FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Înfrângerea cailor troieni
Text postat de Marian Tudorel Lazar


Prima oară când am auzit de o lovitură de stat, era prin anii ’80, pe când eram elev al unui liceu militar. Făceam parte dintre puținii cu „origine sănătoas㔠, cu un tată țăran get beget, pe când ceilalți, majoritatea, aveau „origine și mai sănătoasă”, fiind fii de cadre de partid și stat, de ofițeri superiori din armată, miliție, securitate. M-am bucurat că acea rebeliune împotriva lui Ceaușescu nu a izbândit și, cu această ocazie, am aflat că nu a fost nici prima de acest fel și probabil nici ultima. Ceea ce m-a uimit cel mai tare a fost faptul că această rebeliune s-a bazat pe armată, mai precis cadre militare superioare. Nu cunoșteam istoria comunismului cum o cunosc acum (că nu aveam de unde), nu știam de epurările care au tot avut loc în armată de la Gheorghiu Dej și Ana Pauker încoace, dar tot m-am mirat că niște militari au încercat să-l dea jos pe șeful statului. Acum însă mă mir mai tare ca atunci, tocmai pentru că știu despre amploarea măsurilor luate de comuniști împotriva tuturor susținătorilor vechiului regim „burghezo-moșieresc”. Pe de altă parte, înțeleg că orice țară are nevoie de armată, poliție și securitate și nu poți schimba astfel de structuri peste noapte. Dar nu le poți nici păstra, când intervine o schimbare de regim. Ce faci atunci? Începi să tai din capete. Și tai, omori, îndepărtezi, trimiți la canal sau poate în Siberia și nu te oprești, stai zi și noapte de pază, cu „foarfeca” în mână, gata să stârpești orice nou cal troian tăcut până atunci dar care pare să-și deschidă burta, adică gura, și să scoată sabia, strigând. Și, slavă domnului, este de așteptat ca orice aparat militar aflat după un proaspăt transplant de cap, oricât de docil s-ar arăta față de noul regim, să conțină mii de alți cai troieni, care numai ei înșiși și Dumnezeu din cer știu de partea cui luptă soldatul din ei.
Acu, revenind la liceul pe care l-am urmat și care pregătea viitoare cadre ale armatei, conținea el oare cai troieni ai vechiului regim „burghez”? Puțin probabil, ținînd cont de faptul că trecuse atâta timp de la revoluția comunistă. Era de așteptat chiar ca întreaga armată să nu mai conțină astfel de cai troieni. Totuși, până la urmă, întreaga armată s-a dovedit a fi tocmai un astfel de cal troian, care a fraternizat cu populația și l-a dat jos pe Ceaușescu…
Ce am învățat din toate acestea? C㠄troienii” nu sunt ușor de învins și nu se materializează totdeauna prin cai enormi, care să îți sară în ochi, ci au învățat între timp noi metode de camuflaj. Și în mod sigur o armată moștenită dintr-un vechi regim conține mii de viitori cai troieni, gată să-ți distrugă într-o clipă munca de o viață…
Să nu fi știut asta „capitaliștii” care, încă de la Napoleon, visau concret și planificat la o Europă condusă de un singur monarh? Să nu fi știut că structurile militare, oricît de epurate ar fi și oricum s-ar face această epurare, reprezintă un pericol latent și imprevizibil? Sigur că știau! Ca dovadă, au știut și cum să acționeze. Și iată că, după o perioadă în care militarii au tot fost încurajați să plece, fluturându-li-se pe la nas lucrul cel mai fără de miros din lumea asta, banul, a venit timpul ca să li se dea lovitura de grație. Că ei nu au văzut-o, nu au simțit-o și nu o văd nici chiar acum, cănd le-a pătruns deja în carne, este problema lor. Dar un soldat, ca să nu mai fie periculos, nu este de ajuns să-l dezbraci de uniformă, ci este nevoie să îi iei și sabia. Și care este „sabia” cu care se luptă, actualmente, „cavalerii fără armură”? Tocmai lucrul ala fără miros ce le-a fost fluturat pe la nas: banii!
Vor izbândi deci militarii în lupta lor? Își vor recâștiga vechile privilegii, vechiul statut și mai ales veniturile după care plâng? Da, la paștele cailor…troieni. Dar, ups, acesta a și venit și, ghici, ce s-a tăiat? Ați ghicit, s-a tăiat Calul Troian! Definitiv. Dar este doar părerea mea. Le sugerez totuși tuturor nemulțumiților să citească sau să recitească anumite capitole din Apocalipsa creștinilor, unde se vorbeste de „o femeie cu o cunună de douăsprezece stele pe cap” și „copilul ei de parte bărbăteasc㔠ce va păstori „TOATE NEAMURILE” cu „un toiag de fier”. Nu simțiți toiagul? Nu vedeți cununa arborată lângă acvila și bourul de pe tricolor? Nu știți care este „copilul de parte bărbăteasc㔠ce domnește tot mai autocrat în ultima vreme? Iar dacă vedeți și înțelegeți acu că până și Dumnezeu este împotriva noastră și a pregătit asta de acu două mii de ani, nu ar fi mai bine să vă întoarceți, în sfârșit, spre voi înșivă și să vedeți cu adevărat „ce este putred în Danemarca”?
Să fiți iubiți!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Pe de alta parte, nu pot sa nu fiu de acord ca finalul sufera de lombosciatica. Da tot ii bine si asa.  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2011-01-19 23:35:50
         
 
  Final militant-sectant...?
Cred ca preferam ceva de genul "cununa UE si zisele Apocalipsei iaste doar o potriveala", o coincidenta "coincidenta" samd. Da e bine si asa.
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2011-01-19 23:34:05
         
 
  Acum, în Danemarca, putrede sînt doar flecurile din pantofii lui Hamlet.
Acum, în Transnistria, putrezi sînt doar hamleții mei...
...băi, păi ăsta poate fi un poem, de ce să arunc eu orzul pă gîște, ai?
hai, pa, mult pa...
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-01-19 22:16:56
         
 
  Minus finalul militant-sectant. În introducere și cuprins - bine. Perseverezi pe tărîmul Eu(ro)terpei - în context muzical.  
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-01-19 22:12:14
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE