FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Pastila nu trebuie înghițită!
Text postat de Suzana Deac
Ieri ne-a invadat biroul un nou programator… de suflete.
Șeful ne-a interzis nesupunerea, amenințându-ne cu concedierea fără preaviz și noi, trecuți de o anumită vârstă, astfel, vom fi marginalizați înafara orașului, a comunității, a naturii, efectiv ne vom trezi pe marginea prăpastiei, care este înfricoșătoare, aflându-se între două lumi, una existentă și alta, despre care doar se presupune că ar fi.
Toți eram timorați, pe de o parte, de cunostințele noastre lacunare în materie de informatică, dar dacă luăm per ansamblu, lacunare în orice domeniu, în unele eram chiar delete, ne uitam înspăimântați unii la alții și ne întrebam din priviri, altfel nu aveam voie: ce se va întâmpla cu noi? Dacă ne dovedim născuți precoce? Veniți pe lume cu picioarele înainte? Dacă se constată că ne-am maturizat înainte de vreme, forțați de împrejurări? Dacă se descoperă la ecograf că am o cistită netratată sau chiar anexită? Îmi va zice programatorul că nu pot face copii?! Gresit domnule suspus, copii am făcut la vremea mea, încă doi și integri amândoi!
Dacă ne va întreba tabla înmulțirii și eu n-o voi ști doar clasic, din capul meu, dacă îmi cere să mă înregistrez audio și eu numai vizual am exersat? Sau poate mă întreabă ce coeficient de inteligență am? Dacă voi zice prea puțin, mă aruncă în instituții sociale, iar dacă îi voi zice pe cel real, mă va obliga să elaborez proiecte structurale pentru absorbție de fonduri europene. Dacă îmi propune să fiu mamă - surogat? Eu voi fi nevoită să refuz sau să accept? Dacă îmi dă doi câini să-i cresc la bloc și dacă refuz, mă va cataloga lipsită de sentimente comunitare, dar dacă îmi cere să sintetizez într-o singură propoziție tot ce am făcut pentru oameni?!
A sosit noul programator de suflete, iar noi nu mai aveam vreme să respirăm normal. Ne-a dat câte un număr și câte o inițială. Numărul primit nu corespundea nici cu vârsta, nici cu greutatea corpului sau a creierului, nu ca aș ști și pe aceasta, dar totuși deduc, că nu e departe de cea optimă, nu corespundea nici cu numărul anilor în care m-am simțit abandonată, oare chiar ce reprezintă acest număr impersonal? Numărul dorințelor împlinite sau al celor neîmplinite? E foarte greu de ghicit, dar poate că nu asta se urmărește….mă duc mai departe… am primit pe lângă un număr incognito și o inițială, dar nu știu ce să fac cu ea…să public sub acest nume, dacă voi vrea să devin scriitor? Poate e inițiala sortitului cu care aș putea fi fericită că inițiala celui, cu care am devenit nefericită, o știu… poate vreau să cunosc prea mult și coeficientul meu de inteligență nu e sortit să spargă toate parolele. Tragedie intrapersonală.
Programatorul de suflete ne-a așezat într-un rând aleatoriu… am rămas toți dezarmați…cum? nu există niciun criteriu? dar acest fapt este revoltător! Nu contează crezul uman, nici cel politic? Nu se ia în considerare câți bani am? Nici câți am risipit, dar câți am dat la săraci, nici acela nu contează? Nu, că dacă am dat prea mulți înseamnă că am fost corupți, dar cu un firicel de conștiință, cum dai muștele pe alții, ori dacă am dat prea puțini, nu trage la cântar oricum.
Ne-a cerut să ne întoarcem către scenă, unde trona el la un pupitru de comandă. Ne-a rugat să ne îndepărtăm unul de celălalt la o distanță cuvenită, nu prea aproape să nu avem ocazia să fim intimi, dar nici prea departe să uităm unul de celălalt și să ne lăsăm să ne absoarbă peisajul. Ne-am îndepărtat de unii și ne-am apropiat de alții.
A început instrucția:
Lecția Nr.1.Ori de câte ori voi apăsa pe un beculeț galben, dvs aveți sarcina să jucați rolul unui fenomen din natură, care are culoarea galbenă, un fel de pantomimă… producțiile cele mai potrivite vor fi cotate cel mai bine… nu vi se comunică rezultatele decât la sfârșitul probelor.
Mă uitam în jur, vedeam că una se îmbrăca în petale de păpădie, o floare nevinovată a copilăriei, altul se transpunea în soare și se apleca asupra unei mări de necuprins, dar el tot încerca s-o cuprindă, una s-a deghizat indiancă și și-a pus un batic galben de camuflaj peste față, să nu se vadă semnele prevestitoare de luptă, dar ochii își trăiau viața independent… ce să fiu, mă întrebam, ce aș putea fi înafara de ce sunt?... brusc m-am ascuns într-un spic de grâu, mă pricepeam la ascuns și savuram mângâierea vântului din sud- est, nimeni nu știa de ce zâmbesc…

Lecția Nr.2. Ori de câte ori voi apăsa pe butonul verde, trebuie să vă prefaceți într-un rod al naturii… unul s-a făcut frunză și s-a cocoțat pe cornișă, parcă era vrejul de fasole… altul a îmbrăcat un costum de trestie și oferea oricărui vizitator un pumn de zahăr, un coleg, care a citit mult SF, s-a vopsit în extraterestru să ne speriem de el, fiind o arătare extrauterină … eu m-am preschimbat într-un simplu pepene, aveam silueta necesară, iar sufletul meu aprins era bine ascuns în profunzime…

Lectia Nr.3. Ori de câte ori voi apăsa pe butonul albastru, încercați să fiți câte un animal de culoarea albastră!... ne uitam dezorientați unul la altul, cine a mai auzit așa ceva, animal albastru!...entuziasmul umbla somnambul printre noi, pe cărări rătăcite, căutam în povești cunoscute și necunoscute, pe internetul creierului, să descoperim animale albastre…unul s-a făcut pește oceanic cu colți fioroși… altul a devenit zmeu transcedental … eu mă prefăceam într-o libelulă străvezie în lumina albastră a amurgului, săream de pe o planetă pe alta și împrăștiam stele căzătoare în jurul meu, din cele culese din Ploaia Perseidelor.

Lectia Nr.4. și ultima. Ori de câte ori voi apăsa pe un buton roșu trebuie să mimați un sentiment, o emoție, în așa fel încât să nu le recunoască nimeni dintre colegii dvs… toți stăteau pe gânduri ce să facă să fie mai greu de ghicit…unu cânta o serenadă sub balcon, toți au știut, că e Romeo, cel îndrăgostit … altul ștergea lacrimile mamei, era rolul băiatului rătăcitor, cineva ridica un copil către cer și sugera sentimentul de mândrie al părintelui, toate au fost ghicite pe rând… eu m-am făcut o mică buburuză, care se cățăra pe firul ierbii, tot mai sus, pănă în vârf, unde am început să mă leagăn tot mai tare, să oscilez și să ating marginile lumii, știam că pot să cad, dar mă țineam strâns de crenguța firavă… și nimeni nu a ghicit, că eram: ultima șansă!

După un sfert de oră s-a deliberat, punctajul maxim se acordă lui 62A si 59S! Aplauze. Felicitări. Ca premiu, se oferă o pastilă mică, roșie, pastila fericirii. Ooooo! strigau toți impresionați.
-Fe-ri-ci-re! Fe-ri-ci-re! aclamau colegii de birou și așteptau extaziați, ca cei doi nominalizați să înghită pastila fericirii!
-Nu, am strigat către 61 A, că eu eram 59S. NU! Pastila nu trebuie înghițită!
Fericirea noastră nu stă într-o pastilă!
-De acord, a zis 61 A. Fericirea trebuie înfăptuită și atunci durează mai mult decât efectul oricărei pastile!
-Și va fi o stare naturală! – a mai completat 59S, care eram eu.
Toți i-au aplaudat și i-au îmbrățișat, erau de acord, au realizat că fericirea poate fi mai accesibilă decât orice închipuire.
Programul a eșuat, nu și-a atins scopul final. Programatorul de suflete a fost destituit. Iar de atunci nimeni nu a mai perturbat liniștea biroului scufundat într-o muncă măruntă, dar utilă.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Salut Mitica, ma bucur ca te vad! :)
Sfatul tau mi se pare adecvat, am sa ma gandesc la modificarea finalului.
Multumiri pt semnele tale,
Suzana

PS
De cu seară începi să te albăstrești
și eu naivă credeam că înflorești
 
Postat de catre Suzana Deac la data de 2010-11-18 09:21:53
         
 
  Pastila nu trebuie înghițită!
(Suzana Deac)

de nu ma lasi, draga doamna,
sa-nghit pan' ma albastresc,
o pastila, asta-nseamna
ca nu vrei sa te iubesc.

p.s.
Draga Suzana
Mie mi-a placut povestirea ta, ai trecut cu bine si foarte curgator peste toate probele ticluite cu imaginatie. Sfarsitul insa imi pare prea didactic, prea ne dai mura in gura ce vrei sa ne spui. Daca reusesti sa-l convingi numai sa ne sugereze drumul pe care vrei sa ne abati totul ar fi perfect. Numai bine.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2010-11-17 22:55:06
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23932
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE