FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Ciornă de memoriu
Text postat de Val Navara
Încercarea mea din ziua referendumului (29 iulie 2012) – încercare de a stopa postarea opiniilor cu caracter politic pe pagina destinată literaturii - a dat greș. Consider că am pierdut o bătălie, nu atât din nepricepere, mai mult din ambiția mea de a corecta imperfecțiunea sistemului. Și apoi cum puteam să o câștig chiar împotriva proprietarului de sait? Care consideră că emiterea de opinii partizane se constituie în producții literare. Apoi se miră de faptul că pagina se depopulează.
Mi s-a propus să fiu editor.
Și am acceptat.
Mi-am propus să fiu imparțial și detașat, să respect regulamentul saitului și să cer respectarea lui.
Dar nu pot fi sclavul unui regulament, mai ales că este și imperfect.

Chiar îmi trasasem și unele planuri de viitor. Cum ar fi revigorarea paginii prin atragerea mai multor iubitori de literatură, depistarea de sponsori, colaborarea cu diverse cenacluri, apoi instituirea unor criterii de premiere (pentru texte literare, evident). Ieșirea mea la scenă deschisă a fost doar o testare a viitoarei „popularități” de care aveam să mă bucur. Sumbrele previziunile s-au adeverit, n-am avut succes nici măcar cât un amărât de țăran analfabet, care pretindea că i s-a arătat „moșul”. Acum, după două săptămâni, caut să văd unde am greșit. Nu pot găsi nici o breșă în apelul meu, breșa era (și este) în libertatea afișată și prost înțeleasă, în nerespectarea tuturor regulilor, în democrația cu deficiențe locomotorii.
Iar eu ce pot să sper? În afară de faptul că voi fi târât în dispute sterile, numele să-mi fie luat în derâdere, bășcălia să se umfle cât un furuncul…Că doar am exemple ale înapoiașilor, iar dacă nu învăț din greșelile lor, atunci nici dintr-ale mele nu voi învăța nimic.
Aceasta este explicația „grevei” oferită domnului Corbu, nu pentru a-mi justifica neîndeplinirea promisiunii, ci doar pentru a-mi sonda terenul nesigur pe care mă voi situa de acum și mai încolo. A alege între a mă cantona în „statu quo ante”, a permite să mi se spun㠄wie der Herr, so der Diener”, sau a-mi aproba singur un statut de editor independent și respectat.

Domnule profesor Corbu,
salut inițiativa domniei-voastre de a reactiva forumul. Caut și văd că este chiar funcțional. Este și motivul pentru care revin „în câmpul muncii voluntare”. Îndemnurile timide de a-l și folosi nu sunt suficiente. În a doua și penultima mea încercare de a stabili ordinea firească în universul „creației europeice”, vă cer acordul de a mă implica în „perioada de tranziție” măturând pagina literară de balasturile inutile. Răspundeți cu „da” sau „ba”. De la domnia-voastră nu cer decât scăderea nivelului de postare a celor care recidivează în mod intenționat, amoral (a se vedea cazul Andrei Florian).
Vă mai întreb dacă poate fi transferat un text din oficiu și de către un editor direct într-o secțiune a forumului. Bănui că nu, și atunci, după o atenționare prealabilă, pot invalida textul?
Forumul are o mulțime de secțiuni, dar nu suficiente. La cererea insistentă a postatorilor propun secțiunea „Asimilez și dezasimilez cu plăcere”. Nu este o glumă, spațiul va fi folosit pentru înjurături ca la ușa cortului! Avem și noi nevoie de locuri la peluză, nu? Deja am și promis înființarea rubricii, nu mă dezamăgiți.



Am ținut să-mi spun păsurile la scenă deschisă. Prefer o abordare interactivă unde editorii, autorii și - de ce nu – onor proprietarul saitului să poată fi „aderenți” la o idee. Eu voi fi – ca să-l citez pe domnul Ioan Peia – „cam vioi și hotărît pentru un pseudonim”, atât timp cât fenomene de genul:
„Cred ca vom sta impreuna, astazi, edittore :) Eu voi scrie si tu vei cenzura.” Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-07-29 10:09:58
vor fi sancționate rapid și ferm prin reducerea nivelului de postare.
Bobina de film a fost lipită. Să-i dăm drumul de la ora zero. De acord?

Cu nemărginită stimă și angajare,
Valentin N. Averescu

P.S. Îi felicit pe cei doi-trei postatori care, fără a ține cont că sunt ignorați, necomentați, marginalizați, continuă să-și publice textele, mai mult sau mai puțin literare (Ioan Grigoraș, Iuri Iulian Lorincz, Dorina Ungureanu etc.). Vor veni și comentariile, nu plecați! Încă.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Daca vreti sa faceti o schimbare, dle Navara, incercati sa nu mai lasati comentariile de mahala aflate la limita sau dinolo de limita vocabularului decent. Nu vorbim de limita vocabularului ecoliterar pentru ca aceasta limita nu mai exista de mult a fost deja coborata sub vocabularul suburban. Vezi 'cacanarilor', 'idiotule', 'te bag in ma-ta', 'o veți freca la rece' si lista ar putea continua pe pagini intregi.

Eu sunt o nuca prea tare (desi nu am nivel de postare directa) pentru dintii de lapte al muscatarilor, si ii pot tavali prin zahar pudra oricand. Dar multi, foarte multi scriitori buni au parasit saitul scarbiti de mojicia lor si de neinterventia patronului saitului care, pe de o parte declara europeea sait ecoliterar, pe de alta parte ii lasa pe indivizii acestia sa isi reverse preaplinul de frustrare si invidie cu un vocabular suurban, motivand lipsa de timp.

Eu cred ca nu are editori. Cred ca dvs sunteti de fapt singurul editor pentru ca altfel nu imi explic de ce comentariile mele asteapta cate trei zile ca sa fie aprobate. Sau de ce acelasi comentariu este o data refuzat si a doua oara acceptat.

Este un drum foarte lung din acest moment pana cand europeea va redeveni saitul literar Europeea, spatiu de atelier in care se utilizeaza un vocabular decent, unde in disputele ideologice aduc argumente si nu injurii, in care oamenii vorbesc despre anumite situatii dupa ce s-au informat, si nu pe baza propriilor impresii facute pe baza comentariilor care se potrivesc sau nu cu ideile lor.

Nu este nevoie sa aprobati ultimele doua comentarii. Este de ajuns daca le cititi si daca ele va ajuta cu ceva in lupta pe care o veti duce de aici incolo. Succes si spor.


Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2012-08-11 09:39:02

 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2012-08-11 10:40:24
         
 
  Dar ce interesantă legătură pseudo-apoasă între naverescu și despărțitul apelor!
Putem, totuși, afla care-i numele dumitale, cel cu adevărat neintrat la apăraie?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-08-11 09:45:05
         
 
  cred că un job mai sigur  
Postat de catre ioan peia la data de 2012-08-11 09:41:02
         
 
  Mesiu val navara-averescu,
Vezi, totuși, la despărțirea apelor, să fugi la timp dintre ele, că e posibil ca să rămîi captiv în udătură. Adică, un vel de averescus-captivus!
După cum începuși, cred un job mai sigur, precum căratul apelor, ar fi mai profitabil pentru domnia-ta.
Altcum, vei ajunge să dirijezi un cor de grigorași, lorinczei și ungurence, asezonat cu cioci, olărei și cerceluși, pînă te vei plictisi și matale, nu numai drăgălașii hartiști ai neamului.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-08-11 09:40:29
         
 
  sau în loc de ștefan rădulescu, escullab.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-08-11 09:19:48
         
 
  o precizare necesară - pe forum, dacă vreți să produceți un comentariu, trebuie să vă logați cu numele de utilizator, și nu cu nickname-ul.

de ex, în loc de "apeiron", "ioan peia".
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-08-10 21:21:32
         
 
  Nu știu dacă e bine, domnu' editor :))))

Transformați ciorna în memoriu sadea. Om vedea ce se mai întîmplă.

Nu vă luați după Radu. El vrea să ne vadă legendă pe toți, după care să se laude că ne-a fost contemporan :)))

Cu toate că, avînd în vedere experiența lui, ar trebui să țineți seama de sugestiile lui.

Deoarece în ziua de azi se poatră limbajul duplicitar, om fiind și nimic din ceea ce e omenesc nefiindu-mi străin, sunt supus și eu greșelii :)

Sunt convins că nu v-am lămurit. Nici nu aveam această intenție. Și nici această pretenție.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-08-10 21:09:25
         
 
  domnule Navara, pînă și defuncta roliteratură avea facilitatea asta. e calea cea mai simplă. și costă cît un pachet de țigări.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-08-10 21:08:24
         
 
  Domnule Radu Ștefănescu, nu atât de softuri ne lovim cât de vulnerabilitatea ideii. Nici nu se pune problema intrării în legendă, doar în normalitate. Eu încă mai cred, cu naivitatea începătorului, nu și cu norocul lui.  
Postat de catre Val Navara la data de 2012-08-10 20:55:49
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Domnule Peia, o să despart apele doar cât să treceți domnia-voastră și să rătăciți patruj'd-ani prin pustiul pamfletului de mai jos. Caracterizat prin violența limbajului, înfierarea numelor și pseudonimelor.
Vedeți că m-am prins?
Și nu îl invalidez!
 
Postat de catre Val Navara la data de 2012-08-10 20:53:56
         
 
  Dom'le Val Năvală, (zis tzunami)

1. Ești sau nu pseudo?
Ești sau nu avărăștean?
Ambiguitățile generază rumori legitime.

2. "democrația cu deficiențe locomotorii" (!!!)

Aci ai cotit-o-n șanț, dom' Năvală!
Cum vine, bre, aia? Adică e o democrație a șchiopilor? A ologilor? A tofologilor? A tontologilor?

3. "numele să-mi fie luat în derâdere,"

Care dintre? Pseudonumele sau averesc-numele?

Acuș,
Ia un sfat de la un veteran: pui mâna pe par și dai și-n stînga, și-n dreapta.
Pe ăi care trăiesc din limbi propagandistice, prin comuri care frizează demența, îi arunci la coșul de gunoi. Sigur, sunt, printre ei, și jmekeri care o dau în, chipurile, literatură, văcsuind patru cinci versuri șchioape, ba, uneori, chiar agramate.
Apropo, ce vei face cu agramații?
Dacă ai sînge-n instalație, îi razi.
Vrei o pagină curat literară? Sită deasă, taică! Orice aluzie de natură politică, out!
Evident și în postări.
Aci, însă, problema e mai dificilă: trebuie să ai tupeul de a despărți apele, căci textele care vizează stilul pamfletăresc nu sunt una cu propaganda-n pielea goală.

„Asimilez și dezasimilez cu plăcere”.

Aci îmi revendic juma din titlu.
Deh!
Cer drepturi de autor.

 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-08-10 20:14:34
         
 
  domnule Navara, dacă softul ar permite, chestiunea ar fi extrem de simplă, editorul ar putea schimba încadrarea textului rebel de la "poezie", să zicem, la "politică", sau "asimilație și dezasimilație", de la caz la caz. din păcate, un upgrade de soft în sensul ăsta, nu cred că are șanse să fie realizat mai devreme de 2-3 ani - timpul necesar pentru:
1. a-l convinge pe proprietar că e o idee bună.
2. a-l prinde bine dispus.
3. a-l nimeri un pic înainte de concediu.
4. a-l convinge că, de fapt, ideea îi aparține...

problema e că, între timp, mulți dintre noi, probabil cu sait cu tot, vom intra în legendă :)
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-08-10 19:30:08
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE