FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
interviu cu generalul Jitan Paiosul
Text postat de Dumitru Cioaca
Genuneanu: -Domnul general, puteti sa-mi descrieti si mie, pe scurt, situatia din Romania in momentul de fata?
Generalul Paiosu: -Domnule, situatia ar fi extrem de explosiva, daca nu ar fi atat de tragica. Zic exploziva fiindca butoiul de pulbere exista, si zic tragica fiindca inca nu s-a gasit un chibrit care sa aprinda pulberea.
Genuneanu: -Vreti sa spuneti ca actualul conducator al rasculatilor Imanuil Cristache nu s-ar afla la inaltimea monumentului istoric?
Generalul Paiosu: -I-ai citit cuvantarile lui program? Nici un dezacord in ele, nici o injuratura, nici o insulta fie ea cat de nevinovata. M-am dus la el si i-am spus: lasa-l ma pe tata sa-ti scrie discursurile, ca tu nu te pricepi. Labele lui cocosate de munca se pricep mai bine la asa ceva. Baa!, i-am zis alea sunt labe care au simtit ce simte Poporul Roman in momentul de fata prin toate basicile si bataturile adunate dea lungul unei vieti de chin. Mainile lui sfinte au descarcat sute de vagoane cu sfecla de zahar pe cand manusitele tale de intelectual nu au fost in stare sa descarce singure nici macar porbagajul de la propria-ti masina Stiu asta chiar de la sacosele pe care le cara doamna Cristache. Si cu astfel de manusite vrei tu sa scri discursuri care sa mobilizeze? Crezi ca m-a ascultat? Dar asta nu este raul cel mai mare. De-a lungul istoriei au aparut si conducatori de mase care nu prea le aveau cu vorbaria dar le aveau cu altceva. De la muscal am aflat ca Pugaciov a tinut foarte putine cuvantari la viata lui dar asta nu l-a impiedicat sa fie un extraordinar de bun conducator de razmerita. Ala era unic in arta de a simtii pulsul maselor. Cand simtea ca setea de dreptate a mujicilor incepe sa dea innapoi, le reumplea imediat plostile cu vodca. Cristache al nostru sustine ca el se opune folosirii metodelor violente in procesul de daramare a structurilor politice putrede. Eu credeam ca asta este numai o manevra tactica de a lui pentru a sterpeli cartea violentei de pe masa de poker a guvernantilor.
Insa ieri m-am convins: nici vorba de asa ceva!
Genuneanu:-Ce v-a determinat sa aveti o atat de brusca scimbare de opinie?
Generalul Paiosu: -O comportare culinara extrem de minora dar cu implicatii politice majore. Ieri m-am intalnit cu Cristache la "Spelunca Rasculatilor" pentru a mai schimba impresii si barfe despre desfasurarea evenimentelor. Fiecare am comandat cate un cotlet. Dupa un sfert de ora de la sosirea cotletelor, farfuria mea era linsa, nici daca te-ai fi uitat la ea cu binoclul, nu ti-ai fi dat seama ca pe ea salasluise vreodata ceva care apartinuse unui porc.
Dupa doua ore Cristache inca nu reusise sa-si convinga cotletul sa renunte de buna voie si nesilit de nimeni la dreptul lui de a exista. Eu nu zic ca argumentatia folosita de Cristache nu era logica fiindca era: in definitiv el era cel care nu numai ca alesese cotletul dar mai si platise pentru el. Dar cum sa-si mai poata imagina cineva ca un astfel de conducator de miscare pacifista ar putea convinge un presedinte tiran sa paraseasca de buna voie puterea pe care a acaparat-o, cand rasulatul sef nu este in stare sa convinga nici macar un cotlet de justetea ideilor lui?!
Genuneanu: -Nu cumva are si Poporul Roman o oarecare vina la aceasta stare de lucruri deplorabila?
Generalul Peiosu: -Bineinteles ca Poporul Roman poarta principala vina! Ani de zile am lacrimat pentru acest popor nefericit, si cand am terminat toate lacrimioarele am bocit pentru el mai mult de cat ar fi putut bocii zece bocitoare bine platite puse la un loc, si cand raguseala m-a impiedicat sa mai bocesc am ragit pentru el mai tare ca un magar care nu vazuse un un fir de fan de mai bine de o luna Crezi ca a venit cineva sa imi stearga vreo lacramioara, crezi mi-a intins cineva vre-un pahar de trascau ca sa-mi ung raguseala, crezi ca si-a rupt cineva o pala din snopul de sub botul lui pentru a-mi alina mie ghiortaiala matelor?
Sa nu crezi ca imi plang de mila, fiindca stiu ca asta este soarta sufletelor singulare. Insa mare dreptate a avut marele Cioran in renumitul lui poem "Nu credeam ca suntem un popor vegetal"
Genuneanu: -Domnul general, parca asta a spus-o Ana Blandiana, si din cate imi amintesc eu, poemul parca se numea altcumva, ce ati citat dumneavoastra era numai un vers din acel poem...
Generalul Paiosu: -Cioran a semnat cu pseudonimul Ana Blandiana si si-a ascuns titlul poemului in poem, pentru ca opera respectiva sa poata aparea in presa contemporana cu cel mai iubit fiu al poporului. Nu stiu daca iti mai amintesti, dar pe timpul ala nu numai ca iti era interzis sa scri in stilul lui Cioran, dar iti era chiar interzis sa mirosi ca el, adica a filosofie. De asta toata opera mea filosofica din acea perioada a fost scrisa numai pentru sertar si va ramane asa. Fiindca domnule, eu cand m-am hotarat sa scriu lu' cineva despre ceva, sau despre altceva lu' altcineva, asa ramane, nu-mi schimb parerea. Eu sunt filosof socratic nu frunza in vant. Daca Socrtae a putut sa se tina de cuvant cand i-a promis otravii de cucuta ca o sa o bea, eu sa nu-mi pot tine cuvantul fata de un sertar care mi-a fost credincios pe timpul celei mai negre istorii romanesti?!
Genuneanu: -Domnul generaa, propun sa ne intoarcem la rascoala poporului nostru impotriva piratului.
Ce credeti ca ar fi trebuii facut ca ea sa reuseasca?
Generalul Paiosu: -In primul rand ar trebuii curata de elementele alogene infiltrate in ea de marle puteri. Colonei ca Raspopitul, Cioplitorul si Jenu trebuie demascati. Ei nu sunt decat niste jalnice unelte ale vechiului regim adica spioni straini in solda fostei securitati si a C.I.A.-ului. In al doilea rand...
Genuneanu: -Haideti sa vorbim putin despre cei trei.
Generalul Paiosu: -Sa lasam asta pe maine ca acum am o intalnire cu Yago Croncanicarul.
Genuneanu: Domnul general va multumim pentru acest interviu.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Prea Sfintiaa Ta,
In primul rand tin sa va fac atent ca in textul meu nu este vorba de generalul Ioan Peia ci de generalul Jitan Paiosul. Nu pot sa jur ca nu exista nici un fel de asemanare dintre generalul Peia si generalul Jitan, dar aceste asemanari sunt absolut intamplatoare si se datoresc mai ales profesiei comune a celor doi. Pe mine nu m-ar mira ca sa existe si alte asemanari intre cei doi cum ar fi parul tuns scurt si obiceiul de a purta cisme.
Domnul general Peia
Imi pare rau ca Prea Sfintia Sa v-a indus in eroare cu banuieli nefondate. Faptul ca generalul Jitan are si el un tata asa cum aveti si dumneavoastra nu este o crima fiindca fiecare din noi are un tata, sau daca nu-l mai are asta nu inseamna ca nu l-a avut. Deci repet, orice asemanare dintre dumneavoastra si generalul Jitan este absolut intamplatoare.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-01-26 01:03:04
         
 
  ioane, pe noi ne-au vandut pe bani grei. Pe tine te-au dat gratis...

 
Postat de catre General Motors la data de 2012-01-26 00:10:07
         
 
  cioacă,
"dea lungul" și "dea latul" existenței tale ai fost un agramat mărunt, cu pretenții de scriitor.
Pelteaua ta scriboniană, din care am selectat DOAR acest minimal exemplu, demn de un repetent la grai, pelteaua ta fadă, zic, nu este altceva decît o nouă și vulgară încercare de siluire a limbii române și de înșiruire de băncoșenii idioate, asemeni catrenelor de doi franci luleaua pe care le tot scrijelești pe aici.
Dacă ai avea un cît de mic simț al ridicolului, ai intra în pământ pînă la gît, de jenă.
Dar de unde jenă la unul care a tuns-o, în căruța cu coviltir, la mama dracu-n praznic, ca să dovedească faptul că un pigmentat nu are țară, nu are mamă, nu are tată și nici rude de sînge nu are.
Cam asta am avut de împărțit cu voi, liotă de vînduți.
Pupați-vă reciproc în dosul cozii, căci asta este marea voastră plăcere.
Poftă mare!


 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-01-25 23:47:14
         
 
  Fain si textul tau si al lui ioan peia si a lui dragos iovan, dar parca prea va sictiriti precum copiii mici. Un fel de... cum vrei, in sabii sa ne taiem, in ciorapi sa ne mirosim sau in pamflete sa ne pamfletam?

Nea Mitica, e trist, dar concluzia e una singura: ai plecat din tara, te-ai realizat si o duci mai bine? Inseamna ca vei fi urat de toti romanii care o duc rau in Romania si iti vor imputa tie, personal, toate esecurile si neimplinirile lor. Si asta nu ar fi inca nimic, dar miopia asta ii face ca pe sub nasul lor sa se fatzaie adevaratii vinovati de ratarile lor.

 
Postat de catre General Motors la data de 2012-01-25 23:36:33
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE