FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Un mod de viață (XII)
Text postat de Andrei Ghejan
(locația: Bucurețti - 1988, hotelul XXXXX. În restaurantul hotelului, unde nu servesc masa decât fasonații din elită și unde nu găsești o masă să dai cu tunul, își face apariția un tip agitat (Baba), ușor transpirat într-un costum gri impecabil, ținând în mână un walkie-talkie masiv la care ”latră” autoritar și periodic. Împinge în toate ușile întâlnite, uitându-se dincolo de ele suspicios la toată lumea care-i iese în cale, până se ciocnește accidental chiar de șeful de sală, gata-gata să-l dărâme)

Baba: - Ce faci dom'le? Ești nebun, nu te uiți pe unde mergi? Care-i șeful pe-aici? (...și continuă agitat, ignorându-și total interlocutorul căruia-i proptește un braț în piept ținându-l astfel la distanță, șoptind apăsat la cărămida walkie-talkie pe care o apropie de buzele pline de reproș: - Zănoaga, alo Zănoaga... recepție... (apoi întorcându-se brusc spre șeful de sală): - Cheamă-l repede pe Șeful! (acesta, precipitat, pleacă să-l aducă și se întoarce cu el)
Șeful: Da, vă rog... să știți că totul este rezervat. Nu... (este întrerupt de Baba care din nou latră la walkie-talkie)
Baba: - Zănoaga... recepție! - nu pe acolo, v-am spus să nu o luați pe Magheru! Ce draqu dom'le, vorbesc cu pereții?!!, (apoi autoritar către șef): Încetează orice făceai și dă ordin imediat să ne facă o masă de zece persoane. Vine tovarășul Bârloagă cu câțiva din echipa lui de control!
Șeful: - Bine... imediat,... dar n-am fost an... (intră și Nadi, în forță, cu o mină afectată, direct spre noi)
Nadi: - Gata? E totul aranjat? În 5 minute sosește tovarășul Bârloagă cu delegația operativă! (către șef, panoramând cu vederea toată sala): -Uite-acolo o pui! (arătând cu degetul un loc mai retras, apoi ușor indignat și contrariat în același timp): N-aveți separeuri? Unde țineți protocoalele de gradul ”0”?
Șeful: - De fapt, avem, dar n-am fost anunțat...
Baba: - Ești, acuma! Hai, repede, repede. Ia să-l vedem!
Șeful: - Vă conduc acum, poftiți, vă rog, după mine...
Nadi (către Baba): Tovarășul Oncilă, cât verificați dumneavoastră să fie totul în regulă, mă duc să asigur perimetrul de la intrare. O să revin cu oaspeții! Zănoaga... recepție... (și dispare pe ușa de la intrarea restaurantului, în timp ce Baba și șeful organizează în cele mai mici detalii protocolul de primire. Rezerva are o masă de 12 persoane, motiv pentru care 2 chelneri dedicați extrag repede surplusul de două scaune, rearanjându-le cu multă atenție pe celelalte rămase și tacâmurile în dreptul lor. Apar repede și două frapiere cu câte două sticle de șampanie franțuzească. Baba, brusc împrietenit cu șeful, nu-și ascunde mulțumirea, plusând): -Vezi și niște țigări de foi bune! Sunt și câțiva fumători, iar pentru dame, pentru început Martini și salate de fructe. A!! Să nu lipsească alunele și Cola! Comanda o luați imediat cum apar invitații. Fiind o echipă operativă, e posibil să plece oricând.
Șeful (ușor relaxat): - Sigur! Se face!, orice se face... imediat

(Alaiul își face apariția, cu Nadi deschizător de drumuri, un Carlos-Bârloagă jr. într-un costum crem suficient de țipător să-ntoarcă toate privirile și noii noștri prieteni (printre care și patru balerine de la revistă) pe care tocmai i-am cunoscut zilele trecute la Melody Bar în Mamaia în urma unei descinderi asemănătoare. Gașca, pe cât de tăcută la intrare, pe-atât de brusc zgomotoasă odată închise ușile separeului plin de bunătățuri culinare și nu numai).
O petrecere extrem de reușită de câteva ore bune, întreruptă brusc de telefonul cu comanda operativă care ne-a forțat să plecăm în mare viteză. Dialogul de despărțire a fost cât se poate de concis, sec și relevant:
Nadi: - Ne pare rău, tov. Bârloagă și echipa au trebuit să plece de urgență într-o misiune operativă. Vă transmite că s-a simțit foarte bine la voi și o să te recomande pe tine în mod special Maestru de Ceremonii la cel mai înalt nivel. (bătându-l ușor pe umăr) Postul îți e asigurat, stai liniștit! Trebuie să... (?) (făcând un simulacru către un portofel imaginar)
Șeful: - Aaa, nu, nu e nevoie... Mulțumesc! ...dar... nu l-am văzut pe tovarășul Bârloagă...
Nadi (total contrariat): - Cum nu l-ai văzut? A fost Dănilă, băiatul...
Șeful: - Care Dănilă?
Nadi: - Cum ” care Dănilă?” Ce faci domne? Te-ai îmbătat?? Dănilă Prepeleac! (și-a dispărut în trombă, lăsându-și interlocutorul în stradă ușor nedumerit).

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE