FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Curba lui Raus
Text postat de Dragoș Iovan
Orice membru al atelierului literar Europeea care are curiozitatea să treacă peste acest text, chiar dacă nu posedă cunoștiințe minime de matematică, va înțelege de ce încerc să reprezint grafic o situație de fapt. Folosind un sistem de coordonate carteziene și reprezentînd pe abscisă procentajul de mitocănie din comentariile unor useri europeici, iar pe ordonată cantitatea de neghiobie din textele lor, vom obține o curbă ascendentă cu picul convex, situat spre marginea exasperării, asta dacă admitem că postulatul lui Stewart, "cantitatea de exasperare din univers tinde spre infinit" este valabil. Am botezat această curbă cu numele unui rege al vandalilor asdingi, din spița celor care l-au inspirat pe episcopul Gregoire de Blois să născocească termenul binecunoscut de "vandalism."
Să exemplific situația grafică(?) și inerent grafomaniacă:
E 1.
Pe axa OX:

"Iar veni sexul gingas:
e, probabil, iar de tura,
si imi spune mintenas:
sexul meu e rau de gura..."

(Intervenția vag catrenistă poate fi regăsit în subsolul unei epigrame postate în 18 aprilie a.c. și se adresează unui user de sex feminin).
Dacă ne raportăm la unul din textele comentatorului, găsim pe OY valoarea dubios de aliterară:

"Rotunda, tare ca un bolovan...
Dar ce folos, ca radacina-i mica:
E cultivata doar de un cioban,
Se balbaie un pic in vant, si pica... "

astfel că putem să stabilim primul punct, să-l notăm cu P1, al curbei lui Raus.
Se oprește vandalul nostru aici? Aș, el continuă cu expansivă grafomanie:
E2:
pe OX

" Eu dau din mine tot ce pot
Si fac magiunul prune
Pe care le prefac compot,
Cu post si rugaciune."

și pe OY:

"Iute isi zburleste parul - insa creierul e chel -
De aceea, cand emite, o face pe unde scurte.
-Ii propun sa-si schimbe jobbul, poate chiar fotomodel,
Sa pozeze , nud ca napul, drept reclama unei turte..."

Emfaza adeptului rausian atinge limitele ridicolului, dar nu se oprește, le depășește cu vioiciune și aroganță semidoctă, precum un curcan care-și admiră trilurile emise de gușa-i purpurie:

E3
OX:

"Camila,te rog sa incetezi cu atacurile astea fara obiect: amenintarea cu acrostihul, ma lasa rece.Daca
tii mortis,iti voi dedica unul pe care nu-l vei uita prea curand!
Mai precis,provoaca-ma inca o data,chiar te rog! "

OY:

"Nu pot sa cred ca-n simbioza
Stau bata-l –toaca si cu schitul…
A, da , m-am prins, pentru o roza
Ce-o fugreste (sic), fugaritul."

Susținută de neghiobia incipientă care se umflă procentual, curba suie agresivă spre marginea hîrtiei milimetrice și a bunului simț, iar exemplele pot continua. Firește, după cutuma europeică, oricine poate posta texte pe pagina bleu al acestui cenaclu virtual cîtă vreme respectă regulamentul și gogorița / pardon sintagma / favorită a patronului, conceptul de "ecoliteratură". Mă întreb însă, și cred că măcar 10% dintre userii care intră frecvent aici au aceeași nedumerire, cu ce e mai nocivă, de pildă, ortografierea neaoșă unei părți anatomice sau a unui organ de reproducere și excreție, decît mitocănia rausiană ce înflorește nestingherită, ba chiar încurajată de cei care ar trebui să-i taie cu eleganță replicile arogantului agramat care vandalizează saitul?!
Aș fi inconsecvent dacă n-aș propune o soluție acestei ecuații simple: instaurarea unei atmosfere salubre în subsolurile paginilor și ridicarea unei bariere valorice în calea grafomaniei și a agramatismului evident.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE