FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
De ce am renunțat la ”rebelisme”
Text postat de Marian Tudorel Lazar
Elenei Ștefan...

O, Doamne, dac-aș ști,
Filonul de prostie, din care scot ”valori”,
Este cumva finit,
Să-l fac fărâme tot,
Să-l vând la piață într-o zi
(Chiar de-ar mai fi,
Ca înc-o dată să-mi arunc,
În văzul lumii, goliciunea,
Și-ntre nebuni să-mi port amărăciunea)?
Dar... tot mă tem
Că infinită mi-e prostia
Și-atunci mai bine-mi țin
Limba în frâu
Și hainele pe mine și rușinea...
Dar greu e, Doamne,
Și frumoasă-i nebunia...
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Singurul efect al neurolepticelor, în afară de pofta de mâncare necontrolabilă urmată de apariția burții și de starea de semisomnolență permanentă, a fost că... nu vreau să le mai încerc niciodată. Dar, prin aceasta, au devenit pintenii nevăzuți care mă silesc să nu mă opresc din alergat. Până unde? Până când? Până când îmi vor crește aripi...  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-06-12 22:52:51
         
 
  Poate ar trebui să precizez: ”nebunia” la care mă refer nu este o simplă metaforă. Tot ce este scris mai sus provine din experiența personală. Cândva, căutând cu tot dinadinsul Împărăția lui Dumnezeu și ”nebunia întru Hristos” am vrut să fug de acasă undeva în pădure. De ce am ales să fac aceasta în plină zi? Dumnezeu știe, poate și Dracu știe câte ceva... Cert este că, după 50 de metri hainele mele s-au făcut de gheață. Am simțit că, dacă le mai țin o secundă pe mine, îngheț. Așa că... le-am dat jos. Cum nu eram departe de lumea locuită și am avut spectatori, aceștia au decis că-i musai mai bine să mă prindă și să mă ducă la nebuni, în loc să mă lase să devin Daniil Sihastrul combinat cu Maria Egipteanca. Amu, privind în urmă, constat că au făcut bine. Atunci a început Calvarul meu dar, fraților, dacă ați ști ce priveliște magnifică se vede din vârful Crucii!  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-06-12 22:49:00
         
 
  Și da, luată la modul propriu, într-o astfel de manifestare limba, și nu numai, trebuie ținută în frâu.

Succes,lectură și creații!
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2016-06-12 22:47:08
         
 
  Poezia are o eficiență mult mai puternică decât neurolepticele. Poezia este un fel de catarsis. La cesta, metaforic, mă refeream eu.  
Postat de catre Elena Stefan la data de 2016-06-12 22:45:03
         
 
  De fapt vorbeam de adevărata nebunie, cu Haloperidol, Rispolept și alte pilule cu ”-dol”. Care înseamnă o răstignire a minții și o totală libertate de mișcare a trupului, chiar dacă este încorsetat în legături la mâini și picioare de un pat și ești observat printr-o vizetă de la care se aude o voce spunând ”Lazăre, nu te credeam așa nebun”...
Și dacă ați ști ce poate scoate limba unui astfel de om... atunci ați înțelege imediat necesitatea frâului. ”Adevărata nebunie” este un drog. Cel mai puternic dintre toate drogurile și totuși inofensiv și fără efecte secundare. Dacă nu considerăm efect secundar bucuria pe care o resimți în momentul descătușării și pe care ai tot vrea să o retrăiești...
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-06-12 22:35:33
         
 
  "Și frumoasă-i nebunia..." Da, pasiunea pentru literatură a fost și rămâne o "frumoasă nebunie"

Frumoasă mărturisirea, aproape, în stilul celebrului exilat de la Pontul Euxin.

"Și-atunci mai bine-mi țin
Limba în frâu" Nu, nu este nevoie de așa ceva. Dimpotrivă. Limba ascuțită, dar ecoliterar, cu temei și argumentativ, este întotdeauna binevenită!

 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2016-06-12 22:24:13
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE