FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Și totuși USL-iștii au demonstrat ceva
Text postat de Marian Tudorel Lazar



Au demonstrat, fără doar și poate, că Curtea Constituțională este o instituție vulnerabilă,la fel ca și alte instituții cheie ale statului. Președinția însăși pare o instituție care, deși greu de dărâmat, nu este chiar așa de dificil de băgat în corzi. Comuniști sau nu, incorecți sau doar plini de "avânt revoluționar", USL-iștii ne-au arătat că instituțiile pe care vor să le desființeze, pentru că nu dau doi bani pe ele, chiar nu valorează doi bani. Da, poate că, în alte țări, aceste instituții sunt valoroase, funcționează și sunt garanți ai democrației, dar la noi au dat greș. Cel puțin până acum. Aceasta are sigur legătură și cu faptul că, în orice țară cu o democrație consacrată, minciuna săvârșită în mod public, plagiatul, antisemitismul sau doar simpla încercare de faultare a legii sunt amendate, imediat, de marea masă a cetățenilor, cu oprobiul și refuzul votării. În orice țară cu democrație consacrată, un prim ministru cu false licențe și doctorate copiate ar fi ieșit din viața publică, nu pentru că l-ar fi mustrat prea tare conștiința, ci pentru că toți l-ar fi arătat cu degetul. La noi, însă, poți să furi și ești aplaudat, poți să copii la licență și doctorate și nu faci decât să fii "în rând cu lumea", poți să faci speculă sau evaziune fiscală și nimeni nu se uită decât la mărimea palatului construit: ești ostracizat doar dacă e prea mic și ai furat prea puțin! La noi, Păcală este erou național nu pentru că este înțelept, ci pentru că fură și nu este prins. La noi, oamenii sunt votați nu pentru ce sunt, ci pentru ce spun, și nu pentru că spun adevărul, ci pentru că ceea ce spun gădilă orgoliul, lenea, prostia și... omușorul.
Este fault la democrație și "arbitrul" n-a văzut? Nu contează, faultatorul nu are a se teme de nimic dacă a "uns" arbitrul, adică "boborul" cu ce îi place lui să fie uns: bere, mici și... măriri de salarii. Fiecare țară își merită conducătorii. Da, nici eu nu sunt de acord cu Victor Ponta, Crin Antonescu și, mai ales, cu metodele lor, dar trebuie să recunosc că nu au venit nu nimic nou pe scena politică și se încadrează perfect în peisaj. Mai degrabă PDL-ul, cu graba lor de a scăpa țara de hoție, plagiat și minciună, par coborâți de pe alte lumi pe aceste plaiuri mioritice. De când ne știm, de când ne-am născut, proporția "cioban cinstit" - tâlhar a fost de "unu la doi", adică 33%. Sau ați uitat Miorița?! Da, o oaie din turmă a fost de partea baciului cinstit, dar celelalte 99 de oi, sau poate celelalte 999 de oi, au fost de partea bacilor "ungurean și vrâncean". Nu, nu au participat la crimă, dar au fost părtașe prin tăcere, au fost complice prin neimplicare. Tocmai de aceea am să fiu, eu, de fiecare dată, de partea oii care plânge și nu de partea turmei care nu-i interesată decât să aibă ce mesteca. Și, vă întreb eu, au ucis cumva baciul ungurean și cu cel vrâncean oile? Nu le-au dus ei oare pe pășuni bogate? Da, le-au dus, nu le-au ucis și au avut grijă de ele! O singură oaie, însă, a plâns și a continuat să plângă, nu pentru că nu avea iarbă, nu pentru că nu avea pășune, nu pentru că nu a avut cineva grijă de ea, ci pentru că nu-i plăcea să fie condusă de tâlhari, de hoți și de mincinoși!
Turmei nu-i pasă de conducătorii ei, dacă are în continuare ce să mănânce. Turmei nu-i pasă dacă baciul se schimbă în mod necinstit, câtă vreme nimeni nu-i amenință pășunea. Turmei nu-i pasă dacă un baci cinstit este înlocuit cu unul hoț și mincinos, câtă vreme nu i se dărâmă adăpostul. Pe de altă parte, turmei nu-i pasă nici dacă baciul tâlhar este lovit, cu același baltag cu care a lovit și el, iară turma revine la proprietarul de drept! Turma nu știe decât să pască și să voteze... în tăcere. Turma vrea doar pășunea și nu-i pasă de ce se ceartă bacii pentru ea. Turma nu este nedreaptă, nu este impasibilă, este doar... turmă. Dar, dacă pentru baciul drept tot a plâns o oaie, pentru cei doi, majoritari și nedrepți, nu a plâns decât baltagul... de așteptare. Da, USL-ul ne-a demonstrat că Dogaru are dreptate și că democrația în țara noastră este garantată de niște instituții de... CA... CA... O. Aceste instituții sunt Miorița noastră. Ele sunt oaia care plânge și vestește viitorul omor. Turma tace, turmă votează și se lasă condusă de oricine, dacă are bâta în mână. Miorița este doar o oaie behăindă, Miorița este o oaie de cacao și nu o aude nimeni, decât viitorea victimă. Dar Miorița poată să moară, plânsul ei nu o să tacă. Miorița poată să moară, plânsul ei va dăinui pe lama baltagului și în lătratul dulăului credincios. Și, cândva, lama baltagului și colții dulăului vor face dreptate.
Da, avem niște instituții cheie slabe care, poate, vor fi distruse, dar le vom întări, nu prin forța bâtei, ci prin forța spiritului, nu prin tăria strigătului, ci prin dorul de dreptate și adevăr care sălășluiește în fiecare dintre noi, chiar și în cel mincinos! Mincinoșii, tălharii și hoții nu pot distruge zidul democrației, dar ne pot arăta părțile lui slabe. "Distrugeți acest zid și, în trei zile, voi construi altul"!
USL-iștii ne-au demonstrat ceva: că zidul nostru are găuri și ei îl pot dărâma. Ne-au demonstrat că sunt niște dărâmători, niște demolatori. Dar, oare, asta vor românii? Asta vor oile?! Parcă am spus ca oile tac, câtă vreme nimeni nu le dărâmă adăpostul. Deocamdată oile tac pentru că nu știu că zidul, pe care USL-ul îl dărâmă, apără pereții stânei de urgia uraganelor. Dar, când vor afla, nu vor mai tăcea și vor vorbi... cu ștampila VOTAT. Și ghici cine nu o va mai primi?
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  d-le editor Navara,cred ca e nevoie de multa determinare ca sa scoti semidoctismul pseudopolitic al lui metele din pagina.cind avem o evidenta atitudine de scai, capusa, ciulin prin in blana bleu a sitului tactul, politetea si dipolmatia is inutile. trebuie intervenit cu insecticide sau o tesala hotarita.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-08-11 10:15:49
         
 
  Stimate autor, vă rog să repostați textul în Forum secțiunea "Politică". Urmați pașii pentru autentificare, postați textul, apoi radiați-l de pe pagina "Atelier literar". În conjunctura actuală nu poate fi încadrat la rubrica "pamflet".
Vă mulțumesc.
 
Postat de catre Val Navara la data de 2012-08-10 22:23:09
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE