FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
CIRC(UL)US MAXIMUS (II)
Text postat de Gheorghe Rechesan
TABLOUL II

DECOR: Sălița unei terme: un bazin mic, cu apă sălcie, încropită, lavițe din imitație de marmură, pardoseaua podită cu majolică bleu.
În colțul din dreapta statuia din stuc a unui Priap cu bărbăția iscusit ascunsă de o pereche de izmene, în stînga o Veneră poleită cu bronz, ale cărei forme languroase sunt mascate cu un halat de baie.

ECOGABALUS ( scufundat în apă pînă la piept ciugulește cu delicatețe dintr-un ciorchine de strugure și oftează prelungit):
-Ehhh, onorabililor, nici nu bănuiți domniile voastre cît mă chinuie plictisu'...urbea noastră eternă, ridicată sub semnul Eutherpei și-a bolții senine e plină de mizerii, haznale înfundate, maghernițe insalubre în care plebea se dedă viciilor primitive...niciun strop de eleganță, bun gust, măreție, doar mitocanii ce-mput aerul și strică peisajul!
TARANTULLA (tot în bazin, dar echipat complet cu platoșă, cască și apărători de obraz):
-Distinse, auguste, dă-mi zece banițe de naftă și ți-o fac scrum în două ceasuri....restu' e treabă de copii, cîteva buldozere, supraviețuitori legați fedeleș sau puși să muncească ca sclavi, iar serenitatea-Ta ai să clădești, ca Nero, altă Yrubee eternă, mult mai mișto ca asta!
ECOGABALUS (scărpinîndu-și spinarea cu o crenguță de nuc):
-Nu, nu, stimabile Radix, matale ai un potențial conflictogen ridicat, ești mereu pornit să rezolvi totu' a manu militari...și-apoi ce ar zice mediul academic despre mine, că-s doar un satrap fără scrupule, un tiran stereotip? Nu, am nevoie de aer curat, de un proiect nou, să trasez, precum Romulus sau Alexandru Machedon,cu plugul și brăcinaru'mi, hotarele unui nou polis, strălucitor, superb și încărcat de glorie!
FLORIANUS (ștergînd pe jos băltoacele de apă murdară și clăbuci soioși):
-Să mergem la țară...la mine în Rubria Mons, iarba crește portocalie, păsărele ciripesc doar "ave, Ție, cezare", acolo la origini, unde pămîntu' e pustiu ca-n palmă, omu'i om pomu', pom și lelițele îs încă ingenue! Am trăi ca-n Arcadia, sau în sînu' lu' Abrahaam, am bea doar oranjadă sau apă otrăvită de interese oligarhice, am mînca poame și toată ziulica ne-am desfăta cu snoave!
ADROGANTES:
-Am pescui, am trăncăni la umbră, am cosi otava veșnic înmiresmată și-am păstori doar capre rîioase, ca pe colina Gaaladului, să nu trezim invidia ancestrală a vecinilor...
TARANTULLA:
-Tu, sacordote, ai putea converti iezii să behăie doar epigrame ca-n gospodăria lui Horațiu! Să fim serioși, domnilor, o fi Yrubeea coruptă, stricată de apucături urîte, pînă-n măduva fundațiilor, ignobilă și plebee, boccie și bălăcăritoare ceas de ceas, dar îi a noastră...pe fiecare mur al ei dăinuie cîte-o înjurătură de-a mea, inimitabilă sau tălmăcită cu iscusință...în hrubele ei trăiesc guzganii laolaltă cu cele șapte arte: minciuna, flecăreala, plastografia, grobianismul, tăiatu frunzelor la cîini, sclifoseala, datu' n bobi și ghicitu' n cafea...și-apoi are un farmec irezistibil, prostituata asta bătrînă...boită bine, înțolită cu farafastîc, înviorată cu o dușcă-două de rachiu s-ar hlizi și-ar țopăi ca o hetairă tinerică, pe-onorul meu de ostaș neînfricat!
FLORIANUS:
-Îs doar șase, șefu'!
TARANTULLA:
-Ce zîsăș, mă? Șase ce, bre, centurică?
FLORIANUS (storcînd cîrpa murdară într-o amforă):
-Ai enumerat doar șase din ele șapte arte...
TARANTULLA:
-Așa-i..uitai de mama noastră, a tuturor viris improbus, muza ce ne oferă pita și bărdaca de poșircă zilnică, mereu actuala și incomensurabila calomnie!
ECOGABALUS:
-Și totuși, ce-i de făcut, dragi fideli? Să renunț la tron și augusta-mi coroană?
ADROGANTES:
-Ferească sîntu' Sisoie și toată pleiada apostolașilor din bucoavne, pe noi cui ne lași? Hoardelor barbare care habar n-au de Marțial, Chivas regal,o havană bună, un diazepam sau o glumă...frustraților și încrîncenațiilor care umblă cu barda inculturii sub braț să ne căsăpească?
ECOGABALUS (căscînd, iasă din baie, iar Florianus îi întinde repede un prosop să-și acopere nuditatea):
-Și totuși mă plictisesc de moarte!
TARANTULLA:
-Ai încercat să crești pitoni?Îs așa de drăgălași cînd înghit cîte un șoricel și-și dau ochii peste cap de plăcere, să-i topești în pupici dulci nu alta!
ECOGABALUS:
-Nu-mi plac reptilele decît în poze!
TARANTULLA:
-Sau scorpioni...dacă pui doi într-o oală cu nisip, să-i vezi numa cum se încaieră între ei, ca niște gladiatori...
ADROGANTES:
-Taică-meu creștea mîțe și cîini maidanezi, iar eu mă distram în copilărie punîndu-le foc în coadă....odată mi-a adus o hienă, pe asta n-am ars-o, nu, o țineam în lesă și-o asmuțeam spre ceilalți copii...frumoase vremuri în care cruzimea se-mbina fericit cu candoarea!
RUNCO VIRIDIS (care stătuse pînă atunci în ușa băii, cu urechea ciulită, face sfios un pas înainte):
-Io cultivam varză și cru-cu...cur-cu...cucurbitacee comestibile!
ECOGABALUS (dîndu-și cu ulei parfumat pe pleata căruntă):
-Cum ai spus, aede?
RUNCO (roșind și plecîndu-și privirea):
-Cu-cur-bi-ta-ce-e, auguste!
ECOGABALUS:
-Vaaai, ce urît, cîtă scatologie, ce pornografie în gura dumitale! (către Tarantulla): pretoriene, ia-l pe stimabilu și aplică-i punitatea standard pentru folosirea vocabulelor imunde:flagelarea la dos cu urzici, presărarea de sare grunjoasă și foi crude de pelin pe organul cu care a păcătuit!
TARANTULLA:
-Pot să adaug și niște ardei iute, pișcăreț?
ECOGABALUS:
-Unde, pe limbă?
TARANTULLA:
-Nu, în dos...o să vadă stele verzi, da' măcar se vindecă..
ECOGABALUS:
-Fie...aspera per astra...da' plictiselii mele ce leac i-ai găsi?
TARANTULLA:
-Închiriază o tîrfă, botează Popeea, Mesalina sau cum vrei tu...cumpără-ți un cal și fă-l rector sau premier...dar cel mai simplu și totodată-n spiritu' tradiției yrubeene ar fi să organizezi niște jocuri marțiale, adică niște încăierări între gladiatori...
ADROGANTES (vesel):
-Haha, la sportu' ăsta mă bag și eu!
FLORIANUS:
-P'onoarea mea de sutaș dacă nu mătur pe jos cu oricine îmi stă dinainte...
ECOGABALUS:
-Bine...închiriați o arenă, aduceți lei, girafe, cămile, gheparzi, licorni și elefanți, faceți iute rost de niște fraieri dispuși să-și de sufletul, să-și verse sîngele-n nisiparniță...și să înceapă jocurile yrubeene!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  ps. vicios e fiul transfugărit a lu popa oală din Buchin, comprendre?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-09-27 19:13:28
         
 
  bade aguridă, mă plictisești..de ce nu cînți tropare la altă masă, hmmm?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-09-27 19:12:26
         
 
  Leusteanu' lu taticu, asta se cheama satirizarea unor oameni viciosi, recte reche. Si uite cum iti dai cu capu' de pereti, deci prinde!  
Postat de catre General Motors la data de 2012-09-27 18:24:39
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  hai,cară-ți miștocăreala ieftină de aici și ia-ți steaua aia , ipocritule, stă bine pe eploet de-asteroid...ori bagă-ți-o unde nu te atins soarele niciodată!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-09-27 17:26:47
         
 
  Iei e envidiosi pa iel...  
Postat de catre General Motors la data de 2012-09-27 16:27:59
         
 
  iată o mostră de proză cu mesaj, o mostră de meșteșug și stil, de retorică blîndă, binevoitoare, aproape defensivă! ce-aveți, băi domnilor postaci, cu acest autor însingurat și timid, ce demon al zavistiei vă stîrnește oare în a-l hărțui și nedreptăți, chiar și în absență? ce poate fi mai suav, mai ingenuu, de ex, decît imaginea unui piton drăgălaș care, înghițind un șoricel plimbat în prelabil îndelung sub limbă, își dă ochii peste cap de de plăcere? sunteți voi oare-n stare, ageamiilor, să scrieți așa ceva? vezi bine că nu. atunci duceți-vă unde a-nțărcat mutu iapa și lăsați-l să creeze.

creează, maestre!

stea.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-09-27 15:02:10
         
 
  m-ar interesa o discuție cu dumneavoastră, d-le Kosta, dar pe alte teme! aici așa cum se vede fără aparatură optică s-a fundamentat o lavră de lătrători și spoitori ai spiritului.vă mulțumesc pentru tenacitatea de a lectura și comenta înecările mele "dramatice" sortite eșecului (ridendo non castigat...)ca intenție decît ca gen literar.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-09-27 13:31:58
         
 
  "de a comenta", scuze!  
Postat de catre sters sters la data de 2012-09-27 13:22:15
         
 
  Oricate aluzii, mai mult sau mai putin stravezii, oricate incercari ati face, stimate autor, pe Europeea numarul si cantitatea vor avea pentru totdeauna intaietate fata de calitate si bun-gust. Nu va mai osteniti: dumneavoasta bateti saua sa priceapa iapa, dar iapa e moarta si zace si cu ... posteriorul in usa, ca sa zic asa. Eu, unul, am facut nenumarate demersuri intru limpezirea apelor, intru calmarea spiritelor, intru indreptarea interesului catre literatura iara nu spre alte ticalosii, degeaba! Spiritul de cearta perpetua, naravul ce a comenta autorul si nu opera, aruncarea cu laturi, par sa fie adanc inradacinate in comportamentul onorabililor postaci. Asa ca, desi nu m-am resemnat, am renuntat sa mai strig, caci a persevera ar fi ca si cand ai urla la gura pesterii, risti sa te ia lumea drept smintit. Textul e bine scris, cu talent si cu umor, vadeste lecturi facute la timp si temeinic, cultura generala etc dar nu va fi niciodata pe placul stim noi cui si bine facem ca nu le pomenim numele, caci sunt de duca-se pe pustii locuri. Cu prietenie, Kostanie. Daca va intereseaza o discutie in particular pe tema aceasta, pot sa va dau un e-mail.  
Postat de catre sters sters la data de 2012-09-27 13:21:22
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE