FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Muza și oglinda (2)
Text postat de Vasile Hurmuzache
Ghițișor are ochii injectați cu sînge și mă privește cu o fixație stranie, de pește mort pe uscat.
Simt o neliniște ciudată, parcă în aerul suprasaturat cu miros de mucigai al încăperii s-ar fi infiltrat, pe lîngă halena din gura păcătosului, ceva de nedefinit dar amenințător. În gând, mă și îndreptam deja pe furiș către ieșire, dar m-a ajuns din urmă bunul samaritean din mine, m-a luat de mână și m-a adus din nou în fața zărghitului.
Nu mai aveam chef de aiurelile lui, dar ochii de balenă ucigașă aruncau spre mine priviri atât
de otrăvite de acuzator reproș, că am simțit nevoia să mă disculp, deși nu eram cu nimic vinovat față de el, cu atât mai puțin de pierderea Muzei. Și am reluat dialogul:
- Zadarnic vrei să mă sperii, cum să fie Muza ta fantomă?
- Uite-așa, cum te văd și cum mă vezi! Acu’, nici nu știu cum să-ți spun, parcă este și nu este ea, seamănă mai mult a bărbat…
- Bre, ai vedenii, fă bine și du-te la psihiatrie! Cum să-și facă Muza, o fantomă a ta, operație de schimbare de sex?
Acum mă privește ca și cum m-ar fi mușcat deja de nas și ar fixa ținta următoarei mușcături.
Oftează lung și ceva din licărul acela ucigaș se stinge. Și când îmi vorbește din nou, glasul lui parcă ar ieși de sub pardoseală:
- Nu mă mai necăji și tu, nu-mi mai arde de glume. De când s-a dus ea, parcă nu mai sunt om întreg…
Îl privesc lung și figura lui de șobolan șifonat îmi confirmă că suferă îngrozitor. Simt nevoia de a-i adresa câteva cuvinte de consolare:
-Ai dreptate, Ghiță, am observat și eu că de o vreme bați câmpii, parcă ai dat în mintea lui Calackis, după ce s-a dereglat cevaș țiglă de pe ‘coperișul minții…
-Mă, nu știu cum să-ți spun, aud în cap o hârâială și o foșgăială de parcă ar săpa poțocii hude în iștălău. De parcă devla asta a mea ar fi o șcatulă moartă pe care se dau de-a dura tot felul de gânduri prostești, ca peste un dric gol…Și, totuși, eu mai cred că încă sunt viu!
- Păi, măi Ghițică, eu cred că ar fi mai bine să suni la 112…
- Ești un tâmpit! Eu am ce am cu 123!
- Lasă, lasă, Ghiță, știu că ai fost la grădiniță…
- Bă, nea caisă, limbricel anost, eu nu vorbeam aici de numărătoare; am eu unul ce-și zice 123…
- Gheorghiță, de când te ai tu cu bărbații?!
- Te bag în mă-ta!
Văzând că discuția a degenerat prea mult, încerc să-mi pregătesc retragerea:
- Văz că nu prea ești în apele tale, plec și eu către casa mea…
Sare ca ars:
- Cum să pleci tocmai acum, să mă lași singur cu Muza?
- Fii serios, cum să te las singur? Nu ai spus tu că ai o bibliotecă mai mare ca a mea, că ai o
educație riguroasă, etc. Acuma… pune și tu mâna pe opul ăla mare și roșu…Uups! Tu încă mai ții la vedere ,, Omagiu”-l Odiosului? Te mai încearcă nostalgia?
- Mă, iar mă faci să te înjur! N-o să te înalți niciodată tu la nivelul meu de înțelegere a lucrurilor. Și nici alții! Dar, cum tu ești cumva prietenul meu, o să-ți explic cum devine chestia. În zilele mele bune, opul ăsta mă face să meditez la ce am fost , în cele rele, la cele
ce nu am fost în stare să fiu…
- Ghițucă, ai verificat dacă nu ai temperatură?
- Te bag în mă-ta! În MĂ-TA, auzi? Suntem noi prieteni, da’ vezi-ți de lungul nasului! Artist
ca mine n-a existat înaintea mea și nici nu va fi după! Chiar dacă nu sunt un intelectual!
Îl privesc consternat și nu-mi vine să cred. Pune atâta patos în inepțiile pe care le debitează de
parcă ar recita la scena deschisă ,,Mulțumim din inimă, Partidului”!... Aș pleca, dar sunt prea intrigat de afirmațiile sale, așa că mai rămân un pic, să-l mai trag de limbă:
- Ești confuz, prietene, nu mai înțeleg nimic…
- Asta, pentru că nu-mi înțelegi subtilitățile: unii știu ce spun, alții spun ce știu, eu nu mă încadrez în nici una din cele două categorii!
- … !
- Lasă, nu mă mai privi așa de compătimitor, că și mie mi-e greață uneori de mine. Simt
că , prin mine, piere un artist… Și mă apucă jalea când mă gândesc ce va ajunge biata literatură lipsită de aportul condeiului meu genial. Ți-am mai spus, de când m-a părăsit Muza, în jurul meu este numai nimicnicie, toți veleitarii, toți agramații, se cred de o seamă cu mine; cum îmi fac cafeaua, vor să-mi fure caimacul! Cred că o să-i dau dracului pe toți și voi pleca să-mi caut Muza. Dacă o mai găsesc, văd ei pe dracu’!
- Ghițucă, înțeleg că mult ai mai iubit-o! Măcar era frumoasă?
- Numai la prostii îți stă gândul… Nu știu cum era, că ne-am iubit platonic, de la mare distanță…
- Haide, de, asta să i-o spui lu’ mutu! Tot târgul știe că ați fost amanți…
- Gurile rele, gurile rele. De fapt, doar am cochetat o vreme cu ea, apoi doar am încercat să salvăm aparențele.
- Am înțeles, ai suferit tare mult. Păi, ce-mi spui tu că s-a întâmplat, e ca și cum ai face ceva de unul singur într-o casă de toleranță…
- Nțțț! N-ai înțeles nimic. Unde mai pui că Muza este aici și te aude!...
Iar e zburlit ca un motan arțăgos. Dar risc în continuare dialogul, încercând să-i scot din cap această obsesie:
- Măi, Ghiță, măi, ca să-mi demonstrezi că nu te-ai scrântit, ia fă bine și arată-mi-o și mie! Mai adineauri spuneai că a revenit…
- Se vede că nu te duce cerebelu’. Muza mea e moartă și vie în același timp!
- Hai, bre, că este indecent ceea ce spui tu!
- Nu știu dacă este bine s-o vezi și tu… dar dacă ții cu tot dinadinsul!...
Și, cu o grimasă acră pe figură, luă cu sfială, temător chiar, pânza albă care acoperea oglinda mare.
Am venit cu mare precauție în spatele lui. Și, pentru o clipă, am rămas perplex: din oglindă mă sfredelea cu privirea o arătare ce aducea a bărbat!
Apoi… ,,m-am râs” cum n-am mai făcut-o de când mă știu: Muza purta mustața și ochelarii lui Nechezan!...

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE