FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Scrisoare deschisă adresată domnului Ioan Peia și nu numai
Text postat de Emanuel Cristescu
“Asta-i culmea culmilor, mesiu Cristescu!!!
Deci aveți, - nu știu cum să-i zic ca să nu vi se pară că... aveți tupeul - da, tupeul!!- să-mi spuneți că eu, care nu accept să fiu insultat, ripostînd, sunt un inadaptat?!!”

Ioan Peia




Domnule Peia,

Exagerați. Vă considerați unitate de măsură pentru Univers și aceasta este excesiv. Pare a fi expresia manifestărilor unei personalități accentuate care face dezvoltări logice bazate, din ce în ce mai mult, pe premise false. Nu observați că sunteți în conflict cu toată lumea? Credeți că altceva mai bun nu am de făcut decât să vă rezolv dumneavoastră incapacitatea comunicațional-relațională pe un site? Nu obsrevați că deturnați misiunea site-ului încercând pe orice cale să fiți în centrul atenției? De ce credeți că tot ceea ce spuneți dumneavoastră este adevărat și ceea ce spun alții ar fi neadevărat? Și de ce vreți să vă impuneți propriile păreri? De ce rebuie să fac eu aici psihoterapie cu dumneavoastră?
De ce aduceți dumneavoastră în discuție aspecte colaterale și de ce aduceți tot felul de acuze membrilor site-ului? Și de ce o căutați cu lumânarea?

Maturitatea ar trebui să fie acompaniată de o anumită înțelepciune. Încercați să vă apropiați de un astfel de comportament.

Aici este o anumită comunitate. Care s-a format în timp, care împărtășește anumite valori, care are mai mult sau mai puțin dreptate, care are mai mult sau mai puțin talent, care a realizat creații mai valoroase ori mai puțin valoroase și care are dreptul la liberă exprimare. Nimeni nu deține monopolul adevărului. Iar în plan artistic, după cum bine știți, cu atât mai puțin. Așadar aveți dreptul la opine spuneți-vă această opinie, potrivit regulamentului și nu mai mergeți până în pânzele albe în încercarea de a vă impune altora opiniile sau valorile dumneavoastră. Pentru că vă asigur, distinse domn, nu veți reuși. Oamenii au propria lor personalitate, propriile lor gusturi și valori și este o impietate încercarea de a-i forța să vă împărtășească valorile dumneavoastră. Valorile site-ului, valorile reale ale site-ului, atâtea câte sunt și dacă sunt, sunt o rezultantă, nu mecancistă, nu vectorială, ci una care se înscrie mai mult în zona fractală ori poate fuzzy. Și ele se decelează și se sedimentează în timp. Să iau un ultim exemplu. De ce o jigniți dumneavoastră pe colega noastră Iulia Ralia pentru opinia pe care o are și de ce vreți dumneavoastră să impuneți tuturor opinia dumneavoastră cu privire la textul "Carusel" al mai nou-venitului Mihuț? V-ați spus opinia, lăsați și pe alții să și-o spună și gata. Ce atâta tevatură? Că nimeni nu este alfa și omega și nu trebuie să dăm verdicte finale. Oamenii scriu. Oamenii sunt mai mult ori mai puțin talentați, instruiți, educați etc. Iar motivația scrisului este complexă. Dacă ne-am raporta la marile capodopere ale umanității nimeni nu ar mai avea dreptul să scrie pentru că nu-i așa? multe, poate cele mai multe dintre creațiile de aici nu se ridică la nivelul scrierilor marilor scriitori. Însă oamenii au propria lor viață, propriile lor trăiri și sentimente propriilor lor aspirații și speranțe. Știți bine că în epocă Bacovia a fost desconsiderat. Și nu este un caz singular. Lăsați oamenii în pace. Nu vă place un text, spuneți asta civilizat ori ignorați. Nu mai încercați, pur și simplu ghilotinarea ori distrugerea cuiva pentru simplul fapt că, în cel mai rău caz scrie și că este lipsit de har ori de instrucție. Atâta timp cât nu are pretenția că tot ceea ce scrie el trebuie să devină modă, curent literar, etc. atâta timp cât își acceptă condiția, pe care și-o conștientizează mai mult ori mai puțin, trebuie lăsat în pace. Fiți sigur că valorile, adevăratele valori se lasă descoperite singure. Iar maculatura se sedimentează și ea. Există și teoria rolului caracudei în lanțul poetic trofic. În plus cine vrea și poate evoluează. Chiar aici pe site eu am numeroase exemple pe care, evident, din considerente de menajare nu le voi nominaliza. Sigur când își depășesc nejustificat limitele și vor să-și impună subproducțiile ca valori, trebuie luată atitudine fermă. Însă chiar și atunci această atitudine trebuie să fie argumentată și civilizată. Știu, îmi veți spune, păi sunt mulți netalentați, grafomani, închipuți, etc. Sunt. Ei și? Toată lumea are dreptul la viață, la libră exprimare, la a scrie, etc. Credeți că subproducțiile vor deveni vreodată valori, chiar impuse cu forța ideologică, de clan, de ban, de poziție socială ori mai știu eu cum? Niciodată. Însă comportamentul acesta de a scoate afară ori de a aneantiza pe aceia care nu se ridică la un anumit standard este un comportament periculos. Pentru că devine unul extremist care, ați văzut, în istorie, la ce duce. Și vedeți și acum la ce duce impunerea voinței cuiva.

Lăsaați domnule coleg, oamenii să se exprime. Cum vor și cum pot. Spuneți-vă sincer și civilizat opinia ori ignorați ceea e nu vă place. Nu-i mai hărțuiți și nu vă mai hărțuiți și nu vă mai victimizați. Cu toate păcatele ei, cu toate regimurile mai mult ori mai puțin morale, LUMEA și VIAȚA sunt frumoase domnule coleg. Frumusețea unui mac iese și mai mult în evidență într-un lan de grâu. Iar grâul își are rolul lui. Ba și neghina și chiar celelalte plante. Inclusiv cele așa-zis dăunătoare. Ce să mai zic de stejari și ceilalți copacii falnici?

În plus, domnule coleg, nu scrie nicăieri, în regulament, că trebuie să ai ori să nu ai, să fi avut ori să nu fi avut o anumită profesie ca să poți publica aici. Ori să ai aviz CNSAS. Judecați textele și lăsați oamenii în pace. Cu viața lor, cu poverile lor, cu greșelile lor și cu opțiunile lor. Inclusiv cele politice. Polemizați dar nu mai jigniți, revoltați-vă dar faceți-o inteligent și civilizat. Îi reproșați unui distins coleg că v-a jignit. El vă reproșează același lucru. Credeți că eu am timp și motivație să caut să văd cine a început, cine a jignit primul, cine a jignit mai apăsat ori mai subtil, etc.? Plus că veniți cu acuzații extra textuale pe care nu le puteți dovedi. Ce ați vrea să facă? Să întoarcă și celălat obraz? Îmi este greu să mediez toate potențialele conflicte care mocnesc ori care se manifestă pe site. Mai ales când nu privesc situații textuale ci probleme de pe alte site-uri, din alte împrejurări situaționale, ba chiar din alte zone de interes ori alte regimuri. De aceea fac apel la domnia voastră, țineți seama de cele ce v-am spus și nu-mi mai răpiți timpul cu fleacuri. De asemenea fac apel și la ceilați membri ai site-ului: scrieți, comentați, intrați în relații interpersonale cu oricine doriți dar nu responsabilizați în niciun fel Europeea ori pe mine pentru consecințele nedorite ale unor astfel de relații.

Europeea este un spațiu generos, vă este pus la dispoziție gratuit și vă asigură dreptul la liberă exprimare. Cu o singură condiție: să respectați regulamentul pe care v-ați angajat să-l respectați când v-ați făcut cont aici.

Oricum voi invalida, și solicit și editorilor aceasta, tot ceea ce excede regulamentului. Fără menajamente, fără explicații și fără să țin seama de notorietatea cuiva ori valoarea textelor pe care le scrie.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Mici sapienții emanoilcristești (polemică):

“De ce credeți că tot ceea ce spuneți dumneavoastră este adevărat și ceea ce spun alții ar fi neadevărat? Și de ce vreți să vă impuneți propriile păreri?”

Răspuns: Da, chiar așa, onorate și distinse! De ce credeți că tot ceea ce spuneți este adevărat și ceea ce spun eu nu? Nu vedeți în ce ridiculă contradicție intrați?

“Judecați textele și lăsați oamenii în pace.”

R: Da’ chiar asta am făcut, inițial, în absolut orice gen de comentariu la text. A, că vi s-a părut și i s-a părut onoratului și distinsului autor că l-am cam luat peste picior și, care autor, bășicat tare, a sărit la gîtul comentatorului, calificîndu-l în calitate de particoler!... Apoi, nu cred că ați avut disponibilitatea să vedeți cum astă regulă s-a repetat de fiecare dată, după același scenariu. Dar ați apărut brusc în peisaj, ca milițianul care-l ia la secție pe cel care, în poziția de legitimă apărare fiind, tocmai îl tăvălea nițel pe atacator. Și, de fiecare dată ați făcut “procest verbal” celui pe care
l-ați ochit la blitz, în loc să vă interesați de antepricina discordiei. Nu vă place istoria, ați declarat, deși, după ultimele pulsiuni, parcă începuserăți să vă exersați pe teme dacologice! Păi, și istoriile astea mici, însumate, fac parte din istoria mare, lungă și mistificată deseori.


“Nu mai sabotați acest site cu egocentrismul și frustrările dumneavoatră personale.”

R: Chiar așa? Am sabotat asudînd cît zece? Aci, potrivit butadei – care nu m-ar onora cu similitudini compromițătoare! – dați tot în boul care trage!...
“Egocentrism” și “frustrări personale”? Hai, că egocentric voi fi fiind, – căci cine spune că nu are o anume doză de, e un mare mincinos – dar să mă calificați că sunt frustrat? Parcă spuneați că nu m-ați jignit niciodată? O să fac apel la calitățile terapeutice ale distinsei și mult-onoratei Voastre persoane, pt a m㠓lepala” în cuget și sîmțiri!

“În plus, prcizez, userul de mai sus este unul dintre capii răutăților care întreținea (nu o va mai face!) o atmosferă tensionată pe site.”

R: “Capul răutăților”?!... Iar recidivați. Oare așa să fie? Nu e DOAR părerea dv. personală? Iar dacă vi se asociază și alții – din motive lesne de înțeles – pare-vi-se că ați avea legitimitate absolută pt a mă gratula cu astfel de calificative? Păi de ce? Că sunteți cine sunteți și TREBUIE să aveți dreptate, în virtutea dreptului senioral de a impune tăcerea celor ce vă contestă? Căci manevra ipocrită prin care încercați a vă ralia restului protestatarilor, aduce a abilă manevră politică.


“Scrisul, făcut cu sinceritate și talent, poate purifica, poate…”

R: Dar scrisul făcut fără sinceritate și, mai ales, fără talent, poate purifica? Sau… dimpotrivă? La asta v-ați gîndit, cînd luați apărarea mult prea zgomotoasei mediocrități? Ați evaluat cantitatea de sinceritate și talente, prezente pe acest sait, și ați ajuns la concluzia că este peste poate? Desigur. Iată ce spuneți:
“Știu, îmi veți spune, păi sunt mulți netalentați, grafomani, închipuți, etc. Sunt. Ei și? Toată lumea are dreptul la viață, la libră exprimare, la a scrie, etc” (!!)
Să înțeleg că sunteți foarte vocalul apărător al lucrului prost făcut? S-ar părea că nu, căci:
“Știu, îmi veți spune, păi sunt mulți netalentați, grafomani, închipuți, etc. Sunt. Ei și?”
Chiar așa: ei și? Parcă ce contează: lac să fie!...


“texte care încalcă regulamentul și sunt ireverențioase în primul rând la adresa site-ului și apoi la a mea.”

R: Vor fi fiind ele “ireverențioase” la adresa saitului au ba, dar știu bine c㠓ireverența” la adresa onoratului distins este absolut intolerabilă. De ce oare? Să fie distinsul onorat mai ceva ca “restul” pălmașilor, numai pt că face pe apropitarul? Păi și băsescu face pe aporpitaru și, uite, că vă dați în contra lui! (Amestec planurile?)

“Nu mai pot tolera ca din cauza dumneavoastră oamenii să plece de pe site și nu mai pot accepta să le terfeliți dumneavoastră imaginea.”

R: Dacă, într-adevăr, sunt oameni care au plecat din pricina mea, apoi aceia au fost niște șoricei fricoși! Eu nu am omorît, în viața mea, nici o muscă! Și cum, vai doamne, să sugrum așa… talente?!
Nu mi-aș putea-o ierta în veci!
Dar să facem o scurtă recapitulare unor talente speriate: Elena Toma, Vasilica Ilie, Ada Chiorpec. S-o mai adug și pe flebețea Voastră, pe care considerați un talent uriaș?)
Și nu “terfelesc”, dom’le, nimic. Spun adevărul, dar într-un mod extrem de incomod, recunosc. Să fie o vină?


“Nu vreau să-mi mai pierd timpul cu fleacuri.”

R: O, ce jignire adusă comunității! Ținînd cont de timpul pe care, cu atîta generozitate, l-ați rezervat acestei prețioase activități de-a lungul vremii, se poate ușor deduce că unul din “fleacurile” la care faceți referire este și acest sait!
Atunci, să înțeleg despre mine, care am fost prezent, aproape zilnic, aici, cu o frecvență mai mult decît persistentă, eu, acesta, să admit mi-am pierdut timpul cu fleacuri? Mișto!

“Literatura are infinite forme de manifestare. Iar ce nu se încadrează în tiparul pro©ustian al domniei voastre nu înseamnă că nu ar fi literatură. Ba, aș spune dimpotrivă.”

R: Da, dom’le?! Ciudat! Sunt vreo cîțiva membri ai Uniunii Scritorilor care, recent, au fost de altă părere! O, dar aceia nu sunt pluri-calificați, precum domnia-vă academică!

“Psihoterapia este centrată pe reducerea sau eliminarea […] unor stări de suferință psihosociale […]”

R: Super/ipocrită explicație! Un mod de a drege busuiocul!
Apoi, și despre domnia-vă distinsă se poate spune că sufereaz㠓social”, devreme ce vă aveți ocupațiuni antiguverna/mentale! Atunci aveți nevoie, cumva, de psiho?


“Cu toate păcatele ei, cu toate regimurile mai mult ori mai puțin morale, LUMEA și VIAȚA sunt frumoase domnule coleg. Frumusețea unui mac iese și mai mult în evidență într-un lan de grâu. Iar grâul își are rolul lui. Ba și neghina și chiar celelalte plante. Inclusiv cele așa-zis dăunătoare.”

R: Dom’le, frumoasă pledoarie! Din păcate, sună a declamație, a discurs de lemn. Dacă v-ar fi interesat, cu adevărat, istoria și i-ați fi înregistrat “frumsețile” înălțătoare sau dacă nu ați fi trăit într-un balon de sticlă, protector, și ați fi luat în piept lumulița aia, așa, ca mine, alta v-ar fi fost părerea. Dar așa… retorizați mumos din adjective!
Și de ce vorbiți ca și cum ați avea musai dreptate? De fapt, magnanimul discurs sună a dorință disperată de a avea dreptate! (Vezi majusculele, cu pretenție persuasivă abolută!)
Aș putea să mă distrez cu observația justă că dacă și “neghina” își are “rolul ei”, atunci de ce încercați să o interziceți? Păi, eu, după socotințele și filipica domnia-vă, aș face parte – metaforic vorbind – din aceas soi botanic infamant. Da, dar iacătă ce ”rol” amportant am!... Unde-i, atunci, logica declamativă și revendicativă a discursului?

“trăim vremuri cumplite. Oamenii trebuie să înțeleagă și să conștientizeze această valoare supremă: DREPTUL LA LIBERĂ EXPRIMARE. Oamenii trebuie să scape de teroarea cenzurii ideologice și de frică.”

R: Nu cumva amestecați planurile? Parcă era vorba de literatură, nu de vîjîielile sociale contemporane!
Dreptul la liberă exprimare, în literatură, îl au cei care măcar scriu CORECT românește? Apoi, să aibă o cevașîlea bagaj constitutiv pe temă, că, altfel, vorbim discuții. Și asta se cunoaște cale de o poștă, nu e caz de dubiu. Cine nu o poate face, înseamnă că e la ei!
Dar dacă vorbim de “dreptul social la liberă expimare”, apăi asta e altă gîscă-n altă traistă. Există aceast drept, dar cu limite și el. Ian să faceți domnia-vă distinsă o adunare de analfabeți și bețivi și să le dați, la greu, dreptul ăla. Să vă văd sus, pe un butuc, ca-n Hyde-Park-ul cel engliteresc, expunîndu-le onoratei adunări principiilii politichiei și dreptului social! M-am dixtrat, imaginîndu-mi scena!!!...
Da’, trebuie să scape oamenii de frică, dar cum libertatea este un fel de “necesitate înțeleasă”, cîți din adunarea matale vor rumega, uzitînd o abilă metodică, conceptele pe care le vehiculați p-acilea, cu o ipocrizie fără seamăn! Tot politichie faceți, finalmente, domnule onorat și distins, cu astfel de pompoșenii. Și tot falsă. Doar că de partea ailaltă!
O, dar cum arată realitatea văzută de jos, de foarte jos, onorate și distinse academic de epubretă! (E atak?)

“Europeea este un spațiu generos, vă este pus la dispoziție gratuit..”

R: Iarăși, o jignire de genul: “băi milogilor, după ce că v-am dat o jucărioară, să vă umpleți timpul liber pe aici, fără să dați vreun ban, mai faceți și gît?...”
Mda!

“Fără menajamente, fără explicații și fără să țin seama de notorietatea cuiva ori valoarea textelor pe care le scrie.”
“Da, "intră cine vrea, rămîne cine poate(rezistă)..." Însă mi s-a părut că este inutil să precizez că este vorba de valoare”

R: Fără comentarii!

“vă permiteți mitocănia să mă apelați cu "mesiu" "bre" și altele de acest tip.”

R: Greșit! Cele două apelative sunt al fel de pline de respect precum “distinse”, “onorate”, “excelență”, etc. Conotațiile negative pe care i le atribuiți vă aparțin.

“Credeți că subproducțiile vor deveni vreodată valori, chiar impuse cu forța ideologică, de clan, de ban, de poziție socială ori mai știu eu cum? Niciodată.”

R: Nu, niciodată! De accord. Dar atunci care-i explicația gratuității unei înfocate susțineri a tuturor tuturor “grafomanilor” – (v-am citat)? – care asaltează instituția valorii și clamează respectul magnanim?

“Însă comportamentul acesta de a scoate afară ori de a aneantiza pe aceia care nu se ridică la un anumit standard este un comportament periculos. Pentru că devine unul extremist care, ați văzut, în istorie, la ce duce. Și vedeți și acum la ce duce impunerea voinței cuiva.”

R: “Aneantizarea” este o consecință a lipsei de valoare – precum, într-un focus élan theoretic, ați rostit și distinsa-vă persoan㠖 nu a negației mele vehemente. Căci, prin paralelism logic, vă întreb: credeți că dacă aș contesta o valoare, în mod obsesiv, ea nu s-ar impune, în ciuda eforturilor mele negaționale? Și, în consecință, ar mai avea nevoie de pledoaria dv.?

“Dacă respectă regulamentul și nu mă mai hrțuiește cu tot felul de vini imaginare,”

R: Obsesia asta cazonă, de zîbrelire într-un regulament, oricare ar fi el, parcă adduce a altceva! Nu spun, deși e ușor de dedus.
Și despre ce fel de “vini imaginare” e vorba? Eu cred că aveți o ușoară manie a persecuției!
(am zis:”ușoară”, nu vă alarmați, nu e atak!)


De ce o jigniți dumneavoastră pe colega noastră Iulia Ralia pentru opinia pe care o are și de ce vreți dumneavoastră să impuneți tuturor opinia dumneavoastră cu privire la textul "Carusel" al mai nou-venitului Mihuț?
R: Nu văd unde am jignit-o în comul meu, la text. Chiar nu văd. Dar, cum am spus în scrisorica de răspuns, la scrisoarea dv. deschisă, scrisorică pe care ați binevoit să mi-o aruncați la coș, “un cavaler al tristei figure nu pot fi, așa ca domnia-vă distinsă, iaca, eu mai țeran, mai d’ăla care știe că muierea e muiere, are rolul ei, dar atît, nu e zeitate arhetipală, să-i pupi mâna, fandînd casanovic în fața-i, cu ghemotocul de ghicocei în dinți, de cîte ori ți se, deh, nu prea umblu pe la cutiuța cu perfumuri mrirobolante!
Dealtfel, o femeie la locul ei ar trebuie să fie mai mulțumită cu un astfel de comportament, decît să valideze ighemonicoane ipocrite și libidinoase. Bărbatul e bărbat, femeia e femeie. Scurt.”


“Europeea nu crede în lacrimi distinse coleg.”

R: Europeea și mai cine? Parcă mai era cineva!

“În rest sunt hotărât să tai în carne vie.”

R: Dom’le, drept să-ți spun, mi-a intrat frica în oase. Cine știe ce Jack Spintecătorul zace în spatele
Presidtinse Voastre eprsoane!... Aveți, cumva, macetă? Cam sadică declarație!


“...se fac referințe neonorante la doamne ori domnișoare cu care ați fost prieten ori mai mult decât atât (orice bărbat care face publice astfel de intimități este descalificat)”

R: Pomeniți cumva de progenitura egzintesciană, pe care ați apărat-o pînă la limita compromițătoare a părtinirii paternale? Dar v-ați întrebat cine l-a montat pe june cu diabolice ațîțări? Toate, induse adînc resentimentar, despre a căror origine nu aveți habar… Nu vă interesează? Atunci de ce judecați pe efecte și nu analizînd cauzele reale? Nu aveți timp de asta? Dar să lansați acuze nefondate aveți?
Apoi, spectacolul scîrbos dat de către aceeași progenitur㠖 spectacol pe care nu am voie să-l uit! – și de care – culmea culmilor! – m-ați făcut pe MINE responsabil, faptul ista nu v-a afectat nicicum? Și la ce fel de “intimități” faceți referire? La cele pe care le-am zvîrli,t peste gard, țîncului iubit, preluîndu-i din “metodologie”? A, dar ale lui, erau juste, ale mele condamnabile, cu toate că nu făceam altceva decît să-i copiez fabulația.

“Pe Europeea nu se va mai jigni. Punct.”

R: Pe Europeea m-ați jignit, chiar sub invective de mai sus, prin care voiați să-mi dați o lecție de comportament!
Punct!

PS: Aș putea să fiu cinic și să spun că, pînă la urmă, am obținut ce am vrut, prin metode mai puțin ortodoxe: să vă aduc în situația de a tăia din macaroana veneticilor și birlicilor care fac pe literații și în compnia cărora nu prea e comod să te aflil, căci, orișicît, a nu avea drept obiectiv, în orice sistem, un salt calitativ evident, prin practica sănătoasă a trierii albului de negru, înseamnă a te bălăci în talmeșul-balmeș al nașului! Și am făcut asta cu destul de incomode riscuri. Nu-mi fac iluzia că va ține, dar nu pot să nu mă bucur de victoria efemeră a strategiei mele!

Uf, chiar m-am plictisit!
Și, totuși, am să las o urmă de text pe aici. Poate ultimul!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-09-30 01:06:12
         
 
  Bun. Eu am spus ceea ce am avut de spus. Aș mai avea multe însă nu doresc escaladarea acestei situații. Domnia voastră, domnule Peia, ați spus ceea ce ați avut de spus. Sigur nu sunt de acord cu multe dintre spusele dumneavoastră cum la fel de sigur este că nu sunteți de acord cu spusele mele. Și, foarte probabil, fiecare își va păstra viziunea lui. Cititorii la fel. Unii vor împărtăși un punct de vedere alții altul. Oricum sunt sigur că și-au format o părere.

Așadar vă mai aștept, eventual, cu o replică. Și sper să fie ultima și să punem punct.

Viitorul contează și, ca să nu se mai ajungă la astfel de situații, eu nu văd decât soluția respectării regulamentului și a respectării și a celorlați membri ai siteului. Miza unei dispute permanente pe această temă ese una mică. Extrem de mică. Sunt probleme mult mai importante cărora ar trebui să le dedicăm timpul.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-09-29 10:55:02
         
 
  Erată: "procustian" în loc de "proustian".  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-09-28 22:20:57
         
 
  “Să nu invocați trecutul că nu mă interesează. Respectați de acum înainte regulamentul și veți publica. În caz contrar indiferent de lamentările sau metodele de șantaj pe care le veți folosi…” (Em Cristescu)


“Pentru că aparatul dumneavoastră critic este extrem de la început.” (Același)


Stimate și preonorate distins! (așa e bine?)

Comiteți cîteva erori, pe care vi le enumăr:

1. Asemeni multor diriguitori de saituri, care se consider㠓apropitari”, uitați un fapt esențial: ORICE TIP DE MEDIA - inclusiv acesta - este de DOMENIU PUBLIC, odată scos la interval.
(Ori, în cazul Ștefănescu, vă prevalați de legitimitatea de a formula acuzații pe acest temei, - întrucît și pe un sait străin, tot spațiu public este - iar în cazurile care nu vă convin, deveniți, brusc, privat?)
2. În cazul de față, dv. & restul “demiurgilor”, se cheamă că uzitați de una din facilitățile intelighenției omenești, care a pus la punct un astfel de sistem de COMUNICARE – repet: de COMUNICARE, stimate și onorate, nu de moșie personală. Ați concesionat, altfel spus, o bucățică din această imensă rezidență comunicațională. Și, întocmai ca pe orice concesiune, nu sunteți stăpîn absolut! Eu, par ex, care am concesionat o bucățică din domeniul statului, nu am cum interzice, la modul absolut, accesul celor care au dreptul legitim de a mă lua la întrebări pt ceea ce fac. Și asta nu înseamnă NUMAI AUTORITĂȚILE aflat în exercițiul fucțiunii, ci chiar și o persoană oarecare, deținătoare, prin intermediul statului administrator, a dreptului de proprietate. Prin urmare, pretenția asta de jupîn pe moșia saitului este deplasată, chiar dacă refuzați să acceptați acest fapt cam incomod pt orgoliul gonflat de care dispuneți.

3. Șantaj??!! Oooo, cît de tare mă distrați, dom’le! Numiți “șantaj” faptul că eu vă declar laș pt gestul de a lovi și a fugi? Da, aveți dreptate, onorate și distinse: v㠓șantajez” simțul ridicolului, să revină cu picioarele pe pămînt! Da’ de unde? Este veșnic imponderabil: plutește, adică, în sferele imaginației personale.

4. “Aparatul” meu “critic” e… “extrem de la început”? (Ce exprimare… doctă!!)

Îmi vine să mor de rîs, din două foarte simple motive:
a) că sunteți atît de naiv încît ați putut crede că felul meu de a comenta, aparent primitiv –
onomatopeic, cum, vai, cu atîîîîta inspirațiune ștefanelenistă l-ați definit – felul meu, zic, de a comenta texte ridicol de mediocre, ar fi altceva decît un mod bășcălios de a semnala acest lucru! Căci: la așa text, așa comentariu!
Stimate și onorate, am și eu comentarii serioase. Dar la texte (chiar și o carte de poezie) – serioase! Poate crezi că domnia-ta, mult stimate și onorate, faci comentarii serioase! Poate că ne dai și exemplu!... Nu. Sunt doar scorțoase. Adică din acelea care se umflă-n pene. Iar penele sunt lipite cu scotch!
b) că aveți senzația vagă că sunteți déjà un mare critic de poezie și proză!
Nu, nu sunteți. Vreți doar să aveți un preș în fața ușii, pe care să ieșiți în moment de extaze, ca să țineți un spici gonflat ascultătorilor umili, care vă privesc ca pe un mesia. Asta doriți, dom’le: să aveți în jur o gardă de obedienți și divinatori, asemeni unui băsescu de cleată internautică!
Dom’le, dacă pe cleata matale nu pot să trebăluiască decît mînuitorii de sapă de lemn, atunci o ek!
Sapă-ntruna, dom’le, sapă, pînă cînd vei da de apă!!... (citat incorect!) Pune și un anunț: “Forăm puțuri al mare adîncime”!

Finalmente, repet: eu nu m-am căciulit în fața nimănui și, mai ales, nu m-a, lamentat. Dar încercați să deturnați aspectul invocat de către mine (acela cu cenzura subiectivă pe care o practicați) pt a vă salva imaginea de hidalgo al… “purității” absolute! Să risc o definițiune : un ECO-Hidalgo! Iată: ecohidalgoul literaturii române de cleată! E bine?
Oh!

Și nu vă mai panicați?
Nu mai calc pe-aci. O să mai vizionez, din cînd în cînd, ce se mai întîmplă, ca să admir ceata de talentoși care vor da buzna pe aici, ademeniți de îndemnurile dv. generoase.
Eu cred că aveți nevoie de partizani focoși, de fapt!
Un protest nu se ține cu doi-trei locotenenți?


PS: Nu. Nu v-am jignit! Am ironizat pretențiile dv. de a fi un fel de guru al literaturii. Nu sunteți.

Nu m-ați jignit niciodată?
Păi nu mai tîrziu de ieri sau alaltăieri, v-ați erijat în psihoterapeut al meu, trimițîndu-mă la balamuc? A, dar asta nu e jignire, ci ecohidalgie, stimate și distinse!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-09-28 22:17:21
         
 
  Domnule Peia,

M-ați jignit de nenumărate ori și eu nu v-am jignit niciodată.

Aveți gusturile dumneavoastră literare. Și alții au propriile gusturi. Manifestați-le pe ale dumneavoastră și respectați-le pe ale altora ca să fiți respectat. Ori ignorați-le. Cum mulți vă ignoră.

Respectați regulamentul sau plecați de pe acest site. Nu mai pot tolera ca din cauza dumneavoastră oamenii să plece de pe site și nu mai pot accepta să le terfeliți dumneavoastră imaginea. Indiferent dacă au sau nu talent, indiferent de ce profesie au avut. Indiferent ce păcate vor fi avut sau nu unii.

Scrisul, făcut cu sinceritate și talent, poate purifica, poate sublima traume, poate fi un leac împotriva singurătății, poate fi împărtășire a bucuriilor și speranțelor, poate fi experiență și multe altele. M-am săturat să tot provocați dumneavoastră pe toată lumea. Să ghilotinați dumneavoastră, conform gusturilor dumneavoastră pe cine vrei și pe cine nu vrei.

Acesta este formatul acestui spațiu. Intră cine vrea și rămâne cine poate iar dreptul la liberă exprimare prevalează valorii textuale. Trăim vremuri cumplite. Oamenii trebuie să înțeleagă și să conștientizeze această valoare supremă: DREPTUL LA LIBERĂ EXPRIMARE. Oamenii trebuie să scape de teroarea cenzurii ideologice și de frică. Lumea are încă multe, extrem de multe tipuri de frică. Și frica ne face sclavi. Eliberarea de frică ne face liberi. Nu mai sabotați acest site cu egocentrismul și frustrările dumneavoatră personale. Că nu are nimeni nimic împotriva dumneavoastră. Cine nu este capabil să înțeleagă rostul acestui site să se retragă de aici.

Să nu invocați trecutul că nu mă interesează. Respectați de acum înainte regulamentul și veți publica. În caz contrar indiferent de lamentările sau metodele de șantaj pe care le veți folosi (de tipul lașitate, lașule, drept la replică, etc) textele care nu respectă regulamentul, adică se referă la viața privată a celor ce postează, se fac referințe neonorante la doamne ori domnișoare cu care ați fost prieten ori mai mult decât atât (orice bărbat care face publice astfel de intimități este descalificat), defăimați site-ul, provocați scandal, hărțuiți lumea și pe mine, etc. ei bine, astfel de texte și comentarii vă vor fi invalidate fără explicații.

Nu repet ce v-am scris mai sus. Citiți, recitiți, meditați și procedați în consecință. Altfel trebuie să ne despărțim. Nu vreau să-mi mai pierd timpul cu fleacuri. Și nu mă mai responsabilizați pe mine NICIODATĂ, dar absolut NICIODATĂ, pentru reacțiile sau replicile pe care le primiți de la alții ca urmare a ceea ce le spuneți.

Scrieți și comentați conform gusturilor dumeavoastră și împăcați-vă cu idea că nu dețineți niciun fel de monopol. Literatura are infinite forme de manifestare. Iar ce nu se încadrează în tiparul proustian al domniei voastre nu înseamnă că nu ar fi literatură. Ba, aș spune dimpotrivă. Pentru că aparatul dumneavoastră critic este extrem de la început. Ca să mă limitez doar la atât. V-am detaliat esența metodei dumneavoastră critice cu altă ocazie.

Valorile se sedimentează în timp. Ca și nonvalorile.

PS. Validarea acestui text v-am făcut-o ca o ultimă favoare. Eu mă adresez politicos domiei voastre și nu-mi amintesc să fi băut șampanie împreună să vă permiteți mitocănia să mă apelați cu "mesiu" "bre" și altele de acest tip.

Doriți polemică? Dacă vă țin curelele și dacă respectați regulile polemicii civilizate, putem polemiza pe orice temă literară ori filosofică doriți.

Dar vă rog să nu vă mai lamentați că vă sunt refuzate texte care încalcă regulamentul și sunt ireverențioase în primul rând la adresa site-ului și apoi la a mea.

Sper să ne fi înțeles. Sper.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-09-28 20:29:12
         
 
  A, și să nu uit:
Mulțumesc "psiho-terapeutului" pe care l-am întîlnit pe culoarele balamucului, în care mă căuta de zor, să mă trateze! Trebuie să-i remarc caritățile complet dezinteresate, de sorginte profund creștină și manerele elegante, de om al prințipiilor! Că o societate fără prințipuri...!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-09-28 20:03:43
         
 
  Ultimul PS avea drept andrisant pe semnatarul articolului model, de mai sus!
Asta, ca să nu se creeze confuziuni regretabile.

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-09-28 19:53:00
         
 
  Err: (paragraf 7 , rînd 5) :"În opinia fulminantului autor,- care are în mînă pita și cuțitul - "  
Postat de catre ioan peia la data de 2011-09-28 19:49:46
         
 
  E cam tîrziu, dom'le, e cam tîrziu!

Odată refuzat, orice tip de demers, moare prin dezactualizare. Rămâneți cu "gloria" aruncătorului cu pietre într-un adversar legat de mîini și de picioare. De către buna "maneră" a domniei-voastre distinse. Foarte distinse!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-09-28 19:47:26
         
 
  //Și poate ai remarcat "corbii" cum dau târcoale încercând să transforme o pasăre frumoasă într-un leș!// (Cristescu Em.)

Se impune întrebarea: cine-s "corbii", cine-i "pasărea frumoasă"?!!!

Asta-i o butadă demnă de cei mai faimoși săvîrșitori de gafe involuntare, din zonă!! Haz enorm m-a podidit!...

Ce vreau să spun, dacă nu voi fi cenzurat pt a n-a oară, în mod complet imaginar, numai pt că mesiu Cristescu nu poate să înghită ironia dură la adresa prea-distinsei, enorm de distinsei sale persoane:

1. Nici cel mai ordinar tabloid NU REFUZĂ un drept la replică, indiferent ce ar conține acesta - fie și bip-uri compromițătoare. Aici - un sait, chipurile, principial! - mi-a fost refuzat acest drept, încălcîndu-se o convenție elementară, cu atît mai mult cu cît consider invectivele de mai sus o modalitate extrem de joasă de răzbunare.

2. Articolul polemică, la care fac referire - sau ce-o fi - este o expresie măruntă a stilului "dai și fugi", aruncînd o perdea de fum în urma ta, nu pt deruta adversarului, ci pt montarea prozelită a tribunelor! Se cheamă, în termeni direcți: LAȘITATE DEMONSTRATIVĂ!

3. Felul în care mi s-a refuzat orice comentariu și orice tip de reacție, CARE NU AVEAU ABSOLUT NIMIC NE-ECO în ele, dovedește, din partea autorului, o subdemnă descărcare de umori, arătînd lumii numai propriu-i chip, exersat la condei - molto virtuoso, dragă doamne! - în timp ce adversarului i se trîntește furios ușa în nas. În opinia mea fulminantului autor,- care are în mînă pita și cuțitul - acest gest s-ar numi "principialitate"! În fapt, ipocrizie lustruită, tipică tuturor actorilor prefăcuți de pe scena socială actuală. Și nu numai: căutînd în istorie, dăm peste exemple "ilustre": Machiavelli, spre pildă!


Așadar... ce se mai poate spune?

PS1: Adriana Giurcă, nu pt că încerci să-mi iei mie apărarea remarc amicalitatea gestului tău, ci pt singularitatea lui și, asemenea, pt cadrul moral mai larg în care se înscrie. Eu pot fi sau nu un individ demn de un astfel de gest, dar individul “tip” care ar merita o astfel de pledoarie ar trebui să-ți mulțumească în numele unor principii, cu adevărat legitime, iar nu șapirografiate la xeroxul academic al mînuitorilor de vorbe mari.


PS2: nu am nevoie de caritățile prefăcute ale nimănui! Nu-mi trebuie nici un “nivel”! Dați-l, cu largă indulgență, plișcocilor,- stricători de act cultural!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-09-28 18:31:28
         
 
  Latunski, esti prea inteligent pentru secolul acesta. Mai asteapta sa evoluam si noi ceilalti.
latunski, asta, este de coma. Ireversibila.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-09-26 22:38:32
         
 
  (...stii foarte bine ca domnul Cristescu are maturitatea si discernamantul necesar incat sa nu isi targuiasca principiile.) A. F.
Aud, săptămînal, fel de fel de declarații pidosnice; cred că sînt, totuși, de pe Marte, iar Adriana e de pe Venus. Andreiul ăsta e de pe Terra, din mlaștinile nervilor stomacali (distonie neuro-vegetativă).
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-09-26 20:42:07
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Adriana, stii foarte bine ca domnul Cristescu are maturitatea si discernamantul necesar incat sa nu isi targuiasca principiile. Sau daca vreodata ar fi tentat sa o faca, nu o vaface nicidecum, asa, ca la piata. De ce insisti?  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-09-26 16:59:53
         
 
  Si precizez: as face asta pentru orice user al carui talent m-a retinut aici. Chiar daca asta ar echivala cu un gest sinucigas.  
Postat de catre . Fiinta la data de 2011-09-26 16:39:02
         
 
  Dar, ca sa nu ma credeti o lasa, daca dl. Ioan Peia accepta ii cedez nivelul meu, prelundu-l in schimb pe al dumnealui. Daca il va mentine sau pierde, va depinde numai de dansul.
E acceptabil?
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2011-09-26 16:01:28
         
 
  Domnule Cristescu- eu imi asum responsabilitatea spuselor mele. Fara rezerva.
Nu pot garanta credibil decat comportamentul meu, celorlati le sta in putere sa garanteze sau nu astfel de promisiuni.
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2011-09-26 15:46:01
         
 
  Nu am nicio reținere, nu sunt ranchiunos și nu țin ură. Dacă respectă regulamentul și nu mă mai hrțuiește cu tot felul de vini imaginare, dacă publică și comentează civilizat și valoros, poate publica în orice moment. Dar te rog să mă înțelegi: simt și percep dureros degradarea imaginii site-ului, îi înțeleg pe cei care au plecat. Și poate ai remarcat "corbii" cum dau târcoale încercând să transforme o pasăre frumoasă într-un leș! Nu mai pot tolera. Dacă îți asumi responsabilitatea putem face un experiment: îi ridic nivelul imediat. Să vedem.

PS. Experimentul l-am putea face astăzi pentru că am mai mult timp. Mâine voi fi iar la strâns de semnături la cortul Salvați Roșia Montana de la Universitate și apoi la Marșul aurului către Cotroceni!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-09-26 15:31:28
         
 
  specific... sunt unul din multii useri care au accesat Europeea datorita acestui user.

Eu cred in balanta, nu in verdicte.
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2011-09-26 15:20:27
         
 
  Nu pot atinge singur acest obiectiv. Trebuie ca toți care activează să se implice.

Dacă este vorba de userul din topicul de mai sus, asta este. Îi mulțumesc pentru că te-a adus aici însă asta nu înseamnă că ești legată pe viață de domnia sa ori de glia europeică.

În plus, prcizez, userul de mai sus este unul dintre capii răutăților care întreținea (nu o va mai face!) o atmosferă tensionată pe site. L-am luat cu frumosul, cu binișorul, cu atenționarea, cu reducerea nivelului. Inutil. Are o capacitate de inițiere și resuscitare a conflictelor superioară oricăror standarde.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-09-26 15:09:02
         
 
  Domnule Cristescu, eu sunt aici in urma invitatiei unui user pe care il pedepsiti excesiv, nu neaparat in comparatie cu reactiile lui, cat in comparatie cu reactiile altora, de acelasi gen. Ma intristeaza.
La randul meu am invitat aici un copil bun, talentat, olimpic, apreciat in cercurile literare din orasul meu, intamplator prieten bun. A plecat. Nu l-am intrebat. Stiam.
Va multumesc pentru ca in ceea ce ma priveste ati luat atitudine si a fost ferma, corecta si obiectiva. Fara sa va cer. Dar as vrea sa nu fiu exceptie.

 
Postat de catre . Fiinta la data de 2011-09-26 14:59:21
         
 
  Să facem front comun. Pe Europeea nu se va mai jigni. Punct.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-09-26 14:34:13
         
 
  Știu, Adriana și-ți mulțumesc. Asta am încercat și încerc și eu. Și mi-am dorit ca numai prin convingere, exemplu personal, dialog, civilitate, inteligență, umor, detașare, inventivitate și altele. Din păcate, ai văzut la ce s-a ajuns! Gata, destul, prea mult, excesiv, ajunge.

O voi, o vom, cu aceia care sunt interesați, lua de la zero. Fără să răscolim trecutul, fără să resuscităm vanitățile, fără ură și părtinire. Cine vrea, este binevenit. Cine nu vrea să ne lase.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-09-26 14:32:50
         
 
  Poate ar fi mai bine sa gasim metodele potrivite pentru a stimula userii sa se concentreze pe calitatile individuale care pot fi benefice pentru toata lumea. Eu asta incerc. Dar va reamintesc, asta am incercat mereu...

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol=33726
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2011-09-26 14:26:04
         
 
  niciunui  
Postat de catre Alex Popescu la data de 2011-09-26 14:14:14
         
 
  Psihoterapia este centrată pe reducerea sau eliminarea […] unor stări de suferință psihosociale […]

În acest sens am utilizat termenul în textul de mai sus.

Nu voi ceda niciun fel de șantaj iar Europeea nu se poate lăsă ocupată de niciun fel comando.

Cine dorește să respecte regulamentul și acest site publică aici. Cine nu, cyberspațiul este mare. Am avut prea multă înțelegere, toleranță, compasiune și chiar milă. Însă acest site nu poate fi confiscat de nimeni. Și mai ales în scop de hărțuială și permanentă gâlceavă.
 
Postat de catre Alex Popescu la data de 2011-09-26 14:13:45
         
 
  Sau greu de indurat.

 
Postat de catre . Fiinta la data de 2011-09-26 14:02:56
         
 
  Ioane, esti om inteligent si ai o cultura care poate fi un motiv de panica pentru altii. Ai spus, nu de mult, ca poate, daca ai fi avut un maestru, ti-ar fi folosit. Daca ti-ai folosi timpul de care dispui sa sfatuiesti, asa cum ti-ai fi dorit tu sa fii, la vremea aceea, sfatuit, poate ca ai avea parte de recunostinta pe care o meriti si, poate, o speri. Doar ca trebuie sa tii cont ca multora le e greu sa treaca de sutul in fund. Chiar daca, de multe ori, e un pas inainte.

Verdictele, vezi si tu, sunt mai degraba nedrepte.

 
Postat de catre . Fiinta la data de 2011-09-26 14:02:06
         
 
  O, dar cîte stele, pentru genialitățile seniorale ale prea-distinsului!
Drept să spun, nici că am mai văzut așa cevașîlea în Historya eseisticii mondialmente fenomenale!
Delirați în extaze, voi galerie!... bateți din pălmi cu fervoare!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-09-25 13:15:04
         
 
  "Dezgroparea motivelor de război europeic, jignirea sub aparentă neutralitate, etc. sunt departe de a crea și menține un spirit de creație. " (Crisatescu)

Vorbesc unii despre "creație" cu ușurința unei cumătre despre talentilii culinare ale coanei Safta!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-09-25 13:01:57
         
 
  Să nu mai discutăm. Începând de acum. Se poate. Dacă vrem. Putem, cu inteligența și talentul care sunt aici, să facem ceva cu care să ne mândrim.

În rest sunt hotărât să tai în carne vie.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-09-25 12:05:11
         
 
  Porniri vindicative?
Acum trei zile mi-am"permis" doar să acord o disticnție virtuală* unui text;am fost gratulat explicit de către...de fapt nici nu are importanță, drept "limbric", comentariul eîn pagina de epigrame; da, i-am răspuns adecvat insultătorului, dar cine-mi garantează că viitoarea mea intervenție nu va fi taxată la fel de "explicit". Nu vă fac țap ispășitor pt toate injuriile proferate aici, dar pînă cînd o minimă decență nu se va instaura pe sait, iar ștergerea comentariilor injurioase se va opera după un standard unic, obiectiv, n-are niciun rost să discutăm despre porniri vindicative.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-09-25 12:02:11
         
 
  Sunteți orcând binevenit dacă vă abandonați pornirile vindicative.

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-09-25 11:57:48
         
 
  D-le Corbu,
Cred că ați fost mai mult decît elocvent; intervenția mea se referea la stingerea conflictelor printr-o atitudine clară fără standarde duble;faptul că mi-am permis unele opinii tranșante, dar lipsite de orice notă rebabrbativă, insultătoare, iar ele mi-au fost șterse fără nicio explicație, cred că-mi dă dreptul să contat că prezența mea pe sait este inoportună, ba mai mult chiar nedorită.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-09-25 11:54:49
         
 
  Domnule Recheșan,

Dezgroparea motivelor de război europeic, jignirea sub aparentă neutralitate, etc. sunt departe de a crea și menține un spirit de creație. Nu face decât să reia și să escaladeze mai vechi ori mai noi conflicte.

Vă rog recitiți topicul de mai sus și vedeți dacă vă puteți înscrie printre aceia care pot contribui la renașterea spiritului europeic.

Mulțumesc.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-09-25 11:51:23
         
 
  dacă ați făcut-o chiar dumneavoastră îmi permit să închid orice canal de comunicare, fiindcă evident pe un sait unde libertate de opinie e încălcată atît de grosolan, doar un paranoic și-ar mai impune prezența.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-09-25 11:49:24
         
 
  al doilea comentariu la fel de amplu a fost cenzurat...nu știu cine a interpretat observațiile de acolo ca încălcare a regulamentului, dar e clar(atîta vreme cît atitudinea "partinică" a unor editori e evidentă, dreptul meu la opinie e încălcat flagrant și mă voi limita să vă adresez toate observațiile în particular)  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-09-25 11:47:29
         
 
  pps
Fiindcă am observat că aveți intenția să trageți linie sub tot "rezbelul" anterior, mă întreb cum aș putea reveni ca autor într-un sait unde simplul fapt că am acordat o distincție virtuală unui text a declanșat un atac de genul celui redat mai jos?
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-09-25 11:45:35
         
 
  ps.primul meu comentariu, mult mai amplu a fost probabil cenzurat.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-09-25 11:35:47
         
 
  O pledoarie la obiect!
Vot si 3 stele, fara sa se tragă concluzia că am vreun interes!
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2011-09-25 09:29:18
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE