FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Compilație
Text postat de latunski criticul
Pe la orele trei, treitreizeci antemeridian
sar brusc din somnul cel de moarte
dar nu mă trezesc, barbarii de tirani
ai coșmarurilor încă-mi calcă pe urme

dorm neamurile mele, cele de-aici
și cele de dincolo, dorm prietenii mei
(deci nu trebuie să fiu vigilent)
dorm câinii, dorm vecinii, ba și
cruzii mei dușmani încă mai dorm

și stau așa de veghe pînă la orele
cinci fără cinci, cînd o voce interioară
îmi spune să dau dovezi la lume
că-n aste mîini îmi curge
prin vene zdrențuite un sînge de Raynaud*

acum ori niciodată!
strig eu către organele-mi interne
și către membrele anchilozate,
pe cari le nimiciră moșteniri tarate
și jertfe pe-altarul zeiței Tarate:
-priviți mărețe umbre, mai este deci voință
dar cat în giur de mine niscaivá putirință.

peste fix două ceasuri încep în sfîrșit
să funcționez și oarba neunire, gîlceava
se disipează-n eter, suflet și trup.
își dau mîna și nu se mai blastămă unul
pe orișcare, jură să fie frați încă o zi

atunci știu că încă nu m-ajunse despotismul
cărnii, nici iataganul barbarei morți ce-ncearcă
să-mi răpească limba, care nici mort n-o dau.

voi, crude componente organice,
care prin intrigă și silă, viclene uneltiri,
al vostru jug de-o viață îl port ca pe o plagă,
uniți-vă în cuget, uniți-vă-n simțire,
pînă spre seară cînd fi-voi cenușă
spulberată de vînt, doar ca să le fac în necaz
celor cu crucea pictată pe spate
strigînd spre cerul rece și străin:
nu mai sînt sclav al nesătulului pămînt!

• Sindromul Raynaud este caracterizat printr-o scădere continuă a fluxului sangvin către extremități,
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  d-le Cioaca,
Te măgulești singur;dreptul meu de a-ți sancționa deraierile (vezi injuriile mascate de mai jos)e garantat de principiul libertății de expresie atît de popularizat de către onorabilul proprietar al saitului. Dar dacă insiști să ne explicăm uite,mărturisesc că nu-mi pari doar dizgrațios (din pdv fizic), vag agramat, cătrănit și rău intenționat dar și ridicul în catrenele-ți libidinoase, așa că plicitsit de prezența-ți asiduă, promit să te ignor...cu o condiție:să nu-mi pomenești numele în "conversația" sau compunerile matale. restu' ,adicătelea reciproca, rămîne la nivel de pamflet, adică cu referințe exclusiv literare.
Așa că după ce ați "rumegat" propunerea mea aveți 2 opțiuni:
-ori regurgitați din foios un catren scrîșnit
-sau tăceți cu înțelepciunea aferentă vîrstei
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-07-05 07:49:01
         
 
  Stimate domnule Iovan
Eu am intrat in subsolul comisarului ci intentii bune. In primul rand am vrut sa-l salut bucurandu-ma ca-l revad dupa o indelungata absenta care pe mine m-a apasat. In al doilea rand am venit sa-i citesc opera pentru a putea sa i-o comentez pozitiv cum imi este obiceiul lucru pe care l-am si facut chiar foarte extensiv: la doua versuri ale domniei sale eu le-am dedicat un studiu in cinci volume. Cu totul altfel stau lucrurile cu dumneavoastra care nu ati venit in cusba compatriotului marelui Maiakovski din panslavism ci din panoltenism. Sau credeti ca eu nu am observat! Cum intru intr-un subsol, dumneavoastra dupa mine, cum intru intro cazarma sa am o disscutie de strategie si tactica militara cu generalul Peia, dumneavoastra idediat dupa fundul meu, cum intru in catedrala Inalt Prea Sfantului Parinte Sorin Olariu dumneavoastra aprindeti o lumanare chiar langa coada mea. Stimate domnule Iovan, asata nu mai este dragoste, ci o adevarata obssesie. Eu nu zic ca nu sunt frumos fiindca sunt, dara observati ca am spus sunt frumos si nu sunt frumoasa, ceeace inseamna ca atentia pe care mi-o acordati nu numai ca este neavenita dar a inceput sa devina si sacaitoare. Nu-mi mai faceti cu coada cea mai plina de sensuri necurate a ochiului dumneavoastra fiindca va pierdeti timpul de pomana. Oi fi eu din San Francisco, dar nici chiar asa! Si fata daca ati fi tot nu m-as incurca cu dumneavoastra fiindca mie niciodata nu mi-au placut nici ochelaristele si nici fetele care au o mustata mai neagra si mai deasa ca a mea. Ori dumneavostra posedati din plin aceste doua calitati care ne fac incompatili. V-am spus toate acestea nu pentru a va zgaria cumva sentimentele pe care le furajati pentru mine, ci pentru a evita orice viitoare neintelegeri amoroase dintre mine si domnia voastra.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-07-05 07:10:38
         
 
  mr Cioaca, singurii atîrnători pe-acilea, cu cerbicie strînși în gașca firească, "e" trioul catrenistic transoceanic.monopolizați subsolul tutulor pajinilor, vă dați în stambă, ciocniți sante cu johnny walker pe cadavrul ideii de patrie, purtați iconițe cu preacuvioasa Parascheva pe sub tunicile oranj, în tot circul întreținut de dragu raitingului sufocat-ați tătă lavra bleu cu năzbîtii, polemici calpe și catrene două la leu; cînd apare cîte-un text mai aparte, ridicați mufa-n sus, vă dați străvezii, dar de fapt cîrmiți nasu a scîrbă. de bășcălău ieftin nu ducem lipsă, cercați un comentariu pe text.bine, nu aici, fiindcă vîrîți oiștea eutherpică în gard. apropos de d'ale ginsberg, bukowski s-auzi în Californăiala matale?
latunski, scuză-mă pt offtopic, compilația ta e bine scrisă. dincolo de standardele europeice.
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-07-04 08:47:55
         
 
  Tavarisci Latunski,
La insistenta publicului cititor care nu vrea ca imnul meu revolutionar sa fie sters am hotarat ca sa fac o exceptie, exolicand care sunt acele organe atarnatoare. Eu ma referam la maini. Orice om de buna credinta care nu are nimic de dus sau adus merge cu membrele superioare atarnate. Eu cand spun "ori acum, ori niciodaata, la aceste membre extrem de utile ma refer. Sa nu mai stea atarnate sau atarnatoare ci sa ridice inarmate pana in dinti, pentru a face bum-bum cu tradatorul Basescu.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-07-03 19:06:21
         
 
  Tavarisci Latunski si stimate comisar,
Expresia membre atarnatoare este numai o figura de stil pe care dumneavoastra, ca poet cu o vechime mare in campul muncii, ar fi trebuit s-o patrundeti imediat. Nu pot sa v-o explic mai in amanunt fiindca un poet care incepe sa-si explice imaginile poetice insemna ca nu mai este poet ci om de stiinta cum este doctorul Ponta. Insa aceasta foarte reusit figura de stil nu se refera in nici un caz la ceeace banuiti dumneavoastra ca se refera, fiindca eu folesc pluralul si nu singularul.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-07-03 18:48:35
         
 
  Rog un editor să invalide comentariul d-lui Cioacă. Explicația (posibilă) cum că membrele atîrnătoare ar fi urechile domniei-sale este respinsă anticipat.  
Postat de catre latunski criticul la data de 2012-07-03 18:30:08
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  "acum ori niciodată!
strig eu către organele-mi interne
și către membrele anchilozate,"
(Latunski Criticul)

o victorie prea mare,
nu obtii in lupta data,
daca nu strigi cu-nfocare,
ori acum, ori nicioada!
si spre membre-atarnatoare.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-07-03 18:13:59
         
 
  păi, sîntem adepții ecoliteraturii, neh... ai fi vrut să spun că-i pictată mai jos? dădea mai bine.
cît despre aspectul dramatic, să nu o luăm în tragic. este un rezultat al compilației cu...dar dacă nu a fost sesizat înseamnă că nu am reușit.
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2012-07-03 17:45:51
         
 
  Chiar așa!
Am văzut, de curînd, un fel de popă care, dîndu-și anteriul jos, la o secție de urgență, avea, agățată de niște bretele, peste spate, ca un ghiozdănel, o cruce stilizată, din stofă, sau ce era aia.
Așa poartă popii, bre?
Crucea la spate?!!!!!!
Matale știi mai bine, că ești inițiat.

Mda
E amuzant și nu prea textul de mai sus.
Și cînd zic "nu prea", fac referire la aspectul oleacă darmatic al problemei.


 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-07-03 15:39:18
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE