FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Suntem, oare, chiar atât de proști?!
Text postat de Marian Tudorel Lazar
Aseară, într-o emisiune a Realității TV, am urmărit uimit cum președintele statului român era desconsiderat, pe motivul unui gest reprobator, chipurile, pe care președintele Franței, Nicolas Sarkozy, l-ar fi făcut față de Traian Băsescu. „Corecți”, reporterii au arătat și scena momentului respectiv. Despre ce era vorba? La ultimul summit Nato, după poza de grup, președintele României s-a îndreptat spre președintele Franței să stabilească o întâlnire cu acesta, pentru a discuta problema Schengen. Deoarece Nicolas Sarkozy tocmai trebuia să ajungă la o altă întâlnire, a făcut un gest cu arătătorul, exact același gest pe care îl faci când cauți un loc liber în agendă, îl găsești și punctezi cu vârful degetului locul acela. Deci, arătătorul era orientat orizontal, în față, vârful degetului puțin mai coborât decât baza lui. Un gest total diferit de gestul de atenționare pe care îl faci unei persoane, când arătătorul este orientat aproape vertical în sus și balansat ușor. Diferența dintre cele două gesturi este cu atât mai ușor de remarcat, cu cât diferă nu numai poziția degetului arătător, ci și poziția antebrațului, coborât la primul gest, cel făcut de Sarkozy, ridicat la gestul de atenționare. Cu toate acestea, reporterul Realității TV a convins pe toată lumea că președintele Franței ar fi făcut față de Traian Băsescu gestul de atenționare cu arătătorul și nu gestul care înseamn㠄uite, la ora asta sunt liber, ne întâlnim atunci”. Spun „a convins”, deși lucrul acesta pare greu de crezut pentru o țară ce a trecut de multișor de faza alfabetizării populației, pentru că nici unul dintre invitații din platou nu a sesizat diferența sau, poate, nu a vrut să o sesizeze.
Pentru cine are ochi de văzut și minte de judecat, acesta este un caz tipic de manipulare a populației. O populație „brucaniana” încă, din păcate. Dar de ce manipulare? Cine are un interes atât de mare să schimbe actuala direcție de mers a țării, încât este gata să atace, atât de urât și grosolan, pe însuși președintele țării? Mă îndoiesc că acest lucru ar putea fi făcut doar de un grup local, oricât de mari ar fi sentimentele de ură dintre putere și opoziție. Mai ales că această campanie de denigrare a președintelui durează deja de destul de mult timp. Încercând să aflu răspuns la această întrebare, nu pot să nu remarc faptul, că principalii conducători ai opoziției sunt Ponta, demn urmaș al lui Ilescu, demn urmaș al comunismului, și Crin Antonescu, președinte al unui partid, cândva aliat cu partidul lui Băsescu, dar pesemne cam supărat că nu a putut participa la tranșarea osului guvernării. Asta înseamnă că direcțiile de acțiune ale opoziției nu sunt dictate de Antonescu, ce este doar un oportunist, ci de Ponta, adică de Iliescu… Oare, Iliescu? Să fie, acest fost comunist, școlit la Kremlin, care vorbește rusa mai bine decât engleza, primul cal bătrân care a învățat să tragă la jug?! Să fie primul copac ce a uitat de unde-i vine seva?! Nu cred. Iar în contextul internațional actual, în care Coreea de Nord atac㠄subit” Coreea de Sud, bombardând o insulă ce nu-i aparține, dar o revendică pentru că nu vrea să recunoască o graniță trasată de marile puteri „capitaliste”, mă întreb tot mai curios: oare să fi murit de tot comunismul? Oare să fi fost întradevăr învins imperialismul rusesc? Sau atacul Coreei de Nord este tocmai acel gest de atenționare atribuit lui Sarkozy față de Băsescu, în mod intenționat eronat? Gest pe care Lenin sau poate Stalin ni-l fac, mai mult sau mai puțin discret, din mormînt?
Unii încă îl mai plâng pe Ceaușescu, îi umplu mormântul cu flori, au nostalgia mirosului de magazin gol și a Europei Libere ascultate cu capul sub plapumă, atât de frica securității, cât și pentru că, dacă-l scoteai afară, îți înghețau nasul și urechile în apartamentul cu brumă pe geamuri și igrasie în colțuri. Unii duc dorul comunismului care, iacătă, încă se mai zbate, sau poate nu se zbate, chiar se mișcă în ritmuri chinezo-coreeno-cubaneze cântate la o veche balalaică…Așa că eu, un proroc autentic, aflat în legătură permanentă cu Dumnezeu, îi atenționez pe nostalgici: aveți grijă ce cereți, că s-ar putea întâmpla! Se pare că, uneori, din spirit umoristic sau doar din sictireală pe proștii insistenți, Dumnezeu chiar le dă oamenilor ce îi cer. Canalul Dunăre-Marea Neagră nu a fost terminat… Poate că unii din domniile voastre veți avea „onoarea” de a lucra la terminarea lui. Se va rezolva astfel problema locurilor de muncă, a drumurilor, dar și a locuințelor, că barăci din lemn se pot construi repede. Se va rezolva și problema certurilor în politică și vom avea iar parte de o liniștitoare unanimitate…
Revenind la degetul cu care zice Realitatea TV că Băsescu ar conduce țara, vă spun că prefer degetul lui Băsescu, ce arată hotărât spre SUA și democrație, decât să fiu condus, iarăși, de epigonii lui Lenin!
Să fiți iubiți!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Departe de mine intentia de a te jigni, mister Peia, dar cuvintele cu care mi te adresezi in mod repetat, m-au dus cu gandul ca intradevar prezinti simptomele acestei boli. Posibil sa ma insel, caz in care te vei putea abtine de la adresari de ganul: "minte de furnica", "copilasi cu mucii la nas", "prost fara pereche", "pupat in cur", "idiot" etc, etc, etc. Dar, daca nu te poti abtine, ai face bine sa studiezi macar putin despre manifestarile posibile ale simptomului Tourette.  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2010-11-27 15:07:20
         
 
  Todorică, minte de furnică,
Vezi că sindromul ăla apare, de regulă, la copilași cu mucii la nas, ca tine, și e foarte posibil să fi vorbit acilea uitîndu-te în oglindă!
Pot să-ți spun, în virtutea faptului că îndrăznești să mă insulți,- deci, ca o contra/reacție - că ești un prost fără pereche?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-11-26 23:11:52
         
 
  Peia, bunule domn, ce probleme sufletesti ascunzi in templul mata, negre si lunecoase taman ca cioturile de lumanari pe care le pomenesti? Uneori este bine sa te destainuiesti. Daca nu stii cum, este bine si sa te folosesti de sindromul Tourette...  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2010-11-26 22:40:57
         
 
  Eu nu știu cine te-a slobozit pe tine, Tody, pe pajiștea asta, dar la cît de tronc o dai, ar fi mai bine să te trimită la colțu' mânăstirii, să vinzi cioturi de lumînări arse.  
Postat de catre ioan peia la data de 2010-11-26 22:29:13
         
 
  Mister Peia, nemtii au acceptat sa fie condusi de Hitler, nu pentru ca le placea sa-l pupe in fund, ci pentru ca nu au mai gandit cu capul lor precis, nemtesc, ci cu stomacul ahtiat dupa mici si bere. Exact cum gandesc romanii nostri acum si au tot gandit incepand de dinainte de revolutie. Si te asigur eu ca pupatul in cur este mult mai putin nociv decat ganditul cu stomacul.
Pe de alta parte, de ce confunzi respectul datorat oricarui om de pe aceasta planeta, dar in mod deosebit conducatorilor unui popor, cu pupatul in dos? Imi pare rau sa observ, dar esti intr-o cumplita...oroare.
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2010-11-26 22:19:17
         
 
  Toderică, idolatrule și multi/latrule,
Înainte de a aduce în discuție chestiuni care nu au nici în clin, nici în mânecuță cu tema discuției,- anumea povestea cu steagul - înainte de asta, zic, ți-ai pus elementara întrebarea de ce nemții au acceptat un bezmetic ca Hitler să-i împingă în prăpastia istoriei?
Simplu: pentru că au fost, în proporție de masă, din aceeași teapă ca și tine; anume: l-au pupat în cur, cu entuziasm idiot, pe marele conducător, avînd taman aceeași idee pe care o tot cădelnițezi pe-aici - că un "conducător" trebuie respectat, indiferent de cît de tîmpit este și de cît de încrucișat s-ar uita-n Constituția mamii ei de țară!
"Democrațaia" aia de care vorbești tu, cu o lejeritate naivă, ar cam trebui pusă în practică de indivizi care să aibă toate păsăricile acasă, Toderaș cu mintea-n caș!
Cum, din păcate, se întîmplă adesea ca turma să judece cu picioarele, se întîmplă tot așa ca să ne pomenim cu cine știe ce baștan pe cap, care să ne ducă direct în haznaua cu mirodenii!
Așa cum s-a cam întîmplat și pe la noi, deseori.
Trec peste perioada ceaușistă, de care nu am prea fi totalmente vinovați, deși... dar ajung la perioada post/învălmășeală decembristă, cînd a trebuit să înghițim 12 ani de bezmeticeală iliescistă, bezmeticeală care ne-a costat foarte mult, precum se știe.
De ce?
Pentru că s-au găsit lingăi ca tine, care făcuseră din Ilici un fel de avatar al zeului Soare! ("Soarele răsare, Iliescu-apare!"
Apoi, după ce s-a consumat mitul iliescist, s-au găsit alți bezmetici și lingăi, tot ca tine, care au judecat cu curul și nu au realizat nicicum că, răul, taman din capul dealului se dă de-a rostogolul încoace. Să mai adaugăm că băsismul ne-a adus pe cap și o liotă de mafioți care nu mai au nici un fel de rușine sau teamă?
Pe toți ăștia îi girezi tu, măi Toderaș, tu și restul muritorilor care au mințile plecate cu sorcova la Stanbul, să cumpere sugiuc și zdrăngăne din dairale omagiante.
Eu am o propunere, Toderele: ca să-ți ostoiești patima de admirațiune necondiționată, toarnă o statuie din lut a iubitului tău președinte și pupă-l în cur în fiecare dimineață, ca să te simți și tu patriot și democrat!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-11-26 20:04:13
         
 
  Mister Peia, si pe bunica-mea am iubit-o si am plans-o trei zile. De atunci nu o mai bocesc! Cu atat mai mult nu vad de ce ar trebui sa-l mai bocesc pe Ceausescu, la 20 de ani de cand a murit!
Dar ai avut dreptate, unul cu doar o bruma de neuroni la mansarda ar deduce de spui mata ca a dedus...
Apropo de tartorul din capul statului, sa inteleg ca nemtii si-au schimbat drapelul dupa ce l-au avut pe Hitler drept conducator? Sa inteleg ca de atunci isi scuipa in ochi toti cancelarii?
"Tartorul" acesta de care vorbesti domnia ta, a fost ales in mod democratic si exista metode la fel de democratice de a-l schimba, daca se dovedeste tartor. Dar, daca pana si ultimul criminal din acest stat trebuie tratat cu respect, daca avem pretentia ca suntem civilizati, cu atat mai mult trebuie tratat cu respect cel care ne conduce, in pofida oricarei greseli pe care ar face-o!
Sa fii iubit!
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2010-11-26 15:40:48
         
 
  Nasule, uneori esti mai sibilinic decat o sibila si nu stiu cu ce fel de "aburi" proorocesti. Stiu ca nu-ti place cum ti-am botezat-o pe Nina, ca i-am zis "kalasnikova", da' nu poti sa o faci sa traga mai precis? Cat despre carti, nu crezi ca este mai bine sa le faci cornete decat "fluturasi"?  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2010-11-26 15:32:37
         
 
  Todoras, puisor de Aristot,
Iote colea ce gavaresti mai sus: "Unii încă îl mai plâng pe Ceaușescu,...".
Ce deduce orice om cu o bruma de neuroni la mansarda, anume din afirmatia de mai sus?
Ca mataluta nu te afli si nu te-ai aflat printre adoratorii lu Cizma-Imparat.
Pai de ce?
Principiul respectului necoditionat fata de tartorul din capul statului, oricat de idiot ar fi, nu mai functioneaza in cazul acesta?
Sau iti dispar brusc conexiunile dendrito-axonice in atare situatie?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-11-26 00:44:43
         
 
  Apropos de deget, cei care nu l-au citit pe Creangă nu au de unde a ști cum se scuipă pe deget pentru a afla direcția din care bate vîntul, nici cum se scuipă în palmă și se bate cu cantul celeilalte palme, pentru a afla în ce direcție trebuie să te îndrepți. Tudorele, taică, da cum faci tu semnul Shenghen? Că parcă te-aș hali ca pe o ieruncă (virgil) și ți-aș spune că n-ai văzut fofoloancă siberiană de lovinească. Ce dracu, "finule", chiar mă superi, și mă motivezi să-ți dau cadou un metru de cărți, da mi-e frică să nu faci cornete din ele...  
Postat de catre latunski criticul la data de 2010-11-25 23:36:18
         
 
  Da, nu cunosteam teoria pixelului albastru. Dar cu ce schimba asta faptul ca presedintele oricarei tari este o institutie si trebuie respectata ca atare. Este stindardul Romaniei pe care il voi respecta si saluta, chiar daca cei care nu realizeaza ce reprezinta si ce inseamna un stindard, arunca in el cu murdarii, spre batjocura tuturor celor reprezentati de acest stindard. Si il voi respecta indiferent de faptul ca, in diferite momente temporale, acest stindard este tinut de Basescu, Iliescu, Constantinescu, Ceausescu sau regele Mihai! Voiam sa spun si repet, ca se pare ca nu s-a inteles, presedintele unei tari trebuie respectat nu pentru ceea ce este, ci pentru ceea ce reprezinta!  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2010-11-25 20:51:35
         
 
  *univers  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2010-11-25 20:39:29
         
 
  Ioane, din câte te știu io, tu vorbești o limbă logică, trăiești într-un universc cât se poate de rațional... Ei, baga de seamă că interlocutorul tău, nu. Ți-o spun din experiența, și nu-s metaforic deloc. Pierzi timp și coloană de net.  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2010-11-25 20:38:21
         
 
  Daca nu cunosti problema "pixelului albastru", mister Todoras, atunci nu prea ai habar pe unde vietuiesti, drept care ar cam trebui sa nu mai bati campii fara gratie. Ti-o zic, pe scurt: iubitul tau "presedinte", pe care-l cam gadili sistematic la fudulii, atunci cand i-a plasat un croseu de dreapta pustiului din Ploiesti a beneficiat de "super/calificata analiza" a taurasului de la invatamant - Funeriu - care ii tot dadea zor cu nu-s ce "pixel", cica trucat. In schimbul "abilei" si servilei demonstratii a devenit ministru.

Ce mai spui tu, Todoras-de-la-Oras?
Ca Basescu "este cel care ne reprezinta si trebuie respectat cu orice pret, in calitate de reprezentant al poporului roman, indiferent de cat de neom sau javra ar fi." (!!!)

Pai, mai ador/basistule, iote ca ai intrat tare cu oistea-n gardul logicii:

a) un fapt elementar spune ca daca ma conduce o "javra", rezulta indubitabil, de aici, ca acceptind situatia fara cricnire, si eu, la randul meu, sunt o astfel de "javra". Ceea ce, pardon! pe mine nu ma prea coafeaza. Poate ca pe tine te aranjeaza, avand in vedere pasiunea cu care sustii aberatia pe care o rostesti.

b) Pai daca e sa respectam musai un presedinte, oricum ar arata el, atunci de ce nu-l respecti si pe Ceausescu, indiferent de cit de "javra" a fost la randul lui?
A, cred ca m-am prins: in timp ce nea Ceasca era nu mai "javra", Basescu mai are atasat de nume un adjectiv deja consacrat. Ceea ce, nu-i asa? sporeste consideratia pe care trebuie sa i-o purtam musai!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-11-25 20:22:49
         
 
  Nu stiu care este problema cu pixelu albastru, dar ma intereseaza. Pe de alta parte, nu as vrea sa fiu inteles gresit. Nu vreau sa afirm ca Traian Basescu este un sfant sau un presedinte caruia nu i se poate reprosa nimic. Doar ca, in momentul prezent, este cel care ne reprezinta si trebuie respectat cu orice pret, in calitate de reprezentant al poporului roman, indiferent de cat de neom sau javra ar fi. Cu atat mai mult ma deranjeaza campania de denigrare dusa impotriva sa, cu cat nu este nici neom si nici javra si il vad ca se straduieste, nu putin, sa faca ceva pentru tara sa, ba chiar si reuseste uneori...  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2010-11-25 12:05:53
         
 
  Da' cu pixelu' albastru, cu pixelu' ăla cum e Todorică?
Tu și tăurașul de ministru al învățământului ce mai calculați, disecați, analizați și concluzionați direcția vîntului, în favoarea unui președinte cu moacă de docher, scos la pensie în primul birt întîlnit în drum. Dovadă: importanța pe care i-o acordă lumea de-afară. S-a văzut din avion.
Adorbăsistule prooroc, între Ceaușescu și Băsescu nu e decît o deosebire măruntă: unul a fost dictator comunist, ăstălalt este un dictator ratat, din motive pur conjuncturale. Viziunea lui încrucișată ne-a băgat în materie moale pîn' la gît.
Și dacă tot conversezi cu dumnezeu toată ziua bună-ziua, n-ai putea să vezi și pe unde se plimbă măgarul lui Păcală? Că ăla pe care călărești tu, numai aere de dobitoc divin, care a intrat în Jerusalem, în uralele "proștilor", nu are!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-11-25 03:58:03
         
 
  Pai, acel deget de care vorbesti domnia ta, ni l-a aratat Realitatea TV. La toti.  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2010-11-24 16:08:31
         
 
  ha ha ha

ce mai izvodiri, sintagma aratatorului
io zic ca inca este bine atat cat nu e vorba de un alt deget
 
Postat de catre mihai robea la data de 2010-11-24 14:45:25
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE