FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
backbook
Text postat de Emanuel Cristescu
Un simplu exercițiu de previziune, în ipostaza în care, eu și toți distinșii colegi și colege care, emoțional și/sau axiologic îl susțin pe Radu Ștefănescu, am fi sărit în apărarea sa ar fi condus la la o ireversibilă decredibilizare, în primul rând, a principiilor europeice.

Pe bună dreptate, oricine s-ar fi putut întreba: cum este posibil să asiguri puritatea ecoliterară aici, în timp ce vulgarismul neaoș și poate exacerbat emană de la aceeași persoană dincolo? Oximoronic ar exista o oarecare legitimitate stilistcă și comportamentală. Cu o măiestrie deosebită, colega noastră, Adriana Giurcă, într-o pledoarie, parcă pro domo, a demonstrat-o. Este adevărat homo sum, nihil humani a me alienum puto! Și pentru că, în comentariile mele, am invocat două personaje antitetice Mesalina și Vesta a căror incompatibilitatea etică este evidentă, să ne amintim de zâmbetul Mana Lisei în varianta sonetistică a lui Mihai Codreanu, în care iată, el le surprinde pe amândouă:

Monei Lisa:
"De ce surîdeți, Mona Lisa? Oare
Plutind ușor pe raze de lumină,
Se lasă Cupidon ca o albină
Pe-a zîmbetului vostru dulce floare?
Sau poate cugetări înălțătoare
Vă poartă-n atmosfera lor senină?
Doriți? Visați? Ce patimă suspină
Sub crinul feței voastre zîmbitoare?
De ce surîdeți, Mona Lisa? Spasmul
Din colțul gurii voastre e sarcasmul
Trădării poate?... Unde e misterul?
Eu știu atît: Că zîmbetul acesta
Cuprinde-n el tot Iadul și tot Cerul;
E Mesalina-n el, dar e și Vesta!...".

Așadar, se poate. Pentru că binele și răul precum și tot lanțul de concepte bipolare care definesc omul coexistă în matricea sa existențială în diferite proporții.

De unde începe incompatibilitatea ecoliterară? De acolo de unde intervine etica și opțiunea pentru ecoliteratură. Pentru că ecoliteratura nu neagă - nici nu ar putea-o face- limbajul frust și literatura licențioasă și nu este, nici nu ar avea cum - împotriva acestora. Ecoliteratura reprezintă opțiunea cuiva pentru un limbaj nevulgarizat, nepromiscuizat, nelicențios. Ori nu poți fi în același timp și pro și contra a ceva ori cuiva. Și, dacă în plan individual îți poți asuma ipostaza, aici sunt ecoliterar iar dincolo sunt vulgar, având ca o consecință imediată propria ta credibilitate, ei bine, nu același lucru se poate întâmpla în cadrul Europeii care se vrea un vârf de lance tocmai în lupta împotriva acestui tip de comportament. Adică, Europeea nu poate accepta un astfel de ompromis. Înțelepciunea populară oferă multe variante ale unei astfel de ipostaze dintre care voi cita: "și cu buzele unse și cu slănina în putină".

Iată de ce o asemenea incompatibilitate nu putea fi acceptată, instituțional vorbind.

Chiar cu riscul unei neclare "pauze de scârbă" (excelentă sintagmă)
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  De ce nu! Ba cred că și un Ecopeia s-ar cam impune!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-09-17 11:28:19
         
 
  "Însă trebuie obaservat că avem de-a face cu o ecopictură." (Cristescu)

Acum usntem și la faza "eco-pictură"?

Dom'le, dar n-am putea să extindem semantica drăgălașă a termenului "eco" și la: eco-marmeladă, eco-oranjadă/ eco-barabule, eco-tarantule/ eco-sarmale, eco/curmale/ (scuzați eco-cacofonia!), eco-soare, eco-mare, eco-floricele, eco-manele, și, de ce nu? la... eco-DEX, eco-SEX?!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-09-12 16:20:31
         
 
  “Tu, care esti isteata din fire, nu ti-ai dat seama de ce am inchis comentariile???!!!:))” (Vasi)

Păi era și greu, Vaselico, tre să recunoaștem. La cele 3 (trei) semne de-ntrebare și alte 3 (trei) de exclamare, cum să ne dăm seama noi, carele suntem obișnuiți cu nește interogații și esclamări mai pământești!...

“Adriana, bine te-am regasit! Imi era tare dor de tine, de cand nu te-am mai "vazut"!:)”(Vaselina)

Aiurea și-un praz verde! Îi era dor Vasilicăi de Adriana, cum îi era dor impiegatului din gara Taban de Drăgănescu, șeful gării! E tot atîta fățărnicie în vorbele Vaselinei, cîtă vaselină în osiile vagoanelor trase în depou, la conservat! Dar, paradoxal: pot paria că Vasiliaca e sinceră!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (copiere stil vaselian). Sinceră, în fățărnicie!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-09-12 16:08:54
         
 
  Că văd că e mai grea vină a păcătui pe lună decît a muri de lene!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-09-12 15:57:11
         
 
  Așa, ca o curiozitate: cine e editorul de dejurnă, - dacă nu o fi numai unu', și anume știm noi cine! - care, fie că a adormit în haina statului, fie joacă bambilici prin împrejurimi, astfel încît aprobarea unui text sau com apare peste un mileniu?
Nu că m-ar interesa îmn mod special persoana sacrosanctă a domniei-sale DISTINSE și destinse, dar dacă nu are timp la dispozițiune pentru așa o misie, n-ar fi mai bine să se lase de meserie?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-09-12 15:56:35
         
 
  Nu de mult, colega noastra Mirela Lungu si-a facut cunoscut si aici faptul ca si-a lansat volumul " Biografia coapselor", un volum de versuri care s-a bucurat de recenzii pozitive. Desigur ca au existat si detractori, dar acestia sunt eterni si parca mereu aceiasi. Nu stiu cati useri de pe Europeea o citesc pe Mirela Lungu, dar va asigur eu ca, prin comparatie, Radu nu poate fi considerat decat un amator al genului. Nu am nicio prejudecata in privinta acestei forme lirice, dar nici nu ma consider un fan. Important este sa fii liber, atat in calitate de autor cat si in calitate de cititor.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-09-12 15:50:56
         
 
  “Gheorghe, paracios mic ce esti, ai uitat ca m-ai haituit acu' nu mult timp in urma postarii textului "Fabulă în versuri albe"???!!!
Si textul meu cred ca nu "deranjeaza" prea mult. Cine are ochi sa vada si minte ascutita, stie sa "decripteze" textul si sa-l ia ca atare!:)” (Vasilica Jeniala)

Vasilico, pîrîcioasă mare ce ești – că asta faci acum, aici! – tu, asemeni unei liote-ntregi de mîzgălitori pe hîrtie, aveți convingerea absolută că ale voastre caraghioslîcuri juvenile, numite: poezie, proză, eseu, etc, reprezeintă buricul literaturii mondiale. Altfel, nu v-ați apuca să stricați tomuri întregi de hîrtie pentru a vă bălăci și voi, o dată, prin gloria unei reuniuni de famelie, numit㠓LANSARE! (!), cu pupături ipocrite, laude mincinoase și vai! vai! aere de vedete duminicale, aduse cu mare pompă, la “Acces direct”!

Cum astfel de manifestări infestează, pînă la sațietate, toate coclaurile literaturnice, trebuie să vină cineva să vă turtească fesul, ca să așeze lucrurile în albia lor firească. Dar în clipa în care vi se pune la îndoială genialitatea de cănărași năpîrliți, luînd în tărbac㠓cap de operele” voastre scîlciate, acesta devine, brusc, antipatic și săriți cu toți – iată adevărata haită! – să-l stuchiți în ochi, precum mîțele lui Creangă. Iara dacă vi se-ntoarce bobîrnacul înapoi, oho, apăi săriți la gît, cu tot arsenalul de ciobănoi netranshumați, de-un veac, la șes și, respectiv, toate cugetările înalte de cumetre întîrziate în crepusculul șanțului comunal!
Așa că, a apăra, editorial, o astfel de circumstanță este una profund anticultural.
De aceea, eu mă simt dator să reacționez cu toată hotărîrea și duritatea, pentru a mătura toată această pletoră de fabricanți de chinezării literare. Astfel, și nu boscorodind liturghii diplomatice, de genul: vai!... dar suntem niște domni și doamne, și trebuie să ne purtăm fromos! Ne purtăm frumos cînd suntem la sindrofii pur sociale, cînd lumea are chef de-un chef, dar nu în situații de acest gen, cînd trebuie să se taie în carne vie, pentru că se compormite ideea de literatură.
Așa au ajuns toate “boaitele” (iote ce termen neeco!) să ne conducă! Am făcut pe cumințeii, pe diplomații, pe educații, vai, vai vai…! noi nu ne murdărim mînușițele înmănușate, să ne vîrîm în astfel de situații subdenmen pentru caracterele nostru de nobili!
Și, în timpul ăsta, de pe acoperiș, am fost decorați cu pecetii guanice de păsări răpitoare!


PS: Pentru “textul” tău, Vasililico, nu e nevoie de “minte ascuțită”, pentru nu’ș ce “decriptare”, ci de o constituție solidă, ca să nu pici jos, de rîs!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-09-12 15:45:38
         
 
  Domnule Cristescu, mentor? Radu Stefanescu mentor? Come on! Un editor nu poate fi mentor, nici daca si-ar dori asa ceva, desi sunt convins ca Radu nu a avut niciodata pretentia asta. Editorul de pe Europeea nu are decat atributii administrative si este foarte bine ca este asa. In rest, daca editorul Radu redevine user si isi da cu parerea despre un text, este pentru ca asa e firesc sa fie. E om si el, desi, la cat de bine scrie, nu pare.
Oricum, raul a fost facut. Acum asistam la expunerea motivatiilor autorilor acestui linsaj "stereo", un linsaj "eco-etic" :)
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-09-12 15:34:44
         
 
  Domnule Andrei Florian,

Citind comentariile dumneavoastră, în sinteză, o concluzie: nuca în perete! Atât.

Ce ați zice dacă, de exemplu, la disciplina "Etica" ar fi mentor un gigolo? Ori o prostituată. Care își manifestă celelalte disponibilități în alte spații nu în sala de clasă. Unde, de exemplu, ar învăța copii, ori copiii prietenilor noștri sau chiar copiii noștri!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-09-12 15:27:18
         
 
  "Dacă Ștefănescu nu era editor uns ca să păzească la respectarea reglementului ecobleu, informația ar fi fost nulă și efectul un fîsss înfundat."

Aceasta este esența. Calitatea de mentor. Pentru că nu poți fi mentor fără a fi un exemplu.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-09-12 15:14:54
         
 
  "sa fii un editor corect pe europeea, sa postezi numai ecoliterar, cum cere Reglementul, si pe de alta parte esti liber sa-ti exersezi dreptul de a posta altfel, in alte spatii, unde lucrul este permis." Kosta Vianu

De acord, în principiu. Cu o condiție și anume "în alte spații" nu poți fi antiteticul a ceea ce aici ți-ai asumat ca rol.Și ca mentor! Pentru că orice tip de credibilitate se bazează în primul rând, pe exemplul personal. Îți poți asuma, ca persoană, și paradigma n-plicitară. Tar nu o poți exercita ca mentor în spațiul public decât asumându-ți riscuri pe care Europeea nu și le poate asuma.

Când sunt mai multe fețe, dacă nu sunt respectate, principii, se poate ușor, extrem de ușor ajunge la lipsa de obraz.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-09-12 15:10:46
         
 
  Cris Banu,

Mulțumesc. Apreciez devotamentul. Mai ales când este manifest în situații limită, paradoxale ori care pun eul în poziția de a acționa conform principiilor chiar și atunci când intră în contradicție cu propria conștiință.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-09-12 15:00:26
         
 
  "daca zambetul Monalisei n-ar fi cuprins in el si cerul si iadul ci ar fi exprimat fara dubiu ori unul ori altul, din punct de vedere artistic ar fi reprezentat atat?" Adriana Giurca

Iadul și cerul, după cum am precizat, reprezintă intertextualizarea semnificațiilor unui tablou, peste timp și spațiu, în accepțiunea unui extraordinar sonetist. Milioane de alte percepții, intrepretări, înțelegeri, etc. sunt posibile. Inclusiv variantele sugerate de întrebarea domniei voastre. Însă trebuie obaservat că avem de-a face cu o ecopictură. Compatibilă cu ecoliteratura. Și important este actul și faptul artistic. Dacă am fi avut de-a face cu o pornopictură nu ar fi intrat în preocupările noastre. Decât, poate, ca studiu de pato logică!

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-09-12 14:57:03
         
 
  "Problema are o implicație etică,zic eu:avea dreptul, din pdv moral, Vasilica să redacteze acea scrisoare în care să exulte ideatic la imaginea haitei? Zic că nu, fiindcă deși posedă CI valabil și nivel de postare 20, în pagina dînsei se află, ca în cutia poștală a Pandoricii Pomîrlău din pomîrlații-de-cîmpie doar scrisoarea cu pricina, iar "vinovații encremenați", canidele sălbatice n-o mai hăituie pe poeta Vasilica demultișor, cam de cînd au leșinat în urma unui acces necontrolat de ilaritate pe-un cîmp cu maci(rotunzi, fragili și roșii pe deasupra).
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-09-12 13:22:10 "


Gheorghe, paracios mic ce esti, ai uitat ca m-ai haituit acu' nu mult timp in urma postarii textului "Fabulă în versuri albe"???!!!
Si textul meu cred ca nu "deranjeaza" prea mult. Cine are ochi sa vada si minte ascutita, stie sa "decripteze" textul si sa-l ia ca atare!:)


Adriana, merci ca ai amintit de poemul tau. Si eu cred in poemele mele.:)
Nu te "vazusem" pe aici, pe pajistea albastra, de mult. Si, da, imi era dor, nu numai de tine...
 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2011-09-12 14:30:59
         
 
  d-le Kosta, bancurile porcoase le spuneți într-un cerc de amici, departe de urechile minorilor, presupun; poezica cu pricina e postată pe internet, e drept că are atenționare limbaj licențios, da e postată-n spațiul public virtual.Dacă ștefănescu nu era editor uns ca să păzească la respectarea reglementului ecobleu, informația ar fi fost nulă și efectul un fîsss înfundat.Ca să fiu sincer pînă la capăt intenția mea era de pamflet și studiu caracteriologic, nu mi-a dat prin gînd nicio clipă că din pricina acelui cataghioslîc demn de un puștan obsedat mai degrabă,decît de un autor cvasiconsacrat, respectivul își va pierde jucăreaua preferată. De fapt am și specificat la editorial că-n alte părți am fost cenzurat acest lucru...mă întreb dacă nu se simte moralmente vinovat cu ceva de ce face atîta vîlvă? Chiar atît de importantă e foncția de editor europeic? N-aș crede...  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-09-12 13:36:14
         
 
  Cred ca-mi voi lua o pauza de scarba, asemenea altora, climatul de aici a devenit prea plin de cei care n-au motive sa fie pe aici. De fiecare data cand e atacat un membru valoros, cei lispiti de valoare exulta si ridica din nou capul din gramada de nisip in care erau ascunsi. O fi pe placul apropitarului, mai stii?  
Postat de catre sters sters la data de 2011-09-12 13:34:20
         
 
 
domnule Rechesan, fapta dumneavoastra, cu tot respectul, nu va face cinste. Eu n-as pune dusmania asa de sus incat sa va parasc maestrului. Si uite, eu nu beau, nu pentru ca nu as vrea ci pentru ca nu pot, organic, sa suport alcoolul. Dar imi plac bancurile unele chiar porcoase.
 
Postat de catre sters sters la data de 2011-09-12 13:30:58
         
 
  Vasilica, eu am scris un poem care incepea cu " imi este dor de tine / ca de orice alt om? pe care nu l-am cunoscut niciodata". Am crezut in fiecare litera a lui.  
Postat de catre . Fiinta la data de 2011-09-12 13:29:02
         
 
  A propos: in cercurile de prieteni ocazionali eu spun bancuri, stiu sute, unele n-au haz fara pronuntarea neaosa a unor cuvinte. Asadar, sunt absolut incompatibil cu statutul de postator pe Europeea. Rog considerati acest comm un autodenunt!  
Postat de catre sters sters la data de 2011-09-12 13:28:35
         
 
  D-le Kosta,
Probabil păstrînd proporțiile că nici Strauss-Kahn nu e vinovat de hărțuială(i s-o fi înscenat, habar n-am da' s-o luăm teoretic măcar c-așa a fost)iar Monica Boc sau cum i-o fi zicînd e jucătoare profesionistă de ping-pong iar în timpul liber consilier guvernamental fără salariu la unchiu-su.Io cred că nimic mai reprobabil decît fiind investit cu o oareșcare foncție să mimezi respectabilitatea și pe-ascuns să bei, înjuri și să te destrăbălezi.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-09-12 13:27:01
         
 
  Desi a negat cu vehementza, desi a sters comentariile in care mi-am mai exprimat acest punct de vedere, adevarul acesta mare cat roata carului nu poate fi eludat cu usurintza. Totusi, cinstit, in opinia mea, Peia, Radu si Rechesan sunt mai valorosi literar decat Exintescu spirtual, cel asa de laudat de Maestrul Cristescu adesea. In afara de pornografii patente, tanarul exintescu nu a produs nimic notabil, dar asta nu l-a deranjat pe domnul Cristescu. Domnia sa crede ca tanarul este de viitor (literar, evident!). Nu cred ca Radu Stefanescu a comis chestii reprobabile in calitatea sa de editor. Iar ca autor, nu va suparati, face cinste paginii postand aci!
PS Puteti sterge si acest comm! Adevarul din el ramane, pentru cei care il cunosc. Rusine!
 
Postat de catre sters sters la data de 2011-09-12 13:26:15
         
 
  Problema are o implicație etică,zic eu:avea dreptul, din pdv moral, Vasilica să redacteze acea scrisoare în care să exulte ideatic la imaginea haitei? Zic că nu, fiindcă deși posedă CI valabil și nivel de postare 20, în pagina dînsei se află, ca în cutia poștală a Pandoricii Pomîrlău din pomîrlații-de-cîmpie doar scrisoarea cu pricina, iar "vinovații encremenați", canidele sălbatice n-o mai hăituie pe poeta Vasilica demultișor, cam de cînd au leșinat în urma unui acces necontrolat de ilaritate pe-un cîmp cu maci(rotunzi, fragili și roșii pe deasupra).  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-09-12 13:22:10
         
 
  Revin: Coada vacii nu are nici in clin nici in maneca cu sacaua primariei! Poti sa fii un editor corect pe europeea, sa postezi numai ecoliterar, cum cere Reglementul, si pe de alta parte esti liber sa-ti exersezi dreptul de a posta altfel, in alte spatii, unde lucrul este permis. Cu perfidie si rea-credintza, din spirit de razbunare fata de rautatile pe care si le-au aruncat reciproc Rechesan a facut un gest reprobabil in opinia mea. Si mai reprobabil este insa gestul domnului Cristescu: partinitor, acesta a plecat urechea, indignandu-se de ceva care nu-l putea atinge, nici pe domnia sa nici Europeea! Asa ceva n-am mai intalnit si vine sa intareasca parerea mea ca Domnia sa are cateva idiosincrasii, cateva nume care nu-i miros cum trebuie, printre care ma aflu si eu si, asa cum am mai zi9s, si Stefanescu. QED!  
Postat de catre sters sters la data de 2011-09-12 13:20:24
         
 
  Adriana, bine te-am regasit! Imi era tare dor de tine, de cand nu te-am mai "vazut"!:)
Tu, care esti isteata din fire, nu ti-ai dat seama de ce am inchis comentariile???!!!:))
Adriana, haide sa-ti spun ceva: ieri, cand a fost nepotica mea la mine, ne-am uitat la desene animate. I-a placut foarte mult acest clip cu cei "trei lupi mici", drept care, m-am gandit sa-l postez la topicul meu. Te intreb: tie, chiar, nu ti-a placut?!:))
 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2011-09-12 12:56:35
         
 
  vaz un text de Vasilica Ilie in care, entuziasmata din principiu, dar precauta din fire, dedica un link haitei ( termen care te poate umple de respect si face onoare Europeei), dupa care ne tranteste poarta in nas.
Io, curioasa din fire, dat-am click pa link.
Ca sa vezi ...Vasilica, europeica din convingere, ma trimitea unde nici cu gandu' nu indrazneam:
http://www.trilulilu.ro//29102e4d80152a

ma uit in dreapta: "aceasta pagina nu exista .

stiai asta sau ai vrut sa ma vezi la dus?"

nevrand, testez si optiunea din stanga
``Vezi , asculti, dai mai departe si
inapoi la trilulilu``
Eu, egoista din fire as spune no, thanks!





 
Postat de catre . Fiinta la data de 2011-09-12 12:31:35
         
 
  Cris Banu,
Avînd în vedere incapacitatea mea funciară de a pătrunde în adîncimile insondabile ale diferiților cugetători de pe lanetă - fapt relevat, în repețite rînduri și cu o abilitate fandaxiologică de neegalat, de către onor domn Corbu - ați putea, întreb, să-mi explicați, mai așa, mai pe-nțelesul minții mele, blocată în primitivisme onomatopeice, ce vruserăți să spuneți pîn eseul supțire dă mai jos?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-09-12 12:13:13
         
 
  Domnule Cristescu, paralel de situatia care a generat textul, ma intreb: daca zambetul Monalisei n-ar fi cuprins in el si cerul si iadul ci ar fi exprimat fara dubiu ori unul ori altul, din punct de vedere artistic ar fi reprezentat atat?

 
Postat de catre . Fiinta la data de 2011-09-12 10:47:17
         
 
  Domnule Cristescu,
V-am criticat adesea si nu de putine ori v-am sustinut cate un punct de vedere. Am crezut cu convingere intr-un anumit soi de logica a normalului care v-ar conduce pasii prin labirintul acesta de pasi literari. Doresc sa va comunic la modul cel mai oficial cu putintza tristetea mea adanca pentru faptul ca trei mari talente care sprijineau acest site au ales sa se urasca la modul la care o fac. Dar ca dumneavoastra sa intrati in acest oribil joc nu as fi crezut niciodata. Comentariile mele la un text anterior au fost sterse probabil odata cu textul. Facand pe impartialul ati ajuns in latura extrema, a imixtiunii in conflicte pe cat de joase pe atat de daunatoare imaginii acestui site la care chiar tin. In felul meu, patimas, neostoit, poate prea dur in limbaj, poate prea fara talent literar. Nu credeam sa se ajunga aici. Mi-ar fi scarba si mie, daca mila nu m-ar face sa va caut incrancenat circumstante atenuante pe care nu le prea gasesc. S-auzim de insanatosirea acestui site.
 
Postat de catre sters sters la data de 2011-09-12 09:05:11
         
 
  My dear boss,

Trecut-au lunile, poate anii...am privit, am ajutat atunci cand era nevoie de mine, m-am retras fara zgomot de cate ori persoane mult mai autorizate literar ori deschise principiilor dvs s-au aratat dispuse sa va stea alaturi in drumul catre biruinta asupra raului. In multe, nenumarate situatii am afirmat public lipsa mea totala de adeziune la ceea ce iubeati si promovati: toleranta, relativismul, patriotismul conjunctural, deismul, albul aparent imaculat dar lesne de patat cu cenusa anorganica a unor facaturi proprii mesajelor propagandistice contemporane. Am urat chiar numele acestui site, ca orice roman care sta cu caciula pe frunte independent de vremi. Si totusi, domnule Cristescu, in calitate de editor al Europeei am facut tot ce mi-a stat in putinta pentru a fi pe aceeasi lungime de unda cu dvs: am validat texte atee, pentru mine adevarate blasfemii, am tacut in fata provocarilor ce m-au durut de-adevaratelea, credeti-ma pe cuvant, m-am adresat firesc unor creature antipatice cu mii de fete, adaptate perfect, instinctiv, lumii artificiale in care traim cu totii. Vedeti dvs, povestea ce intereseaza comunitatea europeeana de cateva bucati de ore incoace s-ar traduce sociologic drept “punere in dezbatere” a unei false probleme (societatea trebuie sa ia act de un anumit fapt, intr-un anumit moment, prielnic, si servii trebuie sa repete pana la saturatie cestiunea). Urmeaza, precum stiti, “definirea situatiei” conform previzibilei dorinte a autoritatii. Exact dupa reteta actualei puteri pe care si dvs si marea majoritate a celor prezenti aici o detesta. Cel putin declarativ. Va dau cateva exemple pe care nu le accentuez decat la cerere: criza scolii romanesti-bacul 2011, prezenta religiei in scoli, drogurile in societatea romaneasca, comunismul azi (in conditiile in care incepand din anii 70 aici nu se mai poate vorbi in niciun caz despre comunism-altceva se urmareste precum bine stiti). Iata cum roata clipei prezente se invarte si-i defaimeaza pe cei mai “aprigi luptatori anti-sistem”: scarba, invidia, orgoliul marunt ii fac sa apeleze la retetele dusmanului. Iar dvs sa va urmati neclintit un principiu asumat mai devreme sau mai tarziu in timp ce inotati in ape vadit tulburi (popor roman, unde ti-e Dumnezeul?). De ce am inceput astfel scrisoarea? Fiindca independent de ceea ce este omul si ce promoveaza scriitorul Radu Stefanescu (cu care in proportie de peste 80% nu sunt de acord, poate confirma la orice ora el insusi, asa cum nici el nu-mi agreaza in vreun fel opiniile), in calitate de editor al Europeei nu ar fi nimic de reprosat conduitei sale (care s-a construit, va garantez, de multe ori paralel cu propriile convingeri). Stiti dvs, sa va spun un secret: daca apreciez ceva la omul Stefanescu, asta este lipsa totala, organica a mastii (in ciuda miilor de aparente), puterea de a fi loial si de a-si recunoaste greselile cu capul sus. Mistificarea vadita a realitatii, punerea in dezbatere a unui alt nume, literar, al unui om care si-a afirmat admiratia fata de Brumaru sau Leonard Ancuta, scriitori “decoltati”, deloc pe gustul meu, care s-a jucat de-a enspe mii de stiluri, care s-a intors pe site-ul de acasa, cum a considerat mereu Europeea, de cate ori a fost chemat, mi se pare cel putin premeditata. Da, am spus-o mereu, nu exista doua, trei sau sute de fete virtuale diferite de cea reala, de Persoana in sine. Fiecare este asa cum este, Unul singur, fiecare poarta dupa sine un trecut, cateva principii de viata si mai multe vise. Daca la un moment dat unii din noi, din simpatie sau loialitate fata de o alta persoana servim un crez tangential cu noi insine, ar fi drept sa nu fim condamnati mai mult decat ar dura un simplu “multumesc”.

Cu multa simpatie si mereu aproape,

Editor Cris Banu


 
Postat de catre Cris Banu la data de 2011-09-10 21:57:07
         
 
  ok, eu zic că de sîntu' Dumitru va posta un scurt comm..gosser să fie, da' sper că nu mă țepui cu marmura și-mi vii cu o buca de bordură de-a lui Videanu!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-09-10 18:31:21
         
 
  motivele/marmură  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2011-09-10 17:59:19
         
 
  oricum amicul nostru, mă rog examicul, a făcut un gest pe care de obicei îl dezavua cu sarcasm, a pus lacătu' și a ușchit-o! pariez pe o ramură din teiul lui Eminescu în mai contra 5 halbe de Timișoreana nefiltrată că într-o lună-maxim două e înapoi.
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-09-10 17:09:47

Cred că lacătul e pus pentru evitarea patetismului. Iar de ușchit, mulți dintre noi am făcut-o... și am desușchit-o - ne-am întors. Nu-i loc aici de bășcălie. Însă, vezi tu, se pot discuta mtoivele ușchitului. Iar aici, treaba nu-i taman ok.

Nu cred că Radu va reveni... curand. Deci țin pariul doar dacă schimbi timișoreana cu gosser și creanga de tei cu o bcată de amrmură de topârceanu. E pârlit și așa teiul ăla.
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2011-09-10 17:58:28
         
 
  oricum amicul nostru, mă rog examicul, a făcut un gest pe care de obicei îl dezavua cu sarcasm, a pus lacătu' și a ușchit-o! pariez pe o ramură din teiul lui Eminescu în mai contra 5 halbe de Timișoreana nefiltrată că într-o lună-maxim două e înapoi.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-09-10 17:09:47
         
 
  ai dreptate Adi, scot cloroformul, vata, plasa, cutiuțele, insectarul și acele...nu mai plec...rămîn să-l torn pe afeu că e derbedeu și nu postează nici măcar un catren...nu, că dacă ar face-o l-aș aplauda pt curaj!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-09-10 15:10:51
         
 
  Spune Radu în ultima postare:

"6. sunt decepționat de tăcerea elocventă a foștilor, nemuritorilor mei amici.".

Oameni buni, reveniți-vă! Vă împărțiți în trupe, prindeți tuburile cu izoler, faceți cornete, scuipați câteva... Totul e bine și frumos. Toată lumea lovește; ironic, subtil, la pateu, ori ceva mai "ulițar", ciobănesc la meclă. Apoi, brusc și deodată și instant, careva se supără, postează câte un anunț presărat cu 2,3 glumițe, dar plin de corason - un soi de discurs la sentiment al eroului care pleacă la (de)conectat bomba, din filmele americane. Amicii intervin. O dată, de două, de enjdemilioane de ori... Dar când această situație devine hobby, amicii, în măsură în care sunt amici, tac spunând: maturizați-vă! Și, de ce nu, îmbunătățiți elementul social, dar cel real. Ei, aș!
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2011-09-10 15:02:06
         
 
  văd că ți-e greu să taci...păi să vedem o mostră de informație nevinovată:
Dacă va referiți la Dan Radu Rușanu, nascut pe 25 mai 1950 în București, ministru secretar de stat, membru al Guvernului și președinte Eximbank Romania, adică senatorul PNL, Dan Radu Ruseanu și la fiul rectorului-președinte Bondrea și totodată prorectorul Aurelian Bondrea, precum și prorectorul Manuela Epure , anume cei trei dintre cei 35 de profesori universitari unși in mod ilegal de Universitatea Spiru Haret, atunci aveți dreptate. La ei m-am referit, și nicidecum la dumneavoastră. Dar ca să nu mă acuzați inutil, ei bine, aflați că Google știe mai multe decât mine. Nu trebuie decât să îi cereți să caute. Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-01-22 22:47:00

Nu eu am scris sub un text de-al dumneavoastră mizeria pe care ați scris-o dumneavoastră sub un text de-al meu. Iar eu nu voi legitima niciodată o astfel de mizerie care este, în fapt o ticăloșie. Ce legătură avea DRR cu textul meu? Eu am făcut vreo legătură înttre slujba dvs și biletul la ordin cu care s-a garantat cumpărarea unui hotel cu hotelul însuși înainte de a fi cumpărat?

Prezentați-vă scuze și vă stau la dispoziție oriunde, oricând, în orice condiții și pe orice temă. Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-01-22 22:29:49

e puțin relevant,n-am nici timp nici chef să-ți caut mizeriile, dar cred că colcăie europeea de asemenea comentarii!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-09-10 14:32:16
         
 
  Ghe, eu nu-s delator.
Rusine sa iti fie!
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-09-10 14:20:18
         
 
  ps
Te-ai demascat singur demult pe-aici, cam de cînd făceai propagandă...ia ghici cine mi-a spus?
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-09-10 14:20:17
         
 
  bine, fred, sau cum te-o fi chemînd în realitate (reacționar nu ești, ai priceput ca de obicei extrapolat, ai un șanț pe placa cognitivă, doar oleacă arivist și trist că nu-ți iasă calomniile)am terminat și eu cu tine.
Te aștept la lansarea volumului meu de proză scurtă(cînd o fi să fie)Dacă strigi convingător " huooo, comunistu' securistu, delatoru'...rușine" poate-ți dau o bere și un volumaș cu dedicație!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-09-10 14:18:54
         
 
  Gata, ce a fost de spus, s-a spus, iar eu ma plictisesc repede de persoane din aceasta categorie. M-ai demascat si pe mine, bravo, iar daca doresti relatii suplimentare iti voi da si adresa de acasa, ca sa te interesezi prin vecini daca nu cumva sunt mai reactionar decat m-ai catalogat tu, iar la propunerea vecinilor poate vei sugera sa mi se scada nivelul.
Consider ca discutia s-a incheiat.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-09-10 14:11:22
         
 
  Tu vorbești de note informtive, măi aferescule?
Adică da, căci le cunoști foarte bine!
Tu și Morărică, tu și restul ascultacilor de pe aici!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-09-10 14:04:30
         
 
  După ce faci matale mea culpa și destăinui cum l-ai amenințat pe onorabilul domn profesor cu...știi tu ce!
Note informative? Ai dovezi că scris-am eu așa ceva? Ești penibil de obsedat de tot ceea ce a însemnat epoca trecută...mai degrabă redactezi tu înregistrări high-tech despre cei pe care i-ai amenințat..credibil că ești un adevărat turnător, fiindcă altfel nu ai juca în gașca turnătorilor de pretutindeni reactualizați cu toate diversiunile lor dictate cvasiconstituțional.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-09-10 14:04:15
         
 
  Nu, Gigele, bag-o pe aia cu apa, ca e mai faina. Ia "dezvaluie" tu cum torn eu apa in pahare invitatilor. Hai, nu te sfii, ca acum suntem intre noi, astia putini care au mai ramas. Pentru ca sunt convins ca nu vei pleca, tocmai acum, cand ai eliberat "nisiparul" de Stefanescu. As duce dorul repostarilor tale si notelor informative despre colegi care fac deliciul cititorilor de scenarii de telenovele.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-09-10 13:59:21
         
 
  Nu fredy,(cred că așa-ți spun amicii)n-am aflat despre tine decît ceea ce ai scris pe europeea: că ești om de televiziune, că ai lucrat la B1TV și că ai trecut cu arme și bagaje la 10 TV.De fapt nici nu mă interesează ce faci, iar dacă te-aș călca(era o metaforă istețule, nu eu l-am amenințat pe onorabilul Cristescu cu oareșce daraveli compromițătoare, mult mai calomnoase decît faptul că maestru Rădulescu posteazăî și porcărele-n versuri ca să se destindă după greaua slujbă ecoliterară)m-aș umple de (tot metaforic)nu pot să denumesc fără să jignesc pretențiile regulamentare de aici. Dacă ești o lichea reală sau nu, mi-e greu să știu, dar din cum te-ai comportat de ceva vreme(îmi amintesc "curtea asiduă pe care mi-o făceai acu un an-doi pe texte)nu-s semne că n-ai aspira la acest potrivit apelativ.
Știu că ești "mort" în lipsa lui rădulescu, dacă plec și eu, peia și alți scîrbiți poți să te guduri sau să scuipi către alți subiecți (firesc ar fi să ți se pună botniță fiindcă pe un site de acest gen nu se face doar să latri în loc să scrii oareșce amatorisme măcar) da' probabil că n-are haz, fiindcă nu ți-ar răspunde; ceea ce înțelept e să fac și eu, să te ignor că prea imundă răzbate răsuflarea ta "mediatică", iar eu sunt sensibil la miasme de acest gen.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-09-10 13:50:22
         
 
  Domnule Cristescu, va rog sa luati nota despre amenintarile acestui useras "iute la manie si grabnic varsatoriu ... " :))  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-09-10 13:45:55
         
 
  Gigele, ma ameninti? Ia, hai, varsatorule, toarna si despre mine ceva, ca m-ai facut curios.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-09-10 13:34:22
         
 
  Gheorghe, eu nu port dueluri cu delatorii. Dupa cum probabil ai sesizat, te-am lasat sa canti aria calomniei pana la capat convins fiind ca nu o poti face la nesfarsit fara sa te murdaresti la gura. Cand mai doresti sa vorbesti cu mine sterge-te mai intai. Stiu ca te-ai interesat unde muncesc, ce fac acolo, ce atributii am si numai dupa aceea ai venit aici sa "versi" apa pe care sustii ca o torn eu in pahare invitatilor. Naravul din fire nu are lecuire, adica obiceiurile proaste sunt eterne.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-09-10 13:31:02
         
 
  erată:t-au ejectat
Și ca să fiu în ton cu micimea ta, ferește-te că te calc, da?
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-09-10 13:23:35
         
 
  florică,
Pe lîngă faptul că ai cultura mică, insiști să-mi sugerezi doar la ce te duce neuronu' tău singular ținînd-o puia-gaia pe un subiect care e limpede că-ți depășește înțelegerea..mai rușinos decît scălîmbăiala ta oranj pe aici (că alte cotloane internautice te-a ejectat de multișor), boscorodind fără sens sau haz, periind și amenințînd după cum ți-e bine, e tupeul imens de înregimentat la sporovăiala partinică, la demagogia delatorilor adevărați și a sperjurilor dovediți. Un duel cu tine e la fel de inutil (fiindcă ai idei fixe și strîmbe)ca și cînd ai pretinde să pretinzi unui gîndac de bucătărie să nu se mai tîrască ci să zboare.
Du-te și cîntă la alte mese, aici nu primești bacșiș nici cît să-ți cumperi o zgardă.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-09-10 13:22:15
         
 
  Gheorghe, porti stigmatul delatiunii in sange. Nici nu te impaci cu el, dar nici nu te poti lasa. Iata cum, chiar si in cel din urma ceas, doresti sa "dezvalui" lipsa mea de cultura si inteligenta, cautandu-ti in acest fel scuze pentru demersul tau absolut rusinos. Un fel de "Sunt delator, da, dar cei pe care i-am dat in gat sunt mai prosti decat mine"
Rusine!
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-09-10 13:06:42
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  erată: submină  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-09-10 12:52:46
         
 
  oricum ar fi cel mai evident e vidul ideatic, ba chiar intracranian care-l animă(sau sumină, mai exact)
-fiindcă ați adus aminte de un prolific sonetist cred că versurile următoare i se potrivesc manșon atît lui cît și magistrului care-i cîntă în strună, fals, inutil, răgușit:

"De neurastenie fugărit,
M-am dus să caut liniște la țară;
Dar monotona pace seculară,
Cântată de poeți, – m-a plictisit.

Lumine-n zori și umbre-n asfințit...
Și toamnă, iarnă, primăvară, vară...
Și-n casă gol... și-același gol afară...
Și totul repetat necontenit.

Oraș ori sat, - netrebnice fermente,
Aceleași în palate turbulente
Și-n pașnicul colibelor azil.

Oriunde trudă fără de repaos...
Și-n sfere vide: Astrul inutil,
Perpetuând banalitatea-n haos."
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-09-10 12:52:27
         
 
  Nu știu de ce am senzația că AF nu e real și pe deasupra lipsit de discernămînt...de notațiile și bagajele sale literare nici nu încape vorba.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-09-10 12:42:27
         
 
  Nu stiu de ce am senzatia ca citesc un apendice al "mioritei" in care baciul ungurean si cu cel vrancean sunt cuprinsi de regrete tardive.
Pastorala nu mai are nici macar o valenta lirica, dar e caragieleasca pana la maduva.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-09-10 12:09:47
         
 
  ps.
Cred că am să mă retrag definitiv de pe acest sait scîrbit la propriu de faptul că un gest de salubrizare eficientă întîrzie(e vorba de un gadget IT care să blocheze conturile celor care nu pot fi sancționați altfel pentru injurii)de faptul că un cenaclu virtual e transformat în arenă politică(și nu întodeauna pe fondul unui climat civilizat)și de ultima picătură, faptul că o informație importantă adusă în văzul public este asimilată cu un gest de delațiune.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-09-10 11:01:22
         
 
  " Eu sunt dintre acei
Cu ochi halucinați și mistuiți lăuntric,
Cu sufletul mărit
Căci am văzut idei."
Cînd scria aceste rînduri Camil Petrescu propunea un model moral utopic, fără să poată pretinde că-n viața reală se ghida după aceleași principii ca eroul său..
Articolul meu nu s-a vrut inițial prologul unui studiu caracteriologic, ceea ce a urmat în cascadă a fost semnalul că aveam dreptate, duplicitatea nu funcționează nici măcar în spațiul liternautic,atunci cînd cu un ochi pretinzi că vezi ideile-iele, iar cu celălalt bacante nude.N-am invocat decît stabilirea unei principiu-balanță, cel prins cu mîța în sac nu trebuia "lapidat" instituțional, dacă avea coloană, după mărturisirea erorii putea depune demisia de onoare, dar a preferat să se apere, să facă vîlvă,să agite spiritele, faptul în sine dovedind că-n intimitatea conștiinței nu se simte vinovat cu nimic, nici măcar principial; atunci ce rost are parodia de Canossa? Sunt sigur că peste maxim o lună stimabilul va reveni, jucînd de data asta pe față cartea care a jucat-o mereu, chiar dacă n-a folosit vocabule licențioase:miștocăreala de tip literar cu aluzii spre partea fizică a oponentului, nu spre operă. Într-un rînd am notat faptul că de pildă aluziile scabroase cu tentă sexuală din opera distinsului epigramist Cioaca sunt mai licențioase decît de pildă notația "țîță" din versurile lui Vasile Iftime; poetul a fost sancționat cu scăderea nivelului pentru că a refuzat să modifice cuvîntul cu pricina.A făcut o opțiune ușor de înțeles. Ceea ce n-am înțeles eu și acesta e motivul pentru care am avut tupeul să pășesc în cercul de iarbă trasat de pașii ielelor de ce a acceptat ștefănescu responsabilitatea de cenzor ecoliterar cînd era evoident că nu poate rezista tentației să fie el însuși.Și tot ca un mic viciu de procedură, dacă Ștefănescu posta acel poem cu numele său de aici și nu era editor pe europeea, faptul schimba cu ceva datele polemicii?
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-09-10 10:47:15
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE