FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Follie a deux
Text postat de Camelia Constantin
Mă strigă voci, iubite,
așa precum spuneam,
sardonic îmi zâmbesc
și-ntunecat himere,
ce mă alungă-n albe
și-nalte emisfere,
sunt ghemul unei umbre
...mai sunt sau doar eram?

Și va rămâne-ntreagă
și galbenă o vară,
iar lanuri de iluzii
veni-vor să ascundă
tavanul plin de stele
și inima rotundă,
încheietura mâinii
în care-adoarme-o seară.

Pe loc reinventată
dintr-un ocean haotic,
al unei lumi străine
de tine zugrăvită,
mi-or pune iar cătușe
din ramuri de răchită
și mi-or turna în gânduri
parfumuri de narcotic.

În chingi nedeslușite
îmi va fi trupul iară,
oglinzi purta-vor chipul
și-un braț necunoscut
al tău sau poate-al verii,
pe umăru-mi de lut
își va lăsa amprenta,
așa, precum o gheară...
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Domnule... Zugràvescu, nu - mi atribuiți intenții care vă aparțin.Aștept în continuare să postați o POEZIE. Vorba filozofului, să cunoaștem lucrul în sine, nu doar reprezentarea lui...  
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2015-06-30 13:02:41
         
 
  Doamnă Camelia, la fel de bucuros de reîntâlnirea cu versurile dvs. Sper să o pot face la fel ca altă dată.  
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2015-06-30 03:47:24
         
 
  Doamnă Amelia Cojocaru, versurilor mele le este destul dacă fac o singură inimă să vibreze. Recunosc (și îmi asum patetismul celor spuse), pentru dumneavoastră și alte câteva puține persoane, postez aici( salut, cu bucurie, și intervenția domnului Hurmuzache, ale cărui semne nu mi-au mai apărut de mult timp).
Domnule Septimiu Zugravescu, spirit ,,hazos și versatil’’- în altă zi, cu o altă ocazie, când mă voi simți la fel, cu siguranță voi intra în jocul dumneavoastră.
Domnule Radu Ștefănescu, vă spun aici că mi-ați alungat acum și ultima speranță, că acel vot pe care l-am primit ar fi din partea dumneavoastră. O, mon dieu, mi-ați spulberat și-acest ,,follie a deux’’...:)
 
Postat de catre Camelia Constantin la data de 2015-06-29 20:48:43
         
 
  "follie a deux" - o fiță pt domnișoare de pension - "așa precum spuneam" precum spuneai unde? e greu de crezut că versul ăsta are altă funcție decât cea de rimă pt "mai sunt sau doar eram" care, între noi fie vorba, e ilogic, idem himere- emisfere, "zâmbesc sardonic himere" și alte, scuză-mă, siroape trase de păr la rimă, din puțul gândirii poetice top dilema "mai sunt sau doar eram" din același filon nesecat de aberații lacrimogene cu "mai scriu sau doar scriam"
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2015-06-29 17:50:56
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Tare mult îmi plac poeziile dumneavoastră, dragă tiză autohtonă! Le văd ca pe un ceva rotund, cerc complet, în care senzația de final, trecătoare printr-o multitudine de imagini-trăiri prin toată derularea poveștii, atinge începutul în ultimul vers.

Stilistic și nu numai, crâmpeiele dvs de vis îmi fac inima să vibreze.

 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2015-06-29 16:30:26
         
 
  Domnule Vasile, am scris o poezie despre o matura (Rimbaud spunea ca nu exista termen care sa nu poata fi introdus intr-o poezie, mai tineti minte poezia sa cu sireturile? "Ca de o liră, trăgeam de niște elastice/ Șireturi ale ghetelor, cu-n picior lângă inima mea").

Daca Rimbaud a scos poezie nemuritoare din niste sireturi de ghete, m-am gandit si eu sa fac o poezie despre o matura. Pentru ca nimeni niciodata nu s-a gandit sa introduca in lirica aceste obiecte atat de utile si atat de umile.

George Calinescu in "Universul poeziei" spunea ca putem introduce termenii moderni in lirica, de exemplu trenul (cum a facut Esenin in poezia sa cu vitelusul care se lua la intrecere cu un tren, de a dat pe spate toate cenaclurile din Moscova).

De ce matura sa n-aiba dreptul de a primi o consideratie? Eu salut mereu femeia de serviciu, pentru ca e o forma de respect.

Or, domnul proprietar Emanuel Cristescu a considerat ca este o poezie nonecoliterara, nedemna de acest site atat de elevat, si a zis ca sunt mitocan.
Iar acum regula de trei simpla spune asa: daca pana si domnul Cristescu, intotdeauna atat de calm si de intelept si de plutitor prin sferele abstracte ale frumusetilor culturale, s-a enervat atat de tare pe o simpla poezie cu o matura, atunci cum pot eu veni aici cu avantari lirice, cu elegii si glosse si tertine melancolice?

Pai dumneata, domnule Vasile, la cat esti de pornit sa dai la gioale, mi-ai secera sensibilele productii ca Bumbescu cel care cosea cu neindurare liniile inamice!

In schimb, ajut si eu tinerele poete cum pot, incurajandu-le sa scrie prin comentariile mele subtile.

Scrieti, tinere dragi, doar scrieti!
Daca nu v-as lasa un semn de lectura n-ati primi feedback, si v-ati descuraja. Oricum o luam, e un lucru pozitiv, care motiveaza poeta sa mai scrie, sa ne fericeasca zilnic cu deliciile sufletului sau delicat.
 
Postat de catre Septimiu Zugravescu la data de 2015-06-29 13:07:02
         
 
  Iote cine a a înviat!  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2015-06-29 06:11:16
         
 
  stimate ,,poet din Iasi'', nu ne considerati demni sa ne desfatam si noi macar cu una din producttiile dvs lirice ? ca de dat la gioale... ( va asigur mentenanta / versurilor preadistinse/daca aripile - ntlnse /va asigura portanta...  
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2015-06-28 23:22:55
         
 
  "Mă strigă voci, iubite...
și mi-or turna narcotic...
mi-or pune iar cătușe...
și-un braț al tău, sau verii,
pe umăru-mi de lut
își va lăsa o gheară..."


Că voci auzi, nu-i grijă,
nici că narcotic furi,
dar în cătușe-amorul
să-l faci cu zgârieturi???
 
Postat de catre Septimiu Zugravescu la data de 2015-06-28 00:18:08
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE