FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Remember europeic
Text postat de Cleopatra Alexianu
Remember europeic
(un fel de colind)

Ce zăpezi erau odată
Și ce texte, ce umor
Colinda Josy Săgeată
Lavra îi dădea onor

Făcea Lory epigramă
Cum ai spune cuțu-cuțu
Și pe loc îl fixa-n ramă
Chiar pe marele…șefuțu.

Mătrăguna, stil de iele,
Înțepa textele boante
Și simțeai pe a ta piele
Acul din ale ei poante

Reche cronicarul care
Punea șapca pe-o ureche
Și-l „făcea” pe fiecare
În cronici fără pereche

Era unul ce desigur
Fiindcă avea destul har
Se încoronase singur
„Mare poet planetar”

Iară altul, nalt ca plopul
Cam timid însă artist
Își cam rezervase locul
De-a fi mare sonetist

Și, să n-am strofe uituce,
La sonet, mai abitir,
Era unul de-l tarduce
Impecabil pe Șhakespeare!

Își mai disputau timona
Alex și unul Covrig
Luchi, Norea și Simona
Și pe cine să mai strig?

Vă invit, de aveți stofă,
Fără ură ori umori
Să adăugați o strofă
Și pentru alți autori!

La anul și la muți ani!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Ioi, câtă erudiție! Eu vă rugasem câte o strofă și pentru alți autori. E greu? Dacă e renunț.  
Postat de catre Cleopatra Alexianu la data de 2012-01-04 20:06:59
         
 
  Sigur, distinsă colegă, comentariul domniei voastre se înscrie în sistemul de valorizare care v-a consacrat însă, atenție, pe noi, aici, ne interesează modelele culturale ecoliterare.

subscriu, căci, atenție, onorabilă doamnă E. Ștefan, de la "ou sont les neiges" la "zapadă" nu e decît un pas, zăpadă e sinonim cu "nea", iar de la "nea" la apelativul infamant "nea Buricea" (am dat un exemplu la întîmplare) un singur milimetru. în aceeeși logică aș înscrie polisemantica vădit licențioasă a conceptului de "gaură neagră". cu respect vă atrag atenția că vă analiza dvs. se situează dpdv lexical la limita regulamentului.

p.s. pt. "François de Montcorbier" îl voi sesiza pe d-l Corbu.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-01-01 17:14:10
         
 
  eu tocmai ascultam "ce barbati eram odata" din "pusca si cureaua lata", melodie mult indragita de premierul Boc si nu numai. Citind: "Punea șapca pe-o ureche/Și-l „făcea” pe fiecare", n-am avut nici un dubiu ca pe-aici bate Cleopatra noastra. Da...r aveti si dv dreptate, ca... Matraguna "din ale ei poante" ce putea sa faca decat balet? :))
retrag steaua neagra, nu mi-am dat seama de "bogatia semantica" a colindului.
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2012-01-01 16:28:27
         
 
  Sigur, distinsă colegă, comentariul domniei voastre se înscrie în sistemul de valorizare care v-a consacrat însă, atenție, pe noi, aici, ne interesează modelele culturale ecoliterare. Evident nu negăm niciun fel de literatură iar a atenta, fie și cu un fir de praf, la opera lui Villon ar fi o prostie, însă parcă văd că s-ar putea naște ideea traducerii celebrului autor și atunci ne vom afla într-o mare dilemă! Prin urmare doamnelor și domnilor, la mulți ani și la ...ecoliteratura!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-01-01 14:46:39
         
 
  Intertextualist abordând o problematică de natură existențială-Europeea este mai presus de orice o entitate preeminentă textului așadar o ontologie in nuce- textul ori pretextul de mai sus debutează, ex abrupto, cu o formulare având trimiteri culturale, le-am putea numi, egumenice. Pentru că a intrat în cultura lumii versul la care face, conotativ, trimitere primul vers. Spune autorul, mă rog autoarea, putem avea dubii în acest sens, așadar spune "Ce zăpezi erau odată" și evident oricine ori aproape oricine a citit ceva poezie se duce cu gândul la celebrul vers "Mais où sont les neiges d'antan ?" Dar câți oare știu ori mai știu cine și când l-a rostit pentru prima oară? Ei bine, este vorba de un poet nonconformist care s-a născut după toate probabilitățile acum peste șase sute de ani! Este vorba de acela care se pare, s-a numit François de Montcorbier și François Des Loges însă care a intrat în istoria literaturii sub numele de François VILLON. În finalul poemului "Ballade des Dames du temps jadis" se află acest celebru vers. Iată așadar ce fel de încărcătură semantică și, de ce nu? istorică, are acest, poate banal, la o primă și, poate, superficială lectură acest vers introductiv: "Ce zăpezi erau odată". Pe de altă parte trebuie remarcată ușoara poziționare dihotomică a celor două formulări! Când scriu aceste considerații ascult în cadrul Concertul de la Viena fragmene din baletul Frumoasa din pădurea adormită de Piotr Ilici Ceaikovski. Privit astfel și contextual, textul de mai sus, în actualitatea imediată, am putea face inferența "Ce muzică era odată" ori "Unde este muzica de altădată?" Tocmai s-a încheiat fragmentul iar aplauzele, care anticipează o nouă piesă, încununează parcă zicerea lui Villon! Vedeți, iată la ce interconexiuni se poate ajunge din și numai din plăcerea și bucuria de a citi? Prin urmare primul vers al acestui text sau cum spuneam mai sus, poate, pretext, să-i spunem europeic, este de o mare densitate perceptiv interpretativă și oferă lectorului energia necesară desprinderii de zona gravitațională a platitudinilor, a superfluului, a lui deja vu care fac atât de rău poeziei. Desprindre cu atât mai necesară cu cât antinomia sa te paote plasa în zona manelistă a trăirii, un fel de gaură neagră a spiritului în care, odată intrat nu mai ai altceva de rostit decât celebrele cuvinte ale lui Dante "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate!" Iar neînțelegerea acestui comandament existențial, poate conduce la un fel de idiosincrasie receptivă în urma căreia poți fi amendat așa cum deja unul dintre lectorii acestui text, a făcut-o și anume, acordându-i o stea neagră. Adică o moarte a spiritului. Pentru că, așa cum afirmă specialiștii Universității Berkley, "o gaură neagră este o porțiune de spațiu cosmic cu o masă imensă, imensă și un câmp gravitațional asemenea. Acest lucru face ca toate corpurile din apropierea ei să fie atrase în ea. Gravitația este atât de mare, încât nicio rază (particulă) de lumină din interiorul găurii nu are energie suficientă pentru a scăpa în afară." Iar găurile negre, o dată la cca o sută de milioane de ani "înghit" stele strălucitoare.
Sigur ne-am aplecat, deocamdată asupra primului vers. Mutatis mutandis o putem face pentru fiecare dintre versurile acestui text. Poate da, poate nu. Însă ca exercițiu de lectură, credem că am decopertat calea de a accede în frumusețe și bogăția semantică a acestuia.

Homo Ludens

Pentru conformitate Elena Ștefan
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2012-01-01 14:39:19
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  "La timonă-i domnul...escu!"

Alex, ți-ai depășit zona
Postului, iată că strig!
Eu chiar am ținut timona
Eu, care semnez ...Covrig!
 
Postat de catre Aleodor Covrig la data de 2012-01-01 13:27:15
         
 
  "Își mai disputau timona
Alex și unul Covrig"


Covrig? Alex? La timonă?
Păi se poate Cronicescu?
Pe-aici știe chiar și-o clonă
La timonă-i domnul...escu!
 
Postat de catre Alex Popescu la data de 2012-01-01 13:17:37
         
 
  am lăsat o stea aici pt. bunele intenții, după ce mă trezesc, o să contribui cu 2-3 catrene, la mulți ani, Ion Clonaru.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-01-01 11:39:44
         
 
  daca dadeam eu stea acestui text, cineva (se stie!) sarea cu gura ca am dat fiindca era vorba despre mine, cu atat mai mult daca mi-o scriam, singur sub pseudonim. Moral, doar Dl Corbu avea dreptul sa dea stea fiindca era un omagiu adus europeei. De ani de zile se cadelniteaza cativa condeieri, unuia i s-a dedicat un poem cu o admiratie dusa la absurd ("ce frumos taci") Eu cred ca daca te apuci sa scrii plugusoru', or' o faci, or' n-o mai faci, altfel este de-aia precoce, zi-i sa-i zic, incepe cu e.
Stea neagra in prima zi din noapte.
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2012-01-01 10:55:32
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE