FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Concursul de schi
Text postat de Suzana Deac
Motto: Te trezești la gândul că toată viața ai alergat după cineva să-l ajungi, să-l iubești, să-i împărtășești, să-l depășești, depășindu-te pe tine însuți, ca în final să ajungi tot un om depășit.

Concursul de schi cu săritură de pe trambulină, din Alpii austrieci, abia începea. Toată lumea avea costum de schi indiferent dacă era concurent sau spectator. Frigul nu-i apăsa de loc. Niște pictori suprarealiști, veniți de la Paris, au agățat un puck galben pe bolta cerului, îmblânzind astfel, curenții reci, încolăciți în jurul spectatorilor. Febra așteptării creștea pe măsură ce timpul se îngrămădea.

Primul la start a fost Cristian, un tânăr vânjos, încercat de vicisitudinile sorții. Înainte de pornire, s-a aplecat și și-a verificat legăturile, apoi s-a concentrat la start. Gândul îi fugea la taică său care s-a așezat beat la volan, să pescuiască la râul cel mai apropiat, a mai fost acolo de multe ori, chiar și băut, cunoștea locul, parcă și peștii îl cunoșteau. La mijlocul podului a scăpat volanul și a zburat... a zburat și tânărul deasupra trambulinei într-o poziție de statuetă albastră, peste inundația albă a zăpezii, își făcea ochi pentru taică său, vroia să zărească perimetrul apei care l-a înghițit, cu mașină cu tot, fără niciun pește prins.
La mijlocul podului a scăpat volanul și a zburat peste bordură, botul mașinii îngropându-se în mâlul de pe fundul râului tulburat. Când să meargă și el, Cristian, în America, să-l cunoască personal că până acum autoritățile române nu vroiau să-i elibereze un pașaport. Când în sfârșit s-a ivit și ocazia, și maturitatea lui a depășit fazele de reproșuri la adresa părintelui, care a plecat departe de familie, lăsând uitarea să facă rădăcini, nu mai avea la cine pleca. În atâția zeci de ani, tatăl nu a cerut niciodată divorțul de la maică sa. Enigme în lanț. Lanuri de grâu încețoșate. Acolo sus, Cristian, agățat de colțul cerului, conștientiza dorul ireversibil față de omul care nu l-a așteptat niciodată la intersecția de drumuri sau în ușa casei, timpul i-l furau peștii și băutura. Groapa din piept și din munte îi întețea forța în planare cât mai fermă, apropiindu-se, propulsat de trambulină, de o bucată întinsă de cer, în care se reflecta ochiul de apă, vinovat pentru tragedia înghițirii lacome.
Nici nu-l interesa timpul realizat, el știa precis că a reușit, a reușit să planeze în aer lângă sufletul tatălui, cât era necesar...

Al doilea la rând, a fost Thomas, un zăpăcit și jumătate. În timpul liceului era destul de zeflemist, dar avea sprijinul necontenit al Joannei, cea mai bună la studiu, dar și prietenii îi erau alături, chiar și după actele sale nesăbuite care au mușcat din legile statului până la sângerare. Fața părinților, de durere, s-a lungit atunci până jos și mai departe, până la apa neagră și murdară. Privirile din ochi s-au tulburat, lumina era năpădită de o penumbră îndoliată. Umbra, fără să dea nimic în schimb, îi va înghiți anii adolescenței, că a încercat să fie dumnezeul său propriu și a spus: iau prafuri! și a luat prafuri să violeze ziua cu vise contrafăcute.
Nu știa că ani grei de pușcărie îl așteaptă cu canini de vampir și gheare de sânge, în care adolescentul va reproduce și azi, și mâine, pierzania clipelor, va rula din nou și din nou, până când umbra din celulă se mută de pe un perete pe celălalt, a nu știu câta oară, secvențele stigmatizate din viața lui, care l-au îmbătrânit peste noapte. A încercat să fie dumnezeul său și al altora, și a spus copiilor: luați, cumpărați vise, vi le dau la prețul pieței foarte negre, serviți-vă măi băieți și fete, cu legănări tandre, ireale, cu beții cerești fără comparație că viața este tristă și monotonă și goală și fără culoare. Haideți și cumpărați senzații de categoria grea, să devii cool, șmecher, megabeton.
Dar buldozerul l-a nimerit drept în față și l-a înhățat fără cuvinte, dovezile îi atârnau de gât, de creier, cândva senin și rațional. I-a spart parbrizul din ochi, dar i-a lăsat ștergătorul de lacrimi să-și plângă toți anii tinereții, expuși la pericole cu nonșalanță.
Doi ofițeri îmbrăcați regulamentar, i-au pus cătușe pe mâini, pe ochi, pe suflet și i-au spus: atenție copilărie candidă, adolescență efervescentă, drogurile înainte de toate, vă omoară sufletul!
Acum zboară și el în văzduh ca și amintirile râncede, era să pățească rău de tot, el care credea că nu va păți niciodată nimic, putea sta mulți ani în închisoare fără bacul luat, fără drept de înscriere la facultate, fără Joanna și prietenii buni, cu inima încătușată de întunericul pervers. A avut noroc, i s-a mai dat o șansă, fiind la prima infracțiune pentru deținere și comercializare de drog. Măi băiete, i-a zis sergentul, dacă ești dispus să mergi cu echipa noastră din școală în școală și să povestești copiilor și adolescenților, ca tine, tot ce ai pățit și ce ai fi putut păți, mai o scăpare! Dar trebuie să vorbești din inimă, să fii convingător, nu o ieftină paiață de la teatrul de stradă! Fac orice, striga cu putere, fac orice! ... și lua elanul necesar pentru un zbor cu aripile schiurilor care prelungeau organic corpul lui și îl înălțau până la statuia libertății, să-și vadă eul său trecut, mic și infect, să-l dezbrace de un rând de piele de șarpe veninos. Era liber, pătat, dar liber. Libertatea i se părea o comoară scotocită cu dinții și unghiile din cotloanele pământului, atunci când la ieșirea din arest s-au schimbat anotimpurile și timpurile, și greu mai găsea un loc între oameni.
După un zbor zvelt și hotărât, Thomas a aterizat calm, cu obrajii pișcați de frig, aplaudat de prieteni și de oamenii care s-au încrezut în reabilitarea lui. A aplicat un plug scurt și s-a oprit brusc cu cea mai mare siguranță, exact cum s-a oprit și atunci...

Al treilea, a urmat Peter. Era ca un zeu în costumul lui de azur, deasupra timpului care se scurgea în clepsidră. După ce a inspirat distanțele și a luat elan, s-a pierdut în soare… care își înclină capul pe mare, închidea un ochi ca să se scalde genele în apă, degetele bărbatului se strecoarau prin părul răsfirat al femeii, apa le atingea gleznele și muta căldura nisipului mai sus pe picioarele ei netede, sculptate de mâini sensibile, se întindea o manta roșie peste grânele galbene, arzătoare ale soarelui, reflecții roșii pe genunchii ei, apa inundă coapsele, iar el căută iluziile de apartenență, în care fiecare respiră prin celălalt. Culorile calde ale soarelui în apus s-au suprapus peste fața rece și albastră a mării într-o mângâiere, el îi prindea mijlocul într-o simfonie de Brahms și o umplea cu sunete dulci, care se urcă pe vârful sânilor albi, cu picățele de nisip.
Soarele mai râdea cu ultimele forțe, îi învăluia în mantale grele, roșii-portocalii, el apucă gâtul femeii cu atingeri răscolitoare, ca buzele să se deschidă într-o chemare nestăpânită, apa le ajungea peste coapse, le mângâia șira spinării, curgea în priviri să împrăștie dragostea fluidă și amorțită.
Când soarele își închidea și ochiul celălalt și desena ultimele șuvițe pe mare, ca pe o pânză expresionistă, îmbrățișarea lor se întindea pe luciul apei, ca să-i cuprindă într-un aliaj, respirația se pierdea în clipocit de ape, lovind ritmic trupurile amestecate.
Temperatura nisipului creștea căldura acumulată intracelular, soarele cu ultimele unduiri de trup, le înălța mișcarea într-o zvârcolire galbenă, apa se ciocnea de brațele lor împletite într-un singur colac de salvare, briza le frunzărea privirea și pielea, sarea de pe ochi și gât părea dulce, în timp ce, coroana soarelui se agăță de părul lor învălmășit și ud. Dansul pe nisip era felin, căutarea de sine dura până soarele topea oglinda apei, până când apa le inunda clipa, până când trupurile se regăseau la intrări în febra elementelor din natură.
Peter a țâșnit cu schiurile în picioare, într-o încremenire proiectată deasupra tuturor, ducând cu el gustul nisipului cald, urmele mângâierilor lăsate pe piele, vroia căldura pătrunderii în coroana coapselor, unde se unea aerul cu apa din amintiri, iar el prelungea cât se poate de mult, plăcerea decupată din unirea timpurilor … și doar peste această dimensiune ateriza pe pământ…

Al patrulea concurent strălucea într-un costum purpuriu, se chema Steven, curajosul. A vrut să zboare mai mult decât ceilalți, care au luat startul înaintea lui, a vrut faimă pentru zilele negre, dar și pentru cele însorite, a visat nemurirea care nu s-a împărțit încă din monopolul cel sfânt. A riscat viața și când spera că a reușit să atingă strălucirea, expunând schiurile luminii peste puterile omului, a clacat. S-a prăbușit într-un viraj haotic, amestecându-se oasele cu lemnele, picioarele cu corpul și cu schiurile de cea mai bună calitate. S-a împiedicat de propria mărime, de propriile limite, de propria neșansă. Proverbul Încercarea- moarte- n-are, poate fi fatală. Nu s-a mai putut ridica. Pe targă l-au dus cu viteza vântului, la spitalul cel mai apropiat, iar medicii l-au salvat de la o paralizie care putea anihila libertatea de mișcare, cruțându-i libertatea de simțire și gândire. Azi se uită din cărucior la concursurile de schi și se gândește cu tristețe la visele frânte în aripi. Dar trăiește și îmblânzește vise mai accesibile…

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE