FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Andrei Petre
Aceasta carte este rezultatul unui “studiu de caz”. Un studiu de caz realizat cu un singur scop: acela de a prezenta o cat mai mare paleta de convingeri, de pareri. Aceasta lucrare nu este numai un simplu chestionar, este o interpretare a unor pareri, o argumentare bazata pe ceva real, palbabil, pe parerile oamenilor. Nu putem sa spunem ca intrebarile pe care le contine acest chestionar au fost facile. Intrebarile au pus probleme, pentru ca i-au facut pe oameni sa se gandeasca la lucruri care de obicei nu sunt in atentia lor. Oamenilor nu le face placere sa isi treaca in revista viata, oamenilor le face placere din pacate sa se complaca intr-o nestiinta “frumoasa”, care ii ajuta sa reziste. Da, daca oamenii ar sta sa analizeze obiectiv viata lor ar descoperi numeroase lucruri facute in pripa, fara ratiune asa ca cei mai multi prefera sa nu faca asta. Dar acest chestionar i-a obligat pe toti acesti “ignoranti” sa isi analizeze viata si propia personalitate si sa ofere raspunsuri sincere la intrebari. Inainte de a incepe analiza acestor intrebari cred ca ele trebuie sa fie insirate, pentru ca cititorul sa fie familiarizat cu ele. Ele au fost extrase din celebrul “Chestionar al lui Proust” precum si din alte asemenea lucrari. Intrebarile sunt relevante si ele prezinta o fata mai putin accesibila oamenilor:

1. Care este cel mai de jos nivel al suferintei, in opinia ta?
2. Care sunt caracteristicile pe care le-ai atribui fericirii pamantesti?
3. Care este virtutea pe care o apreciezi cel mai mult?
4. Cine ti-ar fi placut sa fii?
5. Care este compozitorul tau preferat?
6. Care este trasatura ta de caracter cea mai puternica?
7. Care este calitatea pe care o apreciezi cel mai mult la un barbat?
8. Care este calitatea pe care o apreciezi cel mai mult la o femeie?
9. Care este defectul tau cel mai mare?
10. Care este profesia/ocupatia ta favorita?
11. Care este visul tau despre fericire?
12. Care ar fi dupa tine, cea mai mare nenorocire?
13. In ce tara ti-ar face placere sa traiesti?
14. Care sunt scriitorii de proza pe care ii preferi?
15. Care sunt poetii tai favoriti?
16. Care este personajul tau preferat?
17. Care sunt pictorii tai preferati?
18. Care sunt eroii tai in viata adevarata?
19. Care sunt eroii/eroinele din istorie pe care le preferi?
20. Ce nume/prenume iti plac?
21. Care sunt lucrurile care-ti displac cel mai tare?
22. Care sunt eroii/eroinele din istorie pe care ii dispretuiesti cel mai mult?
23. Cu ce dar al mamei Natura ti-ai fi dorit sa fii inzestrat?
24. Ce gandesti in momentul acesta?
25. Ce fel de greseli ierti cel mai usor?
26. Care este deviza ta in viata?
27. Care este averea la care tii cel mai mult?
28. Care este calatoria ta preferata?
29. Cand si unde ai simtit acut fericirea?
30. De ce iti este cel mai tare frica?
31. Care este cea mai mare nesabuinta de care ai dat dovada?
32. Ce regreti cel mai mult?
33. Ce talent ti-ar fi placut sa ai?
34. In ce ocazii apelezi la minciuni?
35. Ce cuvinte sau expresii folosesti cel mai des?
36. Daca ai putea sa schimbi ceva la tine, care ar fi acel lucru?
37. Daca ai muri si te-ai intoarce pe Pamant, sub forma unui lucru sau al unei persoane, tu ce crezi ca ai fi?
38. Ce persoana a avut cea mai mare influenta asupra ta?
39. Ce urasti cel mai mult la persoana ta?
40. Care este ultima carte pe care ai citit-o?
41. Ce faci, de obicei, in timpul liber?
42. Daca ai putea sa primesti ceva, ce ti-ai dori cel mai mult sa ti se ofere?
43. Care este persoana in care ai cea mai mare incredere?
44. Cum crezi ca te vad ceilalti?
45. Care este dupa parerea ta cuvantul care ar putea cel mai bine sa caracterizeze lumea?

La aceste intrebari au raspuns mai multi oameni. Toti acesti oameni au renuntat la frica si prejudecati si au raspuns sincer, fara retineri. Intrebarile au fost concepute astfel incat oamenii sa se simta atacati, sa isi doreasca cu adevarat sa raspunda. Parerile au fost variate, fiecare om a raspuns conform propiei lui conceptie asupra vietii. Aceasta carte este de fapt o “antologie conceptuala” care aduna parerile a numerosi oameni si trage concluzii pe baza lor.
Carte va fi structurata in 45 de capitole principale, fiecare capitol fiind de fapt o expunere a unei intrebari, o prezentare schematica a raspunsurilor si un comentariu. Astfel, fiecare intrebare va fi intai explicata, apoi se va prezenta o parere generala, conturata din raspunsurile subiectilor! Aceasta parere va fi apoi analizata. Eu sunt cel care voi analiza, din propia mea perspectiva. Atributul care transforma aceasta carte intr-o opera interesanta eu consider ca este realismul ei. Astfel, eu nu ii analizez pe ceilalti prin pura speculatie, eu ii analizez bazandu-ma pe propiile lor raspunsuri, pe propiile lor conceptii filozofice. Aceasta carte a fost scrisa din dorinta de a demonstra cum gandeste marea masa. Oamenii care au raspuns la chestionare apartin acesteia, cu cateva exceptii. Asupra raspunsurilor acestora din urma vom insista, pentru ca ele sunt cu adevarat pline de substanta si foarte importante pentru a putea creiona mai bine profilul omului modern. Un om modern care din pacate se indreapta catre distrugere.
Am reusit sa ofer acest chestionar multor persoane. Astfel, au completat oameni mediocri, “normali” cum sunt numiti de cei asemenea lor, oameni inteligenti, oameni optimisti, oameni pesimisti, oameni nepasatori, oameni subiectivi. Toata paleta de indivizii care compun o societate. Voi incerca sa adun raspunsurile majoritare, de obicei ale oamenilor simpli si le voi plasa in antiteza cu raspunsurile unice ale celor intelepti. Voi analiza din perspectiva mea, deci nu pot pretinde ca aici este adevarul absolut, dar pot incerca prin argumente sa ofer o varianta cat mai plauzibila!
Aceasta carte merita citita, pentru ca este un mozaic al conceptiilor actuale!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  carte este scrisa in proportie de 75 la suta. Am scris introducerea aceasta cand am inceput sa scriu cartea, adica acum cateva luni... De atunci am scris aproximativ 35 de capitole...


Poate ca oamenii raspund aiurea, dar de multe ori aceste raspunsuri le surprind adevaratele ganduri, pe care nu mai pot sa le ascunda in spatele unor perdele de fum!



Multumesc de trecere si va mai astept!

P.S.

Masa intradevar, nu are cultura! Si, devine din ce in ce mai evident ca nici nu isi doreste!

Trist...
 
Postat de catre Andrei Petre la data de 2006-02-18 19:05:06
         
 
 

Nu e limpede ce spui: " Aceasta carte este rezultatul unui studiu de caz." Pare s fie o carte deja scris. E terminat, publicat sau nu?

La sfrit spui: "Voi analiza din perspectiva mea" - asta cred c spune c o vei scrie de acum ncolo.

Evident c printr-un chestionar adresat multor persoane nu faci un studiu de caz. In nici un caz.

Spunnd: "Nu putem sa spunem ca intrebarile pe care le contine acest chestionar au fost facile. Intrebarile au pus probleme, pentru ca i-au facut pe oameni sa se gandeasca la lucruri care de obicei nu sunt in atentia lor." - pui o problem foarte delicat. Cnd oamenii rspund la ntrebri pe care nu i le-au pus niciodat, probabil vor rspunde total aiurea, aflndu-se n treab i dndu-i importan. Declanezi "efecte de prestigiu" care trebui atent eliminate prin testarea intrebrilor i chestionare pilot care s verifice faptul c snt potrivite celor pe care i chestionezi.

Snt o grmad de ntrebri care se refer la o cultur pe care evident "masa" nu o are.


 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-02-18 09:37:47
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE