FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Vizita la spital
Text postat de Suzana Deac
Nu mi-a fost niciodată dragă, era exclus, fiind a doua soție a tatălui meu. Iar mama mea de mult s-a culcat în brațele îngerilor dragi mie, care îmi cântau ori de câte ori îmi era dor de ea, pe o harpă cu sunete albastre, învăluitoare…
Era pe pat culcată, vedeam niște ochi mari și mirați, care parcă întrebau: ce se întâmplă cu mine?
A vrut să se ridice la venirea noastră, tata a ajutat-o, dar ea se ținea singură în șezut și încerca să converseze cu noi. Se vedea că fiecare cuvânt era rostit cu greutate și cu geamăte, ochii ei mari și tulburi se mirau de ce îi e greață?... de ce dorește și totuși nu poate mânca? … i-am gătit carne de pui fraged, piept alb ca să-i dea putere… nici nu s-a atins de carne, a luat doar câteva boabe de orez și mi-a spus că îi place mâncarea mea… tata a scos o doză de bere, i-a recomandat medicul ca să poată urina, dar ea a zâmbit tolerant către tata, lasă, mai târziu, nu putea bea bere ea, care nu a băut în viață doar forțată.
Discuția noastră fără culoare și tonus vital a fost întreruptă de venirea asistentei medicale: cât ați urinat azi? Tata i-a arătat un vas cu câteva picături… puțin, foarte puțin, nu ajunge! … beți lichide că așa nu-i bine, apoi s-a retras. Am înghețat toți pe loc, nu-i funcționau rinichii. Tata s-a speriat, a mai întrebat-o dacă nu vrea bere, ea a mai zis odată: mai târziu, apoi l-a rugat s-o ajute să se întindă pe perină… vedeam cum se așează viața din ea pe crengile din fața geamului, cum se scurge spre fiecare frunză întâlnită în cale, lăsând o paloare de flori artificiale în urmă pe pomeții ascuțiți, ieșiți din formă.
Nu știu de ce mă doare stomacul într-una?- întreba… nu știu de ce mă simt atât de slăbită?... n-am putere de loc… iar eu, care analizam sfârșitul alb fără margini, nu puteam să-i dau răspunsurile … avea un dor de vorbe, nu ne-a văzut de mult, orice ne spunea era noutate, iar noi o ascultam ca și slovele unei cărți, care nu se mai deschide niciodată… femeia din dreapta are cancer la stomac, este foarte gravă… spunea… femeie din stânga este a treia oară operată la rinichi, nu se știe ce se va alege de ea…
A doua zi l-a rugat pe tata s-o ducă acasă, iar peste câteva zile s-a stins pe patul ei în dureri mari… nemărginirea albă a cuprins-o în totalitate… s-a scurs viața din ea picătură cu picătură și s-a mutat pe crengile din fața geamului, inundând cu viață fluidă fiecare frunză la rând…
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE