FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Hoardele sondajelor. Informare sau manipulare ?
Text postat de Emanuel Cristescu
Un distins journalist[1] scrie pe Facebook: “Sondajul IRES [….] vine să confirme din multe puncte de vedere datele furnizate de CSOP tot în această săptămână. Cel mai vizibil se vede acest lucru la capitolul privind încrederea în politicieni: M.R.Ungureanu este și aici pe primul loc.” [2]

Cum naiba să confirme, când 80% dintre români consideră că țara merge într-o direcție greșită? Și cum poate crede cineva că românii sunt atât de lipsiți de principii încât să accepte un guvern investit prin încălcarea legii și cu un premier numit cu încălcarea și în disprețul legii? Mie mi se pare o încercare de manipulare pe care și naivii o pot vedea din avion.

Și știți ce mi se pare absolut jenant? Faptul că, acum, se invocă știința. Adică sondajele. Care, vezi doamne, sunt prezentate în scopul informării și nu au nimic de-a face cu manipularea! Și cu pregătirea viitoarei fraude electorale. Când am fost "ciuruiți " și s-a deturnat voința electoratului, în timp ce exit poll-urile spuneau exact invers, sondajele erau greșite! Deși erau făcute în baza științelor (sociologie, marketing politic, statistică) Acum sondajele sunt bune! Trăiască știința! Nici vorbă că ar putea fi sondaje efectuate în afara regulilor științei. Nicio vorbă despre eroarea de 20% pe care un “Institut” care a efectuat acest “sondaj” a avut-o la exit-poll-ul din Republica Moldova. (cu câtă larghețe utilizează domnul director al respectivului “Institut” acest termen „Institutul” Păi, la o astfel de eroare, și adevărata fiică a adevăratei mame Omida este mai bună! Parcă pentru a putea utiliza cuvinte de acest tip există niște reguli!)

Bref:În opinia mea avem de-a face cu un pseudosondaj cu scop 100% manipulatoriu. Atenție naivi. Proștii sunt baza.

[1] Dan Andronic. Distinsul ziarist comite, ceea ce în psihanaliză se cheamă, un act ratat, ab initio. Precizând pe blogul său: [100% politică 1% manipulare! ] http://www.danandronic.ro/

[2] http://www.facebook.com/pages/Dan-Andronic/223793334382269
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Nene Mitica,
Acum, cand am fost in tara, am descoperit misterul. Chestia cu voturile din diaspora care l-au repus pe marinar in scaunul prezidential e falsa.
Altceva s-a intamplat.
Iti amintesti seara cand se numarase voturile si Geoana &co. celebrau cu sampanie ? Voturile din afara nu sosise. Ce s-a intamplat. Toate consulatele si ambasadele din vest stiau ca Geoana castigase la un numar infim de voturi si cum diasporezii nu se prezentasera la votari, consulii si ambasadorii, avand lista si buletinele de vot ale tuturor romanilor din dispora, le-au masluit votandu-l pe Base.
De ce ?
Pentru ca, asa-i la noi in Romania, noii guvernanti, a doua zi schimbau toti consulii si ambasadorii cu cei de-ai lor, prieteni, rude si ati vecini.
Deci, masluirea s-a facut la consulate si ambasade de teama sa nu-si piarda posturile de ambasadori, consuli si fel de fel de secretari care, pe buna dreptate, sunt posturi foarte bine platite plus beneficii ce nu le are omul de rand.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2012-02-27 18:23:07
         
 
  "Informare sau manipulare ? "
(Emanuel Cristescu)

Domnule profesor,
Dupa parerea mea toate sondajele care arata ca pedelistii ar detine majoritatea la bursa de simpatie a populatiei nu sunt altceva decat manipulari grosolane ale pesedeului pentru a-si mobiliza baza electorala prin spereietura. Ceeace, tradus pe intelesul tuturor ar insemna: daca nu iesiti iar in strada pentru a va rascula nu scapati de astia!

p.s.
Eu imi amintesc de un pol de opinie facut de un profesor universitar in randul tineretului universitar inaintea luptei titanice dintre lupul de mare si catelul de uscat din care reiesea ca primul ar iesi invingator. Numai mai tarziu mi-am dat seama cat de manipulat a fost acel pol, fiindca ce studenta cu mintea intreaga si ochiul format ar alege pe unul cu o frunte ce se intinde de la ochi pana la ceafa si nu pe unul mult mai tanar si mai paros?! Datorita acestei manipulari multi diasporezi europeeici au votat pentru cine nu trebuia numai de dragul studentelor.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-02-27 17:32:23
         
 
  "Da' de ce nu și cioacă, fincăci exersează și tot exersează?"
(generalul Ioan Peia insinuind, pe buna dreptate si cu un umor de cioclu profesionist, ca unul cu un nume minoritar cum este cioaca nu va ajunge niciodtat editor)

Eu cred ca cel mai bun de editor este un viteaz general care nu s-ar da in laturi de a strange de gat dusmanii site-ului chiar cu mainile batranului sau tata.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-02-27 17:04:58
         
 
  onorabile autor, e redundant, plictisitor și inutil să constatăm că lavra sinilie, seamănă tot mai mult ca o cafenea adecvată polemicilor politice partizane/ veți reacționa probabil ca picat cu ceară fierbinte, dar segmentul literar, se pierde mic, anemic și mediocru în talazurile de flecăreală adesea imundă/ unde "stîlpii" sunt fărbăliți preponderent în nărămziu-cafeniu/nuanța portocalei mucede/ iar unii mușterii, pe lîngă faptul că nu-și achită consumația se delectează scuipînd pe dușumea deșeuri de verbialism ieftin și agresiv, precum clienții cîrciumilor fără ștaif, cojile semințelor de floarea-soarelui.
Tîrnu' de primăvară e la reparat oare? Ne anunțați iar o acțiune salubrizatoare de sezon? Aș, cred că vă preocupă exclusiv partea de vizibilitate(prețul acela de raiting, două cămile, trei talanți...ooo, more, ore, re probantur literaturae)
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-02-27 14:58:06
         
 
  Si informare și manipulare. Procentul difera, în funcție de cum bate vântul. Acum, după atâta zarva, oamenii s-ar putea sa vrea liniște. Aviz amatorilor de manifestații perpetum mobile.  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2012-02-27 11:50:18
         
 
  Ăia mulți, - eufe/mistic vorbind - cam vreo 75%, nu au habar de sondaje, ci de pachețele.
Restul - votează degeaba! Căci frauda va fi pur elctronico-informativă, adică ceva de genul: PDL intern + PDL extern + STS și una, și alta!
Să nu uităm că în fruntea guvernului e un viezure cu ochi alunecoși și inimă zburdalnică!
Iar în fruntea frunții același șomîlc-scormonitor prin galeriile puterii!
Așa că...

Cît despre dezoximoronia aia gratuită, mi-ați stîrnit zîmbete. Jocuri de cuvinte face și isus hazarineanu, dar asta înseamnă că-l ia cineva-n seamă?


 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-27 11:28:39
         
 
  "tolerant în fermitate" se reduce la mai vechea noastră discuție despre, ceea ce stiliștii numesc, oximoron! Prin urmare, legitim!

Da, de editori ar mai fi nevoie însă cerințele, din păcate pentru domnia voastră, trebuie să fie cumulative. Și includ și tactul. Pentru care vă invit să mai exersați. Altfel, cu parul, se duce dracului Europeea. Și ar fi păcat.

Chestiunea cu sondajele nu-i de glumă. Este, bag eu seama, ceva de nivelul operațiunii Barbarosa, dacă îmi amintesc bine. De aceea fiecare, unde poate, trebuie să o trateze serios și să o demonteze. Pentru că ea, această gigantică operațiune de manipulare (gigantică prin resurse!) este destinată naivilor, inocenților, neinformaților, nehotârâților și, în mod special, fraierilor (era să zic proștilor dar m-am cenzurat) Și, după cum se știe, în democrație orice cap are dreptul la un vot!

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-02-27 11:17:16
         
 
  infatigabilul cercel  
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-27 11:03:26
         
 
  "Pentru aceasta este nevoie să cunoști și să aplici regulamentul, să știi gramatică, să ai tact, adică să nu ai potențial conflictogen exacerbat, să fii rațional, tolerant în fermitate și cam atât."

Păi, un ins care dă pe dinafară de atîtea calități ar putea fi isus hazarineanu, spre pildă!
Da' de ce nu și cioacă, fincăci exersează și tot exersează?
Ba eu m-aș gîndi taman la buricea, fincăci are mintea cea mai limpede de prin zonă, mai ales cînd repauzează, sideral, lîngă butelcă.
Ca să nu uit de infatigabiul cercel, pe care nu l-or spăriet foncționarii din românica... căci datu-le-a cu mita-n cap miticilor de nu s-au văzutără!
Duppe cum oppservați este un rezervor nesecat dă talente editoriale!
Ce stați așa, în iespectativa îndoielii?

(Ca să nu mai pomenesc de "fermitatea" aia "tolerantă", carele este o mezalianță de termeni atît de flagrantă, încît și abilului întru speculațiuni logice și filologice, metelel, i-ar părea o struțo/cămilă noțională.)

Cît depsre sondaje: cine se mai uită la mascarada ăstora? Numai ei și, eventual, cîțiva naivi.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-27 11:01:35
         
 
  După cum scrie, ar putea fi editor, editoare. Pentru aceasta este nevoie să cunoști și să aplici regulamentul, să știi gramatică, să ai tact, adică să nu ai potențial conflictogen exacerbat, să fii rațional, tolerant în fermitate și cam atât. Dacă vrei să te remarci și în calitate de autor scrii texte și comentarii. Unde ar fi vreo problemă? Dar, distinse coleg, pari a lăsa să se înțelegă că știi mai mult decât ar trebui să știe cineva care, câteva comuri mai jos, își exprima curiozitatea (jucată?) cu privire la genul distinsului user (distinsei userițe) Ar fi vreo două explicații, dintre care, pe aceea a vreunor eventuale interceptări o exclud. Mai rămâne una. Da aia ar fi și mai neetică!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-02-27 10:48:31
         
 
  scuze pt. offtopic. să-mi răspundă, dacă vrea, pe oricare din textele mele. vă las...  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-02-27 10:34:42
         
 
  p.s. vroiam s/o/ăl/ întreb dacă n-ar vrea să fie editor/oare.

o să zică răii că, vezi doamne, o avea calități, o avea spirit, o fi combativ(ă), dar n-are operă. ei și? un editor(oare) perfect(ă) (în opinia mea) sau n-are operă, sau are capodoperă / în ambele cazuri fiind scutit(ă) de tirul criticilor, atunci cînd mai scoate ceva din sertar.

ei, cum să pui fără vocativ așa-ntrebare?
și cum să-i oferi de mărțișor un vers, ceva, o floare?
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-02-27 10:33:46
         
 
  "Hoardele sondajelor. Informare sau manipulare ?"

Acesta este subiectul topicului. Sun curios ce eforturi se vor face pentru deturnarea atenției de la acest subiect!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-02-27 10:31:15
         
 
  Sofism distinse domn. Ceva de genul: ce vă plângeți domnu Peia! Sunteți român și voi l-ați ales pe X președinte! Cu toate riscurile domnia voastră sunteți totși împotrivă! Vă spune ceva sintagma "mutatis mutandis"?

Cum v-am spus să nu amestecăm planurile. Când veți găsi o contradicție în ce spun eu și ce fac eu poate aveți dreptul să comentați. Până atunci PUNCT. Altfel încălcați regulamentul.

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-02-27 10:29:30
         
 
  Da, dom'le, da' uite care-i treaba, după opiniunea mea umilă: eu nu aș admite să mănînc pîine de la cel care îmi contrazice flagrant "pricipiili" alea.
Zău dacă dacă te minț!
Că de-aia mi-am permis și îmi permit libertatea, destul de incomodă, de a da cu tifla tuturor celor care una spun și alta fumează, vorba lu Arghezi, vizavi de conu Zaharia Stancu!
Prin urmare, asta nu ține de imixtiuni inoportune și inconforme în viața particoleră, ci de chestiuni ceva mai delicate, cum ar fi corespondența dintre vorbă și faptă.


 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-27 10:18:58
         
 
  distinse profesor Corbu, în lipsa numelui (prenumelui), îngăduie-mi să mă îndoiesc... așa cum nici azi nu mi-e limpede ce argumente lexicale (psiho-bio-somatice) au avut părinții personajelor de mare notorietate Sulla, Scaevola, Catilina, etc, în afara intenției de-a ne zăpăci de cap pe noi, istoricii de ocazie...
și da, eu zic că din moment ce există sudoriță, mocăniță, etc, trebuie să existe și useriță, de ce nu.
probabil te întrebi de ce sunt curios - simplu, fiindcă o eventuală apartenență a pseudonimului la sexul frumos m-ar sensibiliza într-un fel anume, stare imposibil de atins în cursul unui dialog pe teme literare cu, să zicem, prof. Buricea (am dat un exemplu), chiar dacă acesta (dialogul, zic) ar avea loc de ziua femeii.
de-ai ști cîtă vreme am fost convins că "sumo" e vocativul de la "sumă"...
pdap, adevărat, misterul ar fi fost și mai adînc dacă am fi avut de-a face cu "atlantul atalanta".
dar, probabil din compasiune pentru mințile peste măsură de iscoditoare, atalantul a fost înlocuit cu punct...
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-02-27 10:17:09
         
 
  Domnu Peia,

V-am inconfortabilizat eu vreo dată? V-am întrebat eu ce mâncați, dacă sunteți însurat, câte globule roșii aveți? De ce amestecați planurile?

Aici discutăm idei, principii, literatură. Din câte știu eu la Spiru Haret sunt profesori pdeliști, peneliști, pesediști, prmiști, fără apartenență politcă, etc. Adică există libertatea de opțiune politică a tuturo, garantată de altfel, de Constituție. Mai mult, în universități, după cum știți politica nu este permisă.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-02-27 10:10:20
         
 
  PS 2. dacă mai coroborez și cu adresarea, destul de familiară, "Radu" și, mai ales, cu analogia comului, chiar intru la idei! Deși, aparent, se încearcă demonstrarea ilegitimității întrebării! Măi să fie!

PS 3. Ma-a rugat doamna Ștefan să scriu despre negarea negației dar am refuzat-o!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-02-27 10:04:14
         
 
  Păi, dacă e taman așa, înseamnă că au pătruns chiar în inima lu nea Spiru, domnu Cristescu!
Sau nu am eu informații de ultimă oră?
Sau nu mai sunteți angajatu lu nea Spiru ?
Că iar nu pricep!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-27 10:00:47
         
 
  Radu, intrebarea ta ar fi indreptatita daca ai fi in pericol de viol si ai vrea macar sa stii daca e cazul sa te impiedici sau sa o iei la goana. Insa nu vad nicio situatie in care ar putea fi legitma. :)
 
Postat de catre . Atalanta la data de 2012-02-27 09:54:04
         
 
  PS. Cum vedeți, distinse RȘ, eu am făcut o presupunere, intrând în jocul distinsului user userițe (o fi existând acest feminin?) Da, din formularea domniei voastre, rezultă, adică vă trădați, cum că ați ști ceva. Ori ceva mai mult? Așa să fie?  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-02-27 09:51:09
         
 
  îmi  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-02-27 09:45:06
         
 
  Pentru stingerea curiozității distinsului RȘ: ocult. Prin mijloace specifice. De exemplu deducția logică: m-am gândit că dacă ar fi fost bărbat semna Atalant sau Atlant. Da raționamentul e subțire, îi șoptește din off, distinsa Elena Ștefan! Să o cred? Să nu? Mai bine mă fac a nu auzi!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-02-27 09:44:27
         
 
  Disperare. Dacă au ajuns la hașdoio! Un post TV didactic! Având 1% audiență! La asta mă refeream când spuneam mobilizare de forțe. Au ocupat tot. A mai rămas în fața "comuniștilor buni" postul TV al "comunistului rău" Voiculescu. Un fel de Europa Liberă de pe vremuri. Prin urmarea toată propaganda împotriva a 80% dintre români. Eu cred, îmi place să cred, sper că această mașinărie infernală nu-i va îngenunchea.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-02-27 09:40:33
         
 
  stimat coleg (adresare generică) .atalanta, o întrebare legitimă, zic eu: ce sex aveți? apropos, distins patron Ion Corbu, cum ați dedus că onorabilul pseudonim e femeie? mor de curiozitate.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-02-27 09:35:37
         
 
  Dom'le,
Da' cum e cu Lăzăroiu și televiziunea lu Pondrea, că tare mi-s curios?
E și asta doar manipulare?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-27 09:32:20
         
 
  Corect distinsă Atlantă, Atalantă?,

Însă că situația nu este așa cum vor să o prezinte în sondaje este contrazisă de campania și forțele fără precedent, mobilizate să contracareze opoziția și liderii ei! Eu sper, că de ce le e frică nu vor scăpa. Pentru că mulți, foarte, mulți, din ce în ce mai mulți, extrem de mulți oameni au ajuns în situația că nu mai au nimic de pierdut!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-02-27 09:29:11
         
 
  Si protestele au fost tratate la fel. Ca ar fi fost vorba doar de un numar nesemnificativ de persoane, si acelea de o calitate dubioasa. Si s-a deranjat ea, Puterea, sa scoata din joc pionii importanti, pentru atata lucru? Pai simplul fapt ca a facut-o spune multe. Doar si pentru asta, acei oameni merita sa fie tratati cu respectul pe care il pretind. Oricum, merita mai mult respect decat un Valeriu Cercel care vine sa ne "unga" functionarii si se mai si lauda cu asta!  
Postat de catre . Atalanta la data de 2012-02-27 09:13:14
         
 
  Sigur manipularea pe ansamblu rezultă din compararea cu acea catastrofă națională care a fost Boc. Ca să nu mai vorbesc de "imparțialitatea" Ev Zilei!

Însă orice ar face nu se corelează cu realitatea, cu protestele, cu ce se întâmplă în țară.

Aș mai sugera un link: http://www.econtext.ro/q/cu-cine-ati-vota-la-urmatoarele-alegeri-prezidentiale-cine-ati-dori-sa-fie-urmatorul-presedinte-al-romaniei.html
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-02-27 08:37:08
         
 
  Sa vedem si alta sursa :http://www.ziare.com/mihai-razvan-ungureanu/premier/ungureanu-apreciat-de-62-la-suta-dintre-romani-sondaj-ires-1152293

"Mai exact, 62% dintre participantii la cercetarea sociologica au spus ca au o parere buna si foarte buna despre noul premier, 61% considera ca presedintele a facut bine inlocuindu-l pe Emil Boc cu Mihai Ungureanu si doar 33% cred ca aceasta miscare a fost o greseala, scrie Evenimentul Zilei.

Acelasi sondaj arata insa ca doar 32% dintre respondenti si-au exprimat increderea in Ungureanu CA PREMIER si mai putini chiar, doar 28% sunt convinsi ca acesta va scoate tara din criza.

Oricum, ca si in sondajul CSOP, si in cel al IRES Mihai Razvan Ungureanu este pe primul loc in topul increderii in politicieni, fiind cotat cu 32%, ca si Victor Ponta. "


Vai, dar ce le trece stimabilul(?) sub tacere pe cele care nu-i cad bine !





 
Postat de catre . Atalanta la data de 2012-02-27 08:10:24
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE