FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Metamorfoza risipei
Text postat de Andrei Ghejan
Ce cuvânt idiot... îți induce o stare de disconfort numai când îl pronunți, sau te gândești la el. Cred că și cei mai „economi” dintre noi, fac zilnic risipă de ceva că vor, vrut-au, sau au făcut-o poate involuntar și sigur vor mai „recidiva”. Unora, puțin le pasă de ea (pot chiar să se mândrească, sau să se laude când o fac), iar alții s-o urască. M-am etalat din prima, numărându-mă printre cei din urmă.
Fiind dușmanca mea declarată, nu c-aș fi vreun zgârcit neapărat, de câte ori mă ciocnesc de nenorocită o canonisesc cu câte-un puhoi de blesteme, fi-mi-ar scârbă...! ăl mai pronto, și-mi plantez un prompter de-njurături fix la propria-mi adresă fără bară de repetiție, tot ca să fiu econom. Acum, că descrisu-m-am suficient să-l fac invidios și pe avaru’ lu’ Moli, o să-ncerc să fiu mai la „objection tango” cu escroaca.
Janghina are prostul obicei să se deghizeze, își face clone cum am zice noi p-aci, de n-o mai recunoști când o inviți la dans. Îi place să conducă, și-o să râzi, da’ șchioapa naibii se crede baletistă și să mor eu de urticarie dacă refuză vreun sărac. Nu’ș cum naiba face că nu iartă nimic și la doi înainte, sigur unu-i-napoi, în ritmul ei bun-înțălăs. Bun pă draku! – că uite io unu’ dau cu stângu-n-dreptu’ de numa-pă-numa’ după fiecare risipă de efort să mă las condus și-i bai mare dacă cine știe cum caznele-s pe dos. Taman atunci și-aduce aminte târâtura cât a investit în mine, și-și cere dreptul. Cu stângul vin eu, v-am zis că-i șchioapă, da’ nu te prinzi decât dacă te uiți la altul când dansează cu ea. Când ești tu pe rol, nu simți nimic, adică ești complet nesimțit. Ceilalți mai simt câte ceva, dar nu zic nimic, țin doar deștile încârligate la spate, bucurând-se pe mare blat că nu-s reflectoarele pe ei când dă juriul de la patinaj notele. Juriul de drept n-a putut să vină, era ocupat cu propria risipă.
Mă rog, să zicem că azi am ieșit bine, am risipit eu o șpagă mică și-am luat 5 pe linie... ani! Față de cât am economisit, chiar se merită. V-am spus că urăsc risipa...
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  O gluma:
Unul care pierduse la poker o suma considerabila il intreaba pe celalat care tocmai i-o luase:
- Unde am gresit?
Raspunsul a venit promt:
- Cand te-ai asezat la masa:)
 
Postat de catre Andrei Ghejan la data de 2013-11-15 22:45:16
         
 
  Latunski, nu mi-as permite. Vb de al doilea subliminal, nu de dvs. De altfel, in timp, am devenit un mic fan al relativitatii raportate cam la orice. Utilitarismul, sub forma lui conceptuala initiala, mi-a devenit strain. Am pomenit de el pentru a sublinia cumva avatarul inexplicit si snobismul mascat in risipa.
Cu drag,
 
Postat de catre Andrei Ghejan la data de 2013-11-15 22:35:44
         
 
  Iar dacă eu sînt "al doilea", urmînd un principiu bine ancorat în realitate, nu trebuie să mai reveniți cu explicații. Știți ce aveți de făcut, nu?  
Postat de catre latunski criticul la data de 2013-11-15 17:54:30
         
 
  Am înțeles, domnule Ghejan. Cel puțin eu am înțeles cum e cu subliminalul. Mi-ați transmis ceva în așa fel încît eu să nu devin conștient de valoarea transmisiunii. "M-am prins" de la-nceput, parol...  
Postat de catre latunski criticul la data de 2013-11-15 17:49:48
         
 
  Ne revedem mai spre seară, trebuie să fug acum.  
Postat de catre Andrei Ghejan la data de 2013-11-15 14:05:53
         
 
  *diacritice  
Postat de catre Andrei Ghejan la data de 2013-11-15 13:51:26
         
 
  nene, matale vorbești în limba spargă, dialectul habarnist!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-11-15 13:51:02
         
 
  Domnule Peia, cu toată stima, haideți să vă explic cum funcționează subliminalul (uneori).
Are câteva mici mecanisme pe care le poți strecura aleatoriu în vizualizare.
Mergând de la premisa c㠄vânătorul” de subliminal urmărește ceva în particular și subconștient (de ex, în cazul dvs, cacofonii, diacririce, expresii bombastice, etc), îl inițiezi după pre-memorizarea declanșată prin punere în evidență:
Prememorizarea: „ă-l”, respectiv „al”;
Inițierea: „Janghină”
Subconștientul: că+că
Catalizatorul (reminder): „nu iartă nimic”
Rezultatul: „jalnică”
Vă rog doar, înainte să-mi trimiteți următorul comm, s-o mai recitiți o dată, sunt curios dacă apare și al doilea.
 
Postat de catre Andrei Ghejan la data de 2013-11-15 13:45:29
         
 
  subliminare, pe dreacu!
cred că, mai degrabă, e sub lumînare!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-11-15 13:07:09
         
 
  Risipa, comică? N-avui nicio intenție în sensul ăsta. Sunt plăcut surprins că subliminarea a funcționat: "jalnică".
Cu drag,
 
Postat de catre Andrei Ghejan la data de 2013-11-15 12:53:03
         
 
  Să știi că ai dreptate: ăl se scrie împreunat. O să corectez, mulțam!  
Postat de catre Andrei Ghejan la data de 2013-11-15 12:30:48
         
 
  "ă-l"?!!!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-11-15 10:52:39
         
 
  stil alambicat e deja generos spus!
e de-a dreptul brambureală, căpială, sos de vorbe, zeamă goală!
și cînd mă gîndesc că domnu voia să ne dea lecții de felul cum se comite un text comic. ei da, ceea ce se vede mai sus e un fel de comicărie. una jalnică.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-11-15 09:58:20
         
 
  Prima mea reacție a fost să spun că aveți un stil extrem de alambicat (cum am remarcat și prin alte texte); uneori, doar domnia-voastră înțelegeți ce-ați vrut a spune. Apoi m-am sfiit și am ajuns la concluzia că nu m-o fi ducînd pe mine capul...
Dar, "...ă-l mai pronto, și-mi plantez un prompter de-njurături fix la propria-mi adresă fără bară de repetiție, tot ca să fiu econom. Acum, că descrisu-m-am suficient să-l fac invidios și pe avaru’ lu’ Moli, o să-ncerc să fiu mai la „objection tango” cu escroaca." pare să fie o bijuterie linguistică, părerea mea, vorba lui Văcăroiu.
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2013-11-15 06:56:54
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Orice asemănare cu realitatea este pur întâmplătoare  
Postat de catre Andrei Ghejan la data de 2013-11-15 04:07:45
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE