FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
De bello Europeeico ( I )
Text postat de Dragoș Iovan
[ 1 ] Europeea est omnis divisa in partes tres, quarum unam incolunt Poetae, aliam Epigramistes, tertiam qui ipsorum lingua ecoliterarae, nostra Pudibundus appellantur. Hi omnes lingua, institutis, legibus inter se different, Pudicii ab Europeea a Puella Iurando flumen, a Epigramistes dividit. Horum omnium fortissimi sunt Poetae, propterea quod a cultu atque humanitate provinciae longissime absunt, minimeque ad eos mercatores saepe commeant atque ea quae ad effeminandos animos pertinent important.
*
IV Kal.November, MMXI

-Totuși, n-a fost atît de dificil, își spuse în gînd proconsulul Stephanus Radix Mentula săltînd în șa, a fost suficient să-mi repudiez metresa din neamul pornoxolanilor, pe focoasa Ludmila… nefericita a sfîrșit-o trist, i-am tăiat venele intercoxale cu briciul în baie după care am strangulat-o cu un ștreang nevirtuos în jurul beregatei, deabia a apucat să țipe “non tangere anus meos”…apoi să jur în templul Ignominiei, că voi apăra valorile perene ale ecoliteraturii și orice puer pudibundus, iar pe urmă să abjur în sinea mea, "nulla dies sine iuramento"…sau era "nulla dies sine iureiurando", a dracu’ de grea limba asta moartă!
Stercus, credinciosul său telegar de culoarea tizicului, dădu din căpățînă vînturîndu-și vesel coama și slobozi un pîrț melodios, care răsună în aerul după-amiezii ca o cvintă de liră dezacordată.
- Da, da, Băleguță, rîse Mentula, n-a fost prea greu să-l aburesc pe bătrînul Corbulo…dac-ar ști cum l-au poreclit senatorii, hahaha:"Putrifex Maximus"... și iaca, sunt consul pentru a treia oară, tribus carnifex al gîlcilor, gîgîlicilor și tuturor găgăuțelor!
În urma sa, rîndurile decimate de plictiseală ale legiunii Veleitaria Invicta se înșirau într-o dezordine pitorească. Bătrînele dești cu deștele murdare de cerneală își tîrau penele, pilele și pilumurile prin colbul de-a pururea neterminatei Via Transeuropeica.
- Mîine, cînd vom ajunge în castrul Lotium, le voi permite să se dezbrăcineze…
Deodată, din crîngul de măslini ofiliți de pe marginea șoselei porni o ploaie de proiectile neconvenționale: ouă clocite, tomate răscoapte, cepe degerate ba chiar și cîteva feline strivite, aflate în stare avansată de putrefacție. Legionarii se adunară cu lehamite, umăr la umăr, unind scuturile de mucava într-un testudo imperfect.
- Ce-a fost asta, pe bunda imundă a lui Apollon Pudibundus, cine a îndrăznit să riposteze… invalidați-l imediat!
- Pe cine să invalidăm, auguste, că nu-s decît cîteva capre, hircus libidinosum, un mînz și-o putină de brînză pe cîmpul ăsta de verze ofilite!mormăi Hadrianus, un centurion cu mutră de guzgan șmecher.
Proconsulul se scărpină discret, cu unghia degetului mic în creștet, un gest elegant care îi atrăsese ocheadele focoase ale multor matroane din ginta poeteselor sexagenare :
- Campăm aici, că ați făcut bășici la metacarpiene de atîta mărșăluit! Apă caldă hîrtie și o juma de duzină de pene de luscinia megarhynchos, am chef să traduc un sonet, hai velox-velox-repegior! Și aduceți-l la mine pe pharmacopolam circumforaneum, porunci el, vreau să-l consult!
Centurionul se hlizi, înjură plictisit în gînd și întrebă:
- De ce, mărite, te stricași la mațe cu zaibăru’ ăla de Alexandria? Ți-am spus să bei cu măsură, ăla nu-i vinaț de Falern pentru mucoase gastrice nobile, e poșircă pentru soldățoi ca mine!”
Cînd Livius S. Acus cel Bătrîn intră în cortul proconsular, îl găsi pe Mentula aplecat deasupra unui sul din prapure de miel pe care se întrezăreau contururile trasate cu farbă sinilie a provinciei în forma unei inimi de bou, mîndra Caerulea Europeea.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Camilla, n-ai szükség de nicio limbă, doar de privirea atentă asupra realității virtual ecoliterare!In hoc signum ironice obtinebimus...ridendo castigat... știi dumneata!  
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2011-12-03 13:56:55
         
 
  Nem tudom, poate dac-as fi imbratisat slavoneasca atunci cand i-o fo' timpul ma prindeam acum la absconsele intelesuri latinesti.Eh, mai am sanse cu greaca veche ...daca n-o intra si ea in greva.
pies:
As aprinde Luceafarul, daaa' n-am scaparici.La pana buna!
 
Postat de catre Camila Petrescu la data de 2011-12-03 13:19:16
         
 
  petrică, calcus revolutum, nu-ncerca să fii spiritual știi că nu-ți iese, mai bine cîntă-ne din liră cum o vrăjeai tu pe duduia aia din zid...Petra ante portas, mulier intramurum,delectabiliter inepta!  
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2011-12-03 11:02:14
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  furtim reptilia rhoncus, sed sine veneno, florianus fortis lacerta!

ave Petras hanc petras europeeici, gloria pauperibus amentibus.
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2011-12-03 10:50:34
         
 
  răsuflări, perpetuue persiflări...tu știi cât te...„apeciez”, musiu...te recunosc din două fraze, atâtpoți fi de...original...  
Postat de catre Petre Mocanu la data de 2011-12-03 02:49:43
         
 
  Dragos, esti un autor care promite sa il intreaca pana si pe cunoscutul Rechesan. Mai ai mult pana sa il intreci, dar merita sa incerci.
o recomandare: renunta la coloratura si insista pe idee. In fond, daca as dori sa critic ceva la textul tau, este ca il imiti prea mult pe Gheorghe si ca incerci cu obstinenta sa pastrezi latura agresiv obscena a mentionatului. Elibereaza-te, descatuseaza-te si zboara, puiule, zboara!
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-12-03 01:51:37
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE