FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
“Sa fim impreuna cu totii miercuri!”, “O tara nu poate exista fara poporul ei”
Text postat de ecsintescu virtual
“Sa fim impreuna cu totii miercuri!”, “O tara nu poate exista fara poporul ei”
octombrie 26, 2010 — oana niculescu mizil

Cu toate ca am batut Calarasiul in lung si-n lat si am cunoscut calarasenii la ei acasa, in familiile lor, cu domnul Viorel Spinu, politistul erou din Lehliu am vorbit abia astazi. Am stat de virba indelung si am inteles de ce are nevoie un barbat din Romania anului 2000. Am mai stiut, la momentul respectiv, ce a facut pentru cei mai bine de 60 dintre oamenii blocati in frig, in trenul de la Lehliu si am avut atunci acelasi sentiment de mare respect si mandrie pe care l-am avut mereu pentru marii nostri sportivi medaliati sau pentru elevii olimpici. Te simti minunat ca roman cand astfel de oameni, si ei romani ca si tine, isi manifesta excelenta profesionala si talentul si, mai ales, umanismul.

Zilele trecute, cand l-am ascultat intr-un interviu pe politistul-erou, trist, un munte de om umilit, ingenunchiat, gata sa recurga la greva foamei din disperarea lipsei de speranta in prezentul si viitorul pe care i-l prefigureaza presedintele Basescu si guvernul dumnealui , un alt sentiment pereche m-a stapanit, acelasi ca atunci cand vad ca sportivii nostri medaliati ajunsi pensionari in mizerie, locuind prin subsoluri sau olimpicii nostri internationali luand calea emigrarii.

Cum era de asteptat, romanii, societatea civila, au reactionat la demonstratia de demnitate a Cristinei Anghel, invatatoarea in a 66-a zi a grevei foamei, cu mult mai substential decat au facut-o autoritatile si politicienii puterii. Cristina Anghel nu vrea altceva decat sa traiasca intr-un stat de drept, stat in care legea sa fie respectata si hotararile luate sa fie duse la bun-sfarsit. Învățătoarea Cristina Anghel din Caracal a intrat în greva foamei pentru a protesta astfel pentru nerespectarea prevederilor Legii 221/2008 de aprobare a OUG 15 din același an, privind acordarea unor diferențe salariale începând cu 1 octombrie 2008 și până în prezent si cere aceste drepturi pentru dascalii Romaniei. Politistul Viorel Spinu nu vrea nimic altceva decat sa-si poata intretina familia. Are o sotie bolnava care are nevoie de medicamente pe care nu si le poate permite, o fiica scolarita care, acum, nu-si poate permite nici macar gandul la propriul viitor. Salariul si asa mic al politistului a fost redus cu 25 procente, ca al tuturor bugetarilor. Din el trebuie sa se hraneasca si sa plateasca ratele la banca, sa cumpere medicamente pentru sotie si cele trebuincioase fetitei. Nu poate face toate acestea din salariul lui de politist, cum nici ceilalti bugetari nu le pot face.

l-am intrebat pe Viorel Spinu ce pot face pentru el si pentru familia lui. Ca om, nu ca politician. Ca politician stiu bine ce am de facut. Mi-a raspuns ca va fi la Parlamentul Romaniei miercuri, pe 27 octombrie la votarea Motiunii de cenzura si ca nu am altceva cu ce-l ajuta in acest moment decat „sa fim cu totii impreuna miercuri”! in acelasi timp, doamna invatatoare Cristina Anghel ne mai da o lectie de viata tutoror spunand “O tara nu poate exista fara poporul ei
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  tecst "substential" prin concluzia finală de-o profunzime filo-paradigmo-blogo-ecsistentzializdă fără egal:

"O tară(sic)nu poate exista fara poporul ei"
Curat patrihotic...hîc...monșer!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-10-26 08:11:06
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE