FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
les angoisses du jardinier
Text postat de nastia muresan
mă trezesc pe vârful dealului lui Megiddo
mă numesc Pământ Roșu și sunt grădinar. luni dimineață

(dac-ai ști cum aștept lunea s-o tai din angoase
din biblioteci
să trag cearșaful de pe
iubita_mea_înainte_de_duș înainte_de_Estee_Lauder
să ne iubim pe Dilemele foșnitoare
în timp ce ea se extrage din R.E.M. șoptind
incoerențe despre papillon-ul lui Patapievici, dandy-ism, etc, etc)

am ogorul meu femeia mea
pe nume Chayah
pledez în Agora pentru poliperspectivă, incoerență spațială, temporală
din simplul motiv că vreau Lumea de 5 zile nu mai mult
și în loc de week-end un cataclism
să mă arunce pe vărful dealului lui Megiddo.
în fiecare luni dimineață să ma trezesc cu femeia
pe genunchii mei, cu gura plină de cuvinte ca piatra,
ca mărul, ca roua.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Nastia Mureșan,
Eroare gravă!
Textul de mai sus nu mi-a produs nici cea mai mică iritare.
Ci doar un comentariu care îl vizează într-un anume fel.
Dacă e incomod, senzația produsă nu are nimic de-a fac e cu umorile mele personale. Așa am receptat textul, așa l-am judecat.
Uite, mai jos, e altcineva care l-a remarcat.
E vreo diferență majoră de atitudine?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-10-20 23:17:24
         
 
  Iulia, nici eu n-am sa mai scriu 100 de ani asa ceva, iti multumesc ca ai citit angoasele acestea atit de...
vezi si tu cit de...:)
Domnule Ioan Peia, daca stiam ca va procur asemenea iritare postind textul acesta, as fi ezitat, cu siguranta.
cind scriu nu ma gindesc ca, neaparat, ceea ce rezulta trebuie sa fie momumental si perfect.
imperfectiunile sunt fabuloase in sine si au ceva ce lipseste oricarei perfectiuni..adica potential.
as mai spune ca eu nu iau foarte in serios poezia, a mea sau a altora (optiune personala care ma ajuta sa nu risipesc atitea energii), niciodata intr-atit de serios incit sa fac scandal din cauza ei.
acesta e motivul pentru care nu inteleg iritarea dvs., cel mult ati fi putut sa va amuzati de pedanteriile si speculatiile olfactive facile si de frantuzismele mele sucare.
recunosc,ma bucur mereu cind treceti si cititi.
 
Postat de catre nastia muresan la data de 2010-10-20 11:19:11
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Ca să nu mai pomenesc de pedanța absolut iritantă a franțuzismului din titlu!
În românește suna mai puțin șucar?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-10-20 00:24:04
         
 
  Și dacă am elimina: Meggido, Estee-Lauder, R.E.M., Chayah - speculații nominale și minimale, cu tentă in...cantatorie și olfactivă, ușor facile în plan poetic - precum și alte cîteva considerații voit obscure, ce mai rămâne din text?
Poate un Adam, (pământ roșu) ajuns pe post de amant al unei Eve Chatterley, sau un papillon mai puțin patapievician!
Și ce fel de "incoerențe spațiale" și "temporale" să aducă un week-end?
Sunt mici șmekerii din zona pedant-simbolistică, șmekerii care nu mai prind de mult în economia unui text poetic. Asta mai ținea prin anii 60-70. Un Mihai Ursachi, un Dimov... și, în general, fantaștii mai se pretau la astfel de inserții bizare. Acum nu mai au aerul de noutate de atunci.
Doar ultimele trei versuri ar merita o atenție mai specială.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-10-20 00:22:19
         
 
  fain.

nu e genul meu, n-am sa scriu eu 100 de ani asa ceva, dar parca totusi e :)
imi place sa tot citesc
 
Postat de catre iulia ralia la data de 2010-10-19 23:18:11
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE