FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
digitale
Text postat de nicolae tudor


















Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Nenea Genu, ati fot primul care m-a apreciat cand am inceput sa fotografiez si singurul care este indragostit de galle-urile mele. Iata ca ma sustineti si-acum si va multumesc din suflet. Poate ca nu-s valoroase digitalele acestui timp si vor fi peste un an, doi. mi-a placut sa le fac, dar nu am nevoie sa ma laude cineva, pentru ca am si uitat ca le-am facut.
Asa cum si galleurile le-am uitat, de ele chiar nu vreau sa-mi mai amintesc. am lucrat bine sticla, de fapt am condus lucrul dupa ce am muncit mult sa formez niste pictori sa execute ce trebuie ca apoi sa dea ce au mai frumos din ei pe sticla, asta insemnand migala pana la ultimul punct, dar nu ca o exceptie ci ca o normalitate. dar nu sunt mandru de ce am lucrat, chiar daca am diploma de cel mai bun. pentru ca eu am incercat doar sa fac ceea ce un pictor talentat a facut acum 100 si ceva de ani. nici macar n-am putut sa ma apropii de el, care avea dincolo de mestesug si tehnologie, un talent iesit din comun. am simtit asta cand pe aceeasi forma si cu aceleasi elemente am incercat sa le compun mai frumos decat imi lasase el in expozitiile lumii. si m-am intors de fiecare data umilit la desenul lui. am fost un nefericit fiindca as fi vrut macar sa -l continui pe galle, adica sa fac ce ar fi facut el azi daca ar mai fi trait. pentru asta am dus un pic mai departe forma, forma clasica fiindca era simplu de pus in practica, si am adus usoare modificari unor forme gasite de arheologi prin cine stie ce coclauri,. Apoi am incercat sa vin ce ceva modern, dar putin, fiindca nu m-au lasat cumparatorii care castigau inseland oamenii cu bani doar daca semanau cu originalele. si a venit o concurenta nepriceputa si avida de bani care a dat totul peste cap. a trebuit sa renunt dupa ultima zvacnire cand am vandut casa de am participat la TIBCO in speranta unor contacte serioase si m-am intors cu un buzunar de carti de vizita de la niste mosnegi care voiau sa-mi cumpere una, dar sa le prezint un depozit cu mii de modele, pe care s-o vanda cu sacosa pe unde-a dus mutu iapa. apoi am falimentat cand fiscul mi-a luat abuziv ultimii bani din cont, bani cu care voiam sa reiau o incercare nereusita care ma costase peste 1000 de dolari. (un japonez m-a implorat cu ceru si pamantu sa-i fac o chiuveta mare galle care avea dimensiuni fixe si o forma excentrica, plus o dificultate de executie fiindca avea o intorsatura in fata la distanta de un deget, in loc de masca). nu mi-a reusit suflarea fiindca fie mi-a iesit subtire bec unde vine scurgerea, fie mi s-au lipit peretii sticlei in zona intorsaturii, fie s-au spoart din cauza grosimii sticlei care avea nevoie de o recoacere speciala. mi-am dat seama ca pot sa fac forma din lemn si sa-i dau ovalitatea prin polizare manuala, dar n-am mai avut bani - japonezul, daca era un om, imi acoperea macar o parte din ce pierdusem, dar a dat in alta vorba. La TIBCO m-au vizitat oficialitatile si au fost socate ca nu stiau de mine, mi-au promis de-ale lor, dar nu mai m-a contactat nimeni. visam sa ajung sa colaborez cu Nemtoi, un artist plastic sticlar care modeleaza frumos sticla, sa punem cap la cap tot ce stiu eu cu tot ce poate el, visam sa pot colabora cu un Dumnezeu al prelucrarii alamei si argintului, Bumbara, cu care sa pot orna imposibil creatiile. dar cel mai mult visam sa pot crea ceea ce numai eu pot sa fac si nu sa-l copiez la infinit pe Emil Galle. Iar creatiile mele sa nu poata fi reproduse din cuza dificultatilor, migalei si talentului. ceea ce fac eu sa nu poata fi reprodus de nimeni. Pentru acesta aveam nevoie de sprijinul statului. o cale de a progresa Romania este sa dam posibilitatea oricui sa faca ce se pricepe, sa faca pentru el si nu pentru altul, asa cum spunea Isaia. Dar cum poti ajunge pe un raft cu un pret apropiat de pretul tau? Japonezul mi-a spus in fata ca o piesa semnata Nicolae a fost preferata unui original galle si a fost cumparata cu 50.000 de dolari. Piesa fusese cumparata de la mine cu 100 din care am dat la negru si intermediarului. Am cerut TIBCO-ului: deveniti intermediarii micilor mestesugari. Dv. faceti anual expozitii in toata lumea, luati cate 5 piese de la fiecare poducator din tara si expuneti-le acolo in numele nostru si daca cineva comanda 1, transmiteti comanda imediat, o livrati dv., sa nu ziceti ca luam clientul, opriti un comision si merge treaba. eram mult timp trist fiindca aparusera chinezii cu produse de serie ieftine, argentinienii si rusii, dar primeam semnale ca Romania este in top. Si Romania atunci eram eu, oricat nu le vine unora sa creada.
Azi nici nu vreau sa-mi mai amintesc. Chiar daca pensulele mele zac in ultima mea zvacnire cu care credeam ca ma pot redresa. am creat ceva simplu de tot: un vas ca un bol si un pahar ca o sonda. evazat la gura pentru a se aseza pe gura bolului si continuata forma cativa cm pentru a se putea tine si sorbi cu gura. am zis ca restaurantele ar putea fi interesate de acest produs fiindca oferea unui bautor ceva nou. bolul era umplut pe jumatate cu apa dupa ce se introducea diferite elemente decorative de sezon: frunze, petale de flori etc. dupa care se introduce paharul si se baga la congelator. apa ingheata si prin sticla se vad foparte frumos chestiile ornamentale. dupa cateva minute, datorita caldurii din atmosfera, paharul se desprinde de gheata si-n el se poate turna bautura comandata care se va mentine rece peste o jumatate de ora fara sa mai fie nevoie sa fie diluata cu cuburi de gheata. paharul se scoate din bolul care are in interior o scobitura dupa forma paharului si-n care scobitura paharul este reasezat dupa ce consumatorul a sorbit. de curand am vazut la Discovery ca exista in tarile ecuatoriale ceva asemanator din plastic pentru gheata, dar nu ofera vizual nimic placut.
Nu orice creatie place, nu orice creatie este buna, dar o creatie este ceva extraordinar de greu de facut si de aceea respect orice om care creeaza, chiar daca prost, il scormonesc si este imposibil sa nu gasesc la oricine ceva frumos de care sa ma bucur! Eu am fost nevoit sa reusesc totdeauna din prima cand o creatie are nevoie de 3 incercari prin care modelul se perfectioneaza din aproape in aproape. A fost frumos, dar... a fost si gata. Stiti de-a ce se jucau odata pe strada copiii angajatilor mei? Nu -mi vine nici acuma sa cred! "De-a... nea Nicu!" Ma opresc din scris ca-mi vine sa plang.
Si va rog sa nu va suparati daca nu va indeplinesc rugamintea sa mai scot amintirile de pe unde le-am uitat. Plus ca nici nu sunt fotografiate prea bine.
Multumesc inca odata pentru ca aveti incredere in
nicolae.
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2011-04-07 13:24:05
         
 
  Degustători de fake-uri,
N-ar fi mai bine să vă investiți generozitățile admirative și, mai ales, financiare în opere de caritate, în loc să încurajați mîzgălitorii de pereți, adică manufacturierii de opere de insanitate?
Nu de alta, dar fițele astea de cunoscători de nișă, pe care le afișați pe unde vi se năzare, nu conving decît marea masă a snobilor de pretutindeni!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-04-06 21:09:35
         
 
  Maestre Nicolae Tudor
Cu riscul de a-mi calca pe inima, ma alatur felicitarile criticului transnistrian. Foarte reusite operele matale. Lucru care pe mine nu m-a surprins fiindca iti stiu, din poze renumitele Lalleuri, care ar face cinste oricarul muzeu sau galerie de arta.
p.s.
Daca mai ai pozele cu ele te-as ruga sa le postezi pe acest site pentru a ne delecta pe noi cei care iti admiram realizarile si pentru a-l convinge pe maestrul nihilist Ioan Peia ca nu oricine poate realiza ce realizeaza artistul plastic Nicolae Tudor. Multumesc anticipat.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-04-06 20:26:48
         
 
  Lucru manual, da, așa-s de acord că este!
Varianta Tudor, cu dreapta.
Alea, cu stînga sunt, probabil, mai agitate, căci necesită mișcări de du-te vino mai puțin sincronizate, deci mai excitate!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-04-06 19:57:57
         
 
  Buriceo,
Ce e aia frustrat? Adică unul care ar dori să lingă o sticlă de wiskey pe zi și nu reușește să dea pe clonț decît o sută de vodkă?!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-04-06 19:55:22
         
 
  kosta, ma-ta-le mai mult le... in curci!  
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2011-04-06 19:16:04
         
 
  1. lUCRARILE SUNT EXECUTATE MANUAL PE CALCULATOR DAND CURSORULUI COMANDA "PENSULA". Daca dl. Cristescu a preciat ca "superbe fotografiile de mai sus" mi s-a adus o lauda indirecta fiindca un lucru manual a fost confundat cu perfectiunea clicului.

permiteti-mi sa va aduc in atentie alte 10 lucrari mai de prim plan. daca va mentineti inca parerea ca-s cascaleli accept injosirea si tac.
cu plecaciune si respect,
nicolae



ur="try {parent.deselectBloggerImageGracefully();} catch(e) {}" href="http://1.bp.blogspot.com/-NtDDzNJFTz0/TZx-lXf9DrI/AAAAAAAABR8/mfTlSJYOkv8/s1600/%252315%2Bz95z258b.JPG">














 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2011-04-06 18:06:51
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  A fi destept nu-i totuna cu a fi siret, smecher si descurcaret, de-aia. Da' matale le incurci rau, unele cu altele si nici nu le intelegi, ne'ntu buricea, duce-te-ai undeva de-aicea. Nu de alta, da mai mult le incurci, crede-ma.  
Postat de catre sters sters la data de 2011-04-06 18:02:53
         
 
  Peia, Peia, esti un frustrat...
Si in pictura te pricepi?
Americanii au o vorba ptr destepti:
Daca esti destept, de ce esti, ma, asa sarac, material si spiritual?
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2011-04-06 17:35:44
         
 
  Cred că e Biblia ilustrată, în varianta de dinaintea Facerii! Uite cum se învîrt Adam și Eva-n ou, să-i spargă coaja și să dea buzna-n rai!
Mărturisesc că m-am crucit!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-04-06 17:35:12
         
 
  Gaspadin, cășcălelile de mai sus mi-au spus ceva, ceva uitat și plantat într-o sinapsă. Știam cum sînt făcute, făceam și eu în "Corel" și "Photoimpresion" diverse chestii, dar astea "m-au sensibilizat", parol, ce-i treaba lui matale? Nu fi rău, hii ca fata hinii Floarea...  
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-04-06 17:32:02
         
 
  Cășcălelile de mai sus, care l-au foarte impresionat pe distinsul kritic de peste Prut, nu sunt făcute cu deștetul, ci cu calculatorul.
Dacă-l pun pe un puști de grădiniță, care le are cu digitalele, să facă și el așa ceva, îl surclasează pe hartistul inferior de Altamira!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-04-06 16:46:44
         
 
  comunitari
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-04-06 16:44:35
         
 
  Daca, mai contiunui asa, dau drumul lui EV sa-si faca treaba, ptr ca, se pare, nu ai lecuire!
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2011-04-06 13:43:17

Da' ce, măi Aburiceo, îl ții pe EV ăsta legat în lesă, ca pe couinitari? Mușcă la comandă?
Te ocupi și de dresaj?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-04-06 16:44:14
         
 
  Observațiile tale (filosofice) sînt greu de urmărit ( sînt stufoase și precum un kalașnikov cu țeava după colț).
Este o pretenție mult prea vizionară.
Tu spui: „…altfel s-ar fi observat drumul pe care e l-am parcurs si s-ar banui ca eu, nicolae…” (N.T)
Că eu îți voi da un citat din Iov 4, 2-4.
2. "Să-ți vorbim ori să nu-ți vorbim? Necazul tău e crâncen! Dar cine ar putea să-și înăbușe cuvintele?
3. Iată, tu dădeai învățătură multora și întăreai multe mâini slăbite
4. Cuvintele tale au ținut în sus pe cei ce erau să cadă și tu ai întărit genunchii care se clătinau.”
Pretenții mari pentru bagheta magică, aia de vrea să întărească genunchi spirituali ologiți. Zic și eu…
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-04-06 16:08:13
         
 
  Multumesc Latunski pentru aprecieri. invat.  
Postat de catre nicolae tudor la data de 2011-04-06 15:29:07
         
 
  er. moto-ul este la un text de pe roliteratura. iata ce spune Isaia:
Moto: „Eu fac ceruri noi, zice Domnul, și un pământ nou. Aleșii mei vor zidi case și le vor locui, vor sădi vii
și le vor mânca rodul. Nu vor zidi case ca altul să locuiască în ele, nu vor sădi vii pentru ca altul să
le mănânce rodul. Se vor bucura de lucrul mâinilor lor.” (ISAIA, 65. vers. 17-25)
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2011-04-06 15:25:54
         
 
  "Inferiorilor," (Ioan Peia)

Nu mi-e rusine sa-mi recunosc limitele. Puteam sa ma pregatesc sa stiu mai mult si nu ma scuz ca n-am avut niciodata timp. Sunt impacat ca am ajuns la maximul unde puteam ajunge. Daca ma judecati dupa ce si cat gandesc s-ar putea sa nu corespund intrucat judecatile din ziua de azi au la baza gustul si simpatia si nu criteriile valorice. altfel s-ar fi observat drumul pe care e l-am parcurs si s-ar banui ca eu, nicolae tudor pot produce surprize si inca mari (cum ar fi picturile de deasupra care nu sunt fotografii!) In timp ce dv, dle Peia, bateti pasul pe loc de cand v-am lasat anul trecut. Ba mai mult, evolutia dv este inspre agresiune gratuita, cum demonstrati aici.
Nu sunt suparat, voi continuia sa va admir chiar daca nu-mi cereti scuze.
Dar nu de-asta am raspuns ici. Voiam sa fac observatia ca filozofica(scuzati indrazneala cuvantului!) ca omul pe masura ce evolueaza, poate din pretentia de a deveni cineva, se impregneaza cu niste filozofii si nu se inteleg cu cei din casta superiorilor. Acesti oameni devin incapabili de orice actiune sociala de amploare fiindca ei sunt ancorati in sistem si expunerea ii face sa-si piarda pozitia. tot ce pot sa faca este sa faca zgomot cum cainii dupa gratii. Pe cand oamenii simpli, inferiorii, prostii, au sau pot avea o filozofie comuna care-i poate uni. si ei fac pasul inainte dintr-un singur motiv: nu au ce sa piarda, mai rau de-atat nu li poate face. Iar eu stau de vorba cu ei discret, sincer, omeneste.
Cumva lumea este corect alcatuita si trebuie doar ajustata pe ici pe colo? Cititi moto-ul (am invatat, am scris cu un singur t!) la articolul meu cu manipularea in care Isaia spune ca Dumnezeu va face o lume in care ... cititi va rog si meditati unde ne-ati adus, intelectualilor!
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2011-04-06 15:12:21
         
 
  Nicolae, faine "digitale" a scornit mintea ta. Acu, n-o să spun că te-ai ridicat la genunchiul lui Goya, să nu te aștepți la așa ceva, dar, că îmi place cum vrei să gîndești mă simt obligat a-ți spune. Felicitări.
Despre "manipularea prin credință" nu am nimic a-ți spune, ideile lui S.R. sînt foarte diluate. Dacă vrei să le condimentezi - problema ta este.
Încă o dată,felicitări sincere! Azi aș vrea să mă cheme "Nicolae".
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-04-06 15:08:43
         
 
  Daca, mai contiunui asa, dau drumul lui EV sa-si faca treaba, ptr ca, se pare, nu ai lecuire!  
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2011-04-06 13:43:17
         
 
  Peia, iar esti in criza?
Vezi ca spitalul 9 nu s-a desfintat de catre portocalii!
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2011-04-06 13:37:34
         
 
  Inferiorilor,
E bine că măcar vă nu vă mai ascundeți după cozorocul cipilicii din vîrful zero/encefalului! Aspirațiile voastre hegeliene - vai, cît de culți sunteam! - o să readucă umanitatea în peșteri, ca să își scrie pe ziduri panseurile troglodite!
Înscrieți-vă în Casta Inferiorilor, oameni buni, să deveniți și voi aristocrați de Altamira!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-04-06 13:15:54
         
 
  Bine-ai venit, Domnule Tudor!
Frumoase fraze ai zamislit mai jos!
Intr-adevar, dupa cum afirma si Hegel in Fenomelogia spiritului, numai clasa sclavilor este generatoare de progres iar clasa stapanilor (superiorilor cum spui tu) este fixista, conservatoare, retrograda!
Te-ai retras de fapt in zona progresului!
Sa fii iubit si fericit!
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2011-04-06 12:50:09
         
 
  Multumesc pentru vizita si reprimire.
Anul trecut am renuntat la internet din motive financiare. acum am primit internetul in dar pentru o luna.
Am accesat orizontul albastru si am constatat ca europeea este aceeasi: gluma de 1 apr, ridicare si reacordare de nivel, aceeasi lupta contra portocaliilor, aceleasi reactii dure ale domului Peia etc.
Am vrut sa uit de internet si am constatat ca pot trai si fara virtual, dupa ce ma juram zilnic sa nu-l mai accesez.
Eu m-am schimbat in sensul ca m-am retras si ma retrag definitiv inspre lumea de jos avand convingerea ca "impacarea nu se poate" cu lumea celor evoluati - omul superior are idei fixe din care nu poti sa-l scoti, deci n-are rost sa pierzi timpul incercand sa-l apropii.
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2011-04-05 11:30:01
         
 
  Pe unde ai mai hălăudit Nicolae Tudor? Superbe fotografiile de mai sus.

Cât privește manipularea aceasta s-a practicat și se practică de când este lumea. Numai etica ne poate ajuta să distingem între manipularea pozitivă și manipularea negativă.

Oricum bine ai revenit. S-au schimbat multe dar Europeea este aceeași.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-04-05 11:02:18
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE