FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Trafic cu ouă
Text postat de Dragoș Iovan
Nu știu cum naiba se face, dar mereu dau peste tot felul de manuscrise conținînd confesiuni neașteptate. Chiar acum, în preajma sărbătorilor pascale, gunoierii mi-au adus un pachețel coținînd file colorate în verde pal, roz sau bleu, legat cu sfoară trainică de ambalaj, găsit în pubelele din cvartal printre coji de ceapă, resturi ofilite de zarzavat și alte deșeuri casnice, pe cînd vroiau să deverseze gunoiul în tomberonul în care-l colectează de obicei.
"Uite șefu' ce-am găsit, a spus cel mai spălățel dintre ei, întinzînd ceea ce părea o corespondență intimă, crezi că are vreo valoare?"
I-am dat bacșiș o bancnotă cu portretul lui Grigorescu, că și-așa se apropiau Paștele și-am intrat în posesia vrafului de scrisorele care păreau să ascundă o taină amoroasă. M-am înșelat însă, era ceva mult mai profund și încîlcit. În primul rînd, epistolele nu aparțineau unei domnișoare seduse și abandonate ci pasămite unui bărbat matur. Le-am citit pe rînd, cu atenție și-am început să deslușesc repede despre ce dramă cuprindeau acele file ciudate.

9 martie a.c.

Dragă Vistrian,

Poate ar trebui să mă adresez politicos, cu stimabile maestre, dar, dragul meu, sosirea echinocțiului mă face mai îndrăzneț decît sunt de obicei. Dacă te deranjează familiaritatea adresării să-mi dai un semn și voi trece la o formulă protocolară. Deci, dragă Vistrian, iartă-mă, te rog, că să sunt atît de expansiv, dar nu mă pot abține. Privesc pe fereastră, văd iarba înverzind pe pajiștile smălțuite cu mii de floricele multicolore, albinele roind leneșe printre corole, fluturii colorînd zefirul cu nuanțe de neuitat, păsărele ciripind neobosit și straniu de muzical, mugurii plopilor plesnind de fierberea harnicii seve, mîțișorii sălciilor desfoindu-se pufoși ca pisicuțele gri în aerul îmbălsămat de aromele primăverii și constat: cîtă nedreptate este, nu-i așa, că preaplinul sufletului meu dă peste marginile cotidianului și ce risipă de frumos cu F mare de tipar e-n jurul nostru!
Am citit ultima ta poezie, căci m-am abonat la revista unde-ți publici florilegiile sufletești și-am simțit că mă sufoc! Tu, dragul meu artist, reușești ceea ce nimeni de la Dante și Petrarca, de la Hesiod, Cîrlova și alții încoace n-au mai reușit și anume să torni emoția în forme pure, imuabile. Cuvintele mele sunt prea neînsemnate să exprime ce simt, așa că pot consemna atît: îți mulțumesc din tot sufletul meu amărît că ai reușit să adaugi primăverii mele o nouă dimensiune!

cu adîncă admirație și încremenit de a ta artă, Silly

21 martie

Iubite poet,

Din depărtări, dar, poate nu suntem atît de departe unul de celălalt din moment ce ne unește iubirea de frumos, dă-mi voie să-ți sărut mîna ta vrăjită care mînuind pana și cuvintele au făcut să vibreze toate coardele sufletului meu într-un fel nemaiauzit, ca un lied închinat primăverii veșnice. Da, Vistriane, recunosc sunt vinovat că te-am citit și din străfundurile simțirii mele s-au coagulat trei idei, trei boboci de cuget pe care-i numesc pe rînd: Floare, Pasăre, Om, toate unite prin legături veșnice sub bolta de aur a Iubirii, elixir al tuturor lucrurilor.
Anii de-a rîndul m-am hrănit cu surogate: surogat de cafea (suntem de aceeași vîrstă și-ți amintești probabil de îngrozitorul "nechezol" pe care-l consumam pe vremuri), surogat de libertate, surogat de simțire și bineînețeles surogatul Iubirii, acel act mecanic, aproape autonom și vinovat prin care îmi satisfăceam foamea de dragoste, ba chiar am scris cu cerneala decolorată a simțurilor vinovate, dar acum toate s-au schimbat și asta datorită ție, inegalabile artist al slovei înălțătoare. De aceea, impulsionat de lecturarea inegalabilelor tale versuri am îndrăznit să exprim ceva asemănător. Nu știu dacă-ți vor plăcea modestele mele încercări literare, unii zic c-aș avea talent și pînă cînd le vei citi, tremur chinuit de neliniște, cu fruntea încă jilavă de febra creației ce m-a cuprins în brațele ei.
P.S.
Odată cu această scrisoare poștașul e mandatat să-ți înmîneze un înmiresmat prinos al închinării mele către tine, Poetule, și-anume o damigeană cu țuică de corcodușe producție proprie din livada unde-mi transform visele în cuvinte.

1 aprilie

Iubite Vistrian,

Probabil că ești foarte ocupat cu creația și opera ta din moment ce nu ai avut vreme să răspunzi pînă acum scrisorilor mele sau poate sunt prea neînsemnat și minor. Majoră însă este foamea mea de frumos și de aceea, din umbra rămurosului și înfloritului tău spirit, desfătat de șuvoiul viu și răcoros al versurilor tale, m-aștern fizic în iarba livezii, mîngîi un ied menit sacrificării în banala friptură tradițională și-ți scriu din nou. Tu ești primăvara tuturor cuvintelor mele și nu mă sfiesc să mărturisesc: Iubesc, iubesc ca niciodată Florile, Păsările și Cuvîntul frumos, așa cum mărturiseam și-n poezia ce ți-am trimis.
Reiau aici sintagmele evanescente că poate s-au pierdut în harababura oficiului poștal:

Tu, omule gigant, Poete / precum o floare înaripată / sau pasăre cu gemene corole prinse-n umeri / ori Phoenix veșnic renăscînd / cu aripile impuscate de cartușul crud al neliniștii / te văd cum planezi deasupra sufletului meu / dar, iată o lamă nemiloasă acea sabie damoclesiană interogația făra' de răspuns /taie carnea surîsului / totuși continui să plutești ca roua adîncă intrinsecă acea tărie diamantină în cuvînt, pînă cînd / o, ferice de tine privighetoare împușcată-n aripi de propriul cînt / cazi mereu în gloria cuvîntului și strălucind / între noi luminezi nepăsarea / cu fluvii de soare lichid / în timp ce ostroavele ticsite de reci epave / rătăcesc ca pașii orbului prin lume / și îți menesc pe partea stîngă a atriului meu pur să înflorești / mereu tu sprijin al dorului necuprins / iar eu un ou de păsăruică preamodestă / între cuvintele-ți magice / acum și azi și mîine, pururi / între oniricele granițe ce unesc tărmurile tăcerii absolut de adînci / acolo-n hăul cu fotonii reci cu rază lungă de-acțiune ca în corola zburătoarei flori să cuibăresc, atît...

PS. Apropos, cum ți s-a părut elixirul de corcodușe, n-a fost prea slab pentru spirtul tău uriaș?

17 aprilie

Sufletul meu drag,

Aș vrea să te pot urî, căci mă lași pradă celor mai amare neliniști. Da, te acuz și ești vinovat, nicio instanță a lumii acestea pieritoare nu te poate absolvi, ești vinovat că faci trafic cu Iubire. Nu mă sfiesc să-ți spun, ai stîrnit în mine pasiuni ce le credeam pentru totdeauna moarte, dar se vede că atît Iubirea cît și Ura umplu cămările sufletului cu aceeași intensitate. Datorită ție am simțit că-mi cresc aripi de vis și-am zburat peste întinderile frumosului ca un om-fluture ori pasăre-om și mut de admirație am putut gîndi doar atît: Iubesc, doamne iubesc ca niciodată și nimeni n-a iubit și nu va iubi mai mult decît mine rodul minții tale: Cuvîntul, acel prinos nepieritor ce-l reverși tot din dragoste de păsări, flori, fluturi, Adevăr, Omenie peste semenii tăi. Nimic de-atît nu mai pot adnota, sunt gîtuit de emoție și-ți doresc ca numele tău să strălucească cu lacrimi de aur și-azur pe firmamentul veșniciei.
Mă închin din nou ție, drag poet, cu adîncă sfială și-ți sărut virtual fruntea genială. Sily, al tău pe veci adorator!
Chin mare m-a încercat cîteva zile nesfîrșit de lungi și temutu-m-am foarte că n-am să mă mai pot îmbăta de vraja scrisului tău din pricina unui ghinion fără seamăn, fiindcă imprudent consumînd ouă de rață infestate cu salmonela, am avut parte de enorme neliniști intestinale, dar acum mi-am revenit și revin către tine.
Sunt slab în fața farmecului tău și mă iartă că te inoportunez din nou, laolaltă, bineînețeles cu floare unui rod viticol nesperat, un tulburel roșcat ce l-am stors anțărț, atunci cînd numele tău mi-a izbit întîiași dată pupilele înfometate de frumos.

[ următoarele cinci scrisori erau greu lizibile, cu rîndurile așternute cu cerneală bleu șterse de pete umede, iar ultima suna cam dezlînat ]

Iubire ție nume măreț necuprins erou mă-nchin

Peste Moarte și Viață, privilegii ce pot fi doar ele marginalizate și limitate între bariere de spirit sub everestul cerului pur împins de curajul de a parcurge neabătut al tău Drum, peste invidiile acestei lumi ticisite de păcate neșterse, cu suflet-nepereche platoșă de nepătruns, evadat al visului perpetuuu, tu Ființă cu farmec imens, ce-noți neabătut în unda salmastră, precum pasărea curcubeului adăpîndu-se în neființă și născînd apoi sub felinarul Adevărului, această flambare necondiționată în trei coordonate ale Veșniciei: Om-Idee, Om-Fluture, Om-floare de "nu mă uita"!
Slavă, slavă, slavă Geniului Tău!

Ultimul plic, mare și groscior conținea doar trei ouă din carton filigranat, meșteșugit tăiate cu foarfeca, vopsite într-un sîngeriu suspect. Le-am cercetat cuprins de neliniște, bănuind o dramă teribilă, dar erau fărbălite cu carmin pentru ouă de Paști și conțineau trei bilețele încondeiate cu cerneală aurie după cum urmează: Iubire, Pasăre, Floare.

N.A.
Acest text este un pamflet și nu are vreo asemănare cu situații sau persoane reale decît în măsura în care au chef cititorii.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE