FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Ostraca sau ce ar fi dacă toți coloneii ar fi seminariști (3)
Text postat de Gheorghe Rechesan
Terminasem de lecturat corespondența lui SDC cînd nea Manta mi-a sunat la ușă, gîfînd, roșu ca un bujor tomnatic în obraji, adiind o discretă mireasmă de tescovină. Se apropia cu pași lenți de pensie și urcatul a patru etaje îi cam tăia suflul.
Mi-a întins trei plicuri elegante din hîrtie lucioasă, cu ștampila poștei usa și timbre multicolore, vesele cu crazy-horse și siting-bull lipite pe ele.
" Astea au venit ieri, da' insu nu e de găsit, așa că m-am gîndit... n-ai un pahar de apă rece, e-o zăpușeală afară de transpiră și regii asfaltului!"
Am împins un scaun și l-am servit cu niște pălincă originală, de prună bistrițeană.
"Vrei și patru cuburi de gheață, ca suspendatu'?" l-am întrebat.
" Lasă-mă în plata pensiilor, că de cînd cu referendumu' ăsta numa gunoaie și sloganuri îndes în cutiile poștale!"
După ce a golit paharul, a plecat, iar eu am desfăcut cu grijă primul plic și am citit pe îndelete misiva următoare:

D-le col.conf. Ș.R.D.

Conform instrucțiunilor primite am executat prima etapă a misiunii. M-am infiltrat sub pseudonimul "Nelu Creanga" în arealul inamicului și am început să postez povești de tot felul în avizier. Am început ușurel cu "de ce nu are ursu' coadă", dar ce să vezi, unu user Apeiron, spurcat tare la guriță, mi-a tras un perdaf că cică de ce mă mîncă pe mine, pardon, în dos de basmul popular, mai bine să lămuresc auditoriul de ce n-are România flotă și ce s-a ales de "Biruința". I-am spus că e un comunist reșapat, un nostalgic amărît și-un ratat, dar m-a făcut transfug, deși știe toată direcția noastră că nu mi-am încălcat jurămîntu către patrie la reangajare și tot ce fac este în interesul poporului din care mă trag. Fiincă veni vorba de tras, nu puteți să-mi puneți o pilă la statu major, c-am realizat un scor cam mediocru la tragerile de noapte, din motive obiective, nu alta, cum ar fi faptul că-mi petrec toate nopțile, de nu mai am nici viață socială, răspunzînd pe bloguri la toți ratații care înjură conducerea de partid liberal și democratic și stat de drept. Acu stau și meditez, dle comandant, mă știți că sunt un om calm, ponderal și am școala vieții, că asta-i deosebire între mine și ratații ăia, geaba au citit ei bilbioteci întregi dacă-n viață e corigenți, dacă să pun și povestea cu Prîslea și merele de aur, că poate nu-i oportun cu, știți dumneavoastră ce, fi're'ar a dracu' tot tabelul lui mendeleev cu clorurile, cianurile și bromurile lui că și-n perioada satisfacerii stagiului militar m-am confruntat cu astea fiindcă le serveam toți în ceaiul matinal și ne scădea combativitatea în acțiune.
Am pregătit între timp și faza a doua respectiv tabele cu ăia care au votat DA, precum și un calcul de statistică, grozavă disciplină științifică, dacă-mi permiteți, că poți întoarce și pe gică petrescu din groapă ca să-l pui pe listă dacă știi cum să operezi cu gradientu și marja de eroare la nivel național. Am renunțat la strategia "kilu de făină-ulei-găleată de plastic" și vom avea o abordare nouă, la înalt nivel imagistic concentrată pe regia artistică: țara-n colaps, amenințarea bolșevică (aici am avea nevoie de niște cadre de nădejde hîrșîite care să știe de filmele ale vechi mosfilm cu ainștain și crucișătoru' potențkyn bate la porți, alea-alea cu putredul sistem corupt și alte lucruri solid implementate în conștiința omului de rînd), disprețu vis-a-vis de legi, boicotarea democrației, valorilor europeice bașca conceptul lovitură de stat. Aici am în vedere un membru profesionist al echipei operative, îl știți, F.A., nume de cod bișonu' yaltez, om de media și mediu, antrenat la munca de teren, e la toartă cu toți mogulii buni din televiziuni care pe-onoarea mea dom' colonel cînd deschide gura să vorbească auzi clar cum zdrăngăne șenilele tancurilor exsovietice pe cheiu dîmboviței mai abitir ca-n cafteala de la Kursk, Stalingrad sau alte bătălii memorabile ale istoriei că mă uit și io la chanel history și mai aflu de una-alta. Pot să vă raportez că stăm bine și la capitolu bălăcăreală ofensivă și contraofensivă, am reactivat două persoane mature demne de toată încrederea, mai ales că-s oameni realizați și o să ne coste mai ieftin (un sejur la Havana, o cutie de trabucuri colea, femei mai puțin că e-n vîrstă și hipertensivi) care la semnalul convenit vor lansa atacuri succesive asupra inamicului, asta-i abordare nouă denominată și-n manual ca "minte mai mult decît dujmanu' că tot rămîne ceva credibil în ochii turmei". Dînșii vor utiliza numa armament de hîrtie și otravă adică propagandistic și vă dau cuvîntu' meu că le vom veni de hac, băgăm în gips toată opoziția, deși nea cercevea, scluptor de meserie, lucrează numai în lemn, e dulgher de mobilă barocă și ortodocsă, da' cioplește și portrete identice în nuc băițuit la mărime naturală mai ceva ca mona-liza, lenin sau miai viteazu cu kogălniceanu la picerele calului sau alte opere de-artă vizuală.
Ceea ce nu-i cazu cu respect să vă sesizez îi ca statu de plată-servicii operative să fie făcut pe-un cont nou la o bancă din insulele caiman nu-n kîrghistan ca pînă acum.
În încheiere vă asigur de fidelitatea mea nealterabilă și toate cele bune, așa să ne-ajute Ăl de sus.

Am băut un pahar de apă și am deschis al doilea plic. Părea o chestie cam fără noimă și firește codificată.

ne plimbam amîndoi peste pupila mapamondului ca doi serafimi beduini
ne opream să zîmbim știrb tu cu nările răsfrînte de iapă lehuză
io cu rînjetul măștii de dulău rasat genuin și benign
dincolo de zid mitraliau melcii bale
de zer argintiu praf diamantin ciuruit din astre
tu ai ouat o elipsă lichidă
peste puțurile mele tradiționale
și din găleți țipau în limbaj meteo puii noștri de curcă
mi-am amintit de menirea și prima mea scaldă
recunoscător pelerin m-am închinat
și i-am botezat pe rînd cucu, ursu, lily, donald, barack, hillary, argentina
și cînd au fost gata înfășați
m-am ușurat în prapurul moale al lumii
ca-n palmele tale auroro
apoi mi-am tras zipperu am luat arcul
și am desenat pe tot cerul boreal un penis uriaș de lup paranoic
să afle toată suflarea de izbînda mea
cînd vei fi mireasă iubi te voi înțoli în rochie de mătase și papuci italieni
firește că-n buchet voi răsădi toată valuta vegetală a florei
micsandre casandre bujori și roze multe roze pe sistem oranj
și vom lăsa mască toată liota de ratați virtuali

Misiva era adresată cenaclului literar "Urlătorul liber" din Saskatoon condus de un anume Allan Eddy Corbeaux. Alături de foaie am găsit lipit un trifoi uscat cu patru foi, tras în țiplă (la o examinare atentă am observat că a patra frunză fusese lipită cu clei) și-un bilețel cu motto-ul " norocul și-l mai face omu' și singur, cu mîna lui."
A treia epistolă era adresată unui anume Gimi(sic) de loc din Gugulea:

Măh pretene
Îți scriu de pe malurile niagarei, cascadă despre care am învățat amîndoi la școală cînd tu te uitai cu oglinda de buzunar lipită de teniși pe sub fusta fetelor, iar io puneam pioneze pe scaun să o înfurii pe Cojocărița, profa de istorie-geografie cînd vroia să mă scoată la tablă.
Să știi, măh, că n-am uitat ce ț-am promis că dacă emigrez în state îți aduc o pereche de blugi, am făcut mai mult, îs om realizat, am scos o carte de literatură ce-o poți pune în jebu' blugilor și tot ce-i în ea îi original cum mi-a trecut mie prin cap, ba am avut și stipendii că am plătit-o din buget propriu prin autofinanțare. Uite de ce te deranjez, tu mai ai manualu ăla de română de clasa a VII a de pe vremea lui ceaușescu? Vreau să compun o carte mai mare ca aia de care povestirăm, va fi un eveniment că toate rîndurile din ea dacă le aduni vor depăși patruzeci de mile, care e mai mult decît ar fi în kilometri maratonul de la olimpiadă. Altfel tu ce mai faci? Io mi-am cumpărat un ford mustang nou-nouț la mîna a doua și-am fost în concediu la caraibi, chestii elevate, carcalete cu gheață și lămîie pe plajă, gagici una și una, capitalism veritabil nene, nu ca la voi, amărăștenii ce vor să-l dea jos pe băse...chiar așa mă, Gimi de ce vreți să-l debarcați, credeți că găsiți altu mai bun ca el? Vă dați jmekeri degeaba, tipu' îi beton, dă de pămînt cu toată opoziția și pentru asta merită tot respectu intern și internațional.
Hai salut, că acu am treabă io munesc măh, nu aștept cu laba întinsă pomană de la stat ca tine, luzăre!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  epigrante, esti incoerent, incearca sa nu mai mizgalesti peretii si poate, dupa o sfortare a neuronului cognitiv sa recunosti franc> m-a prins la fix in compozitie!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-09-06 23:58:50
         
 
  fane, ma ingrijorezi, manifestarile puerile sunt semn de dementa precoce.serios, fa-ti un consult cit mai urgent!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-09-06 23:56:50
         
 
  Bine, mă securist împuțit!
Deseori m-am întrebat cum a fost posibil comunismul și stalinismul la noi, cum a fost posibil ca, în istorie, să fim, de atîtea ori vînduți, prădați, umiliți? Din pricina nenorociților ca tine, ca voi, dispuși oricînd să facă jocul șulfelor din străinătățuri. Așa ați făcut și voi, în frunte cu marele tîlhar din fruntea statului mafiot. Ar trebui să vă putrezească oasele în latrină, nemernicilor!
Dar poate că așa va fi.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-09-06 22:02:21
         
 
  peio, nu mi-ai raspuns la intrebare: Ieste ca v-am avertizat pe toti exaltatii ca Base nu o sa pice si tot circul asta va dauna Romaniei?
Vezi, securistii sunt intotdeauna cu un pas inainte in materie de informatie. :)
 
Postat de catre General Motors la data de 2012-09-06 18:24:10
         
 
  vai dă dă capu tău!
ai ajuns rău.
parcă ești un plod de grădiniță, ieșit cu mamaia în parc, scoți limba la trecători și le zici vorbe auzite-n familie.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-09-06 18:12:18
         
 
  erata - duo Prostamol  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-09-06 17:39:46
         
 
  Peia & Reche = Love.  
Postat de catre General Motors la data de 2012-09-06 17:14:52
         
 
  prostamol Duo...  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-09-06 16:59:30
         
 
  unde mai pui că știi și englezeasca aia șiekspiriană?
cu alte cuvinte, dai niște bășini cosmopolite, da' cam vetuste!
cît privește decibelii, ai dreptate: gura păcătosului!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-09-06 16:47:45
         
 
  posibil. oricum, anytime and anywhere, cu 2 db mai mare ca al tău, ghiolbane...  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-09-06 16:34:43
         
 
  "am reactivat două persoane mature demne de toată încrederea, mai ales că-s oameni realizați și o să ne coste mai ieftin (un sejur la Havana, o cutie de trabucuri colea, femei mai puțin că e-n vîrstă și hipertensivi)"

fix jiji și guriță

stea!
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-09-06 15:45:03
         
 
  Gheorghe,
Dacă le mai servești încă una ăstora, îi mai găsești al RMN 9!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-09-06 15:37:08
         
 
  alb* sau volumul 3 din "manualul micului psihopat"...

* (acronim pentru "altă labă tristă")

 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-09-06 15:33:54
         
 
  Amice, vezi ca ti se sparge vreo vena la cap de atata oftica! N-as vrea sa te am pe cunostinta.
Pe de alta parte sper ca te-ai prins ca cineva ti-e muza/dupa ce te-a abuza (sindromul Stockholm). Lol!!!
 
Postat de catre General Motors la data de 2012-09-06 15:30:54
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE