FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Harul și parul (3)
Text postat de Gheorghe Rechesan
3.

La vreo două săptămîni de la evenimentul televizat, numărul falusterienilor spori ajungînd la o sută de persoane. Lume amestecată, inși fără căpătîi, șomeri, vagabonzi înrăiți de traiul fără un acoperiș deasupra capului, dar și doi-trei manageri ai unor companii private, cinci medici, contabili și cîțiva dascăli, scîrbiți toți de deșertăciunea profesiei pe care o desfășurau. Fiecare nou-venit adăuga cîte o odăiță la fagurele comun iar edificiul "cooperativei" din paiantă fărbăluită în siniliu începu să semene cu un zigurat. Se construiră sălițe pentru cenaclurile de poezie și armonie muzicală, ateliere de confecționat fluierașe de soc cu autocombustie și cobze din tărtăcuțe de bostan, ba și un fel de gineceu unde se adunau admiratoarele liderului să se împărtășească din harul său pur și vasta sa experiență de viață.
La al treilea cat, ridicară o cupolă semisferică din tablă zincată de trei ori mai lată decît bolta bisericii ctitorite de Câmpineni, împodobită în vîrf cu un ditamai stîlp bont din oțel polizat, pe care se încolăceau șerpoci poleiți groși cît brațul. Monumentul, opera sculptorului Sandu Moca, fiu al obștei, absolvent al academiei de belle arte din Pietroasa, destinat inițial Asociației Farmaciștilor Anonimi, semăna cu un falus ridicat impudic spre cer, era vizibil de la o sută de kilometri chiar noaptea, cînd pîlpîia luminat de ghirlandele de beculețe rămase în stocul primăriei de la crăciunul de anțărț.
Buhul i se duse pînă în capitală, așa că nu se mai mirară nici măcar babele care-și făceau veacul la uliță, cînd sosi în Scăieni mogulul presei libere și nu prea, echidistante cît se poate, celebrul Dorin Mosca-Condeeanu. Acesta își lăsă bentleyul în șosea, c-o noapte înainte dăduse o ploaie cu bulbuci de n-ar fi răzbit prin șleaul desfundat nici un tractor cu șenile, și o luă apostolește la picior prin mocirlă. Se învîrti o vreme în jurul căsoaiei albastre, un fotoreporter care-l însoțea făcea de zor poze, apoi se îndreptă spre ușa principală în pragul căreia, Ursache, înțolit într-o robă sinilie brodată cu stele și salamandre din fir auriu, cu mîinile încrucișate pe piept, cu o mutră enigmatică și smerită îl aștepta răbdător cu privirea ridicată spre tavan.
" Bună ziulica, bonjul, gututen tag, hau du iu du, come va, ciripi maestrul, care era oleacă peltic.
" Bine ați venit în sînu' comunității mele!" răspunse rar și apăsat liderul falusterienilor.
" Foalte intelesant, foalte intelesant sîn, domnule Ulsachi, ce-am văzut pe-aicea este cum se zice, excepțional de lalisim!
" Ursache, nu Ursachi, îl corectă acesta fără să clipească, așa-s și-n buletin și-n livretul militar, cu che nu cu chi!
" Ce impoltă, contează sensu' nu? Nomen est fama, patel inceltus scriptol dlama....aveți un stlămoș care ela vînătol de ulsi sau umbla cu ulsu' plin sate?"
" Nope, din cîte știu eu, nu...dar de ce ați venit să ne vizitați?"
Mosca-Condeeanu își aprinse un trabuc, pufăi relaxat și conchise:
" Eiii, domnule Ulsachi, dumneavoastlă sunteți pe cale de a deveni un adevălat fenomen nostladamic, cum ela să vă ignole cineva...aplopos, puteți să-mi lelatați cum ați ajuns la ideea diamantină de a leînvia falanstelu, azi întl-o societate coluptă în toate unghelele ei?"
" Sigur, tuși dregîndu-și vocea Ursache, e simplu de tot: nu am avut viziuni, n-am văzut semne pe cer, ci doar am auzit o voce interioară care mi-a spus limpede: încalecă și du-te la gîrlă...nu am avut cal și am încălecat pe umbra lui,gîndurile mele pure au pus biciul pe cuvinte,împingîndu-le din pleasnă către profunzimile Adevărului. Am descălecat din amintire în adîncuri și am făcut cațiva pași... m-am oprit ca și cum un pinten străin mi-ar fi fulgerat nălucile gîndului... ajunsesem la răscrucea durerii.Cu sufletul îngenuncheat,mi-am schimbat piroanele din crucea inimii,numai pentru a putea spune lumii întregi: Iată-mă!"
Restul conversației lor a fost publicată sub formă de interviu în gazeta " Dimineața pe Argeș" și preluată de toate publicațiile importante din țară. De bună seamă că oricine a citit-o s-a lămurit asupra manifestului mișcării falusteriene și a intențiilor conducătorului ei, dar cred că merită să redau cîteva aliniate semnificative.
" Ce vrem noi? Vrem să avem o țărișoară curată, fără împilare, cu mult soare și oameni fericiți. Nimeni să nu poată rupe florile conștinței de sine, toți să fim egali dinaintea lui Dumnezeu, unicul judecător al greșelilor noastre, fiindcă nu există păcat fără păcătos și viceversa, iar de păcătuim o facem din neștiință, nu ca să-i dăm Lui de lucru.Între Om și Dumnezeu se află cerul Poeziei, singurul instrument, primul și totodată ultimul strunjit de El ca să decojim eficient Adevărul. În paranteză fie spus, oricine are aparat fonator, dar nu orice individ poate recita un poem, acesta e un fapt care algoritmizează nițel chestia cu egalitatea de șanse, dar nicio societate nu este perfectă ci perfectibilă de la sine și prin sine.Poezia nu se naște din idee, ci dintr-o inimă pură de aceea nu doar hipertensiunea sau infarctl pot ucide un vers ci și o viață dezordonată sau excesul de lectură. Iubirea de adevăr e un dar nu o datorie. În algebra iubirii, căci chimia ei e decadență și pornografie, poezia face ca suma unu cu unu să dea uneori tot unu, sau trei sau mai mult, după capacitatea ovarelor fiecărei receptoare a dragostei.
Viitorul lumii stă în cuvînt, iar de nu găsim cuvintele potrivite să facem din literele obișnuite poezie, atunci să alegem tăcerea și Adevărul tot va ieși la iveală. Așa cum conservarea echilibrului Universului este asigurata prin conservarea echilibrului dintre materie si antimaterie, echilibrul infinitului mic este asigurat de contradicția contracțională Adevăr-Adevăr, mai precis o evadare a cuvîntului de pe hîrtie poate și trebuie să ducă la o adevărată explozie nucleară a tuturor adevărurilor de pe Pămînt.
Lumea e un ghem, iar ghemul cunoașterii are o infinitate de capete. De oricare din ele vom apuca si vom incepe desfășurarea, vom ajunge mai devreme sau mai tîrziu la capăt, constatînd cu uimire ca ghemul a ramas intact pentru că nu există cu adevarat un capăt de Adevăr deșirat complet.Deci iubiți Cuvîntul, Poezia, Adevărul unic iar ghemul vostru va fi frumos colorat."
Deabia cînd cete de falusterieni desculți, înțoliți în cămeșoaie albastre începură să colinde prin sate și tîrguri, propovăduind iubirea de poezie și de adevăr, făcînd zarvă, cerșind și adunînd sute de gură-cască, de la Mizil la Urlați și din Băicoi pînă hăt la Cîmpina și sub munte, se sesizară și autoritățile județului, că deh! era an electoral, iară subprefectul de Prahova, om familist și potolit de felul său, dar neiertător cînd era vorba de respectarea legilor statului de drept, se burzului și chemă în biroul său pe comandantul regimentului de jandarmi călare, colonelul Ilarie Zgăianu. Acest vajnic militar de carieră, deloc din Mădularii Gorjului părea organul cel mai potrivit pentru a restabili ordinea, avînd o experiență rodnică în tăierea din fașă a protestelor și agitațiilor de orice sorginte. Participant în luptele din defileul Jiului cu minerii răsculați, pe atunci era doar sublocotenent, se distinsese în bătălia de la Costești cînd salvase drapelul unității din mîinile ortacilor și apoi ciocnirile cu pensionarii care pichetau Cotrocenii, cînd arestase și interogase personal cu bulanul și furtunul cu apă rece, o duzină de protestatari.
" Ai văzut, măi Zgăiene ce belea ne-a picat pe cap?" îl reprezentantul guvernului în teritoriu pe colonel care se înfățișă marțial dinaintea lui, încoifat. eghiletat și cu toate decorațiile prinse pe piept.
" Văzut, dom' sub.Ăștia e mai răi ca Miron Cosma și Sobaru la un loc. Ordonați să-i salt?"
" Neîntîrziat...ia două plutoane de jandarmi îmbarcă-i în camioane și picați peste ei, în fapt de seară, că e periculoși la maxim, din ce miros eu, ăsta ce-i conduce, Ursulescu sau cum drac îi zice, vrea să destabilizeze democrația, instigă la disprețul față de lege și mi-e că pune la cale o adevărată lovitură de stat!"
"Raportez că n-avem motorină, n-am primit cotă de la minister luna asta nici cît pentru mașina mea de serviciu...aș lua în schimb o batalionul de călărași cu demisoldă, sunt antrenați în luptele de guerilă urbană, deși și acilea am dificultăți, mare parte dintre cabaline e deranjate stomacal pe motiv de fîn muced și ovăz stricat!"
" Fă cum știi tu mai bine, da' rezolvă urgent problema, pînă nu transpiră, nu vreau s-ajungă zvonu' în capitală, că zburăm amîndoi din foncție și-i păcat la anii noștri unde naiba ne mai facem o situație!"
Campania lui Zgăianu, acest mareșal Murat de Prahova, mare strateg și admirator al războaielor napoleoniene, sfîrși însă lamentabil. Falusterienii pesemne că se așteptaseră la un atac în forță, căci împrejmuiseră colonia cu un gard înalt din bulumaci și plasaseră din loc în loc, nu mitraliere sau mortiere, ci coșuri din nuiele pline de viespi, tăuni și bărzăuni de tot felul.Cînd jandarmii călare porniră în șarjă dezlănțuită asupra redutei, fură întîmpinați de roiurile agresive de insecte care le opriră avîntul. Muștele și viespile li se băgară în ochi, înțepară bidiviii care se cabrau înspăimîntați, aruncîndu-și călăreții din șa, astfel că fu o joacă de soldăței pentru asediați ca să năvălească cu ciomege și furci asupra dispozitivului risipit în cîmpie și să oprească definitiv asaltul.
Conflictul nu beneficie de o transmisie în direct, nicio televiziune nu trimise reporteri de război, ori din prudență ori din calcule editoriale, dar îndată de jandarmii fură hăituiți dincolo de hotarele Scăienilor, ciopor de oameni cu Ursache în frunte, purtînd prapori bleu se adună în fața primăriei, unde încropiră o fiestă populară tradițională cu lăutari, bere și bucate tradiționale, cuvenite la astfel de ocazii.
"Ai văzut dom' primar, își întrebă Scamă superiorul, adulmecînd miroaznele frigăruilor și mititeilor care sfîrîiau pe grătare, ce înseamnă să ai coraj și tupeu?"
Ornea dădu din umeri. Se înfățișase și el dinaintea mulțimii cu pieptul barat de cocarda tricoloră, deși cîțiva îl huiduiră, dar rămase de față curios și prudent adăpostit lîngă soclul statuii lui Diamant.
" Asta e politica bre, cînd nu știe dreapta ce face stînga te plasezi ideologic între...s-a mai văzut d'astea în toate epocile umanității...măi, a lu' Pătul, ție nu ți se pare că Ursache al nost seamănă cu ăla din statuie?"
" Seamănă, nea Ornea, cum să nu...mai ales din profil, că au aceeași frunte gînditoare și filantropică de șmecher!"
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  așa, că veni vorba de publicare-n doru celulozei pe metru ster,cît dai la lansări telectualilor de carton să te aplaude? ce zisăși soro?la baba Vicky în colț lîngă farmacie e mai ieftin!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-09-18 18:42:55
         
 
  ești frustrat, nea coacăză! plus că te-a găsit destinu-ți artistic să te hlizești periodic ca tuta-n par cînd zice.iote găsit-am un mădular, ori poate ăi fi pe bune(doamne ferește. vorba marxistului!)pe antidepresive și de aia recomanzi tuturor buline. cu împachetări în cearșafuri ude ai încercat?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-09-18 18:40:54
         
 
  @gheorghe: nu mah, patrunjelu' tatii! Vin in tara sa iti aduc pastilele alea...
Ramane cum am stabilit.
 
Postat de catre General Motors la data de 2012-09-18 18:14:58
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  ce să NE citim , fănele că produci doar căcăreze, bilirubină și zamă gastrică! nu vezi că o luași razna peste scaieți mai rău decît bietu Ursachi? viszi urși din marțipan dansîndu-ți pe burtă, balene din vată de zahăr și cadîne gonflabile cu gura pîlnie, forme adolescentine și nume elisabetine și gata să-ți facă un blowjob la pipinelu ăla murat(metaforic gîndind ești în regresie hormonală)
epigrante,ce am stabilit? că îți pute gura de lăudăroșenie, ești dobitoc din caracter și m-ameninți că vii în țară să lansezi iară o carte de bîiguieli catrenistice și îmi tragi o mamă de bătaie!nu e prea mult chiar pt un colonel răspopit!?
du-te bre și borăște pe alte pagini,cîntă la altă masă, nu vezi că n-ai haz nici cît udu de sub vacă?
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-09-18 18:12:16
         
 
  reche, ramane cum am stabilit!  
Postat de catre General Motors la data de 2012-09-18 17:20:48
         
 
  ghiță, onorat pentru băgarea-n seamă și cuvenitele corecturi - ar mai fi, dar n-am timp acum, sunt implicat într-un studiu pluridisciplinar mai vast intitulat "mic tratat despre flatulența bibliografică și tendințele grafomaniac-suicidare la paricopitate", ăsta fiind și motivul pt care m-am aplecat asupra acestei excepționale prostioare, fie și-n diagonală, cum spui. sănătate și succesuri pe mai departe, ne mai citim...  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-09-18 15:51:51
         
 
  ps:pă picerele tale, dacă te țîne virtutea!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-09-18 12:00:02
         
 
  fănele, da' frustrat mai ești...mă citiși în diagonală și săriși cu etichetări care mai de care...ia-n destăinuie comunității ce autor, lecturi am compliat, poți...
din ce văd eu că fluturi de vreo 3 luni pe europeea te paște un blocaj mental cît Casa Poporului.sincer, mi-ar displace să știu că nu mai ești în stare de nimic literar, barem la nivel de amatorism parodic.cred că poți ieși din le, blocajul, privind lumea cu alți ochi.fiu-tu intră în clasa O.de ce nu încerci să valorifici acest impact asupra lui...tentant, nu?
epigrante, ridică giulgiul tău și umblă! :))
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-09-18 11:48:44
         
 
  sunteți prea amabil, d-le Kosta,e un text redactat în pripă, pe care m-am grăbit din motive personale să-l postez înainte de a-l corecta;da, ce-i cu adevărat tonic pt autor este că ați sesizat filonul explorat.
îmi voi permite să repostez commul d-voastră după corectură!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-09-18 11:45:03
         
 
  p.p.s. "edificul"... asta e dulce  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-09-17 20:21:06
         
 
  Ei, acuma si tu, Radule!...
E scrisa la prima mana, probabil la nervi. Sunt convins ca "Harul si parul (3129)" va fi un text mult mai reusit.
 
Postat de catre General Motors la data de 2012-09-17 20:05:25
         
 
  însăilare anostă - probabil din diverse lecturi minore, stil confuz, lexic peticit pseudo-cioclopedic cu licențiozități de cartier, pînă la plictis (nu le citez, mi-e lene), greșeli flagrante de punctuație (frecvent virgule lipsă, vocative neînchise între virgule, idem spațiu lipsă după semn de punctuație), greșeli de ortografie, gen "bidivii care cabrau", "așa că nu se mai miră nici măcar babele", stîngăcii de gimnaziu (jandarmii fură fugăriți, miroaznele de frigărui și mititei care sfîrîiau pe grătare - asta gen "pantofi pt. dame din piele"), brambureală în utilizarea timpurilor verbale în narațiune, pe scurt, grafomanie, scremeri penibile, vorbe goale.


p.s. "Fiecare nou-venit adăuga cîte o odăiță la fagurele comun iar începu edificul "cooperativei" din paiantă fărbăluită în siniliu să semene cu un zigurat" - fără noimă, "începu" trebuie mutat.


 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-09-17 18:42:09
         
 
  Superb. Gelozia ma face deocamdata sa nu mai indraznesc nimic in proza o vreme, ca sa nu se apuce vreunul sa compare. Si, vorba ceea, Slava-Domnului, destui sunt fara treaba pe-aci. Ideea este fara cusur iar realizarea intrece imaginatia. Proza europeica este in castig.  
Postat de catre sters sters la data de 2012-09-17 15:38:03
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE