FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Un mod de viață (XI)
Text postat de Andrei Ghejan
(locația: Hamburg - 1988, pub-ul ”Copacabana”, la o masă oarecare înconjurată de 2 fotolii și o canapea)

Carlos se trânti cu alonjă în fotoliul lui managerial și, printre dinți, simultan cu aprinderea unui trabuc kilometric, decretează plin de emfază:
- Domnilor, gata cu pipăitul cu ochii-nchiși! A venit vremea să stoarcem tot ce-i mai bun în noi!
Nadi: - E clar! Iar i-a cășunat ăstuia ceva prin cap. O să ne iasă prin piele...
Baba: - Mi-e și frică să mă gândesc la ce ne-așteaptă...
Nadi: - Tu nu gândești, că n-ai cu ce. Ți-ar trebui și un bidon pentru asta.
Baba: - Am!
Nadi: - E spart!
Carlos:- Hai bă, terminați! Iar v-a apucat năglaia? Vorbesc cât se poate de serios; de mâine, ba nu, de azi, vom fi noul corp de control al tovarășului Bârloagă! –reveniți din misiunea externă...
Baba: - Bîîîrrr..., ce? Care Bârloagă?
Carlos: - E adjunctul Ministrului de Interne!
Nadi: - Te-ai țăcănit? Vrei să mergem la Romanica pe praful ăsta? Mamăăă(!), ia-mă d-aci pronto și du-mă la pandaimos-ul zonal, oricum o să fac mai puțin decât acolo, după ce ne-or dicli stelații dileala.
Carlos: - Nu ne prinde și nu se prinde nimeni, garantat. E prea mare târșa pe-acolo să pui întrebări despre scorburi și hibernatori activați. În plus, am început să mă cam plictisec p-aici de rutina asta zilnică. Nu vedeți că nu se-ntâmplă nimic? Nicio adrenalină... nu pulsează nimic nici sus, nici jos. Action ! my friends, altfel ruginim aici, trece talentul pe lângă noi, iar gara e scurtă. Ne facem viața estivală, după care... mai vedem, în funcție și de răsfăț.
Baba: - ... iote!... Da știi că nu zici chiar pe dos? Mie cum de nu mi-o fi dat prin...
Nadi: - Auăleu! N-așundiși bă că ești deposedat?
Baba: - Bine... lasă că ți-o arăt eu! La Techirghiol, la nudiști. Mă duc să-mi acaretizez.
Carlos: - Domol... să ne împărțim sarcinile: Babo, tu te duci să iei de la Karstadt 3 walkie-talkie, cărămizi de-alea ieftine să se vadă de la o poștă; tu Nadi ocupă-te de biletele de tren, iar eu mă ocup de garderobă și-o să trec și pe la Gurtie să ne facă niște legitimații de-alea albastre cu scris aurit. De fapt, veniți și voi cu mine acum să vă imortalizeze meclele. Babo, da-nainte tu te tunzi scurt... Nadi..., tu n-ai ce...
Baba: - Păi,... și tu? Cu chica aia??
Carlos: - Are dreptate Nadi că nu vezi în spațiu! Eu... sunt agentul sub acoperire, mâna dreaptă a lui Bârloagă... sau... fiu-său... mă mai gândesc! Dacă are vreo panaramă răzgâiată, c-așa-s ăștia, s-ar putea s-o clonez... mai știi (?)... poate s-o adeveri!
Nadi: - Să v-aduc o Cola, ceva de la bar, tov. Bârloagă jr.?
Carlos: - Neee... hai, c-avem treabă!
Baba: - Stați bă... că nu ne-a făcut amenda!
Nadi: (din pragul ușii) - Ia poziția de drepți! Ne faci de râs! - și bagă-ți bine în deposedat: tov. Bârloagă jr. nu se murdărește atingându-se de coconei, mai ales după masă... e plini de microbi. Doar tăticu se ocupă de detaliile astea neimportante! De voie...
Baba: - Am înțeles! Să trăiți!... dar ăștia știu?
Nadi: - Aici cam ai dreptate... ăștia s-ar putea să nu fi auzit. În mod cu totul excepțional, facem o derogare... ultima, s-a-nțeles?
Baba: - Da, să trăiți!

(cel mai frumos concediu, aproape gratuit, în episodul următor)



Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  jargon:
*năglaia = de la năgădaie (reg) = pocitanie
*așundit = auzit
argou:
*pandaimos = închisoare
*dileală = nebunie
 
Postat de catre Andrei Ghejan la data de 2018-02-28 05:35:01
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE