FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Scrisoare deschisă adresată domnului Vasile Munteanu
Text postat de Elena Stefan
Domnule Munteanu,

Nu vă lăsați atras în dispute fără miză. Un text, orice text, odată publicat, scapă "controlului" autorului. Și lasă dreptul lectorului, oricărui lector, să-l citească ori nu, să-l înțeleagă ori nu, să se exprime despre el ori nu. Latinii spuneau: habent sua fata libelli!

Aici, în acest spațiu, aveți privilegiul să puteți lua act și de eventualele feedback-uri ale lectorilor. Iar orice autor ar trebui să se bucure că există o astfel de posibilitate. Ce să-și dorească mai mult un autor, decât să fie citit? Nu mă îndoiesc de faptul că sunteți conștient că în procesul lecturii se naște un fel de "dans în doi" între text și un întreg univers lectorial, acela al cititorului. Care univers este diferit, variat și specific fiecărui cititor în parte. Înțelepciunea populară sintetizează aceasta într-un proverb: "câte bordeie atâtea obiceie!" În plus, scriind, ne descriem. Atât autorul în textul său cât și cititorul, în comentariile pe care le face. Dacă le face.

Ați revenit și, după cum ați văzut ați și fost bine receptat. Statistic vorbind. Ar fi o slăbiciune să visați la unanimități. Fiți bucuros dacă un cititor, un singur cititor rezoneză cu textul dumneavoastră. Când sunt mai mulți, cu atât mai bine. Și, de asemenea, fiți bucuros când aveți contestatari. Încercați să le înțelegeți contestațiile și, dacă le considerați cumva întemeiate, țineți seama de ele. Dacă nu ignorați-le. Textul și-a făcut datoria. A influențat un cititor. Pozitiv ori negativ.

Revenind la cazuul în speță: demult am devoalat aici și am pus în evidență "metoda critică" a domnului Ioan Peia. O metodă inoperantă care, aplicată oricărui text, de la cel mai slab până la capodoperă, poate conduce la ideea de măcelărire a textului. Însă această metodă pune, cu vârf și îndesat, în evidență, și capacitățile perceptiv-interpretative ale distinsului domn.

Prin urmare, vă recomand să ignorați intervențiile acestui domn care, se pare, se hrănește din stări conflictuale pe care le generează cu o nonșalanță ușor decelabilă ca motivație lăuntrică. Recent, egoul domniei sale a contrapus pe toți ceilalți autori care, chipurile, ar fi poeței, unui text al domniei sale. Sugerând că domnia sa, doar domnia sa este deținătorul monopolului axiologiei textuale. Nu vi se pare lămuritor?

Cum poate fi măcelărit un text, potrivit MOI*, metoda distinsului domn Ioan Peia, puteți găsi la adresa: http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=40418

*Metoda Onomatopeico-Interjecționistă

PS. Vă puteți întreba: bine, bine, dar de ce îl tolerați în această comunitate?

Răspuns: citiți editorialul "Ne sutor ultra crepidam". Și apoi omul este cultivat și are și talent în anumite zone. Are însă un potențial conflictogen exagerat și un ego supradimensionat. Și mai are și un complex cultural pe care și-l exhibă nonșalant. De exemplu, domnia sa îmi atribuie calități și puteri pe care nu le am și nu mi le doresc. Oricine scrie ceva de bine despre Europeea ori despre vreun text de-al meu, comite, în viziunea sa, "puparea poalei popii" Ca și cum eu aș reprezenta un fel de "putere" asimilabilă domeniului credinței.

PPS. Am scris direct în casetă așa că, probabil, voi fi având multe greșeli. Le voi corecta pe măsură ce mi le veți semnala ori le voi constata. Corect ar fi să recitesc textul. Nu mai am răbdare însă!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  "el, săracu, dacă n-a ajuns niciodată la struguri" (văsălîi, moviliță cu gurgui)

moviliță,
pare-se că tu ai ajuns la struguri, dupe cum glăsuiește gurița-ți poeticească.
te-ai urcat pe scară sau te-a ținut fanfanel în brațe? ce amor "constructiv"! (apropo, cum o fi ăla, un "gînd constructiv"! voi nu simțiți, mă scriitorilor, (apropo: vezi că "vreo", așa se scrie corect, nu "vre-o"; la fel ca și "frustrat", nu "frustat"!... cam nasol, scriitorule, să nu prea știi limbuța-n care mesteci strugurașii!), voi nu simțiți, vă-ntreb, scriitori pîrîți, cît de tare scrîșnesc expresiile voastre de limbuți, nu aveți și voi elementarul simț al cuvintelor firesc îmbrățișate-nde ele?
și nu te mai da rotund, moviliță cu gurgui, că e posibil să te cam rostogolești, ca un butoiaș gol, la vale!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-10-20 21:40:26
         
 
  err: nu le pot găsi  
Postat de catre Vasile Munteanu la data de 2013-10-20 20:37:28
         
 
 
doamnă, vă mulțumesc pentru gândul constructiv; însă nu vă faceți griji în ceea ce mă privește; "fiind băiet păduri cutreieram" și nu de puține ori am înnoptat pe munte, în tovărășia fiarelor.

ce pot să spun..., există în Bibile o scenă în care până și Isus ridică din umeri; cazurile pierdute sunt pur și simplu... pierdute; nici biciul, nici dragostea nu le poate găsi rezolvare.

el, săracu, dacă n-a ajuns niciodată la struguri (și cu cât trecut-a vremea, înaltul mai înalt i se făcu), normal că spune despre toți că-s acri și că, vezi doamne, ăl mai bun din lume-i știrul...

așa că, eu ca eu, nu-s genul care întoarce și celălalt obraz; dar dumneavoastră l-ați putea iubi; poate că vorba ceea: crapă.
 
Postat de catre Vasile Munteanu la data de 2013-10-20 19:21:50
         
 
  și-amu să trecem madam lenuța,
carele, după ce dădu un fel de „mandat” de arestare, mai jos – cel puțin în ceea ce mă privește – iute-iute se prezantă cu o scrisorică de amor, avînd ca andrisant pe năpăstuitul autor de genialități la pachet, văsălie numit!
dom’le, cît e de ridicul gestul! în locul lu văsălie, m-aș simți jignit! cum adică? ăsta nu-i în stare să se apere singur și e nevoie de aplombul patern și, evident, protector al mămuchii, ca să nu sară inimioara din pantaloni fătului?
mă rog, poate că băiețelul de debara e chiar speriat în bețe de atmosfera din larvă (vorba recheșanului) și, pentru a nu uda pempărșii și a nu roade suzeta, de spaimă, e nevoie de oareșce mîngîieli pe moț și încurajări filiante.

dar ce face madam hermenika, de fapt, în scrisorica cu pricina?
păi, apărîndu-l pe bebeluș, mă atacă pe mine. că, cică, așa e feeerrr! sugarul, care, pînă acum, supse biberonul redacțional prin saitul morților vii, șucărit de indiferența unanimă a confraților întru bălmăjeală, se transferă, cu arme și bagaje acili-șa, urmînd calea sfîntă a protopopului răDulea!
și, cum se prezantă la curte, cum i se tăie mielul cel gras!
deh, parabola biblică nu trebuie dezmințită!

ei, și ce zice madam hermenica, totuși?
mai întîi și întîi, îi trage și mneaei o latinească de goagăl, în măsură a rezona cu latineasca fiului risipitor. ce mai, un fel de dialog istorico-etnogenetic, piste veacuri!
ceva cu habent sua fata libelli, adecă, tradus liber: o fată din americi prinde libelule! oare fata care prinde libelule, n-o fi chiar văsălie, care, suavă ca o păpădie, prinde fluturași pe unde scurte? posibil!
dupe care, face un fel de teorie a „bordeielor” și „obiceielor” – deși pluralul e cam „obiceiuri, da’ se scuză, dîn cauză dă proverb poporan – asigurîndu-l pe maistoru văsălie că eu, de fapt, sunt un cizmar, în variantă latină, care îndrăznește să ridice adesea capul din calapod și să-și înalțe ocularele către obeliscurile în care stau, înfipți apoteotic, alde ditamai pricepuții în literaturi! că, adică, nu aș avea habar de poezie, deși – cum dracu vine asta???!!! – maistorița hermenika a întocmit, la viața ei, fro cîteva catrene stupide și a bălmăjit, în păsăreasca intertextualistă, niște elucubrații demne de comicii vestiți ai ecranelor!
în plus, mă întreb: cam cît ar trebui să scrie maistoru văsălie, ca să poată egala măcar o strofă, în clasic (că nu e de rușine!) din cele scrise de către mine? pe zona moderneală, deh, asta nici că poate fi pus în discuție, că ei – epigonii cei iluștri, deh! – freacă manganu cu toptanu!

madam,
indiferent cît de ofuscată fi-vei, dîn cauză dă mișto, la adresa comicăriilor matale fantezisto-analitice, așa ceva nu se face! adică, să denigrezi un membru vechi, foarte vechi – de la întocmire, chiar – al saitului, care a trudit aicea mai mult decît toți la un loc (pun pariu că, însumate, toate paginile scrise de onorații iuzeri, nu le egalează pe-ale mele), ei bine, madam! e dezonorant pentru poziția matale crististă, e mizerabil chiar!
dar, ce să mai vorbim? orgolioul matale kilimanjaroian sare din cadre și împroașcă pajiștea cu pesticide... ecoliterare!
în rest, să auzim de vorba aia, că, de aialaltă, auzim cam des!

ps: și mai e ceva, madam: a nega un scris îndoielnic, nu înseamnă, printr-o deducție stupidă, că te-nalți pe tine-n slăvi, că ai orgolii incomensurabile. nu, madam. însemană că îți exerciți, pur și simplu, și îți expui rodul selecției îndelungi, făcute în ani mulți de lecturi, pe diverse orizonturi și grade de dificultate. că sunt scîrbit, suprasaturat de vorbăria goală și de aplombul glossolalic al corifeilor de carton ai literaturii – chiar și ăi de au fost săltați pe soclu, în diverse contexte îndoilenice ca valoare, de ce nu? – nu înseamnă, așa cum, jignitor încerci a induce matale ideea, că-s lăcătuit la minte, că am limite de percepție și înțelegere. dar, cum matale ești mai pricepută ca mafalda din frecăței, și cum dai verdicte categorice pe varii teme, cine să te mai tragă de mînecuță, cînd o iei, în pas de deu, pe miriște?
și, ca o informație în plus: la ora asta, sunt cam vreo douăzeci de autori buni și foarte buni de poezie, la românica, în fața cărora mă-nclin. restul? mai mult sau mai puțin plevușcă, anarhici consumatori de salivă redacțională și de celuloză nevinovată!
dar, despre asta, și altele asemine, mai încolo, că-i ora-ntîrziată, iar eu sleit de efort fizic.

pps: să spui, în final, că nu "mai ai răbdare", chef adică, a te corecta, e ca și cum ai arunca în capul cititorului o plăcintă cu barabule și ia-i cere s-o mestece musai, chiar dacă nu-i coaptă bine și nici prea digestă. e jignitor. mai bine o lași cum a căzut, încercînd să dregi busuiocul ceva mai tîrziu, fără a ofensa pe cel ce pierde timpul cu boscorodelile tale teoretice.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-10-20 02:02:46
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE