau preopinare). La prima vedere, vedem un tot unitar.
Oare?
Nu cumva ne amăgim, sau suntem victimele unei iluzii? Zoomăm un pic. Deja vedem diviziuni incluzioniste. Comasate după culoare, sau poziționare: stânga, centru, dreapta, sau ”de nicăieri”, acestea coabitează amorf și cu cât ne apropiem și mărim ”tabloul 3D”, apar configurații și pe verticală, culminând cu o adevărată structură piramidală, crescută anormal și abominabil într-un viitor no mans land, pe care, din nefericire, numai nucleu n-o putem numi și care, tot din nefericire, ascunde deopotrivă într-un labirint haotic bogăție și sărăcie (în toate planurile), dar mai ales o boală cumplită, aproape virală la nivel politic, care va genera cât de curând inevitabila implozie structurală, concomitent cu expansiunea cancerigenă indiferentă la extirpările superficiale, iar într-un final, în actuala configurație: colapsul (în primul rând economic). De ce? Pentru că întreaga structură e clădită pe șubrezenia prostiei și inculturii care, ce-i drept, poate fi persistentă atâta timp cât este ocrotită de indiferențâ și neprincipialitate, dar categoric este găunoasă, neconsolidabilă, handicapată moral și nu în ultimul rând rodul inconștienței. Mediul fiind deja toxic, o curățenie în interiorul piramidei ar reprezenta tot o intervenție chirurgicală de suprafață, sau o eratizare ineficientă, elementele fiind deja iradiate de climatul nesănătos al hoției și prostiei, ostile bunăstării statului în favoarea avantajelor personale, iar acestea vor fi exact celulele cancerigene care vor reveni, sau noii viruși cu mutațiile aferente, mai rezistenți la orice tratament.
Ce-ar fi de facut?
Pentru a încerca un răspuns la întrebarea disperării, cred, ar trebui să ne transformăm în pseudo-geneticieni, aducând un microscop de mare performanță să putem privi în primă fază celulele, elementele mulțimii (oamenii obișnuiți), readucând totodată în discuție unitatea contrariilor, de data asta ca lege, rezumativ metodologic:
- înlocuiți la toate nivelele viciile cu virtuți;
- redescoperiți-vă energia pozitivă, principiile de viață, credința în Dumnezeu;
- alungați nepăsarea, indiferența; implicați-vă în viața societății, consolidați democrația reală nu numai prin drepturi (câteodată prost înțelese), dar și prin obligațiile derivate;
Pentru bunăstarea proprie, munciți mai mult, acordând mai multă atenție educației,
conștiinței muncii și autoperfecționării, demascând hoția și nelegiuiții, marginalizând elementele (cameleonice) dăunătoare societății și anti-statale, iar nu în ultimul rând: faceți front comun cu cei care într-un fel, sau altul, iau atitudine în fața sărăciei spirituale și leprelor. Lăsați DNA-ul, procurorii și organismele abilitate să-și facă treaba. În absența lor, haosul ar fi și mai mare, garantat. Ca idee, un guvern care crede că el e statul, nu-i guvern, doar o adunătură de creiere spălate și opace care nu pot vedea lumina. Mulți, intrați în politică pentru cu totul alte scopuri decât cele de drept și în slujba cetățeanului, încă cred că aici e sat fără câini, sau că averile dobândite ilicit îi protejează, sau îi plasează deasupra legii. Legea este aceeași pentru toți, și chiar dacă afirmația la momentul actual pare naivă, va veni vremea când rânjetul va dispărea. Orice învăț, are și dezvăț, iar dacă resursele strict autohtone în acest sens și la acest moment sunt ușor timide, vor exista cât de curând intervenții dinafară, pentru că deranjează ierarhia de drept, consolidată în ani și ani, iar asta n-o sfidează ”molea” din castelul lui de nisip, când ”tzunami” bate la ușă. Există și români buni cu adevărat, în toate zonele, atât în țară, cât și în afara ei și în toate specialitățile, indiferent de orientarea lor, oameni bine pregătiți tehnic, sau de cultură, cu principii sănătoase, solide, unii adevărați patrioți, capabili să repună țara asta (sau ce-a mai rămas din ea) pe picioare, într-un efort comun și fără să deranjeze în jur. Niciodată nu e prea târziu, atâta timp cât încă se mai dorește existența statului, iar noi să ne redobândim demnitatea de români. Americanii ar spune: ”erase” e una, ”delete” e cu totul altceva.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Pentru uzul haştagilor de pe aici, cu dedicaţie specială:

https://www.youtube.com/watch?v=j75x2VqMO3M
https://www.youtube.com/watch?v=bEjHWBnFx0E
https://www.facebook.com/catalin.beciu.1?fb_dtsg_ag=Adx3n0j21ay_kw-l-TBxn_i6nxujYFPdGW8BjsoJG0L5fg%3AAdyO7HuIy0hBfs7yrhm801fqWTZS95TGo02IRF_h8Hh2qg
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-09-12 23:16:34
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE