FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Remember pentru domnul ecsintescu, revenit recent pe site
Text postat de Emanuel Cristescu
Am invalidat în această dimineață un comentariu al distinsului coleg ecsintescu pentru limbaj neecoliterar.
Cu toată simpatia pentru domnia sa îi aduc la cunoștință că, abia am reușit, după eforturi considerabile, să institui un moment zero pentru reinstaurarea respectării regulamentului pe site.
Prin urmare, nu voi cădea în capcana de a relua vechile și interminabilele dispute pe această temă.
Revenirea domnului ecsintescu pe site nu trebuie, în niciun caz, interpretată ca o exonerare a domniei sale în ceea ce privește respectarea regulamentului. Ba, dimpotrivă. Ar trebui să reflecte o și mai mare responsabilizare a sa în această direcție.

Constat cu plăcere că, după instituirea Momentului T ZERO, cu mici excepții însă cu intransigență, atmosfera de pe site a devenit respirabilă. Unii membri au revenit iar ratingul site-ului a crescut. Situându-se, în medie, la peste 200 de vizitatori unici pe zi ;i atingând un maximum de 262 vizitatori unici zilnic.

Nu voi reduce nivelul de exigență în ceea ce privește respectarea regulamentului în viitor așa că, potrivit binecunoscutului și multinvocatului dicton, « Sine ira et studio » încălcarea regulamentului se va solda cu sancțiunile corespunzătoare.

Pentru recenta încălcare a regulamentului domnul ecsintescu primește un AVERTISMENT pentru o lună de zile. Așadar, dacă în această perioadă va încălca din nou regulamentul, următoarea sancțiune este reducerea nivelului, pentru o lună, la 10.

A se vedea și link-urile :

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=28692

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=43955&id_comentariu=204810

Repostez un comentariu mai vechi care a abordat această temă. Spre aducere aminte. Pentru domnul ecsintescu și nu numai.


Repostare

Într-o pildă auzită în copilărie- este parcă prea mult timp de atunci și nu-mi aduc aminte cum se numea, autorul -să fi fost cumva Anton Pan?- povestea cum un învățător fusese rugat de către părintele unui băiat extrem de recalcitrant, să-i educe ori să-i instruiască odrasla. După un număr de luni de încercări s-a recunoscut învins spunându-i părintelui său ca mai repede învață un urs să citească decât să-l învețe ceva pe îndărătnicul copil. Punând bucățele de carne între filele unei cărți și dresând ursul să dea pagină cu pagină filele cărții, obținând astfel bucățelele de carne, respectabilul dascăl a reușit să-l facă pe urs să imite perfect, în fața tatălui podoabei râzgâiate, gestul de a citi.

Nu am avut și nu am nici un fel de relație privilegiată cu ecsintescu. Am avut și avem unele puncte de vedere comune în anumite privințe. Inclusiv în alegerea lui Oprescu drept președinte. (Am sperat că, extrapolând inteligența electorală a bucureștenilor, românii îi vor da votul. Și vedem în el o soluție transpartinică. M-am înșelat. S-a înșelat și el.)
Însă am apreciat capacitatea lui de a face conexiuni textuale, de a scrie penetrant și incitant, de a avea, cum se spune, stil. Și, m-am iluzionat, asemenea profesorului Higgins că, poate, pornind de la sintagma „brânză bună….” un asemenea talent, „pilotat” către zone cu adevărat importante ale literaturii își va putea depăși condiția scrierilor vulgare și a comportamentului distructiv! M-am ales, pentru această opțiune, cu cele mai aberante insinuări, acuzații, condamări, procese de intenție și câte altele. Personal nu am fost afectat. Pentru că acesta, pe care vi l-am expus mai sus , a fost și este adevărul.

Cu regret și mare mâhnire, asemenea dascălului din povestea cu ursul învățat să citească, de mai sus, mă declar și eu învins.

Libertatea de exprimare este, în opinia mea lucrul cel mai sfânt. Poate doar sănătatea să se situeze înainte! Însă oamenii nu prea știu ce să facă cu ea. Ori abuzează, ori o distrug. Și atunci se crează pretextul, ori chiar se impune necesitatea forței.

Mi s-a atras atenția, mi s-a cerut să-l scot pe ecsintescu de pe Europeea. Cum mi s-a cerut să scot și pe alții. Cu toate reproșurile care mi s-au adus nu am făcut-o și îmi este greu să o fac pentru oricine. Am luat totuși măsuri și i-am redus nivelul. În urma mai multor angajamente și scuze i l-am redat.

Aflu acum că mulți au plecat de pe Europeea din cauza lui ecsintescu ceea ce la urma urmei este intolerabil. Nu-mi explic și nu mi-am explicat de ce autori ca Ela Luca, și mulți alții au părăst Europeea!

Am primit azi noapte*, când am și intervenit pe site, următoarele:

„nu am avut timp sa stau cu ochii pe ei, si scandalul a luat proportii. e vb de un text al lui label black, cu 40 de comentarii, dintre care ar trebui invalidate vreo 35. dar chiar daca s-ar face, maine o iau de la inceput, cu ecsintescu, peia, pe eternele teme. …”




„Buna ziua, domnule Corbu.

Incep prin a-mi exprima mahnirea pentru ceea ce se intampla pe Europeea. Afirmatii scandaloase, profund jignitoare, la adresa unor persoane care nici macar nu sunt in disputa cu cei care le fac. La adresa unor persoane care nu sunt de fata si nu se pot apara. Care, chiar daca ar fi de fata, ar fi oripilate de josnicia afirmatiilor si nu ar gasi puterea de a se apara. Sau ar refuza sa intre in disputa cu oameni care par a nu avea nimic sfant, disputa pentru care, de altfel, nu cred ca au arme pe masura. Ghioagei verbale nu prea poti sa-i raspunzi atunci cand stii ca manuitorul ei nu are scrupule, ca e gata sa-ti terfeleasca numele si onoarea fara sa clipeasca.

Merg mai departe exprimandu-mi mahnirea ca astfel de comportamente sunt tolerate in continuare, ca indivizi carora le lipseste cel mai elementar bun simt pot improsca noroiul asupra unor autori de pe Europeea fara fi trasi de maneca. Recentele comentarii dint subsolul textului lui Label Black o dovedesc cu prisosinta.

Inchei cu propunerea de a bana accesul lui ecsintescu si al lui Ioan Peia pentru cel putin o luna de zile, masura insotita de scaderea nivelului lor pentru alte sase luni. Fara apel. Sentinta irevocabila. Iar sanctiunile sa fie facute publice in editorial. Nu intr-un text cere iese din pagina a doua zi.

Au plecat prea multi autori talentati de pe site din vina celor doi. Ca si din vina altora, de altfel.

E pacat de spatiul acesta, poate unic prin libertatea pe care o promoveaza. Dar, libertatea e inteleasa uneori in limite prea largi. Poate ca e vremea sa o mai ingraditi.


Cu tot respectul pentru ceea ce sunteti si pentru ceea ce faceti,”

* Data postării inițiale a textului.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Ups, m-a furat fraza!  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2013-02-03 12:53:56
         
 
  Da, mai avea un AVERISMENT. Așa că, am procedat la reducerea pentru o lună a nivelului.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-02-03 07:00:39
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE